Přejít na obsah

Monte Carlo - tažné zařízení


sinjakupre

Doporučené příspěvky

Dobrý den.

Pokusím se vám touto cestou sdělit osobní zkušenost, jakým způsobem společnost Škoda Auto řeší klientské problémy a snižuje si počet spokojených zákazníků.

Dne 16.5.2017, jsem si nechal na vozidlo Škoda Fabia v edici Monte Carlo, odborně namontovat tažné zařízení s typovým listem a zašel na místní úřad přihlásit. Na úřadě mi bylo sděleno, že se v osvědčení o registraci vozidla nenacházejí žádné hodnoty (ani nuly) o hmotnosti taženého přívěsu a proto mi nemohou zařízení zapsat. Bylo mi doporučeno, ať se obrátím na zastoupení výrobce vozidla a nechám si vystavit potvrzení. Potvrzení mělo dle úřadu specifikovat dané vozidlo a oprávněné hodnoty hmotnosti přívěsu pro toto vozidlo. Ještě dne 17.5.2017 jsem učinil kroky v předání žádosti na zákaznickou linku a poslal tuto žádost spolu s přílohami (kopií osvědčení o registraci vozidla, typový list k tažnému zařízení a certifikát osoby, která montovala tažné zařízení) e-mailovou formou. Ze strany zákaznické linky mi byla sdělena lhůta pro vyřízení požadavku do 14dní.

Po několika telefonických urgencí z mé strany, mi bylo dne 27.7.2017 (tj. cca 2,5 měsíce od podání žádosti) podáno vysvětlení a to budu citovat zaměstnance Ing. Jana Raděje „Dobrý den, 

ŠKODA FABIA VIN TMBEM25J9C3150621 byla vyrobena v provedení MONTE CARLO se sportovním podvozkem. Na tuto verzi nebylo z našeho pohledu výrobce vozidla povoleno montovat tažné zařízení ani dodatečně, proto nemáme k dispozici hodnoty přívěsů.“

Po přečtení reakce pana Raděje jsem napsal následující odpověď „Dobrý den. Děkuji za odpověď, ale nejsem spokojen s vaší odbytou reakcí. V příloze zasílám katalog, kde je přesně k vozu Monte Carlo uvedeno jaké hodnoty na přívěs mají být. Prosím tedy o vystavení dokladu, že je vozidlo způsobilé k montáži tohoto zařízení o těchto hodnotách. Je to na straně 6 a jedná se o hodnoty 550 / 1100 kg.“ V příloze odpovědi byl oficiální katalog vozidla Fabia 2 Monte Carlo, kde se velmi přesně uvádějí hodnoty pro tažná zařízení. K dnešnímu dni tj. 1.8.2017 mi pak Raděj znovu odpověděl a opět cituji jeho slova „Dobrý den pane Šincle, konkrétní schválená data pro Váš individuálně dovezený vůz jsem prověřil detailně a technický průkaz vystavený dopravním úřadem je takto správně bez hodnot přívěsu. Prosím, vezměte na vědomí upozornění na poslední straně katalogu ohledně údajů v katalogu uvedených.“ Ano na poslední straně katalogu se uvádí klasická alibistická věta „Výrobce si vyhrazuje právo na změny bez předchozího oznámení. Údaje uvedené v tomto katalogu jsou tedy pouze orientační.“

A já se tedy ptám. Jak je možný ze strany výrobce přístup výše uvedeného charakteru? O této problematice jsem se radil s automechanikem, který prováděl montáž tažného zařízení i mechanikem z Auto HEGR Olomouc. Oba mi potvrdili, že se jedná pouze o vozidlo s vizuálním paketem „Monte Carlo“ a jinak je auto konstrukčně totožné jako s jinými modely Fabia a nevidí žádný důvod, který by bránil zápisu do osvědčení o registraci vozidla.

Byl bych rád, kdyby se k tomuto problému postavil někdo z vedení společnosti čelem a neschovával se za alibistické věty v produktových materiálech, které samy uvádějí hodnoty pro tažení přívěsu pro vozidlo Fabia II Monte Carlo. Není chyba zákazníka absence těchto údajů v osvědčení o registraci vozidla. Byl bych rád, kdybych mohl být nadále spokojen nejen s vozem, ale také přístupem Škoda Auto a nemusel příště přemýšlet o koupi jiné značky.

Děkuji a s pozdravem, Jakub Šincl.

 

Co byste mi poradili přátelé?

fabia-montecarlo-katalog_Stránka_6.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Vidím to tak, že je Monte Carlo homologované bez možnosti tažného zařízení. ŠA s tím nic neudělá a postupuje naprosto normálně. Co lze anebo nelze legálně na vůz namontovat sis měl ověřit předem - i vzhledem k tomu, žes věděl, že v techničáku nebyly uvedeny hodnoty pro přívěsy. To nebyla náhoda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky pánové za reakce, ale asi jste ani jeden nepochopili o co mi tady jde. Primárně jde o princip celého problému a ten zní, že Škoda Auto dělá z lidí pitomce. V oficiálním produktovém listu od vozidla jsou uvedeny hodnoty pro tažné zařízení a tím výrobce uvádí veřejně možnost, že tohle vozidlo může mít tažné zařízení o těchto hodnotách přívěsných zařízení. Pak výrobce v zastoupení dotyčné osoby uvede, že to není pravda a toto vozidlo nemůže mít tažné zařízení. Takže o co jde, klamavá informace, za kterou by bych mohl Škodu Auto žalovat? Pokud by stejně jako u RS bylo uvedeno, že tažné zařízení není pro tento model možné a ani neexistují žádné hodnoty pro přívěsné zařízení, pak bych to chápal, ale to není tento případ. Už chápete, co se tady snažím vysvětlit?

JayBee1: Pokusím se ještě reagovat na tvojí odpověď. Ano v eshopu Škody to tak je, ale je to pouze z toho důvodu, že nedodávají TZ, které by pro tento model pasovalo. SVC Náchod vyrábí a dodává TZ a zdůrazňuji homologované (Tz., že museli dostat oprávnění takové zařízení pro tento model montovat a mají oprávnění vydávat typový list, který k tomu mám) právě i pro model Monte Carlo a to proto, že je udělaný s ohledem na tvar zadního nárazníku a není nikde poznat, že na vozidle je tažné zařízení pokud je zrovna sejmuto z bajonetového čepu.

Primárně je nutné se zabývat prvním problémem. Oficiální informace v prodejním listu k vozidlu Monte Carlo uvádí hodnoty pro tažení přívěsu. Proč tedy není dle jednoho zaměstnance možné tažné zařízení zapsat do technického průkazu dodatečně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, sinjakupre napsal:

Proč tedy není dle jednoho zaměstnance možné tažné zařízení zapsat do technického průkazu dodatečně?

 

Na to myslím dostatečně odpověděl Pawouk - jestliže je vozidlo homologováno bez tažného, odporovalo by to homologaci. Technicky přípustné zatížení (vozu, náprav, spojovacího zařízení atd.) určuje výrobce vozidla, nikoliv výrobce příslušenství nebo nějaký úředník.

 

před 38 minutami, sinjakupre napsal:

V oficiálním produktovém listu od vozidla jsou uvedeny hodnoty pro tažné zařízení a tím výrobce uvádí veřejně možnost, že tohle vozidlo může mít tažné zařízení o těchto hodnotách přívěsných zařízení.

 

Na to už sis sám odpověděl - údaje z katalogu jsou pouze orientační, žádný závazek z nich tedy nevyplývá. Pokud je vozidlo vybaveno podvozkem, který není kompatibilní s tažným zařízením, tak přes to pravděpodobně nepojede vlak. Nevím, jak to přesně u MC bylo, ale je klidně možné, že v konfigurátoru byla možnost jak normálního podvozku, kde by šlo tažné dodělat, tak sportovního podvozku, kde to nejde. Je-li tomu tak, máš prostě smůlu.

 

před 46 minutami, sinjakupre napsal:

Takže o co jde, klamavá informace, za kterou by bych mohl Škodu Auto žalovat?

 

Jestliže nejsou údaje z katalogu závazné, těžko bys uspěl. Snad leda pokud nebylo nikde v konfigurátoru uvedeno, že třeba sportovní podvozek vylučuje možnost použití tažného zařízení a jsi to schopen dokázat, což nepředpokládám... Ale to bys měl primárně řešit s právníkem, což já ani Pawouk nejsme.

 

Chápu tvé rozhořčení, osobně jsem netušil, že by na nějakou Fabku nešlo tažné, ale pokud je to tak, jak jsem nastřelil výše, jsi prostě v pasti a dostat tažné legálně na auto nejspíš nebude triviální. Hádám, že by to muselo jít přes homologaci individuální úpravy. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusim napsat podobnou vec ohledne tazneho.  mel jsem moznost koupit octavii 3 na cng ,jako dealerske vozidlo,predvadecku.  jedna z prvnich otazek byla,zda mi pujde dodelat tazne.  nelze,auto neni schvalene na dostavbu,proste nejde dopsat . 

zhruba po roce mne dealer kontaktoval,ze ma octavku na cng ,uz s taznym a prodaval ji za podobne penize.  uz jsem mel koupene cr-v,takze jsem jen podekoval,ale zajimalo mne jakto ze to nyni lze. A dealer nechal nakonfigurovat tz primo z vyroby.  pritom stejne auto,stejny motor,stejna kastle.

Jasne ,neni to Tvuj pripad,ale pro ilustraci,ze pokud Ti napisou ,ze to legalne nejde,budou mit pravdu.  

A udelat to neofiko v dnesni dobe prisnejsich STK asi neni dobra cesta.

Editováno: , autor: hopa26
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, hopa26 napsal:

Zkusim napsat podobnou vec ohledne tazneho.  mel jsem moznost koupit octavii 3 na cng ,jako dealerske vozidlo,predvadecku.  jedna z prvnich otazek byla,zda mi pujde dodelat tazne.  nelze,auto neni schvalene na dostavbu,proste nejde dopsat . 

zhruba po roce mne dealer kontaktoval,ze ma octavku na cng ,uz s taznym a prodaval ji za podobne penize.  uz jsem mel koupene cr-v,takze jsem jen podekoval,ale zajimalo mne jakto ze to nyni lze. A dealer nechal nakonfigurovat tz primo z vyroby.  pritom stejne auto,stejny motor,stejna kastle.

Jasne ,neni to Tvuj pripad,ale pro ilustraci,ze pokud Ti napisou ,ze to legalne nejde,budou mit pravdu.  

A udelat to neofiko v dnesni dobe prisnejsich STK asi neni dobra cesta.

Díky za reakci.

Ano, je to v podstatě podobný problém. Já si osobně myslím, že je to pouhé "mstění" majitelům, kteří si o to nepožádali už při sestavování auta před koupí. Já sice jsem druhým majitelem, ale to je teď jedno. Nelíbí se mi tento přístup, je to prostě systém jak vymrdávat se zákazníky. Oni páni, oni všechno, ty jen kupující hňup, tak poslouchej. Zkouším ještě jiné cesty řešení a uvidím, jestli nějaká vyjde či ne. Pokud by to po žádné stránce nešlo, budu zvažovat o prodeji a Škodovku si nikdy nekoupím. Ne z důvodu, že bych s autem nebyl spokojený, ale z důvodu této byrokratické politiky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, dneska je v módě nadávat, a hledat problémy u někoho jiného. Nechci se škodovky zastávat, ale současný postoj spousty lidí, že ... "to oni, oni za to můžou, zavoláme EU aby jim to zatrhla" mě bytostně štve.

 

To už nejsme svéprávní? Nejsme schopni si něco zjistit o tom, co kupujeme? Ať je zatím cokoli, tak z toho hned dělat "oni se mi mstí, že jsem si to nekoupil" je dost mimo. To není vymrdávání se zákazníky - to je prostě nabídka, a je na Tobě, jestli si to koupíš, nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, Tragedie_v_JZD napsal:

Já vím, dneska je v módě nadávat, a hledat problémy u někoho jiného. Nechci se škodovky zastávat, ale současný postoj spousty lidí, že ... "to oni, oni za to můžou, zavoláme EU aby jim to zatrhla" mě bytostně štve.

 

To už nejsme svéprávní? Nejsme schopni si něco zjistit o tom, co kupujeme? Ať je zatím cokoli, tak z toho hned dělat "oni se mi mstí, že jsem si to nekoupil" je dost mimo. To není vymrdávání se zákazníky - to je prostě nabídka, a je na Tobě, jestli si to koupíš, nebo ne.

No, vy budete nejspíš svéprávný za nás všechny dohromady. Není reálné si uhlídat všechny možnosti co jde a nejde do budoucna dodatečně domontovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud si nejsi schopen pohlídat, co je či není reálné na auto dodatečně domontovat, musíš si zkrátka pořídit rovnou auto s požadovanou výbavou. ŠA ani nikdo jiný opravdu nemůže za to, že sis koupil něco jiného, než jsi chtěl.

 

Mimochodem, bezprostředně předcházející příspěvek se necituje, je to proti pravidlům. Další věc, kterou sis nepohlídal. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reálné to samozřejmě je - obvykle stačí předem navštívit/obeslat s dotazem nejbližšího dealera ŠA, či kontaktovat přímo výrobce vozu. Mimochodem, pokud MC nemá skutečně vůbec žádnou homologaci pro tažné zařízení, nemohlo být toto tažné zařízení ani z výroby. Žádný výrobce automobilů ti nikdy nepovolí zapsat tažné zařízení, pokud to od něj není patřičně schváleno. Tady na značce nezáleží. To sis měl ohlídat před nákupem.

 

Ad OIII CNG - napadlo někoho z vás, že homologace určitého MR může být třeba jiná, než u novějších ročníků? Anebo lze z nějakého důvodu mít tažné jen z přímo z výroby?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sinjakupre, zmínil jsi, že tažné máš z SVC Náchod a namontované odborně. Takže tam bych se obrátil s reklamací, protože oni jsou ti první, kdo tě uvedli v omyl, když tažné na MC se sportovním podvozkem nabízejí. Kdyby to byli nějací šmoulové, kutící pár TZ za rok na jeden typ auta, tak neřeknu. Ale když dokážou udělat X variant TZ a elektriky na jeden typ auta dle provedení vozu, pak jsou pro mě viníky oni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viník není Škodovka ani SVC Náchod, možná trochu ten garážník, který je proškolen a který se nepodíval do velkého TP a  který tě na to mohl upozornit. Každý majitel automobilu má velký TP, kde má uvedeny všechny parametry, se kterými bylo jeho konktétní vozidlo homologováno a co lze a nebo nelze na něj namontovat. Takže 99% chyba majitele automobilu. Neházej tady prosím špínu na nikoho jiného. Nadávat si můžeš jenom sám sobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne si myslím, že toto je práve jedna z mnoha debilít ŠA. Prečo je taký problém, aby bolo auto homologované aj s ťažným, obzvlášť, ak pre ŤZ uvádzajú v katalógu aj hodnoty? Je to rovnaká marketingový/byrokratický ojeb na zákazníka, ako je napr. nemožnosť legálne montovať 17" kolesá, len na verzie so športovým podvozkom, lebo oni ich jednoducho neuvádzajú v TP.
Alebo kamoš mal problém na Yeti, že 16" a 17" kolesá podľa TP majú reálne rôzny priemer, a vhodná 16" pneumatika by mala mať o 5 % väčšie profilové číslo. Alebo rôzne modelové ročníky majú v TP rôzne hodnoty pre ŤZ (zase Yeti). Jednoducho v TP má Škodovka bordel, a namiesto toho, aby to zákazníkom uľahčili, a homologizácie čo najviac zjednotili, robia pravý opak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a taky by měli vyrábět jenom jednu barvu, jedno provedení jednu výbavu, aby to měli všichni jednodušší...

Trochu přemýšlet než obviňovat třetí stranu, protože nemam pocit že z vyprávění výše by škoda něco zatajila... a to že si chtěl garážník namastit kapsu  to už je věc jiná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, e1. napsal:

Prečo je taký problém, aby bolo auto homologované aj s ťažným...

 

Třeba proto, že když si pořizuješ sporťák, tak se nějak nepředpokládá, že za ním budeš tahat káru? Jasně, F2 MC se sportovním podvozkem není žádný hot hatch, ale logika věci je stejná. Když to dovedu trochu ad absurdum, myslíš, že třeba Clio Sport V6 má homologované tažné? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, JayBee1 napsal:

 

Třeba proto, že když si pořizuješ sporťák, tak se nějak nepředpokládá, že za ním budeš tahat káru? Jasně, F2 MC se sportovním podvozkem není žádný hot hatch, ale logika věci je stejná. Když to dovedu trochu ad absurdum, myslíš, že třeba Clio Sport V6 má homologované tažné? ;)

 

Nevidím dôvod, že prečo by sa s "hothatchom" nedal ťahať príves, alebo jednoducho mať ťažné pre nosič bicyklov. To sú normálne autá s trochu výkonnejším motorom, nie superšportové autá typu Ferrari, Lamborghini, atď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jipol57, e1: Třeba proto, že s výkonnějším motorem se obvykle montují výkonnější brzdy a větší kola s širšími, nižšími pneumatikami, takže se musí i bez nákladu počítat s většími silami, se kterými bude podvozek pracovat? Třeba proto, že sportovní podvozky jsou konstruované s jinými kritérii než jsou pohodlí a nosnost? Třeba proto, že aby mohl hot hatch tahat náklad, musel by mít podvozek robustnější, neřku-li aktivní, což by auto zdražilo všem, přičemž přínos by to mělo max. pro pár % zákazníků?

 

Nechápu, co řešíte. Kdo chce s autem blbnout, koupí si sporťák, kdo chce stěhovák, koupí si holt něco jiného. Jediný průšvih je tady v tom, že můžou být vedle sebe dvě na pohled totožná auta, přičemž jedno je homologované se závěsem a druhé ne. Člověk si potom musí dávat pozor, co kupuje, a jsem rád, že to tady sinjakupre nadhodil, protože mě by u MC taky nenapadlo, že z nějakého důvodu nemůže mít tažné. Přestaňme nadávat, vymýšlet hovadiny a budme rádi, že neumřeme blbí. ;)

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin Rušaj: Neházej flintu do žita a nejprve se podívej do velkého TP, jestli máš na zadní straně v oddílu Hmotnosti vyplněné hodnoty 17, O.1 a O.2. Pokud ano, tažné můžeš dodělat. Kdyžtak sem potom hoď, jak jsi dopadl, co tam máš/nemáš. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...