Přejít na obsah

motor 1.4 16v 74kw (AUB) povolení kliky


AxE_26

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové, 

 

Měl bych na Vás menší prosbičku, chtěl bych se zeptat zda máte zkušenost nebo zda neznáte někoho kdo na tomto motoru z Fabie, povoloval klikovou hřídel a následně jí nechal přebrousit a nasadil zpět do motoru a složil a vše bylo ok.

 

Ptám se z toho důvodu, že v knížce se uvádí:

Klikový hřídel nesmí být demontován. Již povolení víka ložiska klikového hřídele vede k zdeformování stojanu ložiska bloku válců.
Pokud byly šrouby víka ložiska povoleny, musí být blok válců s klikovým hřídelem kompletně vyměněn.

 

Takže chtěl bych vědět jak to doopravdy je ? Zda se jedná jen o  marketing, pokud má klika rýhy tak se musí zahodit celý blok i s klikou a koupit nový za těžký prachy a nebo jetý který bude na tom možná o něco lépe. 

A nebo není problém když se povolí klika, přebrousí se a opětovně se dotáhne na moment jak má být. Výbrusové ložiska se pro tento motor dělají takže je otázkou jak to tedy doopravdy je.

 

Předem díky za radu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Niekto tu na fóre mi tie hovoril o tom, že na tomto type motora sa nesmie povoliť kľukový hriadeľ, že to vedie k deformácii bloku. Ale zasa mi bolo povedané, že to skúsili spraviť a podarilo sa im to bez problémov. Ak poznáš momenty na zatiahnutie šrobov tak jedine to skúsiť, možno treba ešte nejaký postup ako zaťahovať prípadne odťahovať šróby. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak s těma momentama to je taky oříšek, holt se momenty budou muset trefit než se to povolí.

 

Co jsem se ptal v brusírně, tak normalně se kliky na tomto motoru brousí, žeprý to dělají co chvíla a nikdy na reklamaci nebyl ani jeden motor s tím, že by klika praskla nebo se zdeformoval blok atd :) 


Takže uvidíme. Dnes sem tu hrůzu vytahl, tak kroužky jsou k.o, válce vyjetý, klika prohnutá, hydroštely po smrti a totalně zakarbonovanej motor že jsou ucpaný kanály :) 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prohlá - háže. Je to vždy zaviněno jen tím jak hodně z Vás rádi držíte olej buď v polovině měrky nebo skoro až na spodku a jednoho dne se to projeví na klice, takže potom je jakákoliv výměna ložisek zbytečná, protože ihned po montáži nových ložisek je máš stejně  k.o jak před tím :)  Takže musíš kliku přebrousit. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak vlastně to není moje, jen jsi to před 3 měsíci koupil kámoš za 55000kč. Je to dotažené z Německa a podle PC to má 138 000km, ale stav motoru je něco jako po 300 000km minimalně, i stav auta.

 

Byli k.o všechny tlumiče ještě origo, ani jedno kolo nebrzdilo, takže nové všechny brzdy i zadní třmeny. Ještě se musí vyměnit všechny ložiska kol a zároveň s tím i krycí plechy kotoučů a to nic nemění na tom že ze spoda je vše rezavé (zadní náprava atd) plus je k.o středovej a koncovej díl výfuku do toho ještě svítí lambda (diagnostika řekne více která je k.o).  Do toho ještě nebyli dělané vůbec rozvody takže už hvízdali kladky a to je že ne fejkovaná serviska je věc druhá :D 

 

Plus spotřeba oleje byla asi něco tak 1,5L na 1000km. Komprese byla něco kolem 7 barů na válec takže po smrti. Když sundáš víčko na dolívání oleje při chodu motoru tak následoval hurikán, takže to už vypovídalo samo za sebe :) ale holt auto kupoval sám a nevzal jsi se bou nikoho kdo by mu poradil. 

Ono stačilo když se to nastartovalo, tak to bylo jak vylítanej diesel :)  Ale tak vše se spraví ale bude to stát nějaký ten balík. Takže nějaké 3-4 měsíce bude stát. 

Stačilo jen kdyby předchozí majitel včas měnil olej a né ho lít ven po 15-30 000km, protože po sundání hlavy byli veškteré kanály ucpané, tak hlava se musela vzít vapkou, tak to budu muset učinit i s blokem než ho zavezu do brusírny, a z toho plyne ostatek, vydřená klika, vydřené válce a písty se po stranách už přidírali, do toho nefunkční ani jeden hydroštel ale na štěstí vačky jsou jako nové :) 

 

Samozřejmě po koupi se dělala výměna oleje a dekarbonizace motoru pomocí přípravku, ale to mírně odkarbonovalo pístní kruhy a spotřeba se srazila z původního 1,5L na 3deci/1000km ale to nám neřeší bohužel zbytek. Takže po sundání hlavy jsme se všeci vyvrátili. :D zatlačíš na píst a píst se vyvalí do strany a mrtvo :D jak byli vyhřáté pístní kroužky :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...