Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Se nedivím, že máte problém. Podle mých zkušeností ty NGK co ste namontoval, do toho motoru 1.4 TSI nepatří. Málem jsem udělal stejnou chybu, ale naštěstí jsem si toho včas všiml. Ty NGK jsou delší, tedy jiskřiště zasahuje hlouběji do válce, než u těch Božen. Nakonec jsem tedy ty NGK vrátil (myslím, že patří do 1.2TSI 81kW) a koupil ty origo Boženy a ještě jsem je v autorizáku přebírat, aby měly závit přesně řízlý, abych měl elektrodu správně orientovanou :-). 

Vloženo

No však. Říkám. Taky jsem si objednal špatně.  To jsem poznal, až když jsem vymontoval první původní svíčku z motoru. Zjistil jsem, že má jiné rozměry než ta NGK, co jsem si koupil. No, tak jsem to řešil dál. Holt na eshopech mívají chyby. 

Vloženo

Možná jsem debil, ale proč píšeš, že objednáváš ty, které tam byli původně, 

Když na tvých fotkách tvých původních svíček o stránku výš tohoto tématu je vyraženo 04E 905 612?

Vloženo

Ty původní 04E905612 my to všude v obchodech píše že se podle VIN nehodí pro můj model auta. Tak jsem vybral jediné Bosch svíčky které mi to povoluje.

Taky my je divné že to píše že typ 04E905612 není určen pro mojí motorizací.

Vloženo

Nevím proč tam z výroby bylo to co nedoporučuji pro daný motor, asi něco zkoušely, ale fungovalo to najel jsem na ně cca 51tis. Teď tam dam ty Bosche co předepisují a pokud se neosvědčil tak tam půjdou zpět ty co tam byli z výroby, samozřejmě nové.

Vloženo

Nevím co řešíš. Ve svíčkách je evidentně bordel. Cos tam měl z výroby problém nedělalo. Proto radím logické.  Tak to neměň a dej tam zase ty samé svíčky co tam byly z výroby. 

Vloženo
před 3 hodinami, JVH1578 napsal:

Tady přikládám fotky jak vypadá svíčka nová a svíčka po ujetí 15000km. Je to jedna a ta samá svíčka NGK zaslaná dle VIN.   ŠK...díly jako originál díl.

IMG_0770_Original.jpeg

IMG_2132.jpeg

 

To vypadá jak kdybys na závit té svíčky dal měděnou pastu... do hliníkové hlavy to není dobrý nápad.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Chystám se vyměnit svíčky a rád bych si zde sepsal takové shrnutí, co je potřeba pro motor CZDA 110kw 2016.

1. Svíčky z toho, co jsem vyčetl, tak by tam asi měli být Bosche Y5KPP332GA. Snažil jsem se najít typ v manuálu k autu, ale nikde nic. Dá se nějak přesně určit, co tam má být? Svíčky byli jednou měněny v ŠA, ale co tam dali netuším.

2. Mazací tuk na fajfky. Jaký?

3. Asi ideálně přípravek na moduly T10530.

4. Kleště na spony u hadic sání.

5. Momentový klíč

Kde ideálně najednou koupit tyto materiály?

 

Vloženo

Dle Etky tam patří:
04E905612C (BOSCH)
04E905602 (NGK)

 

 

V druhovýrobě by to měly být:
BOSCH 0241145523
NGK PKER7A8EGS

 

Tuk:
Liqui Moly Pro-line 3381

 

Koupíš to třeba na autodily-cardo.cz

Vloženo

Patří tam tyto 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04e905612c-zapalovaci-svicka-skoda-20366.html

 

Tuk např. tady

https://dufy.cz/beru-zkf01-mazaci-tuk-10g?utm_source=eshop_order_email&utm_medium=email&utm_campaign=eshop_order_email&utm_content=order_item
 

Nic jiného nepotřebuješ. Nemá smysl kupovat momenťák kvůli svičkám. Utahoval jsem to na cit jen rukou +/~ čtvrt otáčky a bylo to přesně 22Nm. Viz předchozí příspěvky. Na spony stačí obyčejné sikovky.

Vloženo
V 14. 12. 2019 na 14:31, Clerfayt napsal:

Člověče, nevím jak se Ti povedlo to dorvat?

Dnes jsem svíčky měnil a nejprve jsem svíčku našrouboval jen tak rukou, pak jsem to momenťákem nedotočil ani o čtvrt otáčky. Nedovedu si představit, že s tím ješě po dotažení na moment pootočím. To těsnění je doopravdy dost nestlačitelné. Prostě točíš svíčku dovnitř, najednou narazíš na moment a už s tím neotočíš víc jak o čtvrt otáčky (včetně dotažení na moment).

 

Jinak dával jsem tam nakonec BOSH origo. Jsem spokojený. 2 a 3 válec jsou pozicované naprosto přesně. 1 a 4 válec jsou trochu víc, ale stále bohatě v toleranci 30°

Naprosto stejná zkušenost. Dvě svíčky v toleranci. Dvě mimo. Přebírat svíčky v shopu a porovnávat závit opravdu nehodlám 😁.  Motor byl dostatečně zahřátý a cívky šly vytáhnout jako po másle jen rukou. Až mě to překvapilo. Je pravda, že byly asi při předchozí výměně dobře namazané.

  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

IMG_5272.thumb.jpeg.0ded655eee97c9bd306b81b2bf921933.jpeg
Dovolím si přidat mé aktuální zkušenosti a poznatky s výměnou svíček. Motor CZDA 2016, najeto 77 000 km. Naposledy byly svíčky měněny v ŠA v roce 2020 při 45 000 km.

 

1. Zajímavé je, že při použití některých nástrojů pro vyhledání dílů podle vinka to tu a tam pro můj motor dávalo na výběr mezi NGK a BOSCH. Dle informací, co kolují na internetu jsem objednal originální Bosche. 
 

2. Vazelínu na fajfky jsem též vzal origo, ikdyž ta cena se mi moc nelíbila.

 

3. Momentový klíč mám zánovní Proteco, asi 1 použitej, skladován v povoleném stavu. Ale chtěl jsem si nějak ověřit jeho přesnost. V práci mám kalibrovanou ruční váhu a zánovní kalibrovanej momenták od Würtha. Oba momentáky jsem nastavil na 22nm, upnul ve svěráku tak, že rukojeť byla ve vodorovném stavu. Na Protecu jsem naměřil 17nm a na Würthu 22nm. No docela jsem koukal, nakonec jsem objevil výrobní vadu na Protecu…

 

4. Postup - za teplého motoru, jsem sundal airbox a začal jsem s odpojením konektorů a povolováním šroubů na cívkách. Následně jsem pokračoval s cívkou druhého válce, jelikož na ní je asi nejlepší přístup, přípravek jsem neměl. Drželi nečekaně pevně, pokud bych za to rval jak blbej, vůbec bych se nedivil kdybych ty fajfky urval. Rukama bez jakéhokoliv nástroje jsem otáčel cívkama a tahal. 2. a 3. válec jsem dělal asi 5 minut, 1. Válec asi 10 minut a 4. válec snad 20 minut. Přípravek by byl zajisté velký pomocník.

    Druhý den za studeného motoru, jsem začal povolovat svíčky. Předem jsem si označil klíč abych věděl jak tam byli svíčky natočeny.

Válce 1-3 byly lehce víc doprava. Odhadem 10°. A válec 4 byl už za tolerancí, cca. 45°. Všechny vyndané svíčky byli Bosch a závit na všech začíná na stejném místě. Když jsem postupně svíčky dotáhl na 22nm, tak všechny byli naprosto přesně pozicovány jak mají být. Následně jsem namazal vnitřek izolátorů vazelínou a rozetřel po obvodu párátkem. Zbytek je jasný.

 

Editováno: , autor: vfi
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

Ahojte. Chcem sa spytat. Ked poodpajam tie cievky  co drzi ten jeden sraub. Docital som sa tu ze za tepla to ide lepsie. Dobre apotom sviecky tiez povolovat za tepla?? Alebo sviecky vyberat az ked motor vychladne??

 

Sviecky nove budem montovat do vychladnuteho motora.

 

Kde presne sa ma namazat ten tuk na sviecky?? Na zavit alebo kam ?

Dakujem

 

Tuk som si nasiel Beru GKF01

Kupujem aj novu sponu na sanie

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/04e145853e-poistny-kruzok-skoda-45441.html

A kupim asi aj t10530 stahovák

 

Bude to ok?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...