Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Při jízdě a puštění plynu ucítím škubnutí a rovněž tak při při přidání ( ne vždy) , toto se vyskytuje od zakoupení  81KW/2015  Na opakovanou reklamaci odpověděla MB, že se jedná 

o průvodní jev a nejde s tím nic dělat. Má někdo podobný problém a řešil jej? Díky. 

Já mám podobný problém (do teď jsem to nebral jako problém ale jako charakteristiku auta). U jednoho převodu, myslím 2 se mi děje přesně tohle, když jedu v určitých otáčkách na volnoběh a pak sešlápnu plynový pedál, tak mi motor cukne a začne pracovat. V tu chvíli plyn funguje na bázi 0 a 1.

Možná napíšu blbost, ale možná to po vyzkoušení pomůže.

 

Na mé fabii se tohle sice zatím neděje, ale před ní jsem měl VW polo na LPG. Vždy po ujetí větší většího množství km (třeba 10000) nebo po výměně filtrů apod mi auto začalo taky cukat při puštění plynového pedálu a opětovném přidání, dělalo to na benzín i na LPG. Samozřejmě jsem s tím byl na seřízení LPG, ale když to moc nepomáhalo poradil mi technik odpojit baterku, pustit světla a nechat 10 min (aby se vybil i veškerý zbytkový proud), pak připojit zpět a jezdit jen na benzín, aby se auto "naučilo" novou benzínovou mapu. Tohle v podstatě resetovalo řídící jednotku. Auto hned reagovalo úplně skvěle a po třeba 300 km učení na benzín jsem po přepínání na LPG neměl zase dlouhou dobu problém při jízdě ani na jedno palivo. Jak jsem psal na začátku, možná to bude u fabie blbost, nejsem automechanik, ale za vyzkoušení člověk nic nedá a třeba se to takhle zdarma vyřeší. Jo a ještě mi tehdy bylo porazeno po tom opětovném zapojení jezdit ty první kilometry v různém rozsahu otáček a dynamicky s tím plynovým pedálem ať se to má co "učit".

  • Autor

Ještě to závadu doplním, nejvíce se to projeví při ustálené jízdě - kolona, jízda po městě s dodržováním 50 km, prostě trochu přidám a pak pustím plyn. Byla přehrána řídící jednotka a auto bylo komisionálně odzkoušeno v MB, měl jsem si prý koupit auto vyšší řady, třeba rapida, ten to nedělá. Podle servisního technika to prý dělají všechny Fábie (81,66). Odhaduji jestli to není třeba tím, že Fábia má jednoduchý setrvačník. Pravdou je, že jsem měl náhradní vozidlo Fábii a ta to dělal taky, možná trochu míň. 

Dělá to i moje Fabia 66kW 2014, stejně jako to dělala Fabia 81kW 2017, kterou jsem měl jako náhradní vůz. Zřejmě vlastnost nikoliv vada.

  • 5 let později...

Diskuze sice stará více než 5 let, ale přesto jsem nikde nenašel řešení "problému", který mám s tímto motorem na svém VW Polo 1.2 TSI BMT (2016), i já. Jednička je nejdrastičtější - při přidání či ubrání plynu záškub jako sviňa a ani dvojka není ideální a trojka ta má již skoro neznatelné škubání, ..čtyřka a pětka nic.. Tedy, našel někdo řešení, nebo je to neopravitelný charakter této motorizace? Auto mám 3 roky a naučil jsem se s tím jezdit, prostě častěji vyřazuju nebo podržím spojku, ale pokud by to bylo opravitelné, byl bych nesmírně šťastný

Pokud je to hondě,diagnostika napíše vynechávání zážehu určitého válce.Pokud třeba 4,přehodit svíčku a zap.modul s jedničkou..Poté jezdit a znovu načíst.

Je to i o jízdním stylu, čili se to těžko posuzuje na dálku. Kdy na jedničku se v zásadě jen rozjíždí. Jezdit na ní delší dobu ve vyšších otáčkách bude vždy vést k tomu, že na přidání či ubrání bude silná reakce, vzhledem k tomu, že 1. RS je krátký. Na dvojku už je se popojíždí častěji, ale zase je to o práci s plynem, respektive spojkou. Digitální řidič bude hopsat vždy, oproti 1.0 TSI mi přijde ale 1.2 TSI hladší a jezdí se s tím lépe bez přískoků. Na své 1.2 TSI (taky Polo, 2015) problém s hopsáním nemám.

 

 

  • 2 měsíce později...
V 6. 2. 2023 na 22:54, Lancelot napsal:

Je to i o jízdním stylu, čili se to těžko posuzuje na dálku. Kdy na jedničku se v zásadě jen rozjíždí. Jezdit na ní delší dobu ve vyšších otáčkách bude vždy vést k tomu, že na přidání či ubrání bude silná reakce, vzhledem k tomu, že 1. RS je krátký. Na dvojku už je se popojíždí častěji, ale zase je to o práci s plynem, respektive spojkou. Digitální řidič bude hopsat vždy, oproti 1.0 TSI mi přijde ale 1.2 TSI hladší a jezdí se s tím lépe bez přískoků. Na své 1.2 TSI (taky Polo, 2015) problém s hopsáním nemám.

 

 

A to je právě zvláštní, pokud tento problém s cukáním nemáte. Měl jsem za to, že to je charakteristika tohohle motoru, ale tímto mi opět vkládáte brouka do hlavy, abych to řešil s dalšíma a dalšíma automechanikama a automobilovýma mágama. Jinak řídívám spousty aut, převážně dodávky a některé špatně zajeté cukaly ještě o poznání víc (ty "špatné" klasicky zajížděním v balíkové firmě PPL). Jinak měl jsem rapida 1.2 TSI v EA111 - bez cukání. Jiného Rapida 1.0 TSI ale v automatu a ten také v pořádku.. Takže by mně fakticky zajímalo, kde ten problém v mém Polu je. Mám podezření buď přímo na řídící jednotku, protože přes diagnostiku nemám naprosto žádnou chybu. EGR je asi blbost, nebo že by snad nějaka hadička byla překousaná od kuny? Nevím.. Škoda pro mě, že auto jsem kupoval ojeté se 13 000km a už od této doby to dělalo.. Nevím, jestli předchozí majitel s tím něco neproved ... Inu, naučil jsem se s tím žít, ale dost mě to mrzí vzhledem k tomu, že žádné jiné dobře zajeté auto, to nedělá.

Tak chce to asi svézt někoho dalšího, kdo s tímto motorem jezdí, zda to shledává v pořádku nebo je to extrém. Podstata je, že osobně na jedničku nepopojiždím. Na tu se jen rozjedu, a pak už jsem na dvojce a s tou se dá hladce pracovat. Je taky možné, že jsem si na to zvykl, nakolik jezdím dost často jak s 1.2 TSI, tak 1.0 TSI a mám na to v noze "mapu".

Čili je možné, že i s mým autem bys poskakoval a já bych třeba neměl žádný subjektivní problém s tvým.

Někdy je střídání aut docela naprd, kdy každé má jiný záběr spojky a reakci plynu, ale stačí 1-2 rozjezdy a není problém.

před 20 hodinami, Sten29 napsal:

A to je právě zvláštní,

 já měl O II  kombi1.2 TSi 77 kW motor začal cukat asi kolem 100.000 km řešil jsem to pomalu dva roky, postupně jsem vyměnil celé zapalování, nezměnilo se nic, problém byl v tom že to cukalo až po najetí 50 - 80 km, pamět závad prázdná, třeba cestou do chorvatska to cuklo tak 15 x  i třeba 3x posobě,  nakonec jsem vydělal nové svíčky sklepal odtrh na O.7 mm a bylo docukáno, svíčka zapaluje chudou směs a má velký přeskokový odpor, 

ted mam O III kombi 1.0 tsi 85kW spokojený,  najeto 100000 km, závady odešla vodní pumpa v záruce a ted začal téct vanos na sací vačce těsně po záruce, mám ještě fábku I 1,2 40 kW taky ok 102.000 km, dal jsem svíčky evo tak jsem zvědav k čemu to přispěje, ale to je jiné téma na tsi bych je asi  nedával 

No jenže motor 1.2 TSI v OII jaksi není zdaleka stejný, je to předchozí generace.

stejný není ale sklepat odtrh na 0.7 a pak ho zas vrátit na původní hodnotu stojí 0 kč 

  • 7 měsíců později...

1.2 TSI 81kw Rapid 

Dobrý  den nesetkal se někdo se závadou (možná i vlastnost) auto při sundání nohy z plynu nepatrně škubne  děje se to kolem 2000 ot od stupně 3 až 6. 

Nejvíc znatelně  to je na dálnici když pustím plyn a třeba dojizdim auto.

Zkoušel jsem variantu sundání nohy z plynu + sešlapla spojka tak tam to neudělá . A pak jsme zkoušel při deaktivaci tempomatu a tam to také neudělá. 

Děkuji za rady a postřehy.

Zkontroloval bych silentbloky motoru, hlavně převodovky a reakční vzpěry.

@tomaskuba jak dlouho máš auto, jak dlouho to dělá? 

Upraveno od lucky.jack

@lucky.jack 

Mám ho od roku 2016 první majitel.

Pozoruji to cca od srpen/září. 

Zde jsem našel toto: 

To škubání způsobuje vadný silentblok převodovky. Nic víc. 

Motoricky se nic neděje, jen se celý motor a převodovka, při ubrání/přidání plynu, pohybuje v silentblocích.

Po výměně bez problému.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.