Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dnes som sa tomu trošku venoval a pozerám že na moje auto je k dispozícií čo sa týka tlmiča normálnych značiek, buď KYB alebo Originál, (Pozeral som to na Škoda diely.sk) Pružiny sú buď Borsehung a Lesjöfors.. Originál pružinu isto nie, tá cena je šialená a výdrž fakt že nič moc. V mojom prípade rozmýšľam kombináciu tlmič KYB a ????? :D Jedine čo som našiel od Sachs na moje auto, je pružina, len na inej stránke (GAFA).

Vloženo

zrejme to budu muset resit taky .. 88 tisic a predni tlumice jsou  po postech pekne od oleje.  Dal bych tam originaly, ale docela me udivuje, ze po obecnych zkusenostech na jejich kvalitu po par tisicich, je tam nekdo opakovane chce. Za sebe muzu rict, ze  vytekly tlumice v 90 tisicich jsou u me docela prekvapenim, protoze takhle malo me zatim zadny nevydrzely. 

Vloženo (editace)

Rozhodně bych originál nekupoval.

Vyndal jsem ven originální tlumiče ve 120K když vytekli, tlumič z fabriky vyrobil sachs. Dal jsem zase sachs a jsem spokojen za čtvrtinu ceny o proti originálu a sedí/tlumí lépe než vyteklé originály. Komfort horší než u originálu taky není.

Editováno: , autor: informator
Vloženo

Nakoniec som objednal tlmiče KYB, pružiny a prachovka + doraz Sachs, horne uloženie SKF (Škoda diely.sk). Dnes sa mi podarilo pekne vymeniť ľavú stranu, pôvodná pružina praskla asi kvôli poškodeniu laku, bola celá hrdzavá.

Ale k veci, pustil som sa aj do pravej strany, len skončil som pri povolovaní matice na tyčke stabilizátora, pár závitov prekrútil a nejde už ani bohovo. Vzdáva to aj ten tisíc hrán čo slúži proti prekrúcaniu. Máte nejaké finty ako demontovať tú maticu nejako inak? Či už len odrezať?

 

Díky

Vloženo

U těch kostí se vyplatí zachránit původní matky. Pokud je teda už někdo někdy nevyměnil za obyčejné co bývají s novýma kostma. Úplně nejhorší když mají tu silonovou pojistku proti povolení. Pěkně ty staré projet závitníkem, pak jdou kdykoliv povolit. Třeba když je třeba měnit pružinu, nebo když ta nová kost nic nevydrží atd . 

Vloženo

doporučuji prohřát matici kosti horkovzdušnou pistolí , pak stříknout závit olejem, opravdu jen závit , a pak otáčku povolit, dotáhnout, a opakovat. Mě to šlo povolit. Pokud jsou na autě kosti již nějakej rok a auto stojí  pořád venku , tak to nemusí zabrat, ale za zkoušku to stojí. 

Vloženo

Kosti jsem prozatím na každém autě, teda aspoň jednu musel vždycky řezat. Jak se vymačká pouzdro, nebo ta kulička, tak se to protáčí a nejde to jinak. Kdysi tam byly plošky na tenký klíč, ten mám ještě někde v garáži. Ta dírka na imbus je vynález za všechny prachy. Je to nejspíš jen na montáž, ať to jde dotáhnout. 

Vloženo

Já je měnil 2x asi kolem 100 tisíc,  byly už slyšet a povolil jsem je.  Ale bylo to možná tím,  že na ně někdy při výměně kol trochu striknu mazivo. 

Vloženo

Za mňa kyb sú nepoužiteľné tlmiče, ak chceš z auta motokáru tak nech sa páči. 

Univerzálne tlmiče nikdy nebudú fungovať ako origo. 

Idu od Octavie 1.0tsi až po Kodiaq rovnaké. 

Vloženo

Zatiaľ som prešiel po výmene asi len 40km a nepríde mi to ako motokára. S tými pôvodnými to bolo o dosť horšie, ale to bolo asi tým že jeden bol už KO a druhý pred KO :D

Len ma trošku štve jedna vec, volant mám pri jazde rovno trošičku vytočený vpravo (auto neťahá do žiadnej strany). S čapom riadenia som nerobil nič. Čo myslíte že by to mohlo byť? Na geometriu sa ešte len chystám, ale neviem či sa po nej vyrieši tento problém..

 

Díky :)   

Vloženo

ak sa kayaba nezlepšila teraz poslednu dobu tak je to total hnoj tvrdy nefunkcny ..ja to roky nemontujem a ani nebudem uz takze mozno nieco zmenili

 

ulozenie treba origo , tie nahrady vrzgaju ako stara postel 

Vloženo (editace)

Taky záleží na jaké auto se to kupuje. Dával jsem to na Suzuki kde to fungovalo minimálně stejně dobře jak originál.

Dával jsem 50mm přední tlumiče na ovci kde to bylo jak trakař a taky jsem měl možnost porovnat montáž na ovci kde byla zesílená náprava a 55mm tlumiče a kyb světe div se lepší než původní originál...

Bude to tak asi jako se vším. Už jsem viděl nekvalitní kotouče ATE a vyteklé sachs tlumiče po 15K km.

Značka a cena už dnes bohužel neznamená kvalitu.

Editováno: , autor: informator
Vloženo

Tak jsem se musel vrhnout do Předního tlumiče, praskla pružina a týden ježdění , jak v tanku. No 356 tis na Octuli, dobrý. Měl jsem strach, že budu muset řezat matici tyčky  stabíku, ale po onom zahřátí pistolí šla  úplně nádherně dolů. Zato jsem musel řezat jeden šroub u horního uložení. U všech rodinných aut dávám Bilsteiny B4 , dal jsem pružinu Sachs a uložení SKF. U mně B4 jsou dobrá kvalita za rozumnou cenu. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Na oklávku III s původními tlumiči i pružinami (jednou zadní prasklou a svařenou) chystám toto:

nesnížené pružiny Eibach ERL, nesnížené tlumiče Bilstein B6 a nové silentbloky na multilinku. Vše přesně na můji oktávku.

Snížené podvozky nepovažuji za vhodné, protože nejde o sportovní vůz. Chci zacovat pohodlí, ale zlepšit jízdní vlastnosti. To je vše.

Vloženo

-> Casy: B4 jsou skvělé, ale snížené. Nové B6 jsou obdobné charakteristiky, tedy progresivní účinek, ale nesnížené.

-> suri: Kotouče ATS jsou OK, mám je na Afách a naprosto v pohodě. Nic jiného než brzdy od ATS neberu.

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Zdravím chlapi,

 

nedarí sa mi zohnať zadné tlmiče a pružiny SACHS na SKODA Octavia III Combi (5E5) 1.4 TSI 110KW - CZDA, rok výroby 2018 podľa OEN:
Zadný tlmič: 5Q0 513 049 KT, 5Q0 513 049 HJ
Zadná pružina: 5Q0 511 121 AE
Dával niekto SACHS v tejto motorizácii dozadu ? Dopredu by šlo SACHS 315 910 + SACHS 993 818. Vopred dík za každé info

  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
Vloženo (editace)
V 22. 4. 2024 na 18:13, suri. napsal:

ulozenie treba origo , tie nahrady vrzgaju ako stara postel 

 

ulozenie aj lozisko, alebo staci len origo ulozenie? akurat hladam nejake dostupne moznosti. nasiel som dokonca, ze Sachs alebo aj Bilstein robia komplet sady lozisko+ulozenie.  zeby ani to nebolo vyladene? cenovo od seba moc neutekaju, no ked porovnam s original ulozenim a original loziskom, tak to uz je rozdiel poriadny...alebo original ulozenie a lozisko Lemforder/Sachs/Borsehung?

kedysi som na F3 mal najprv Lemforder (komplet) a vrzgalo to po nejakej dobe. lenze aj ked som to komplet vymenil za origo, tak velky rozdiel som nespozoroval. viem ze je tam ina konstrukcia voci O3, ale aj tak

 

a co v pripade spodneho ulozenia tlmica, tiez radsej origo? (5Q0 412 545 D)

Editováno: , autor: wirer

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...