Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Podrobnosti o tomto(1,6 TDi) a dalších(2,0 TDi) motorech dieselové stavebnicové řady (Entwicklungsauftrag) EA 288 lze najít v článcích:

 

"Der Modulare Dieselmotoren-Baukasten von Volkswagen" _  Motortechnische Zeitschrift (MTZ) č. 12/2012

"Die Euro-6-Motoren des modularen Dieselbaukastens von Volkswagen" _ Motortechnische Zeitschrift (MTZ) č. 6/2013

Der Modulare Dieselmotoren-Baukasten von Volkswagen.pdf

Die Euro-6-Motoren des modularen Dieselbaukastens von Volkswagen.pdf

Das Grundtriebwerk.jpg

Der Gesamtkühlkreislauf mit den drei Teilkreisläufen.jpg

Der Zylinderkopf mit integriertem Ventiltriebsmodul.jpg

Die 2,0-l-Variante des MDB im FEV-Streuband bei 90 °C Öltemperatur mit Öl der Klasse SAE 5W-30.jpg

Die Ladeluftstrecke mit saugrohrintegriertem Ladeluftkühler.jpg

Die Module des neuen MDB.jpg

Die motornahe Abgasreinigung.jpg

Die schaltbare Kühlmittelpumpe.jpg

Volllastdiagramme (oben) und Fahrzeugergebnisse (unten) für den neuen Golf VII (Euro 5, Handschaltgetriebe und Frontantri.jpg

Aufbau der Abgasanlage mit NO x-Speicherkatalysator.jpg

Aufbau der Abgasanlage mit SCR-System.jpg

DeNO x-Strategie.jpg

Komponenten der Zweikreis-Abgasrückführung.jpg

Modularer Dieselbaukasten.jpg

Nockenwellensteller.jpg

Variabilität der Ventilsteuerzeiten (schematische Darstellung).jpg

Wesentliche Bausteine der Euro-6-TDI-Motoren.jpg

Zylinderkopf mit integriertem Ventiltriebsmodul und Nockenwellensteller.jpg

  • 7 měsíců později...

1.6 TDI 85kW 0-1000km  update.

(0-220km)

první dojem (z OII 1,9/77kW ), při malých otáčkách bez kontaktu s výkonem( i tak to nechcípne, i když špatně zařadíte),od 2tis. už je to OK.

jiná práce s plynem, zatím netočím nad 3tis., když ale potřebuji zrychlit (nájezd,předjíždění) tak se to rozjede jak (1,9/77kw) pocitově.

první km spotřeba jinde než ukazuje manuál,ale asi si sedá počítač spotřeby,dlouhodobá 8l pak 7l a od startu to jede i 6,6l průměr.

Start-Stop systém vůbec nepozoruji, neuvěřitelně skvěle vyladěné :-). Motor naskočí a jede se. Skvělé-ukazatel teploty oleje!

Pokud se najde profík co poradí jak zajet tento nový typ motoru, aby nebyl líný, předem díky za jakékoliv rady!.(rada dealera "nešetřit!"tak nějak nevím)

Robo.

(500-997km)

motor začal po zahřátí chrochtat :-)(jako správné TDI), v interiéru je slyšet stále jen ve větším výkonu, bručí příjemně jako má OII 1,9TDi.

Spotřeba 50/50 dlouhodobě 5,8l a někdy jedu od startu i 5,2l :-).

chvilku trvá než se zahřeje ( dle teploty oleje- ten ukazatel je na jedničku),spotřeba je velká ale pak se to umoudří, mno na krátké projížďky ta konfigurace není.

Pružnost je lepší a nebo na to více šlapu,odezvu na plyn hledám jen když zařadím 6stupeň, ale ten tam asi není na "předjíždění".

Start-stop - zatím bez žádného zaškobrtnutí, vyladěné pěkně. Asi to už přestanu šetřit a pak dám vědět :-). Díky všem za reakce, nepříznivcům KAROQů tedy těm CGN nebo co tam lejou ať si hledí svého.

Robo

Upraveno od Roska

ta spotřeba je strašná. Mám podobnou zkušenost

 

Zajet asi tak jak každý motor, ze začátku na to nešlapat, vždy počkat až se ohřeje i olej, ale pak (když už to má nad 1000km) tak tomu klidně trochu "dát za uši". Ale hlavně nikdy nepodtáčet.

Upraveno od Martab

(220-500km)- nevím jestli se smí "produktovat" ale točím jen VERVu

uffffff, tak se spotřebou jsem na 6,2l dlouhodobá a od startu dám i 5,5l, jezdím stále stejně a to i plně obsazen.

Jinak rada nepodtáčet, to je něco co s dnešním motorem a moderním plynem neodhadneš.

Auto radí dej 5tku a pak 6tku, a není tam pak ani 1500ot/m, slyšet motor v autě prostě není, nebo minimálně.

Na druhou stranu, když mu vnutím rychlost a stupeň tak mne ani nepřemlouvá na přeřazení - to je +

Dynamika šla nahoru, nebo se nebojím na to šlápnout.

Občas jedu OII a všimnul jsem si, že když sundám nohu z plynu, stylem jako na KQ, tak OII hned brzdí motorem, to KQ nedělá a využívá svou váhu.

Jinak stále pocit 10+ :-).

Teplotu oleje sleduji, neznám logiku, ale to že to leze nahoru a pak dolu jak je zatížen je překvápko, myslel jsem že si udrží 80-90C a je to jinak.Větší rozsah.

Start-Stop - lehce na spojku a motor naskočí, kdybych po "staru" netrpěl že stále startuji, tak !10+

Robo,  díky všem za reakce a rady.

Mas manual? To co radi indikator rychlosti ignoruj, poslouchej motor uchem, nebo si uplne idealne najdi krivky vykonu/kroutaku, z toho poznas v jakych otackach mas maximalni efiktivitu motoru. Pokud mas novej motor tak nevytacet a ani nepodtacet jak jiz bylo receno... pokud nejsi zenska, tak poznas :-)

 

Dynamika sla nahoru??? Rozdil nemuzes poznat... rozdil v najetych km mas zanedbatelny

 

Teplotu oleje sleduj nejvice. Olej se dostava do provozni teploty pomaleji jak motor a pri nizke teplote hure maze. Teplota kolisat muze, zalezi jak slapes na plyn, kdyz pojedes 160km/h po dalnici, tak se dostanes nad 100°C, jakmile zvolnis jizdu, tak olej chladne, naprosto normalni stav.

 

Start-Stop je jedna z nejhorsich veci co muze auto potkat, uspora paliva je minimalni, naopak zatezujes mechanicke komponenty. Urcite doporucuji vypinat. 

Verva - souhlas. Pokud bys chtel udelat motoru radost, davej VIF jako aditivum a pak muzes klidne tankovat "obycejnou" (kvalitni, nepremiovou) naftu.

 

Upraveno od havrosh

V manuálu se asi START-STOP dá, ale u DSG to s tímto motorem bylo fakt utrpení hlavně na křižovatkách, kdy rozjezd trval opravdu dlouho.  Spotřebou jsem ale i s městským provozem byl pod 6, tam si nemůžu stěžovat. 

  • 1 měsíc později...

Má tady někdo z majitelů přímé srovnání s OIII 81kW nebo rovnou s OIII FL 85kW, které mají pouze 5 r.s.?

Docela mě překvapilo, že Karoq dostal 6ku. Emisní důvody?

  • 3 měsíce později...

1,6 77kW octa 2-1,6 85kw karoq.Neviem na karoqu odsledovať kedy vypaluje filter pevných častíc .Octavka pri dojazde niekedy točila vyšiel otáčky,nechal som auto postať,kým otáčky spadli na normál a tak odstavil.Na karoqu 1,6 som to ešte neregistroval .

Tak este ho asi nemas zabeseny ze mozno sa spusti cyklus po napr 10tis km

Po 10tis km? no, to asi ne....

V ‎20‎.‎07‎.‎2018 na 6:49, siroma napsal:

1,6 77kW octa 2-1,6 85kw karoq.Neviem na karoqu odsledovať kedy vypaluje filter pevných častíc .Octavka pri dojazde niekedy točila vyšiel otáčky,nechal som auto postať,kým otáčky spadli na normál a tak odstavil.Na karoqu 1,6 som to ešte neregistroval .

 

z toho si nic nedelej … ja mel Rapida s 1.6 TDI 66kw skoro dva roky, najel skoro 60 000, a vypalování filtru zazil jednou ...

 

proste jsi mel stesti, a zatím se ti vždycky vypaloval za jizdy. neresil bych to.

Vypalování filtru lze lehce poznat i za jízdy, natož na místě.

Záleží kdo jaké jezdí trasy, ale jak jsem psal - vnímavější řidič lehce pozná vypalování i za jízdy.

  • 7 měsíců později...

Viz. reakce a otázky v příbuzných tématech, nafta "cuká" sice méně ale je to tak(netuším zda-li zakládat nové téma zde), od cca 1200km do dneška, v AS ? prý je to v pohodě a nebo se to při jízdách neprojevilo, při delším rozhovoru AS přiznává že je to prostě "vlastnost" motoru, cukání v otáčkách 1600 - 2000 ot/min., je to jedno kde, řekl bych že je to v zásadě když má někdo lehkou nohu na plynu a lehce ubere-přidá-ubere tak to začne "cukat", dále když si motor při stejných otáčkách přidá výkon prostě prudce přidá prudce ubere a zase přidá, cuká to pěkně, i při tempomatu, při testovací jízdě v AS to servisák držel stále pod plynem a dělal že se to neprojevuje, prostě věděl co dělá, SW žádný není a pokud neseženu další min. 4 další, tak se tím a.s. nebude zabývat. Jsou dny kdy to neudělá nikdy a jsou dny kdy to cuká od 40km/h do 80, asi tak.R.

  • 6 měsíců později...

Tak jak jste na tom pánové po létě se spotřebou. Mě by zajímalo, jak to dělají v testech, že mluví o spotřebě kolem 4,2 l. Mám sice DSG, ale pod 5 litrů jsem se nedostal. Dlouhodobou mám 5,7. Není to špatné, ale do 4 je to na hony daleko. A co vy? 

před 23 hodinami, Martin Rušaj napsal:

Tak jak jste na tom pánové po létě se spotřebou. Mě by zajímalo, jak to dělají v testech, že mluví o spotřebě kolem 4,2 l. Mám sice DSG, ale pod 5 litrů jsem se nedostal. Dlouhodobou mám 5,7. Není to špatné, ale do 4 je to na hony daleko. A co vy? 

 

Já  se dlouhodobě pohybuju kolem 6 (5,8-6,2). Mám DSG a ta spotřeba je pro mě vzhledem k charkteru silnic 50/50 obec/D nebo R celkem přijatelná. Jizda tak limit +10. Sem tam, když jedu po I či II, tak se dostanu i na 4,8, ale to je kochací jízda. Ale tohle patří spíše do témetu spotřeba.

 

Jinak motor úžasný a spolu s DSG palec nahoru. Volil sem mezi 1,0 a 1,6, obojí DSG a nešel bych jinak. Ani 2,0 mě neláká.

Já mám teda dlouhodobou okolo 5l. Jezdím ale dost často okresní a rychlostní silnice, občas dálnice a není problém dost často jezdit pod 5l. Mám tedy manuál a v autě jezdíme 2 dospělí.

Má někdo tento motor s 4x4? Je tam adblue? 

před 2 minutami, Clerfayt napsal:

Má někdo tento motor s 4x4? Je tam adblue? 

 

Tento motor není nikdy spojený s 4x4. Adblue má od MR19 tj. od 08/2018. Do té doby byl bez Adblue

Byl znovu zařazen s pohonem 4x4.

 

 

Ale je spojený. Když sepne haldex :-)

1,6 tdi je supr. S DSG zvlášť. Jen me irituje, aby dsgko netocilo 1200-1900 ot., tak tomu musí šlápnout člověk na pedál nebo S.

před 18 hodinami, LukášCBR napsal:

Byl znovu zařazen s pohonem 4x4.

 

 

 V ofiko ceníku není 1,6 s 4x4, alespoň ne pro Karoq

Toto je tema o OIII a motor 1.6TDI/85kW 4x4 byl skurecne po FL na jistou dobu zarazen do nabidky. Tak, jako tam byl ptedtim ve verzi s 81kW.

Lukáši, viz. “bojler”.

před 10 hodinami, bojler napsal:

Toto je tema o OIII a motor 1.6TDI/85kW 4x4 byl skurecne po FL na jistou dobu zarazen do nabidky. Tak, jako tam byl ptedtim ve verzi s 81kW.

Jenže téma je o Karoqu...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.