Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

je možné nějak posunout klidovou polohu plynového pedálu ve Fabii I směrem k řidiči, tak, aby byl plynový pedál víc v jedné rovině s brzdovým a spojkovým pedálem? Znervózňuje mne, že při nouzovém brždění, kdy se počítá každá milisekunda, nestačí ve Fabii šoupnout chodidlo doleva z plynu na brzdu. Místo toho má chodidlo delší cestu, k sobě a pak doleva. Jednou se mi dokonce stalo, že jsem při tomto rychlém pohybu nabrala pedál brzdy nohou zespoda. Nemít štěstí, bylo by z toho neštěstí. P.S.: není to krátkýma nohama, mám přes 180 cm ;)

 

Omlouvám se jestli tohle není správné podfórum na tuhle otázku.

Jako učitel autoškoly bych se měl jen divit,ale slyšel jsem nejroztodivnější otázky.Tohle je věc,kterou by ses měla naučit zcela automaticky a nepřemýšlet o tom.Tak jak to je,je to zcela záměrně,aby nešlo sešlápnout oba pedály současně,nebo si je splést.Ten plynový pedál nijak přestavit nejde,musel by se přemontovat.

  • Autor

Líbí se mi poloha pedálů u ostatních značek. Konkrétně teda srovnávám se starým Focusem a novým i30, abych nemluvila obecně. Nebýt ten schod plyn-brzda v jiných autech menší než ve Fabii (a Felicii), tak se neptám. Proto se divím, že se mojí otázce divíš ;)

 

Je-li ten velký "schod" mezi plynem a brzdou ve Fabii I pro bezpečnost, neříkáš tím zároveň, že ostatní značky s malým "schodem" to mají méně bezpečně? Já myslím, že cvik nezmění, že přešlápnutí z plynu na brzdu musí trvat o pár milisekund déle, když musí noha vykonat delší dráhu. Pravidelně to nacvičuju, ale ta dráha je prostě delší a nemám z toho bezpečný pocit.

Nemám z toho bezpečný pocit...Napadá mně třeba takový traktor Zetor se vzdáleností brzdy od plynu asi 50 cm.Pokud máš někde možnost,tak tam do něj nakoukni.A ovládat to jde.Řidič se zkrátka musí smířit s polohou pedálů,kterou zvolil na základě ergonomie výrobce.Každému řidiči se nebude zdát každé auto stejně pohodlné,s tím nic neuděláme.Různá nastavení sedačky,volantu,to nebude nikdy všude stejné.A řidičské oprávnění platí na všechny,nepíše se v něm,na jakou rozteč pedálů,takže řidič musí umět bezpečně ovládat všechny.

Poloha pedálů vůči sobě je pravděpodobně vždy na výrobci, někteří však alespoň umožňují jejich posun vůči řidiči (např. Chrysler).

Základní ovládací prvky mohou být stavitelné,pokud ale nejsou,tak jakoukoli úpravu musí provést specializovaná firma,ta úprava musí být schválená a musí být zapsaná v technickém průkazu.Jinak by byl problém na TK a i při nehodě.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.