Přejít na obsah

Rychlostní stupeň 3 vs.4 pri rychlosti 50 az 55 km/h


18lubi81

Doporučené příspěvky

Zdravim chcem sa spitat ze na aky rychlostny stupem jazdite napr meste dedine ..spotreba vs vplyv na motor ..Ja vecsinou pri rychlosti 50az55 na trojke cca 2000-2100 otacok .Len sledujem videa kde jazdia stym istym motorom 70kw 5kvalt (Skoda ,VW,seat)ze jazdia stale na 4prev.stupen 1500-1600ot. Netrpi stym motor a hlavne dvojhmota ?? Pri takych nizkych otackach i ked na ukor dost nizkej spotreby 

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se stejným motorem jezdím po městě také na trojku a myslím, že je to nejefektivnější (spotřeba, kroutící moment) rychlostní stupeň na 50 Km/h (tedy v obci). Dále při čtvtém rychlostním stupni je to 70 Km/h a pátý 90 Km/h. Vše kolem 2000 ot/min. V těchto otáčkách už i pěkně zabere turbo a dá se rozumě akcelerovat. Jízda pod 1900 ot/min pro tento motor, už dle mého názoru na úkor jeho životnosti.  

Editováno: , autor: Lupen_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám sice jiný motor než máš ty (1,2 tsi 81kw), ale je to jen o tom v jakém režimu chceš s tím autem jet. Pokud jedeš na pohodu po městě šedesátkou a nebudeš potřebovat akcelerovat, tak v pohodě rychlost 50 a víc tak to zvládá i 5 rs. Otáčky cca 1600. A ničemu neškodíš. A jak chceš zrychlit, tak hold podřadíš a jedeš. Myslím si, že jezdit při rychlosti 50 - 60 na 3rs je zbytečne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Martin Rušaj napsal:

Mám sice jiný motor než máš ty (1,2 tsi 81kw), ale je to jen o tom v jakém režimu chceš s tím autem jet. Pokud jedeš na pohodu po městě šedesátkou a nebudeš potřebovat akcelerovat, tak v pohodě rychlost 50 a víc tak to zvládá i 5 rs. Otáčky cca 1600. A ničemu neškodíš. A jak chceš zrychlit, tak hold podřadíš a jedeš. Myslím si, že jezdit při rychlosti 50 - 60 na 3rs je zbytečne. 

Tak to máš asi 6° převodovku. Protože já dneska zkoušel nechat padnout otáčky na 5 rs a při padesátce točil motor 1250 ot/min a začal už to brát volnoběh. Na 4.st jsou otáčky na padesátce 1500 a šedesátce 1750 ot./min. Na těchto otáčkách bych ani s o 10Kw silnějším motorem nejezdil. Zjistil jsem, že mi právě vyhovuje nejlépe tato převodovka (5°1.0 tsi). Dvakrát zařadím a jedu 50-60 v obci a rezervou na potřebné zrychleni. Žádné podřazování ze 4st, abych mohl akcelerovat a koukal jak na mně ty za mnou čekají, až si tam hodím trojku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda, mám 5ti kvalt a 4 stupeň při rychlosti 60 km/h je plně dostačující a auto točí nějakých 1800 otáček a při přidání plynu tam to turbo je cítit. Vzhledem k odstupňování 5ti kvaltu je při této rychlosti řadit 3 stupeň nesmysl, aby mi auto točilo přes 2200 otáček pokud mám nastavenou rychlost a jedu klidně přes město.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

FIII 1.0 TSI 70kW, 5RS (2018) mi zpočátku v obci nešla používat na 4ku (ježily se z toho chlupy na zátylku, takže jsem to nedělal), ale po zajetí (6 tisíc) už na rovině nebo z mírného kopce pro udržení rychlosti jen s lehce sešlápnutým plynem jde na 55 km/hod dle tachometru použít. Ale na čisté rovině tam je náznak vibrací, takže si taky nemyslím, že je to nej. Na spotřebu to ale při opravdu jen udržení rychlosti má dost pozitivní vliv, na akceleraci se ale stejně vyplatí přeřadit dolů.

Na druhou stranu já se svými 7 tisíci ročně a celkově šetrnou a plynulou jízdou asi jen tak ten motor nezničím, takže si o to víc troufnu na té hraně balancovat. Ale vždy mě baví infotainment, který mi radí dát 4 už někde od 48 km/ho na rovině! To by ale byly otáčky někde sotva nad 1000. Jestli ale podle toho řadí automat, tak to asi něco vydrží (soudím ale jen podle toho, že kamarád má o rok starší stejnou konfiguraci s automatem a dosahuje krásného zeleného skóre, zatímco já díky tomu řazení nemám šanci:-), ale tak mě zajímá spotřeba, na zelený lístek, který mi srazí skóre i při sjíždění serpentín, kdy se nedotknu plynu, ale moc brzdím do zatáček).

 

A 55 km/hod mi podle navigace a i těch méně podsazených radarů v obcích vychází na cca 52-53 km/hod v reálu, tedy by to mělo být v naší zákonné toleranci z technických důvodů (3 km/hod) a zatím jsem žádnou pokutu z radaru taky neschytal.

 

Takže pro úsporu je 4ka u 5RS fajn pro 55, když to je rovina nebo mírný sklon a stačí udržovat rychlost. Pak si nastavím omezovač na 55 a držím pedál. Ale nepřidával bych z toho, to jen opravdu z kopce, nebo hodně pozvolna, protože pak to prostě i laicky už zní špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...