Prosinec 28, 20195 r trošku nevieš o čom hovoríš , nikto tu nepísal že to máš utiahnuť uťahovačkou ako to často robia momentom na kolesá ... tiež som videl KO sviečku , aj prasknutú , aj vypadnutý izolátor a vždy bola dorvaná ako koleso ... dotiahneš rukou zľahka však to dosadne a nemáš čo riešiť , a funguje to ... či si ozaj myslíte akú kozmickú technologiu v motore ste si kúpili ?
Leden 22, 20205 r Tak cca 2 mesiace do zadu som menil sviecky - prva vymena, kupoval som z netu a prisli mi original VW NGK PZKER7B8EGS ako mal povodne Clerfayt a teraz som tu cital ze su to nevhodne sviecky. Myslite ze tie sviecky mozu poskodit motor? Mam najazdene od vymeny cca 2000km a zatial som nepozoroval ziaden problem.
Leden 22, 20205 r Ta Tvoje svíčka je cca o 1 mm delší. Jestliže Ti to jeźdí bez problémů, asi to vadit nebude. Bál jsem se, aby se píst v horní úvrati nedotkl svíčky (dobré, žes to vyzkoušel :- ). Každopádně máš o ten objem svíčky navíc větší kompresní poměr a zážeh probíhá blíž pístu. Jestli toto vadí, Ti neumím říct, je pro laika moc detail. Každopádně je můžeš vyměnit, za 2000km Ti to škody nenadělalo. Takže je to stejně ja Tobě.
Leden 22, 20205 r Hej viem ze su dlhsie porovnaval som ich podla parametrov na nete. Tak pre istotu ich vymenim len neviem ci kupit bosch original alebo NGK
Leden 23, 20205 r Autor Já jsem dal a znovu dám Bosche, jsou v dílenském manuálu uvedeny jako jediné. Originál svíčky co jsem vymontoval z auta byly také Bosch. Po dotáhnutí na moment jiiskřiště sedělo u všech svíček. Všechny vymontované svíčky byly rovnoměrně opotřebované. Experimentovat nebudu, za mě Bosch.
Leden 24, 20205 r Pozeram na e schopoch tie bosch a ukazuje mi bud bosch 0 241 145 523 alebo 0 241 145 515, a teraz neviem ktore su y5kpp332ga.
Leden 31, 20205 r V 24. 1. 2020 na 12:48, jancoSV napsal: Pozeram na e schopoch tie bosch a ukazuje mi bud bosch 0 241 145 523 alebo 0 241 145 515, a teraz neviem ktore su y5kpp332ga. Mohu zasvětit. Oboje jsou y5kpp332. bosch double platinum 0 241 145 515 jsou puvodní prvně vyráběné a také zřejmě podle zdejšího vloženého videa je každý kus se správně navařeným kostřícím obloučkem.Toto číslo už ale nelze objednat a pokud náhodou ano tak vám přijdou0 241 145 523 které budou přelepeny papírovým štítkem0 241 145 515 0 241 145 523 jsou ty samé a jsou jako náhrada za 0 241 145 515 ale rozdíl je ten že se u tohoto čísla nedodržuje pozice obloučku takže pokud budete chtít správnou pozici obloučku tak je to o štěstí já měl ze čtyř kusu jednu přesně a jednu v toleranci a dvě uplně na druhou stranu. Správná pozice je, že když proti vám začíná závit tak oblouček musíte mít navařenýna pozici za deset dvanáct,je tam šest pozic ve které muže být navařen,stroj to navařuje vždy s jednou stranou dotahovací plochy kde se opírá nástrčný klíč.Dám foto. Začátek závitu správná pozice navaření vuči opěrné ploše klíče A tady je navařen o jednu plochu těsně vedle,po dotažení bude jakž takž v té toleranci 30 stupnu vpravo ke straně řidiče Kdyby měl někdo zájem tak tyto dva kusy bych přenechal za 250kč meli by jit i jinam kde je pozice kloboučku putna,kdyžtak SZ. Upraveno Leden 31, 20205 r od cimrosek
Únor 1, 20205 r Autor Tohle je celkem zásadní informace. Celkem by mě zajímalo, jak jsou na tom originální svíčky ze škodovky.
Únor 1, 20205 r Jo, to by vysvetlovalo, proc se mi 2 svicky nepodarilo dotahnout tak, aby jiskriste sedelo...
Únor 2, 20205 r Dotaz pánové, používáte silikonovou pastu na koncovky cívek? Případně zda-li to má cenu a jakou použít? Díky.
Únor 2, 20205 r Nepoužíval jsem ji nikdy, zatím s tím nebyly žádné problémy. Není pasta jako pasta, pozor některé pasty, tuky rozežírají časem plasty a gumy. Pokud chceš pastu použít, tak si sežeň dle škodovky originál, ať se ti ty koncovky nerozpadnou. Upraveno Únor 2, 20205 r od DušanV
Únor 2, 20205 r Autor Našel jsem v garáži originál svíčky, co byly v autě z výroby a mrknul na to, jak je řezaný závit. Tři svíce jsou OK, čtvrtá je ze závitem mimo toleranci. Na svíčkách je číslo 04E905612 R1 EJ
Září 4, 20205 r Autor Oživím trochu toto téma: Jsem po druhé výměně svíček, měním co 50 tkm, svíčky jsem kupoval originální na škoda-díly. V krabičkách byly přebalené BOSCH, přesně jak je uvedeno v dílenském manuálu. Výměnu jsem prováděl podobně jak je to ve videonávodu někde na předešlé straně. Utáhl jsem předepsaným momentem a jiskřiště přesně jak má být. Jediný zádrhel při výměně byl, že jsem zaboha nemohl dostat ven zapalovací moduly. Někde jsem vyčetl, že to jde na teplém motoru, což se potvrdilo a za tepla nebyl problém. Jen se výměna trochu protáhla, protože jsem musel čekat, až motor vychladne a teprve potom montovat nové svíce. Pokud někoho něco zajímá, klidně se ptejte. Pro zajímavost, jak je důležité nepodceňovat utahovací moment svíček, mrkněte sem, na příspěvek ares 1978: https://forum.skodahome.cz/topic/127497-14-tsi-g-tec-cng-81-kw/page/35/?tab=comments#comment-2485035
Září 4, 20205 r Paráda, gratuluji. Cením si zde každého, kdo není ze všeho vysranej a udělá si základní údržbu na autě sám.
Říjen 20, 20204 r Uvažuju, že bych ten tuk koupil, ale nenašel jsem ho někde poblíž za rozumnou cenu. Respektive dobírka cenu zdvojnásobí.
Říjen 20, 20204 r Autor před 3 hodinami, Martin Bednář napsal: pava: mažeš ty zapalovací moduly tou pastou? Nemazal jsem, protože pastu nemám a navíc u teplého motoru jdou moduly sundat bez větších problému.
Listopad 10, 20204 r Jak může dopadnout výměna svíček v neautorizovaném servise. Po ujetí cca 1000 km od výměny se objevily výpadky na 1. válci.
Listopad 11, 20204 r Zda se něco poškodilo zatím nevím, ale takto vypadá zbytek svíčky po vyšroubování. :-(
Listopad 12, 20204 r to nevyzerá byť ani menené ... inak áno , dotiahnuté uťahovačkou na kolesá ako sa to bežne robí , cievka nenamazaná ale zase si ušetril a toto muselo ísť na tri valce trošku dlhšie ako chvíľu , podľa stavu okolia ... motor prežil ?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.