Tragedie_v_JZD Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Ono nejenom v UK ../ ve skupine karoq a kosiaq na facebooku jsou lidi, co meli letis 1.5 za sedm mesicu od objednani doma.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Swordfish76 Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 (editace) Jj, já objednal 1.5 TSi DGS Ambition Plus v polovině ledna a auto vyrobili v první polovině června. Že se čeká na motory je fakt, ale dodání nejvíc prodlužují příplatky jako digi štít, alcantara sedačky atd a teď hlavně nová homologace. Kdo nedostal auto do začátku července, ten se teď načeká v nejlepším do října. Editováno: 8. Srpen 2018, autor: Swordfish76 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lirap Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Taky jsem zkoušel u dealera, aby auto nemuselo čekat na parkovišti, aby si ho převezl alespoň k sobě. Nepochodili jsme, ŠA to prý jednoznačně odmítla. Takže shrnutí: 1.5 TSI Style, objednáno polovina ledna, tento týden ve výrobě a pak parkoviště a čekání na 37 KT. Jednání se zákazníkem veškerá žádná, nějaká kompenzace za protažení z původního termínu 26-28 KT absolutně nic... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 (editace) Tak ono je to (bohužel) vcelku logické. Svoz si neorganizuji dealeri, auta rozvazi skodovka. Dovedes si představit ten binec, kdyby si tam ted každý dealer posla lauto pro sva dve auta? Jako, mluvi se o tom hezky, ale budme realiste. Logistika není tak "easy-peasy" zalezitost :). specialne když se bavime třeba o 300 000 aut, která musí skodovka za to prechodove obdobi ohandlovat. Precti si ještě jednou svou smlouvu - tam nemas dodaci lhutu 26 tydnu . Mas tam dodaci lhutu 26 tydnu, která ale v pripade nestandardni vybavy muze byt prodlouzena o dalších 26 tydnu (nebrat za slovicka, ta cisla mohou byt plus minus tyden). takze z jakeho titulu by jsi chtěl kompenzaci? upsal jsi se k tomu terminu sam. ad jednani - ja vim, budu vypadat jako strasny obhajitel skodovky - ale opet, spis jen jsem realista. Skodovka ma cca milion zakazniku rocne. tri mesicni "problem" znamena cca 300 000 zakazniku, se kterými by mela jednat. Jak by sis to predstavoval? a o cem by s tebou by mela jednat? dodaci lhutu ve smlouve mas cca 3/4 roku - rok, zatím smlouvu dodrzuje, tak o cem se s nima checs handrkovat? (samozrejme, rozumim ti … ja jsem cekal na auto taky pul roku, jposledni dva tri tydny, když auto cekalo na odvoz a pak na to, az skonci svatky, bylo .. rekneme… muka, ale je potřeba se na to koukat realisticky). Editováno: 8. Srpen 2018, autor: Tragedie_v_JZD Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wlady1980 Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Logisticky by to asi problem bol, ale na druhej strane by to skodovke aspon ciastocne pomohlo so skladovanim:-) Preskladnit tolko aut asi tiez nie je sranda.... Kedy vlastne skoda dostava uhradu za auta? Platia ich dealeri dopredu, alebo az ked ich zakaznici uhradia po prevzati? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 No .. ono to klidne by mohlo byt tak, ze ono jim to sice castecne pomuze se skladovanim, ale ta hromada problemu , co by zpusobila logistika rozvozu dealery, by klidne mohla mohla byt vetsi je to stejne, jako třeba v zasobovani velkych rezetcu, kdy zdanlive "nesmyslne" jede kamion doveze vec od dodavatele z moravy do centrálního skladu v praze, aby pak jiny kamion tu samou věc z te prahy odvezl na moravu do supermarketu. Je to nelogicke, ale logisticky je to snazsi a levnejsi, nez od dodavatele ty věci vozit rovnou do tech sámošek. Mam pocit, ze to funguje (aspoň u skodovky) tak, ze vlastne autosalon koupi to auto od skodovky (musí ho i zaplatit - jestli jsem pochopil, co rikal kdysi prodejce, tak az po zaplaceni dostane autosalon velkej technicak), a pak ho dal prodava vlastne jako svůj majetek. technicky vzato - ty jako zakaznik sice mas od skodovky auto, ale se skodovkou nikdy ve smluvním vztahu nikdy nejsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
havrosh Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Presne. Kazde auto co Skodovka vyrobi, tak ma zakaznika - dealer objednava pro sebe na sklad nebo pro konkretniho klienta. Alespon takto nam to v MB prezentovali, kdyz jsme tam byli na inspekcni navsteve Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Frozzy Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Me by zajimalo, kde by SA vzala tech "cca milion zakazniku", kolik by jim tak prodala aut? :-) Neni to trochu mnoho, Ivane Ivanovici? :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Nud obrá … je to méně .. jako výchozí číslo jsem vzal roční produkci škodovky, které je přes milion / rok . Dobře, odečteme 300 000, co vyrobí v číně, něco málo vyrobí v rusku. furt nám zbývá spousta aut (a zákazníku ) na to, aby s nima jednotlivě komunikovala a "jednala" . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Frozzy Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Tak jsem to nemyslel - pocitam spis, ze nejake ministerstvo, ktere koupi tisic aut, nebo leasingovka, co jich koupi minimalne tisice, je porad jen jeden zakaznik. Stejne tak dealer. Takze primych zakazniku ve finale v souctu moc nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Mě by zajímalo, co JZD za ty kecy od ŠA inkasuje. Kyby to hodilo alespoň pár tisíc týdně, klidně bych se tu slovně vyprůjmil taky :-). Hájit tu styl, jakým ŠA sere na zákazníka zatím nemá obdoby. 3 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 před 2 hodinami, lirap napsal: Jednání se zákazníkem veškerá žádná, nějaká kompenzace za protažení z původního termínu 26-28 KT absolutně nic... Neboj, dostaneš kompenzaci. Ve svém 1.5 TSI busdeš mít jako bonus filtr pevných částic. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Ono staci svet videt realisticky a ne v jednoduchem cerno bilem provedeni. trosku se zamyslet, idealne o problematice i neco vecet. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pany Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 To že je ochotný tady něco vysvetlit a komunikovat musí něco brát od ŠA.Asi by měl podporovat hnujdaje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 (editace) Bohužel jsem realistickým viděním světa postižen až moc, a vím toho víc než potřebuji. Bohužel musím s většinou toho, co tu JZD píše souhlasit, ale neumím se s tím spokojit a ztotožnit. Zákazníka nic z toho nemusí zajímat. ŠA prostě dopustila: že tají ceníky, v konfigurátoru jsou jen skladovky, lidi čekají na auta jak za totáče. Auta zákazníků parkuje na louce, kde na ně serou ptáci a svačej je kuny. Podřídila se nesmyslným emisnim a bezpečnostním normám. Nechá si diktovat od EU povinnou výbavu, která už hraničí s absurditou. Atd.... Děsný bordel v brandži, který snad nikdo ze zákazníků nemusí chápat. Automobilka se má podřídit zákazníkům a jejich potřebám. Kdo např. toužil po litrovém tříválci? Editováno: 8. Srpen 2018, autor: Clerfayt 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lirap Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Jo s tím filtrem to je pravda, bonus jako hrom... Ale tu obhajobu ŠA tomu také moc nerozumím, kdybych já se choval k zákazníkům jako oni, tak už nemám na chleba. Všude sankce na termíny apod... Oni dají termín po více než měsíci po objednání a pak si ho v klidu protáhnou o 3 měsíce... Ale prostě a jednoduše to mě jako zákazníka nezajímá, že někdo podcenil homologace, proč to jiné automobilky mají a celá Volkwagen group má největší problémy... TO JE KÁMEN ÚRAZU, že se ta výroba protáhne o měsíc to bych ještě bral, ale teď to další zdržení ohledně homologací, to je už moc... 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pany Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Clerfayt mas pravdu unie diktuje nejen Škodovce,ale i nám všem. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wdog Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 Clerfayt: ano, takto přesně situace vypadá, ale je to podle mne dáno dvěma faktory: pozicí ŠA na tuzemském a celosvětovém trhu, a pak regulacemi v CZ i v EU. Pokud se to zákazníkovi nelíbí, může: a) kupovat jiné značky, třeba hjondé, a za b) volit ve volbách protisystémové strany a dělat vše pro to, aby bylo zde v CZ referendum o CZexitu. Když takových bude málo, vytřou si s nima zadek a nic se nezmění, když jich bude hodně, možná se budou dít věci. Se ŠA i s EU. Ohledně ŠA si myslím, že si to mohou dovolit, pokud většina firem má vozové parky nastavené na škodovky. Firmy si s tím dlouhým čekáním na auta a výpadky výroby umí poradit. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Habi001 Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 před 2 hodinami, Clerfayt napsal: Bohužel jsem realistickým viděním světa postižen až moc, a vím toho víc než potřebuji. Bohužel musím s většinou toho, co tu JZD píše souhlasit, ale neumím se s tím spokojit a ztotožnit. Zákazníka nic z toho nemusí zajímat. ŠA prostě dopustila: že tají ceníky, v konfigurátoru jsou jen skladovky, lidi čekají na auta jak za totáče. Auta zákazníků parkuje na louce, kde na ně serou ptáci a svačej je kuny. Podřídila se nesmyslným emisnim a bezpečnostním normám. Nechá si diktovat od EU povinnou výbavu, která už hraničí s absurditou. Atd.... Děsný bordel v brandži, který snad nikdo ze zákazníků nemusí chápat. Automobilka se má podřídit zákazníkům a jejich potřebám. Kdo např. toužil po litrovém tříválci? už se tady řešilo na jiných místech proč neběží konfigurátor /na Fabii a Rapida už běží/ a nejsou ceníky. Tak ještě jedno pro ty méně chápavě jako je například @Clerfayt: žádný výrobce /dle předpisu EU/ nemůže veřejně nabízet vůz aniž by k němu dodat hodnoty CO2. Hned jak je bude mít homologované, tak je uveřejní. 2 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 8. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2018 A znova si řekneme, proč nemůžou daní výrobci prodávat...Eurosojuz si nenechá ujít žádnou příležitost zkur.it lidem život v další oblasti. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Frozzy Vloženo 9. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2018 Firmy si s dlouhym cekanim na auta umi poradit? A jak napriklad? Prijmou dvacet zamestnancu, potrebuji pro ne auta a ta nejsou dodana. Tak udelaji co, daji jim nejaka, co se jim vali v koprivach a maji je nachystana pro tento pripad? Nebo proste zamestnance plati, ti sedi doma a zakazky se neplni? Co udela leasingovka, da zakaznikovi smlouvu, ten zacne platit ale auto nema, bude za par mesicu - vsechno je v pohode. Tak takhle to fungovalo za socialismu a on i kvuli tomu padl na hubu. Propad vyroby je pro firmy, ktere peclive planuji, proste velky problem. A na strane koncernu jde o obrovske selhani, nabizi se otazka, co za management to vubec ridi. Pokud nekomu nevadi, ze nedostane auto co si objednal, protoze ho nepotrebuje, pak je otazka, proc ho vlastne objednaval? Tahle situace proste zpusobi financni ztraty. A nekdo to ve finale zaplatit musi. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dzarin Vloženo 9. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2018 Pokud se zákazník spokojí s tím, že ho firma oje**vá a řeší to jen na foru, tak to samozřejmě nikdo řešit nebude, pokud tam napíše 100, 1000 nespokojených zákazníků mejl, nebo je bude stále bombardovat, pak by se dít něco začít mohlo, tak to prostě chodí, dokud se nezvedne vlna odporu tak se nic nedělá, ale když ano, tak se to najednou nějak řešit dá. Já když se v červnu rozhodoval co objednat, tak už jsem info o čekání měl a vycházelo to skoro na rok, takže jsem byl rozhodnut pro skladovou Octavku 1.4, no pak mi najednou prodejce volal, že mají na prodejnu objednanej Karoq 1.5 a že jim posunuli dodání na dřív, skoro výbavu co bych chtěl, kupodivu mi na ni dal i větší slevu než mi nabízeli všude jinde když ji objednám do výroby, možná ho někdo odřekl, nevím, každopádně jsem měl štěstí a za necelej měsíc byl doma. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wdog Vloženo 9. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2018 před 58 minutami, Frozzy napsal: Firmy si s dlouhym cekanim na auta umi poradit? A jak napriklad? Prijmou dvacet zamestnancu, potrebuji pro ne auta a ta nejsou dodana. Tak udelaji co, daji jim nejaka, co se jim vali v koprivach a maji je nachystana pro tento pripad? Nebo proste zamestnance plati, ti sedi doma a zakazky se neplni? Co udela leasingovka, da zakaznikovi smlouvu, ten zacne platit ale auto nema, bude za par mesicu - vsechno je v pohode. Tak takhle to fungovalo za socialismu a on i kvuli tomu padl na hubu. Propad vyroby je pro firmy, ktere peclive planuji, proste velky problem. A na strane koncernu jde o obrovske selhani, nabizi se otazka, co za management to vubec ridi. Pokud nekomu nevadi, ze nedostane auto co si objednal, protoze ho nepotrebuje, pak je otazka, proc ho vlastne objednaval? Tahle situace proste zpusobi financni ztraty. A nekdo to ve finale zaplatit musi. Tak tady se pohybujeme v tržním prostředí (i když se zásahy státu), takže pokud zákazníkům vyhovuje kombinace užitek/cena u škodovek do té míry, že si počkají třeba rok, tak si ŠA auto může dělat byznys způsobem, jakým ho dělá. Mají prostě velký převis poptávky nad nabídkou. Kdo může za nedostatečnou nabídku? ... výrobce ŠA. Kdo může za obrovskou poptávku? ... zákazníci. Když zákazníci nebudou spokojeni a odejdou jinam, výrobce ŠA zkrachuje. Jinak k otázce, jak si firmy poradí: a) firmy si poradí například krátkodobým pronájmem (půjčením) auta, pokud je potřebují hned. Takže zaměstanci jezdí a nesedí doma. Až ŠA objednané nové auto konečně dodá, zruší se půjčení a nahradí novým autem. Nebo, pokud mají v provozu stávající auta a chtějí je vyměnit za nová, tak prostě provoz těch starých prodlouží do doby dodání nového auta. Nevím jak jinde, ale u nás ve firmě se moc aut v kopřivách neválí. b) leasingové smlouvy nabývají účinnosti až v okamžiku dodání auta. Takže se objedná nové auto v určité konfiguraci, půl roku se čeká na dodání k dealerovi, pak auto převezme zákazník a začně platit nájem dle leasingové smlouvy. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Frozzy Vloženo 9. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2018 Proboha to je porad dokola. Firma potrebuje 20 novych aut, tak nechaji v provozu nejaka stavajici auta, ktera ovsem tak nejak neexistuji, protoze s temi co jsou, jezdi ti stavajici zamestnanci.??? Mam 40 lidi, 40 aut a prijmu 20 novych lidi. Vyresim to tim, ze ty auta, ktera jsem ani neplanoval vyradit, budou jezdit dal? Nejak se naklonuji na tech 60? Teda sorry, tak tyhle pocty jsou na me moc. :-) A nebo si nejaka auta za drahy peniz pujci? No dobre, ale kde? Na trhu ta auta proste chybi, od koho si vsichni ti, co je nutne potrebuji, auta napujcuji? Z nejake nezname obrovske pujcovny, co tu nekde je a nikdo o ni nevi? A s tim leasingem je to taky dobre. Nutne potrebuji auto, jdu si pro nej. A resenim je, ze to auto neni, jen si v klidu pockam????? Leasingovka nemuze prodavat produkty, protoze dodavatel selhal, jak to takhle muze ekonomicky fungovat? Jak tohle muze pripadat nekomu normalni, to snad je mysleno jako vtip, ne? Jsem pekar, zivi me prodej rohliku, ale ja je nemam cim rozvazet. Tak klidne pockam pul roku, vzdyt se nic nedeje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 9. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2018 @Clerfayt a jiným nediktuje? Ford teď taky vyrábí nový Focus "na sklad", protože se bude ještě dodělávat homologace a už vyrobené kusy dostanou jiný SW řídící jednotky. A k těm dodacím lhůtám, ono je to všude podobné, nechci obhajovat Škodovku, ale když jsem vybíral auto, díval jsme se i jinde a když vezmu třeba ten koncern H/K, tak buď bych si vybral z toho co je v republice (s tím, že oni to auto doslova nahání po republice a dovezou jej tomu kdo složí první zálohu), nebo mne nabídli auto do výroby, ale čekal bych minimálně půl roku než se to sem doveze. Upřímně já chápu, že nechat auta stát někde na letišti je pro zákazníka protahování a taky bych dělal vše proti tomu, ale upřímně raději ať to auto stojí dva měsíce na betonu, než na lodi (konkrétně RIO mne takto nabízeli) od soli. A to že ŠA nemá homologace, jo, člověk si řekne že času měli dost, ale stačí se podívat na rozmanitost výbavy a motorů v koncernu a jakou má třeba Honda, Kia, Hyundai a další, vesměs pár balíčků, dva až tři motory benzín/nafta a tím to končí. Takže i to do toho promlouvá, ono těch věcí je tam spousta. Bohužel největší problém na celé situaci je to, že tím trpí zákazník. @Frozzy Ale tady není žádný propad výroby, oni vyrábějí, ale prostě nemůžou ta auta dodat zákazníkům. A on ani ten koncern není hloupý, stačí se podívat na tu tabulku a nejžádanější do firem je 1.6 TDI, nebo nižší výbavy s 1.0 TSI a ty jsou bez výluky. Ale tady na internetu to můžeme diskutovat, můžeme to odsuzovat, ale to je asi tak vše co s tím uděláme. Chce to (ti co mají objednáno) tlačit na automobilku, popřípadě vybrat jinde, však ani ten Karroq není jediné auto v této kategorii a nikdo nikoho nenutí kupovat zrovna jej. 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.