Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

trošku nevieš o čom hovoríš , nikto tu nepísal že to máš utiahnuť uťahovačkou ako to často robia momentom na kolesá ... tiež som videl KO sviečku , aj prasknutú , aj vypadnutý izolátor 

 

a vždy bola dorvaná ako koleso ... 

 

dotiahneš rukou zľahka však to dosadne a nemáš čo riešiť , a funguje to ... či si ozaj myslíte akú kozmickú technologiu v motore ste si kúpili ? 

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Tak cca 2 mesiace do zadu som menil sviecky - prva vymena, kupoval som z netu  a prisli mi original VW NGK PZKER7B8EGS  ako mal povodne Clerfayt a teraz som tu cital ze su to nevhodne sviecky. Myslite ze tie sviecky mozu poskodit motor? Mam najazdene od vymeny cca 2000km a zatial som nepozoroval ziaden problem.

Vloženo

Ta Tvoje svíčka je cca o 1 mm delší. Jestliže Ti to jeźdí bez problémů, asi to vadit nebude. Bál jsem se, aby se píst v horní úvrati nedotkl svíčky (dobré, žes to vyzkoušel :- ). Každopádně máš o ten objem svíčky navíc větší kompresní poměr a zážeh probíhá blíž pístu. Jestli toto vadí, Ti neumím říct, je pro laika moc detail. Každopádně je můžeš vyměnit, za 2000km Ti to škody nenadělalo. Takže je to stejně ja Tobě.

Vloženo

Já jsem dal a znovu dám Bosche, jsou v dílenském manuálu uvedeny jako jediné. Originál svíčky co jsem vymontoval z auta byly také Bosch. Po dotáhnutí na moment jiiskřiště sedělo u všech svíček. Všechny vymontované svíčky byly rovnoměrně opotřebované. Experimentovat nebudu, za mě Bosch.

Vloženo (editace)
V 24. 1. 2020 na 12:48, jancoSV napsal:

Pozeram na e schopoch tie bosch a ukazuje mi bud bosch 0 241 145 523 alebo 0 241 145 515, a teraz neviem ktore su y5kpp332ga.

Mohu zasvětit.

Oboje jsou y5kpp332. bosch double platinum

0 241 145 515 jsou puvodní prvně vyráběné a také zřejmě podle zdejšího vloženého videa je každý kus se správně navařeným kostřícím obloučkem.Toto číslo už ale nelze objednat a pokud náhodou ano tak vám přijdou0 241 145 523 které budou přelepeny papírovým  štítkem0 241 145 515

0 241 145 523 jsou ty samé a jsou jako náhrada za 0 241 145 515 ale rozdíl je ten že se u tohoto čísla nedodržuje pozice obloučku takže  pokud budete chtít správnou pozici obloučku tak je to o štěstí já měl ze čtyř kusu jednu přesně a jednu v toleranci a dvě uplně na druhou stranu.

Správná pozice je, že když proti vám začíná závit tak oblouček musíte mít navařenýna pozici za deset dvanáct,je tam šest pozic ve které muže být navařen,stroj to navařuje vždy s jednou stranou dotahovací plochy kde se opírá nástrčný klíč.Dám foto.

826332134_Screenshot_20200131-2051481.thumb.png.41c178f3f123a15bce726c309a66ec98.png

 

Začátek závitu

20200131_210939.thumb.jpg.aaf09e49a005b3b4336a3ee08d7d72fb.jpg

správná pozice

20200131_210946.thumb.jpg.e4ba557bda6a31e1fcc291878ed3958f.jpg

navaření vuči opěrné ploše klíče

20200131_210955.thumb.jpg.22e1d2caab4a67ffcf484156dd932fd6.jpg

 

A tady je navařen o jednu plochu těsně vedle,po dotažení bude jakž takž v té toleranci 30 stupnu vpravo ke straně řidiče

20200131_211326.thumb.jpg.eb094d802133405f7e1f0e12f098a662.jpg

Kdyby měl někdo zájem tak tyto dva kusy bych přenechal za 250kč meli by jit i jinam kde je pozice kloboučku putna,kdyžtak SZ.

Editováno: , autor: cimrosek
  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
Vloženo (editace)

Nepoužíval jsem ji nikdy, zatím s tím nebyly žádné problémy. Není pasta jako pasta, pozor některé pasty, tuky rozežírají časem plasty a gumy. Pokud chceš pastu použít, tak si sežeň dle škodovky originál, ať se ti ty koncovky nerozpadnou.

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo

Našel jsem v garáži originál svíčky, co byly v autě z výroby a mrknul na to, jak je řezaný závit. Tři svíce jsou OK, čtvrtá je ze závitem mimo toleranci. Na svíčkách je číslo 04E905612 R1 EJ

IMG_0478.jpeg

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Oživím trochu toto téma:

Jsem po druhé výměně svíček, měním co 50 tkm, svíčky jsem kupoval originální na škoda-díly. V krabičkách byly přebalené BOSCH, přesně jak je uvedeno v dílenském manuálu. Výměnu jsem prováděl podobně jak je to ve videonávodu někde na předešlé straně. Utáhl jsem předepsaným momentem a jiskřiště přesně jak má být. Jediný zádrhel při výměně byl, že jsem zaboha nemohl dostat ven zapalovací moduly. Někde jsem vyčetl, že to jde na teplém motoru, což se potvrdilo a za tepla nebyl problém. Jen se výměna trochu protáhla, protože jsem musel čekat, až motor vychladne a teprve potom montovat nové svíce. Pokud někoho něco zajímá, klidně se ptejte.

Pro zajímavost, jak je důležité nepodceňovat utahovací moment svíček, mrkněte sem, na příspěvek ares 1978: https://forum.skodahome.cz/topic/127497-14-tsi-g-tec-cng-81-kw/page/35/?tab=comments#comment-2485035

 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo
před 3 hodinami, Martin Bednář napsal:

pava: mažeš ty zapalovací moduly tou pastou?

Nemazal jsem, protože pastu nemám a navíc u teplého motoru jdou moduly sundat bez větších problému.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

to nevyzerá byť ani menené ... inak áno , dotiahnuté uťahovačkou na kolesá ako sa to bežne robí , cievka nenamazaná ale zase si ušetril

 

a toto muselo ísť na tri valce trošku dlhšie ako chvíľu , podľa stavu okolia ... motor prežil ? 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...