Publikováno Březen 25, 20178 r Co si myslíte o GPF a co to bude znamenat pro stávající TSI motory? http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-fap-benzinovy-motor-f1e-/automoto.aspx?c=A170314_014134_automoto_fdv http://www.autoforum.cz/technika/jake-emise-pevnych-castic-maji-benzinove-motory-vysledky-mereni-ohromi/
Březen 25, 20178 r Autor Tak to každopádně, ale spíš mám na mysli, zda to nebudou chtít nutit dávat zpět i do stávajících motorů např. podobnou formou jako u Dieselgate, kdy rozesílají dopisy,aby jste se dostavil do servisu apod. Popř. aby nezavedli nějakou ekodaň na TSI bez filtru nebo zákaz vjíždění do některých měst apod., ale to asi nikdo nemůže vědět co bude.... Upraveno Březen 25, 20178 r od Josef_1
Březen 25, 20178 r Nikdo nic nebude zpětně montovat. GPF nikdy nebyl součástí současných motorů TSI. GPF přijdou kvůli splnění nové emisní normě na nově vyrobená auta s motory TSI. Coby kdyby někdo něco zavedl - choď k volbám a vol ty partaje, které nebudou prosazovat ve městech podobné restrikce. Víc nemá smysl řešit nebo se z toho stane hospodské téma.
Březen 25, 20178 r Autor Tak teď si mi to teda vysvětlil.Jinak to o možné zpětné ne-montáži GPF jen tak tipuješ nebo vycházíš z nějakých ověřených informací, jako třeba, že to technicky není možné apod.?
Březen 25, 20178 r Tak ještě jednou a jinak - aktuálně vyráběná auta s motory jsou homologována bez GPF. To snad musí stačit. Nehledej problémy tam, kde nejsou. Jakoby jich motory TSI neměly za ty roky už dost.
Říjen 5, 20186 r Ahoj, nevite jestli se filtr pevných částic montuje do aktuálně vyráběných rapidů, tj. od září 2018?
Říjen 5, 20186 r V to případě by nesplňoval legislativu kdyby neměl filtr ne? Mimochodem nepatří tento dotaz náhodou do tématu Rapid?
Říjen 5, 20186 r Myslím, že to plati letos jenom pro nově homologované vozy a to byla faceliftovaná fábie, ale rapid asi ne..
Říjen 5, 20186 r Nově homologované motory musí mít každé nově vyrobené auto pro evropu, takže i Rapid. Nezáleží na modelové řadě nebo FL ale na datu výroby.
Říjen 5, 20186 r @MilanHos má pravdu. Všechna benzinová vozidla vyrobená po 1.9.2018 musí splňovat limit na pevné částice. To efektivně znamená, že všechny přímostřikové motory namontované do aut vyrobených letos v září a později mají OPF. K 1.9.2017 se vztahuje podmínka, že všechna vozidla NOVĚ homologovaná po tomto datu musí splňovat požadavek viz výše (proto byl OPF zaveden do Fabie až v průběhu letoška). Upraveno Říjen 5, 20186 r od Johny.z
Říjen 5, 20186 r Tak to jsem nevěděl, mám rapida 8.2018 a prodejce mi právě říkal, že to mám dobré, že v rapidu filtr není až ve faceliftové fábii. Ale je to možné že je to od toho 1.9.
Říjen 5, 20186 r Fakt, že vejdou v Evropě, a pro vozy dovážené do Evropy, povinné cykly WLTP a RDE znamená, že některé motory (platí to i pro VW a potažmo Škodu, ale i BMW a další), ale dokonce i některé modely (Subaru WRX STI) zcela vypadnou z nabídky automobilek. Nebude je možné od září vyrábět. Tedy nenajdete je ani v nabídce. A to není vše, od září 2019 vejde v platnost ještě přísnější norma Euro 6d, což kromě jiného znamená, že benzinové motory s přímým vstřikováním budou mít povinně filtry pevných částic a diesely musí používat systém SCR, tedy vstřikování močoviny (AdBlue) do výfukových plynů, což sníží emise oxidů dusíku. prevzato z uamk http://www.uamk.cz/aktuality/2405-zari-stop-rade-motoru-proc Upraveno Říjen 5, 20186 r od Sklennny
Říjen 5, 20186 r Příští září začne platit Euro 6d-temp, tu už ale mnoho modelů splňuje. Pokud jde o povinné GPF a SCR, najdou se i výjimky, které se obejdou bez nich.
Říjen 6, 20186 r @Woody Tak ty to mas mam pocit skladovku kupovanou v srpnu, takze ta byla vyrobena pred 1.9.2018 takze si myslim, ze mas podle me jeste MR 2018 a ne MR 2019.
Říjen 6, 20186 r Na chatu Škoda auto mi bylo sděleno, že se do rapidu filtry zatím nedávají (5.10.2018),to by znamenalo, že Rapid normu EU 6.2 splňuje a tudíž zatím nemusí mít filtr pevných částic,protože pro benzíny s přímým vstřikem budou povinné až od 09 2019. Fabia po faceliftu už ho má asi proto že se bude vyrábět i po 09 2019 a Rapid už ne... PS:chatu skoda auto se také nedá 100% věřit. Upraveno Říjen 6, 20186 r od Sklennny
Říjen 6, 20186 r před 24 minutami, lumirnavrat napsal: @Woody Tak ty to mas mam pocit skladovku kupovanou v srpnu, takze ta byla vyrobena pred 1.9.2018 takze si myslim, ze mas podle me jeste MR 2018 a ne MR 2019. Ano mám skladovku, ale vyrobenou 8.82018 a pokud se nepletu, tak M.R. 2019 je po celozávodní dovolené od srpna a né září.
Říjen 8, 20186 r Tak to máš OPF (GPF). Alespoň podle článku o těchto motorech ve SM, kde je právě uveden tento kód. Původní motor 1.0 TSI má totiž začátek kódu CHZ...
Říjen 8, 20186 r Prodejci toho napovídají. Podívej se pod auto, toto je teda z Fábie, ale Rapid to bude mít předpokládám velmi podobné: (zdroj Svět motorů)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.