michalr Vloženo 14. Červen 2018 Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 Zdravím, jsem novým majitelem Fabie 1,2 TSI. Co říkáte na občasnou jízdu s přívěsným vozíkem? Jedná se mě o nějaký menší vozík (s plachtou) s hmotností kolem 100 kg. A náklad když to přeženu max 250 kg? Jízda spíše po rovině, žádné hory atd. Je mi jasné že asi motor není na tahání to pravé ořechové, ale sem tam něco převézt by mohl ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Červen 2018 Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 A proč by proboha nemohl? Vozíky se tahaly za Š120 nebo Trabantem, tak o co ti jde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michalr Vloženo 14. Červen 2018 Autor Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 (editace) Tak v době Š120 nebylo moc na výběr, ale teď kdybych si kupoval primárně auto na tahání vozíku / karavanu, tak šáhnu po něčem jiném než po 1,2 TSI. Všude čtu jak je ten motor malý poddimenzovaný atd. tak jestli to není trochu mimo mísu. Nejde mi o nic, jen se ptám.. Editováno: 14. Červen 2018, autor: michalr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galaxy64 Vloženo 14. Červen 2018 Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 Jmenovitých 81kW ti přijde málo? Mimo mísu trochu to je, ale jen tvůj dotaz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Červen 2018 Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 Jasně, pokud někdo chce pravidelně tahat karavan, nebo náklady, je toto auto a motor poněkud mimo mísu - to se jistě najdou vhodnější motorizace a vozidla, ale jinak v tom nevidím problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michalr Vloženo 14. Červen 2018 Autor Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 Mám 66 kW. Ale ok radši to zamkněte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galaxy64 Vloženo 14. Červen 2018 Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 66kW je uplně stejná konstrukce jako 81kW. Takže o to větší máš konstrukční rezervu. Urážet se nemusíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michalr Vloženo 14. Červen 2018 Autor Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 Rozhodne nejsem urazeny. Jen je zbytecne to asi resit kdyz vec je jasne dana Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 14. Červen 2018 Sdílet Vloženo 14. Červen 2018 Na občasné tahani voziku staci i htp. TSi si s vozíkem poradí jak nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 15. Červen 2018 Sdílet Vloženo 15. Červen 2018 Bych to nějak neprožíval, 1.2 TSI EA211 jsou už relativně prověřené a dlouho na trhu. Navíc mají chladič oleje, takže ani vyšší zátěž není problém. Navíc při občasném použití to nevadí snad u žádného motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 16. Červen 2018 Sdílet Vloženo 16. Červen 2018 Pises o hmotnosti 100kg+250kg naklad. Cize 350 spolu. Do kombi som napchal do kufra vyse 450kg a auto to zvladlo. Pri voziku to mas lepsie rozlozene, cize nebal by som sa toho. PS: 1.2 HTP 47kW v F1Combi mam utiahla kufor+vozik 1,4T (teda 1 400kg) a jazdi dodnes... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 16. Červen 2018 Sdílet Vloženo 16. Červen 2018 Tahal jsem s F1 50 kw mnohem vic nez 500 kg a nic hrozneho, clovek jel normalne s ostatnima v ramci dopravnich pravidel. Nad 700 uz spis nouzove kousek dom ze stavebnin, dobre nalozit a bacha na dorazy zadni osy a hlavne brzdeni...to uz bylo znat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 16. Červen 2018 Sdílet Vloženo 16. Červen 2018 No neviem ako 66kW, ale moja 81kW má v papieroch, že najväčšia prípustná hmotnosť nebrzdeného vozíka 570kg a brzdeného 1100kg.. čiže tvojich 350kg musí dať s prstom v nose. Čo sledujem, tak @Jan R. často ťahá niečo za jeho 1.0mpi.. a zatiaľ nespomína, žeby sa mu auto rozpadávalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 16. Červen 2018 Sdílet Vloženo 16. Červen 2018 Taky jsem zjistil, ze snad vic nez vaha nakladu brzdi pri vyssi rychlosti vysoka konstrukce s plachtou, takze pri delsi ceste vyroluju plachtu v predu a v zadni casti, aby vzduch mel cestu a vliv to ma obrovskej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 27. Červen 2018 Sdílet Vloženo 27. Červen 2018 V 16. 6. 2018 na 10:26, brrrrm napsal: No neviem ako 66kW, ale moja 81kW má v papieroch, že najväčšia prípustná hmotnosť nebrzdeného vozíka 570kg a brzdeného 1100kg.. čiže tvojich 350kg musí dať s prstom v nose. Čo sledujem, tak @Jan R. často ťahá niečo za jeho 1.0mpi.. a zatiaľ nespomína, žeby sa mu auto rozpadávalo. JJ, naposledy před měsícem příves s plachtou z Ikey. jeli jsme 180km, z toho 150 po dálnici. Místami po rovině i 110. Když se s motorem, hlavně s celým autem zachází správně, jak se má, není problém táhnout za tou 1.2 karavan do Chorvatska. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Croog Vloženo 2. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2018 (editace) Tady spíš než slabý motor bude hrát roli menší váha Fabie, ne? Malinko uvažuji o malém zakrytovaném přívěsu s konstrukční rychlostí 130km/h. Velikostně jako ten IKEA vozík výše ale s lepší aerodynamikou. Zkušenosti s taháním ale zatím žádné nemám, tak by mě zajímalo, zda by byla taková cestovní rychlost s Fabií 1.2 81kw opravdu bezpečně dosažitelná nebo stabilita soupravy nebude na takové úrovni, aby se s tím dalo takto bez problému a stresu jezdit. Chápu, že na D1 na takovou rychlost asi můžu zapomenout, ale na lepších silnicích? Co myslíte? Editováno: 2. Listopad 2018, autor: Croog Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 2. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2018 Klidně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 2. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2018 1.2/81kW má dost síly na rozpohybování dvou tun na 130 po +-rovině. Co se týká stability: mám osobní zkušenost s F1 (bez ABS...), která je o něco těžší než FIII. Když jsem vezl malou káru s cca 200kg nákladu (dohromady asi 300kg) a v cca osmdesátce mi nějakej mamlas strčil čumák z vedlejší do pruhu. Padl jsem na brzdu a kára mě přestrkala do protisměru silnice druhé třídy. To by se mi s plně naloženým autem nestalo, byť by hmotnost soupravy byla stejná... Osobně mám papíry i na B+E a nechápu střelce, kteří to frčí s naloženou károu 130 po dálnici... Ty síly, které vyvolá naložený přívěs, v rychlostech kolem 100km/h v ostřejším manévru jsou obrovské. A je už celkem jedno, jestli máš Fabii nebo Supa. Brzdy a motor na to dimenzované jsou, o tom žádná (1.2 HTP má pomalu horší poměr výkon/hmotnost v prázdném stavu, než Tvá souprava naložená na maximum) , rozkmitání soupravy za běžného provozu by mělo být měřeno při homologačních zkouškách - to je vlastně nejdůležitější trakční vlastnost nebržděného přívěsu. Ale jsou situace, které nikdy nepostihneš, a pak je velký rozdíl jet 80 nebo 130. Kinetická energie soupravy ve vyšší rychlosti je téměř trojnásobná... Takže takto: s prázdným přívěsem bych strach plnou dálniční jet neměl, ale pokud je naložený, tak bych ani po dálnici rychleji než 80-100km/h nejel. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.