Říjen 5, 20195 r Sice motor 1.2 TSI, ale svíčky a předpis pro natočení stejné. Ke konci života motoru jsem kvůli spotřebě měnil svíčky jak na běžícím páse, vždy je obalil popel vzniklý nadměrnou spotřebou oleje. Prohledal jsem garáž a našel dvě sady svíček, jedny nesou označení VW AG NGK a druhé jsou aftermarket NGK, obě Made in Japan. Sady jsou od sebe několik let vzdálené, což je vidět i na stavu - aftermarket NGK (modrý potisk) už trpí nadměrnou spotřebou oleje. Náběh závitu je ve stejném místě na všech svíčkách. I kvůli tomuto jsem pořizoval momentový klíč s certifikátem. V motoru jsem za 180 000 km vyměnil svíčky celkem šestkrát a spoléhal jsem se jen na nastavený moment na klíči, žádný problém s poškozením svíčky nenastal. Tedy až do smrti motoru, kdy jsem našel ustřelenou svíčku, ale natočením to být nemohlo. Upraveno Říjen 5, 20195 r od mandido
Říjen 6, 20195 r Autor Správně naladěný a fungující motor má elektrody svíček v barvě kávy s mlékem. Dle mého v pořádku je zleva 1,2,4, zbytek se mi nelíbí. Přesně takto (1,2,4) vypadaly svíčky vymontované z mého auta na straně 1. Upraveno Říjen 6, 20195 r od pava
Říjen 6, 20195 r Snad omluvíte duplicitní fotku, ale tady je vidět, jak se "pozicovaly" svíčky při dotažení na předepsaný moment - kromě třetího válce, tam dotaženo jen nouzově citem. Výfukové ventily jsou dole. Upraveno Říjen 6, 20195 r od mandido
Říjen 31, 20195 r V 4. 10. 2019 na 16:25, Martin Bednář napsal: Edit: ještě dodám, že z výroby tam byly také svíčky Bosch a všechny svíčky byly zarovnaný proti výfukovýmu ventilu, jak když střelí... Ahoj, prosímte, Jaké mají označení ty staré svíčky? Dá se vyfotit, kde začíná závit? A jak jsi vydával tu cívku? Koukám, že výměna svíček docela obštrukce. J Upraveno Říjen 31, 20195 r od Clerfayt
Listopad 25, 20195 r mám octavii cng rok 2017 nevím co je na tom pravdy a co ne ale mám najeto 240000 za 2 a půl roku ale jezdím do servisu ke známemu co mě natom dělá veškerý servis vždy jsem u toho. Svíčky utahuje vždy na doraz bez momentoveho kliče a nikdy nebyl žadný problém.
Listopad 25, 20195 r Nebyl ale možná časem bude ?. Už jen to výrobce se tím zabýva je znakem priority. Výrobce nedá do auta ani cent navíc než musí. A to nemluvím o tom že po 4 letech jej auto nezajímá a mělo by sesrotovat. Předkládá tedy problémy už v onom období 4 let. Kdyby to šlo nedával by do něj ani volant, světla a bůhví co...
Listopad 25, 20195 r výrobca už na to kašle viacmenej rovnako , to boli len také chýry v začiatku výroby OIII , potom to už nikto neriešil ... dnes kúpiš BOSCH , BRISK aj iné kde je závit na každej inak , jediný kto to dodržiava je NGK veľmi to prežívate
Listopad 25, 20195 r Autor Není to pravda, dával jsem Bosch a po utažení předepsaným momentem byly elektrody přesně v rozmezí dle TPI uveřejněném na první straně.
Prosinec 9, 20195 r Originál svíčky byli NGK. koupil jsem Brisk a jiskřiště bylo úplně otočené, u každé svíčky jinak. Objednal jsem na škoda dílech originál (přišli originál NGK) a jiskřiště sedí u všech úplně na milimetry přesně tak jak má. Upraveno Prosinec 9, 20195 r od DanMan
Prosinec 9, 20195 r Kde že jsi to prosím objednával? Jaké je označení?, koupím je taky... Díky Upraveno Prosinec 9, 20195 r od Clerfayt
Prosinec 9, 20195 r V 25. 11. 2019 na 8:10, Viktor Klubal napsal: mám octavii cng rok 2017 nevím co je na tom pravdy a co ne ale mám najeto 240000 za 2 a půl roku ale jezdím do servisu ke známemu co mě natom dělá veškerý servis vždy jsem u toho. Svíčky utahuje vždy na doraz bez momentoveho kliče a nikdy nebyl žadný problém. Myslím si, že se z toho dělá velká aféra a opravdu nevím , kde to Škodovka a proč vyštrachala to poziciování elektrod. Hlavní je podle mne, nepřetáhnout utahovací moment, to je úplně to zásadní a rozhodující. U zapalovacích svíček s kuželovou dosedací plochou bez těsnícího kroužku je to důležité pro přenos tepla ze svíčky do materiálu hlavy válce, tady nedotažení i přílišné utažení vadí. A u svíčky s tím těsnícím kroužkem nevadí ani lehce menší dotáhnutí oproti předepsanému momentu, proto zkušení automechanici si to dovolí utahovat tzv. na cit . Větší dotažení vadí vždy, viz. např: https://www.brisk.cz/technicke-informace/zapalovaci-svicky/servis/spravna-instalace-zapalovacich-svicek/zavady-pri-instalaci
Prosinec 9, 20195 r Nakonec jsem koupil NGK origo. Závit začíná na každé svíčce v úplně tom samém místě. Uvidím jak to dopadne při montáži.
Prosinec 10, 20195 r Ve vw na 500 jedna. Ale nechtěli mi je prodat. To je svět. Místo toho aby byli rádi že jejich předražené svíčky někdo chce. Upraveno Prosinec 10, 20195 r od Clerfayt
Prosinec 10, 20195 r Autor Zajímalo by mě, jestli je rozdíl mezi origo NGK PZKER7B8EGS a VW NGK, kdy ty první jmenované se nechají sehnat do 250,-Kč za kus. To slyším poprvé, že by ve škodovce nechtěli něco prodat.
Prosinec 10, 20195 r Podle mě rozdíl není. Doma jsem si všiml, že malá krabička od svíčky nese malým písmem též označení PZKER7B8EGS.
Prosinec 10, 20195 r Autor Teď tam mám Bosche, tři seděly přesně, jednu jsem utáhl o cca 1-2 Nm méně, aby seděla přesně. Při další výměně, asi na jaro zkusím NGK. Podle mě lepší značka výrobce svíček, než Bosch.
Prosinec 10, 20195 r před 15 minutami, pava napsal: To slyším poprvé, že by ve škodovce nechtěli něco prodat. Ne ve škodovce, ve VW. Napřed mě vyslýchala, jaké mám auto. Říkám jí, že to je snad jedno, že jde o motor CZDA. Ona pořád co je to za auto, že chce VIN. Já na to, že dělá jako by svíčky byly na příděl, že mám OIII. Načež mě poslala do řiti, resp vedle do Škodovky. Načeš já, že jsem tam byl a mají tam Boše a já chci NGK. Teprve pak se uráčela zadat kód motoru do stroje. Načež měli taky jen Bošácký. Tak jsem jí požádal, ať se mrkne jaké mají svíčky třeba pro motor CYVB. Ona že tady k tomu má NGK. Říkám. Fajn, tak mi dejte 4. Byla to fuška.
Prosinec 10, 20195 r Jo, jak to jde mimo jejich naučeného prodejního schématu, tak jsou Ti prodejci většinou mimo. I když taky se najde občas člověk, který si už něco odsloužil a používá u toho tu svoji hlavu, no a to pak vypadá úplně jinak. Chodím takhle občas něco kupovat do NORA obchodu u Samohýl Olomouc a jsou tam tři typy prodejců. Jeden typ přesně jak tu výše popisuje Clerafayt, druhý typ suverénní Všeználek, ale když se to zadrhne, tak nemáme, neřešíme, nemyslitelné a ten třetí, který pamatuje když ta firma po revoluci byla ještě Frommer-Jaromiš, tak ten by se svými znalostmi, přehledem a ochotou strčil všechny tzv. obchodníky do kapsy. Škoda jen, že je v menšině a kdybych věděl, kdy zrovna slouží, tak bych chodil nakupovat jen k němu. Upraveno Prosinec 10, 20195 r od DušanV
Prosinec 13, 20195 r koupil jsme NGK a každá jinak, je to prkotina, kterou nemusíte řešit. Mám 5 let staré auto a svíčky jsou to nejmenší co mě sere.
Prosinec 13, 20195 r V 9. 12. 2019 na 21:17, Clerfayt napsal: Nakonec jsem koupil NGK origo. Závit začíná na každé svíčce v úplně tom samém místě. Uvidím jak to dopadne při montáži. Ahoj klucí, všechno špatně. Tyto svíčky NGK PZKER7B8EGS jsou o 1mm delší než Boše co jsem vyndal z motoru. Takže mi nezabývá než tam dát Boše. Špatně jsem nakoupil. Dejte si na to bacha. Na některých eshopech je pro NGK PZKER7B8EGS uveden i motor CZDA. Ale není to správně. Upraveno Prosinec 13, 20195 r od Clerfayt
Prosinec 14, 20195 r V 15.12.2018 na 19:02, Gogo23 napsal: A k tomu přesnému závitu, tři se podle momentu natočily stejně, cca tak jak mají být, čtvrtá ani náhodou. Musel jsem ji docela "dorvat" aby se srovnala. Člověče, nevím jak se Ti povedlo to dorvat? Dnes jsem svíčky měnil a nejprve jsem svíčku našrouboval jen tak rukou, pak jsem to momenťákem nedotočil ani o čtvrt otáčky. Nedovedu si představit, že s tím ješě po dotažení na moment pootočím. To těsnění je doopravdy dost nestlačitelné. Prostě točíš svíčku dovnitř, najednou narazíš na moment a už s tím neotočíš víc jak o čtvrt otáčky (včetně dotažení na moment). Jinak dával jsem tam nakonec BOSH origo. Jsem spokojený. 2 a 3 válec jsou pozicované naprosto přesně. 1 a 4 válec jsou trochu víc, ale stále bohatě v toleranci 30°
Prosinec 27, 20195 r Autor Tady příklad pro všechny, kteří si myslí, že TPI ohledně přesného utažení svíček je nesmysl. Třetí příspěvek odspodu. https://forum.skodahome.cz/topic/127497-14-tsi-g-tec-cng-81-kw/page/35/?tab=comments#comment-2434663 Upraveno Prosinec 27, 20195 r od pava
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.