Přejít na obsah

Škubání motoru za jízdy


Jarda3

Doporučené příspěvky

Při jízdě a puštění plynu ucítím škubnutí a rovněž tak při při přidání ( ne vždy) , toto se vyskytuje od zakoupení  81KW/2015  Na opakovanou reklamaci odpověděla MB, že se jedná 

o průvodní jev a nejde s tím nic dělat. Má někdo podobný problém a řešil jej? Díky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám podobný problém (do teď jsem to nebral jako problém ale jako charakteristiku auta). U jednoho převodu, myslím 2 se mi děje přesně tohle, když jedu v určitých otáčkách na volnoběh a pak sešlápnu plynový pedál, tak mi motor cukne a začne pracovat. V tu chvíli plyn funguje na bázi 0 a 1.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná napíšu blbost, ale možná to po vyzkoušení pomůže.

 

Na mé fabii se tohle sice zatím neděje, ale před ní jsem měl VW polo na LPG. Vždy po ujetí větší většího množství km (třeba 10000) nebo po výměně filtrů apod mi auto začalo taky cukat při puštění plynového pedálu a opětovném přidání, dělalo to na benzín i na LPG. Samozřejmě jsem s tím byl na seřízení LPG, ale když to moc nepomáhalo poradil mi technik odpojit baterku, pustit světla a nechat 10 min (aby se vybil i veškerý zbytkový proud), pak připojit zpět a jezdit jen na benzín, aby se auto "naučilo" novou benzínovou mapu. Tohle v podstatě resetovalo řídící jednotku. Auto hned reagovalo úplně skvěle a po třeba 300 km učení na benzín jsem po přepínání na LPG neměl zase dlouhou dobu problém při jízdě ani na jedno palivo. Jak jsem psal na začátku, možná to bude u fabie blbost, nejsem automechanik, ale za vyzkoušení člověk nic nedá a třeba se to takhle zdarma vyřeší. Jo a ještě mi tehdy bylo porazeno po tom opětovném zapojení jezdit ty první kilometry v různém rozsahu otáček a dynamicky s tím plynovým pedálem ať se to má co "učit".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě to závadu doplním, nejvíce se to projeví při ustálené jízdě - kolona, jízda po městě s dodržováním 50 km, prostě trochu přidám a pak pustím plyn. Byla přehrána řídící jednotka a auto bylo komisionálně odzkoušeno v MB, měl jsem si prý koupit auto vyšší řady, třeba rapida, ten to nedělá. Podle servisního technika to prý dělají všechny Fábie (81,66). Odhaduji jestli to není třeba tím, že Fábia má jednoduchý setrvačník. Pravdou je, že jsem měl náhradní vozidlo Fábii a ta to dělal taky, možná trochu míň. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Diskuze sice stará více než 5 let, ale přesto jsem nikde nenašel řešení "problému", který mám s tímto motorem na svém VW Polo 1.2 TSI BMT (2016), i já. Jednička je nejdrastičtější - při přidání či ubrání plynu záškub jako sviňa a ani dvojka není ideální a trojka ta má již skoro neznatelné škubání, ..čtyřka a pětka nic.. Tedy, našel někdo řešení, nebo je to neopravitelný charakter této motorizace? Auto mám 3 roky a naučil jsem se s tím jezdit, prostě častěji vyřazuju nebo podržím spojku, ale pokud by to bylo opravitelné, byl bych nesmírně šťastný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to i o jízdním stylu, čili se to těžko posuzuje na dálku. Kdy na jedničku se v zásadě jen rozjíždí. Jezdit na ní delší dobu ve vyšších otáčkách bude vždy vést k tomu, že na přidání či ubrání bude silná reakce, vzhledem k tomu, že 1. RS je krátký. Na dvojku už je se popojíždí častěji, ale zase je to o práci s plynem, respektive spojkou. Digitální řidič bude hopsat vždy, oproti 1.0 TSI mi přijde ale 1.2 TSI hladší a jezdí se s tím lépe bez přískoků. Na své 1.2 TSI (taky Polo, 2015) problém s hopsáním nemám.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 6. 2. 2023 na 22:54, Lancelot napsal:

Je to i o jízdním stylu, čili se to těžko posuzuje na dálku. Kdy na jedničku se v zásadě jen rozjíždí. Jezdit na ní delší dobu ve vyšších otáčkách bude vždy vést k tomu, že na přidání či ubrání bude silná reakce, vzhledem k tomu, že 1. RS je krátký. Na dvojku už je se popojíždí častěji, ale zase je to o práci s plynem, respektive spojkou. Digitální řidič bude hopsat vždy, oproti 1.0 TSI mi přijde ale 1.2 TSI hladší a jezdí se s tím lépe bez přískoků. Na své 1.2 TSI (taky Polo, 2015) problém s hopsáním nemám.

 

 

A to je právě zvláštní, pokud tento problém s cukáním nemáte. Měl jsem za to, že to je charakteristika tohohle motoru, ale tímto mi opět vkládáte brouka do hlavy, abych to řešil s dalšíma a dalšíma automechanikama a automobilovýma mágama. Jinak řídívám spousty aut, převážně dodávky a některé špatně zajeté cukaly ještě o poznání víc (ty "špatné" klasicky zajížděním v balíkové firmě PPL). Jinak měl jsem rapida 1.2 TSI v EA111 - bez cukání. Jiného Rapida 1.0 TSI ale v automatu a ten také v pořádku.. Takže by mně fakticky zajímalo, kde ten problém v mém Polu je. Mám podezření buď přímo na řídící jednotku, protože přes diagnostiku nemám naprosto žádnou chybu. EGR je asi blbost, nebo že by snad nějaka hadička byla překousaná od kuny? Nevím.. Škoda pro mě, že auto jsem kupoval ojeté se 13 000km a už od této doby to dělalo.. Nevím, jestli předchozí majitel s tím něco neproved ... Inu, naučil jsem se s tím žít, ale dost mě to mrzí vzhledem k tomu, že žádné jiné dobře zajeté auto, to nedělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak chce to asi svézt někoho dalšího, kdo s tímto motorem jezdí, zda to shledává v pořádku nebo je to extrém. Podstata je, že osobně na jedničku nepopojiždím. Na tu se jen rozjedu, a pak už jsem na dvojce a s tou se dá hladce pracovat. Je taky možné, že jsem si na to zvykl, nakolik jezdím dost často jak s 1.2 TSI, tak 1.0 TSI a mám na to v noze "mapu".

Čili je možné, že i s mým autem bys poskakoval a já bych třeba neměl žádný subjektivní problém s tvým.

Někdy je střídání aut docela naprd, kdy každé má jiný záběr spojky a reakci plynu, ale stačí 1-2 rozjezdy a není problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Sten29 napsal:

A to je právě zvláštní,

 já měl O II  kombi1.2 TSi 77 kW motor začal cukat asi kolem 100.000 km řešil jsem to pomalu dva roky, postupně jsem vyměnil celé zapalování, nezměnilo se nic, problém byl v tom že to cukalo až po najetí 50 - 80 km, pamět závad prázdná, třeba cestou do chorvatska to cuklo tak 15 x  i třeba 3x posobě,  nakonec jsem vydělal nové svíčky sklepal odtrh na O.7 mm a bylo docukáno, svíčka zapaluje chudou směs a má velký přeskokový odpor, 

ted mam O III kombi 1.0 tsi 85kW spokojený,  najeto 100000 km, závady odešla vodní pumpa v záruce a ted začal téct vanos na sací vačce těsně po záruce, mám ještě fábku I 1,2 40 kW taky ok 102.000 km, dal jsem svíčky evo tak jsem zvědav k čemu to přispěje, ale to je jiné téma na tsi bych je asi  nedával 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

1.2 TSI 81kw Rapid 

Dobrý  den nesetkal se někdo se závadou (možná i vlastnost) auto při sundání nohy z plynu nepatrně škubne  děje se to kolem 2000 ot od stupně 3 až 6. 

Nejvíc znatelně  to je na dálnici když pustím plyn a třeba dojizdim auto.

Zkoušel jsem variantu sundání nohy z plynu + sešlapla spojka tak tam to neudělá . A pak jsme zkoušel při deaktivaci tempomatu a tam to také neudělá. 

Děkuji za rady a postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...