Srpen 30, 20241 r 18ky by som neriesil ked uz tak 17 ak ti ide o komfort....len necakaj ze 215 ka pneu bude sediet ako 235ka. Ja mam 18 leto a 17 zima. Brat ma 19 ky a velky rozdiel to nieje oproti 18.
Srpen 30, 20241 r Mám 19" s letními pneu (235/40) Bridgestone Potenza S 001 a zimní mám (235/45) Continental TS 870 na 18". Tam nějaký rozdíl je, ovšem zimní pneu je minimálně odlišná tvrdostí, takže při letních bych nečekal nějaký zásadní rozdíl. Pokud nepřejedu větší nerovnosti, neřekl bych, že jsou 19" nijak diskomfortní. Pokud dáš 17" - tak tam už je celkem pěkná výška pneu. Ta ledasco utlumí.
Srpen 30, 20241 r Mam ty zimní R16 - 215/60 SottoZero3, 4lety. No je fakt, že nějakej úplně velkej rozdíl to taky není... počkám na zimu abych si to připomněl tedy... 😀
Srpen 30, 20241 r Tak asi... Skôr 17ky a máš istotu, že tá guma absorbuje nárazovú energiu do karosérie od dier. Inak pri tých 16kach musíš cítiť rozdiel v jazde a komforte. Upraveno Srpen 30, 20241 r od r_e_n_e
Srpen 30, 20241 r Rozdiel medzi 19" a 18" diskom/pneumatikou je skôr z ekonomického hľadiska ako v jazdných vlastnostiach. Ekonomická stránka znamená o niečo lacnejšie disky, lacnejšia pneumatika, lacnejšie prezutie prípadne skladovanie, možno o veľmi málo nižšia spotreba na aute, a o málo nižšia pravdepodobnosť poškodenia na/pri obrubníku, resp. na výmole. Okrem toho sa tu dávnejšie riešilo, že 19" pneumatiky mali väčšiu tendenciu opotrebovať sa nerovnomerne.
Srpen 30, 20241 r Co si pamatuji dobře je, že na zimních R16 to auto bylo od kol o dost tišší... Na kolik ty R19 foukáte? Podle tabulky (2,5)? Upraveno Srpen 31, 20241 r od NNNTomas
Srpen 31, 20241 r Abych přidal svůj názor - tak pro mě je teda o dost komfortnější projet zatáčkou na 19", než mít strach na 17" s tím, jak se to houpe, plave - 16" si raději ani nepředstavuju. Pojem komfortu bude dost subjektivní. Tak a teď mě ukamenujte.
Srpen 31, 20241 r Zas takovej rozdíl v plavání auta mezi R19 nebo R16 teda nepociťuji. Možná jsem to ale jen přes léto zapomněl. 😀🙈 Ale nutno dodat, ze zatáčky za pískotu gum nejezdím...to se mi nestalo ani na jedněch ani jednou. 😀 Ten těžkej diesel vůbec nepíská 🤔 EDIT: Tak je zima, mám tam R16, rozdíl oproti R19 to je, ale né zásadní. Rozdíl poznám hlavně, když přejedu na "utopené" víko kanálu - ta rána je taková "tupější", ale stejně to drncne... 🙂😄 Upraveno Leden 11Led 11 od NNNTomas
Duben 22Dub 22 zdravim .. potrebujem zakupit letnu sadu kolies na mojho superba 3 .. gumy uz mam r18 , 235/45 .. original kolesa teda disky by mali byt r18 , 8j , et44 .. ja som nasiel disky s et25 , ktore budu prakticky o 19 mm viac vycnievat .. moja otazka je ci mate niekto nieco podobne na svojom aute a ci to nieje problem .. ci to nesucha o podblatniky alebo tak nieco .. pripadne ci niekto nemate origo disky+2cm podlozky ..diky Upraveno Duben 22Dub 22 od marekwoody doplnenie otazky
Červen 26Čer 26 @marekwoody kludne do toho chod, usetris za podlozky bez ktorych superb vyzera zvlastne...
Červenec 10Čvc 10 Ozivim temu prechodu z 235/45 R18 na 245/45 R18. Bude to ok na original diskoch cassiopeia? Podla roznych kalkulaciek tam nieje velky rozdiel a malo by to pasovat. Dovod lepsie ceny pneu a pocitovo nejaky "placebo efekt" ze aj ten 1 cm sirky nieco spravi a auto bude lepsie sediet. Nerozumiem celkom preco ma Sup take "uzke" pneu ked napr. Insignie maju bezne 245, Arteony tiez a napr niektore nepremiove SUV ako Tiguan, Kodiaq aj 255. Hlavne ak ma clovek najsilnejsiu motorizaciu.
Červenec 15Čvc 15 Z koncernu ma ten rozmer len asi Arteon. Oficialne to nezapises do TP. Ak sposobis nehodu, bude z takej banality problem.
Červenec 27Čvc 27 Väčšia šírka znamená aj trochu väčší priemer kolesa, konkrétne vyšší bočnicu. Ak si to nevieš zapísať do TP, tak by som do toho určite nešiel. Nestojí to za to aby ťa za to vyhodili zo STK, o možných problémoch pri prípadnej nehode ani nehovoriac.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.