Pavol S. Vloženo 31. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2019 (editace) Ahojte. Tiež mám podobný problém. Škoda Octavia III, 2.0 TDI, 110 kW, 9/2013. Prejdem niekoľko sto kilometrov, odstavím auto a na druhý deň ráno mi chýba chladiaca kvapalina (bez mláky pod autom), cca 3 - 4 deci. Už mi to urobilo dvakrát. Navyše blbne kúrenie. Pravá strana kúri a ľavá nie (je tam veľmi cítiť rozdiel v teplote). V chladiacej kvapaline nie je vidno mastnotu, na viečku oleja nie je emulzia, výkon motora neklesol, nevidno biely ani čierny dym z výfuku. V servise nenašli žiadnu netesnosť. Navyše som menil chladiacu kvapalinu (po tomto všetkom) a skúšal som cez známeho test na výfukové splodiny v chladiacej kvapaline (prasknutá hlava, zlé tesnenie pod hlavou) - otvorí sa nádobka s chladiacou kvapalinou a namiesto viečka sa tam vloží mechanizmus s kvapalinou, ktorá v styku s CO, CO2 zmení farbu (na videu vidno princíp: https://www.youtube.com/watch?v=tLbnJfxYaEg). Počas tohto úkonu, ako sa zvyšovala teplota motora (od nuly po cca 85 stupňov celzia), tak mi vytlačilo kvapalinu z nádobky (chladiaca kvapalina bola v rozmedzí min - max a zrazu ju vytlačilo až po kraj nádržky a začala vytekať von.) Za rady ďakujem. Editováno: 31. Prosinec 2019, autor: Pavol S. Doplňujúce informácie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 31. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2019 Myslím, že všetko čo si napísal smeruje len k jednej veci, ktorá sa tu opakuje a to chladič nasávaného vzduchu. Dával som sem videa tuším aj videa ako to robilo mne takže nasmeroval by som mechanikov na túto súčiastku. Vieš si to aj doma vymeniť ak si trocha zručný. Ak ti nechladí jedna strana tak možno máš pripchatý radiator kúrenia. Je tu na to tiež téma, určite tam najdeš viac info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavol S. Vloženo 31. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2019 Prosím ťa, "chladič plniaceho vzduchu" a "sanie" je to isté? Lebo o tom saní je tu toho tiež veľa popísaného. Čítal som tu na fóre, že pomohla aj výmena "chladiča klimatizácie". Ale neviem, či to nie je tá istá súčiastka. Vďaka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 31. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 31. Prosinec 2019 Ano myslím to isté. https://www.bazos.sk/img/1/515/105291515.jpg O tej klíme to neviem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavol S. Vloženo 8. leden 2020 Sdílet Vloženo 8. leden 2020 Tak je to mastné, ale nie mokré (ale nešiel som s autom tak dlhú trasu.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novej Vloženo 13. leden 2020 Sdílet Vloženo 13. leden 2020 Ahoj, zkoušel jste někdo ten chladič vyřadit? Jednoduše spojit hadice tak aby voda nešla do chladiče? Jde mi o to vyzkoušet jestli je únik opravdu tím chladičem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 13. leden 2020 Sdílet Vloženo 13. leden 2020 Jo to je dobrej nápad jezdit bez chladiče [emoji23][emoji23] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novej Vloženo 13. leden 2020 Sdílet Vloženo 13. leden 2020 (editace) Clint napsal: Jo to je dobrej nápad jezdit bez chladiče Příteli, zkus si nejdřív přečíst na co reaguješ než začneš z jiných dělat blbce. Mohlo by se stát, že ho uděláš sám ze sebe. Up, už je pozdě. Editováno: 13. leden 2020, autor: novej 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 13. leden 2020 Sdílet Vloženo 13. leden 2020 Popravde ma to napadlo tiež, keď som riešil tento problém. A skúsiť to môžeš v podstate by to nemalo v tomto chladnejšom období mať nejaký negatívny vplyv. Skôr pozitívny, keďže chladnejší vzduch by mal byť pre motor lepší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novej Vloženo 4. Únor 2020 Sdílet Vloženo 4. Únor 2020 (editace) Tak jsem vyměnil intercooler (neboli chladič nasávaného vzduchu, chladič turba - jak chcete) a zbytečně. Takže to vypadá na těsnění pod hlavou. Ani nechci vědět tu cenu. Jinak kdyby někdo chtěl, mám tedy použitý dobrý chladič nasávaného vzduchu č. 04L 129 766 Q. - 3500kč Editováno: 6. Únor 2020, autor: novej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.novotny Vloženo 4. Únor 2020 Sdílet Vloženo 4. Únor 2020 (editace) Zdravím, Skoda RS 2014/11 - 170K a začla se ztrácet kapalina. Postup disgnostiky problému. Auto jsem pořádně ohřál aby se materiál pořádně roztáhl na provozní teploty a vypnul. Natlakoval chladicí soustavu..vyndal jsem pouze 3 žhavící svíčky jelikož čtvrtá na třetím válci vůbec nejde povolit takže jsem se na ní vykašlal abych ji v hlavě nezatrhnul, nicméně na fotkách je vidět zbarvení žhavičky na druhým válci a jelikož válec 2. a 3. Pracujou spolu hádal bych,že právě z toho důvodu nejde povolit, protože po natlakování tou pumpičkou na 1,5bar jde vidět na druhym válci když se na to zaměří jak je zřetelná hladinka pravděpodobně tě G13 na pístu a jdou vidět kapičky úniku do spalovacího prostoru a tipoval bych to právě válec 2. a 3. Přes noc ztráta tlaku kapaliny Na 1/2 a z motoru lítá G13. Necháme otestovat chladič a uvidíme, bojím se hlavy. Tu opravdu měnit nechci, jde vůbec hlava repasovat. Kluci ze servisu mi sami rekli, ze v dokumentaci k vozu je vyslovene napsano, ze hlavy na techto motorech maji problem. Foto: https://drive.google.com/drive/folders/1-8upd7ReTy7GeSG7dxmNwDtGJRzeekO0 IMG_7083.MP4 Editováno: 4. Únor 2020, autor: martin.novotny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.novotny Vloženo 4. Únor 2020 Sdílet Vloženo 4. Únor 2020 Rozborka chladiče. No, na chladič to moc nevypadá. IMG_7135.MP4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 4. Únor 2020 Sdílet Vloženo 4. Únor 2020 (editace) Na chladič to nevypadá ?? Skôr ako budeš rozoberať ďalej motor uisti sa na 100%, že to nieje ten chladič. Do teraz som ešte nevidel aby bola hlava prasknutá. Tesnenie jeden krát. Skús jednoducho ako som to robil ja. https://www.youtube.com/watch?v=JJivif6ZE2E Inak to video čo si sem dal, tak presne tak isto som mal chladiacu kvapalinu v hlave aj ja. Proste to tam natieklo z toho blbého IC. Editováno: 4. Únor 2020, autor: marfan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 4. Únor 2020 Sdílet Vloženo 4. Únor 2020 (editace) Pokial je kvapalina v sacích portoch ako na videu tak je tam jedine z chladiča a vidím ju na každom sacom ventile,ho natlakuj v horucej vode a maš jasné.Keď si to nechal pod tlakom noc tak cez ventil ktorý je práve priotvorený to nachcalo do válca. Editováno: 4. Únor 2020, autor: marian.marcin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.novotny Vloženo 5. Únor 2020 Sdílet Vloženo 5. Únor 2020 Pánové, díky za informace! Ještě doplním pro ostatní, když auto 2 dny stálo, startovalo tak na 3x než se chytnul motor a z výfuku šlo více bílého kouře. Někteří říkají, že v zimě je to normální, ale tady šel kouř kolem auta a na semaforu jsem stál v oblaku řídkýho bílýho dýmu. Spotřeba vody byla na 500-700km 1l G13. Víčko motoru bez emulze, ve vodě nebyl olej. @marfan Díky, rozumím. Chladič už je na tlakové zkoušce, začal jsem s diagnostikou. Motor rozebírat nechci, to tu pak nabídnu někomu moje RS v aukci. :D Nedokážu si ani představit, že při 170km a v autě s historií by odešla hlava. Měl jsem všechny octavie co byly, mimo klasické závady mi nikdy nepraskla hlava a byl jsem přes 200km. @marian.marcin Budu dufat, aby to tak bylo. Voda se do válce ale může dostat i přes prasklou hlavu, nebo to tak není? Přeji fajn den! Ozvu se za 1-2 dny po výsledku zkoušky chladiče. Martin N. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 5. Únor 2020 Sdílet Vloženo 5. Únor 2020 Može ale ja verím že to bude coolerom... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 5. Únor 2020 Sdílet Vloženo 5. Únor 2020 @martin.novotny podobný postup predvádzal servis kde som to dal opraviť. Výsledok 1200€ fuč a stále voda mizla. Tak ako som to ja skúšal, tak netreba ani vriacu vodu. hodil som to do vody, natlakoval vzduchom na 2bary a hotovo. Keď to bude hlava tak mi napíš možno hu kúpim od teba :D :D To čo popisuješ to štartovanie tak som mal to isté, čiže ver tomu, že to ten chladič bude a hlava alebo tesnenie to bude ako posledné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.novotny Vloženo 5. Únor 2020 Sdílet Vloženo 5. Únor 2020 Takže, chladič přišel ze zkoušky a je v pořádku. Takže, co dál. Mám poslat hlavu na přezkoušení nebo ji rovnou koupit? Nebo mám ještě zkusit chladič vyzkoušet sám. Teď otázka, kde. Nikdo mi půlku motoru asi neprodá. :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 5. Únor 2020 Sdílet Vloženo 5. Únor 2020 Tak to je veľmi divné, že chladič je OK a na sacích ventiloch chladiaca kvapalina. Ak nemáš emulziu na viečku, olej je bez vody, voda bez oleja tak jedine čo to môže byť je ten chladič. U nás na západnom slovensku predávajú asi dvaja aj po častiach motor CUPA. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marian.marcin Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 (editace) Daj ho do horúcej vody a natlakuj aspoň na 2 atm. Hliník vie byť niekedy zrádny a boh vie ako ho oni odskúšali.Každopádne to urob a nič nerozoberaj!!! Editováno: 6. Únor 2020, autor: marian.marcin 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novej Vloženo 11. Únor 2020 Sdílet Vloženo 11. Únor 2020 já jsem natlakoval na 5atm a celej chladič ohříl na 90st. A únik žádný. takže zřejmně hlava Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavol S. Vloženo 17. Únor 2020 Sdílet Vloženo 17. Únor 2020 (editace) Vymenil som ten IC (chladič nasávaného vzduchu) a po prejdení 600 km som zase musel dolievať chladiacu kvapalinu. Tak ako aj minule. V piatok som auto odstavil, cez víkend som ho nepotreboval, až v nedeľu som naštartoval a hladina pod min. Ešte by som doplnil, že vyrovnávacia nádržka je dosť špinavá a takisto aj chladiaca kvapalina, je v nej nejaký bordel, tuhý, nie pena (bola menená v decembri 2019). Editováno: 17. Únor 2020, autor: Pavol S. Doplnenie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misor1994 Vloženo 17. Únor 2020 Sdílet Vloženo 17. Únor 2020 Cim skor ju vymen, lebo z toho budes mat len problemy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.novotny Vloženo 18. Únor 2020 Sdílet Vloženo 18. Únor 2020 Hlavu mám venku, posílám na tlakovku. Zaškvařená kapalina na ventilech evidentní. Uvidíme, kde je chyba, jestli těsnění nebo hlava. M. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Surmi Vloženo 20. Únor 2020 Sdílet Vloženo 20. Únor 2020 (editace) Ahoj, řešil jsem na 135kw , doporučuji očistit blok a provést kontrolu na "póry" , stává se že je blok vyžraný/vypálený- Pokud to nebudeš řešit foukne těsnění pod hlavou znovu.. (jestli najdu fotku přiložím) To zabroušení lze provést i na neodstrojeném bloku , pomocí skla a adekvátního brusného meteriálu , avšak je třeba ucpat mazací kanály(brusný materiál v oleji =průšvih). Já si nechal uřezat skleněnou tabulku delší a širší než blok na kterou jsem nalepil 1500 smirek , blok jsem pokreslil centr fixem a brousil a díval se zda centrák mizne rovnoměrně, až jsem byl hotov změřil jsem projistotu blok zda je rovný a změřil přesahy a zvolil tloušťku těsnění, prolil jsem také mazací kanály a poté zdemontoval olejovou vanu a vyčistil.. Koukni i na zdvihátka jestli již nejsou KO. Jinak dbej na to aby při dotahování DPF se mechoš řídil dle dílenského postupu , jsou tam plovoucí matice a když nebudeš respektovat postup bude tam pnutí a hrozí "rozlomení turba! Editováno: 20. Únor 2020, autor: Surmi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.