Přejít na obsah

Spotřeba paliva 1.0 TSI


rowz

Doporučené příspěvky

Ja som pochopil, že myslí neustále udržiavanie otáčok motora nad 2000 v bežnej premávke, čiže potrebuješ po obci jazdiť okolo 40-50-60, čo tieto motory zvládajú pri otáčkach 1500-1600, ale ty to schválne držíš o 1-2 prevodové stupne nižšie, aby si mal otáčky nad 2000.

 

(už som asi mimo)

Editováno: , autor: brrrrm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někteří tu mají přiblblé názory, že se s tím autem musí točit vždy nad dva tiscíce.

Asi s ním nikdy nejezdili.  Převod na jedničku a zpátečku je dělaný docela do rychla nebo je to tím turbem nevím.

Jde o to když se rozjíždím nebo couvám na pěkné rovině to auto docela vystartuje. Je fakt, že po pár sekundách se objeví placebo efekt. Takže je třeba pak lehce přišlápnout plyn. Když člověk popojíždí v kolonách nebo potřebuje něco pomaličku přesně objet případně někam přesně zacouvat, tak rozhodně tohle auto není děláno pro točení při 2000 otáčkách. Při couvání si musím kolikrát pomáhat tím, že krátce pustím spojku a hned ji zase stlačím jinak bych do něčeho narazil. Samozřejmě, když už jedete těch padesát, tak tam těch 2000 otáček můžete dát bez problémů. Je fakt, že jsem si všiml takové věci, že čím nižší otáčky v rozjezdech tím to méně papá benzín.

 

Rapid 1.0TSI 70kW   5 maual

Teď průměrná spotřeba od začátku ježdění 280km  je 7,1 litru.

 

 

Tady to pěkně popisuje co ty auta dělají https://www.auto.cz/dlouhodoby-test-na-100-000-km-skody-rapid-spaceback-1-0-tsi-podruhe-s-karavanem-vydrzela-spojka-124863

 

v servisu říkají

„Hodně se soustřeďte na rozjezdy a přidávejte co nejméně plynu. Nehleďte na dunivý zvuk podtočeného harleye – překvapí vás, kolik síly má ten motor třeba už v 1300 otáčkách,“ dáváme panu Foldynovi radu na cestu."

 

K tomu zvuku, nedělá to náhodou soudaktor?

 

Jinak měl jsem Daewo Kalos 1.2 (7l/100km dlouhodobá) nebo Citroen ZX 1,4 (6.5 dlouhodobá)

Tam při rozjezdech se muselo vytáčet minimálně na 2000 jinak to auto se nehlo a chcíplo, ale tady stačí 1500 a auto vystartuje jak raketa.

Editováno: , autor: Mira_A
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak někdy jde rozjezd v podstatě bez plynu, to samé zpátečka. Ty 2 tis není dogma, pokud jedu po rovině nebo kopec dolů, tak mám klidně pod 2, naopak do kopce spíš 2500, je to spíš o zvuku motoru. Mám vysledováno, že kolikrát na nižší rychlost je i nižší spotřeba a auto se netrápí. S 1.0 81 kW mám teď najeto cca 4500 km. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozjezdy bez plnu už praktikuju taky akorát doma to mám samý kopec takže půjdu do asistenta páč jsem bral skladový vůz. Jojo Brno, teď se tam občas motám taky (naštěstí ne v rapidu), ale k po-hlavnímu městu má ještě dost daleko. S 70kw jsem ve 3.000km na cca 6.0L a jde to dole. Do práce najedu 260km (tam a zpět) včetně poskakování na D1 kolem Brna cca 25km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, david_smid napsal:

Abych nebyl offtopic ...
1.0 TSI 70kW s OPF

image.thumb.png.779afc1328675c5ef2a9bdc67d1881b7.png

 

Tak jsem to ještě nepočítal i když lítky od paliva taky schovávám. Zatím jsem to bral podle toho MFA co ukazuje.

Pokud někdo jezdí delší tratě tak 15km a nikdy nic krátkého tak by ta spotřeba mohla být kolem 5 litrů.

Co tankuješ za palivo si se nepochválil a u které čerpačky. To taky může dělat rozdíl.

 

Jinak s těma kopečkama je to pravda mám jich v okolí taky spoustu. Na čtyřku auto má co dělat, takže jsem tam měl i trojku. Ale když se vyjede nahoru, tak zase můžeš vyřadit nebo jet na pětku a nešlapat na brzdu jak někteří kokoti. Např. Rožnov Frenštát a zpět jsem jel za 5 litrů a to tam i zpět.

To samé pokud chci vyjet na obrubník u některých parkovišť tak je tam taky třeba dát 2000 otáček i více při jedničce rychlosti. Do kopců se mu moc nechce.

 

Editováno: , autor: Mira_A
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to se dá dosáhnout jak? Spotřeba 4.1 , tak to fakt musí být podmínky. Neříkám, že to není možné.

Já měl dnes po 19km spotřebu na 4.2l na 100km. První průtah městem ještě byla spotřeba cca 8l (3km městem). Pak stoupání asi 6km s průměrnou 7l, ale musel jsem se snažit a držet to. Odměna za vystoupaný kopec byla necelých 5km bez spotřeby. Zařazená rychlost 5 z kopce a sám se pěkně vypnul motor. Pak dalších asi 3km částečně průjezd městem většina mírné klesání a pár stoupání se okamžitá spotřeba pohybovala mezi 3 a 5 litry občas i více, ale s velmi lehkou nohou na plynu. /tudíž mi není jasné tvé zrychlení a snížení spotřeby/. Poté pár kilometrů ještě mimo město, kde se taky hlavně pohybovala okamžitá mezi 3-5l, ale občas i třeba 1.6l, ale za cenu toho, že nepojedu 90km/h, ale o 10 méně.

Nakonec jsem se však dostal do popojíždějící kolony a celá spotřeba dosáhla po cca 22km 5,6l/100km.

 

V 5. 6. 2019 na 7:31, Ondraj73 napsal:

Tak dneska dobrá jízda do práce, o 0,5 l méně než doposud nejméně a i průměrná rychlost o 3 km vyšší :). Celkem najeto cca 4600 km. 

58723591-B332-489C-B24A-B1A7ACD094A1.jpeg

 

Editováno: , autor: Mira_A
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2: Martab

Za těch cca 4600 mám dlouhodobou 5,3. 

Teď ji asi pohorším, protože jsem pořídil vozík a často něco vozím. Za mě bych tedy zase řekl, že dlouhodobá spotřeba nemusí odpovídat stejnému užívání a tedy hodnota také nic zvláštního nevypovídá. Pro mě osobně je zajímavá dlouhodobě stejná trasa a konkrétní dosažená spotřeba v průběhu celého roku a její rozptyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, vždy je to "zkreslené" konkrétním požíváním. Já spíš narážel na to, že zde je to spíš soubor "extrémně" nízkých spotřeb, kdy u nich není profil trasy, jak se jelo a další. Takže může jeden nabít dojmu, že to auto jezdí za 4l/100 a pak se divit, že on má dlouhodobou ale 5,5l/100.

 

Jasně, pro porovnání "soukromé" porovnání je ideální porovnávat na stejné trase. Ale to nikomu jinému než tomu jednomu člověku nic neřekne nic. A jak sám píšeš, záleží na konkrétn situaci a štěstí na provoz... A při tom dlouhodobá 5,3l/100 je stále krásná spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 6. 7. 2019 na 13:28, hrosifarma napsal:

Trip chorvatsko. 1,0 tsi 81 kW, 2 dospělých a ne zrovna zizalky?, plnej kufr, lehce prefoukla kola /10%/, AC. Dálnice cca 1000 km jinak vnitrozemí a couracky po magistrále. Max 136 km/h. Popojíždění v kolonach ? celkem 4 hodiny.

20190630_010313.jpg

 

Byl jsem taky a po návratu celková spotřeba 4.8 a od nulování před cestou 4,6, ale už to zas leze nahoru ten průměr. Tož tak. Čim kratší ujetá vzdálenost tím větší spotřeba. Při plachtění na dálnici 4,4 l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ano vycházíme-li z toho co hlásí počítač. Ale udělal jsem teď výpočet a ejhle palubní počítač Škodovky se mýlí o 0,5l. To je docela dost.

Najeto 2950 km a spotřebováno 174,48 litrů benzínu (z toho 78,82 litru 100 oktanového). Podle počítače 5.4 litru na 100 (celkový průměr na 2950km) , ale v reálu to dělá 5,9l/100. Tak to jsem myslel, že budou přesnější.

 

 

Editováno: , autor: Mira_A
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...