Publikováno Leden 1, 20187 r Ahoj, chci požádat o radu s chybovou hláškou. Mám Octavii II 1.6 MPi, 74kW, ročník 2005, najeto 190 tisíc. Před měsícem semi objevila hláška Emise. Do dílny! Chybu jsem smazal, byla označena jako občasná. Po ujetí 200km se objevila znovu a teď vždy po ujetí kratší vzdálenosti. Zde je výpis z VAGu. Prosím o radu, co by to mohlo být. Auto se chová normálně. 16804 - Catalyst System; Bank 1 P0420 - 006 - Efficiency Below Threshold - Intermittent Freeze Frame: RPM: 3264 /min Hex Value: 0x0078 Speed: 104.5 km/h Temperature: 624.0°C RPM: 3264 /min Hex Value: 0x0068 Speed: 102.5 km/h Temperature: 608.0°C
Leden 2, 20187 r Autor Děkuji. Existuje nějaký způsob, jak ověřit, že to je ono? Co doporučuješ nechat překontrolovat?
Leden 2, 20187 r Já bych se nerad předčasně radoval, ale stejná závada se mně objevila několikrát a pravděpodobně to dělal špatný svar před vlnovcem. Byla v něm díra, kterou si to asi přisávalo falešný vzduch. Ač to zní neuvěřitelně, po jejím zacpání se (zatím) neobjevila chyba 16804 ani sporadicky. Ale jak píšu na začátku, najezdil jsem zatím jen pár km, tak bych se nerad radoval předčasně. Podle VAG je doporučený postup: kontrolovat těsnost výfukové soustavy, příp. poškozeni mezi oběma lambda-sondami Provést měření emisí Upraveno Leden 2, 20187 r od McMatej
Leden 2, 20187 r Mal by si nájsť servis , kde ti vedia skontrolovať tesnosť výfuku a potom aj premerat lambda sondu osciloskopom. Bohužiaľ aspoň ja mám 5 káblovú sirokopasmovu sondu a to je trochu horšie ohľadom merania a nedá sa použiť univerzálna sonda , iba originál B1 S1 - teda predná za cca 130 eur. Zistil som že nemám tlak na koncovke výfuku a keď ho upcham počuť únik niekde v predu , a tiež mi svieti chyba emisie. Orientacny test starnutia lambda sondy - foto o príspevok vyššie . Pravdepodobne mám lambda po smrti. Prežila 200 000 km. Upraveno Leden 2, 20187 r od mino22
Leden 6, 20187 r V 2. 1. 2018 na 22:08, McMatej napsal: Já bych se nerad předčasně radoval, ale stejná závada se mně objevila několikrát a pravděpodobně to dělal špatný svar před vlnovcem. Byla v něm díra, kterou si to asi přisávalo falešný vzduch. Ač to zní neuvěřitelně, po jejím zacpání se (zatím) neobjevila chyba 16804 ani sporadicky. Ale jak píšu na začátku, najezdil jsem zatím jen pár km, tak bych se nerad radoval předčasně. Podle VAG je doporučený postup: kontrolovat těsnost výfukové soustavy, příp. poškozeni mezi oběma lambda-sondami Provést měření emisí Tak jsem se radoval předčasně. Chyba 16804 už naskočila, kontolka ještě nesvítí. :-( A fčul babo raď.
Leden 7, 20187 r Tieto závady by potrebovali poriadneho mechanika , ktorý vie čo robí a má aj niečo naštudované. Bohužiaľ takých je veľmi málo . Ak prídem u nás do servisov , mám pocit že viem o motoroch viac ako oni dokopy. Majú vybavenie na meranie , diagnostiky a nevedia s tým robiť. Dobrý mechanik sa postaví k motoru , napichne ho na kábel na voľnobehu alebo ak treba počas jazdy. Prečíta chybu a ďalej zisťuje , testuje , skúša ,meria, použije finty na zistenie. Vie na čo sa zamerať najskôr. Napr. u teba skontrolovať poriadne výfuk , tesnosť , priechodnosť katalizátora , spätný tlak vo výfuku , obidve lambda sondy , prvé čo je hodnoty čidiel - teplota motora a vzduchu , tlak vzduchu , atmosférický tlak ,okruh evap, priechodnosť sania , kontrola sania , vstrekovania a zapaľovania . Ide o to či ti komplet motor pracuje správne , potom by bola vada na výstupe - zle lambdy alebo kat. Ale ak motor nepracuje správne , tak lambdy iba hlásia nejaký problém na motore. Napr ti nepáli valec , alebo poškodený ventil , hydraulické zdvihatko .
Leden 14, 20187 r Tak já jsem "happy", má prasklý svod, to půjde opravit - svařit. :-) Ještě pro úplnost fotka, pro oko NDT technika, radost pohledět. :-) Upraveno Leden 15, 20187 r od McMatej
Leden 20, 20187 r A to nebolo nič cítiť v kabíne ? Pri prasknutych zvodoch by bolo hádam cítiť nejaké spaliny .
Leden 20, 20187 r Ani cítit, ani slyšet, ani kryt nad svody nebyl nějak očouzený. Jen sporadicky malý účinek katalyzátoru.
Leden 29, 20187 r Tak jsem právě vytrhnul kat z auta. Před tím jsem cvičně projel Vagem a 2 Nalezeny chyby: 16804 - rada 1: system katalyzatoru ucinek prilis maly P0420 - 35-00 - - 16556 - rada 1: system odmerovani paliva System prilis bohaty P0172 - 35-10 - - - Sporadicky Při demontáži jsem ještě našel pravděpodobně netěsnost mezi hlavou a svodem, u jednoho válce bylo těsnění černé, očouzené. Celkově se mně zdálo dost málo utažené. Nechápu, jak u 10 letého auta můžou jít povolit šrouby u výfuku úplně bez problémů. Část štěftů pod matkou byla kovově čistá, bez koroze. 8-) A pak že je všechno špatně. :-) Zítra jde se mnou kat do práce na vaření, tak jsem zvědav.
Leden 30, 20187 r a jak se ti to povedlo, takhle to počochnit? Osobně bych uvažoval spíše o výměně, než zavaření
Leden 30, 20187 r počochnit? Nerozumím řeči tvého kmene. :-) Zkusit zavařit za pár Kč nebo vyměnit za pár tisíc? Myslím, že volba je jasná. Vaří to profesionálové, ti ti nejlepší z nejlepších.
Leden 30, 20187 r To je klidně možný, ale pokud to takhle popraskalo bez tvého násilného přičinění, tak je jasné, že se odlití dílu nepodařilo a bude to praskat furt. A je dost možné, že čím více svárů na tom bude, tím rychlejší to bude proces. O novém dílu mě ani nenapdlo uvažovat. Od boku bych tipoval, že by se to dalo za pár stovek vyřešit na vrakárně.
Leden 30, 20187 r Dobrá rada drahá, já zatím postupuji cestou nejmenšího odporu. Všechno ostatní se tváří OK (lambdy), těsnost potrubí je jedním z předpokladů dobré funkce. Svařování se nebojím. Celý svod + kat je svařený z plechů, prasklé to bylo tam, kde se při tvarování plechu velké ohnutí. Možná už to bylo načaté dlouho a postupně se to zhoršovalo. Svařeči vědí co dělají. Ono tohle není moc na domácí svařování, plech je nějaký nerez, je potřeba na to mít vhodné dráty, elektrody a co já vím... Už je to zavařené, měli to nějak rychle, tak asi bez problémů. Zítra to zamontuju do auta a uvidíme.
Leden 30, 20187 r Aha, pardon, já jsem tady trochu v jiné sekci. Můj svod a kat je HTP. Tady jsem se zapletl, protože stejné problémy...
Leden 31, 20187 r Tady fotky po zavaření a kapilárce. Svar byl neupravený, ani pořádně okartáčovaný, tak to není kdo ví co, ale musí to stačit. :-) Ještě bude trochu problém, že příruba je ohnutá jako luk. Nějak to připasuju, přibrousím a tmel to jistí.
Leden 31, 20187 r Vypadá to nadějně. Po krátké zkušební jízdě R1 Kat OK, readliness 0000 0000, chybové kody žádné. Hlavně R1 kat OK jsem už dlouho neviděl. :-)
Červenec 5, 20205 r Zdravim. Dnes mi vyskocila tato hlaska, je mozne ze se objevila po natankovani plne nadrze benzinu v chorvatsku? Ze by tam treba byla nejaka primes nez na kterou je auto ,,zvykle,,? A jeste se chcu optat jesi se da s autem normalne jezdit kdyz jezdi porad stejne?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.