Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Díky za test.

Nevím, z těch výsledků a závěrů jsem mírně rozpačitý, když si od toho člověk odečte ještě to "klasické nadržování českému výrobku", tak to nevyznívá zrovna nejlépe (je pravda, že ostatní litry tam taky vyloženě nezazářili)...

...mno asi nic, co bychom my majitelé už nevěděli. Spíše mě potěšilo to, že si vede dobře při srovnání s ostatními.

Pravda na řazení 1-2-3 je je třeba si zvyknout a je to proti ostatním co jsem řídil fakt jiné. A není zrovna běžné jezdit po městě na trojku :-)

A že 6tka není na předjíždění? to taky víme. Beru ji v autě jako příjemný bonus navrch, kdy mohu fakt po dálnici jezdit hezky potichoučku a za 5 litrů. Jooo jaký je to rozdíl proti mé bejvalce fabii 1.2 HTP, kdy jsem po dálnici jezdil při stejné rychlosti se spotřebou o 3 litry více. Vlastně celková spotřeba je s litrovým rapidem v průměru o dva litry méně.

Spojka mi zatím "zasmrděla" jednou když jsem se musel rozjet s plným kufrem a ve čtyřech dospělých lidech do prudkého kopce. Docela mě to tehdá vystrašilo.

Ale jinak spokojenost.

Tak upřímně ona ta 6 není na předjíždění ani u 1.2 TSI a ani u podstatně silnějších motorů :) ale za 5 to po dálnici nejezdí, minimálně né při 130 :) 

FM-Ostrava stodvacítkou za 4.8 litrů. Zpátky (do mírného kopečka za 5,5 litrů)

A jsme doma, takže zhruba za 5,2 to jezdí 120kou. Ano, ten motor má hezké spotřeby a ani na té dálnici to nějak extra neroste, ale za 5l po dálnici prostě nejezdí (při dodržování limitů, samozřejmě pokud se odchýlím, jde i spotřeba daným směrem).

  • 2 týdny později...

Samozrejme, že to za 5 litrov po diaľnici nejazdí (teda po diaľnici 130 samozrejme). Mimochodom, jazdím FM - Ostrava tiež denne, tam za cca 4,3 (od 3,9 do 4,5) a späť okolo 4,8 (4,5 až 5,0), ale tempomat na 95 až 100 (diaľničným maximom ušetrím maximálne 2 minúty, takže naozaj zbytočné na takto krátkej trase). Takže vďaka exponenciálnemu zvyšovaniu spotreby oproti rýchlosti vieme, koľko by to bolo cca pri 130. A to nehovorím o tom, že dosť dlhý úsek je už v Ostrave a nie je tam diaľnica, ale 80km/h... To už ale záleží, kam do Ostravy sa jazdí.

 

A k testu, práve pri vyberaní auta som testoval aj spomínaný EcoBoost vo Focuse. TSI-čko je fajn motor, ale EB je pocitovo ďalej ako celok. Jemnejší chod, lepšia práca s akcelerátorom...

  • 2 týdny později...
V 8. 12. 2018 na 15:08, Pawouk napsal:

Nazdar, 

 

nebol by tam niekde aj zvyšok testu tých trojvalcov? Vyzerá ze to môže pomôcť v budúcnosti pre záujemcov si vybrať práve TSI. 

 

Dik

Shorty

Ve speciálu SM.:) Je to zajímavé čtení.

No práve... písal som im ze si to chcem objednať ale nejak na mňa... povedzme to slusne... nereagujú???

Sborty

Ještě by se měl normálně válet po trafikách a podobně. Teda aspoň u nás.

Měl bych technický dotaz: když 1.0 TSI dostalo proměnné časování ventilů na výfukové straně, znamená to, že je sací strana méně náchylná na karbonizaci?

A nedostalo proměnné časování právě na sací straně? Proměnné časování výfukových ventilů má už 1.2 TSI EA211, ne? Jinak na karbonování to asi nebude mít výrazný vliv samo o sobě.

@Martab Já bych řekl, že je to naopak. Viz tady. A poslední kapitolu o motoru v SM článku chápu tak, že recirkulace je řešena nasátím spalin z výfukového potrubí, takže se spaliny nevrací do toho sacího. Z toho odvozuji, že v 1.0 TSI zůstane tato strana víceméně čistá. Ale jestli se mýlím, tak budu rád, když mě někdo opraví.

Upřímně se přiznám že teď uplně nevím a ruku do ohně za to nedám, ale EGR ventil 1.2 TSI EA211 nemá a řeší to přes zpětné nasátí spalin, ale jak to dělá, to netuším. Zkusím dohledat.

před 22 hodinami, Shorty193 napsal:

Nazdar, 

 

nebol by tam niekde aj zvyšok testu tých trojvalcov? Vyzerá ze to môže pomôcť v budúcnosti pre záujemcov si vybrať práve TSI. 

 

Dik

Shorty

Sorry, ale ten časopis má 60 stran. Zkus je znovu kontaktovat.

1,2 TSI EA211proměnné časování výfukové vačky NEMÁ.

Tak je to opačně, na proměnné na sací straně, každopádně zpětné vedení spalin do sání nemá.

Tak som sa dostal k tomu testu litrových trojvalcov.... a niektoré tie výsledky a známky... v kontexte porovnania s inými... sú smiešne... akoby za každú cenu chceli ukázať ze su nestranní na úkor Škody... 

  • 3 týdny později...
V 10. 12. 2018 na 7:25, Martab napsal:

A jsme doma, takže zhruba za 5,2 to jezdí 120kou. Ano, ten motor má hezké spotřeby a ani na té dálnici to nějak extra neroste, ale za 5l po dálnici prostě nejezdí (při dodržování limitů, samozřejmě pokud se odchýlím, jde i spotřeba daným směrem).

 

Teď v zimně mám dálnici obvykle něco lehce pod 7 :D

  • 1 měsíc později...

Od 1.3. byla v ČR z nabídky Fábií vyřazena kombinace 81kW TSI a 6kv. manuál, nyní k dostání jen s DSG. (Na Slovensku prý už dříve.) Váš názor na tento (pro mě nepochopitelný) krok ? (Ověřeno v konfigurátoru Škoda auto, fakt tam 81kW se 6kv. manuálem nejsou)

Aha, tak to jsem nedohledal, to se omlouvám.

  • 4 týdny později...
Fábie to není, ale pohoné ústrojí je stejné:
https://www.auto.cz/dlouhodoby-test-skoda-rapid-spaceback-1-0-tsi-po-93-657-km-jak-prezil-zimu-128526

@Martab díky, za článek... Dlouho na výsledek čekám ?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.