Přejít na obsah

Možnosti GO 1.2 TSI


Johny.z

Doporučené příspěvky

Zdravím,

myslím, že mnozí z nás pamatují časy, kdy se motory brousily, brousily a brousily, daly se měnit vložky válců..., takže "jediným limitem" životnosti byla kliková hřídel. A moje otázka, možná jen téma k diskuzi, je: Jak je tomu u moderních motrů CJZ. Nepochybuji o tom, že nic takového výrobce oficiálně nepodporuje (dokonce podle servisní příručky se nesmí klika oddělit od bloku), ale zajímá mě, jestli má někdo zkušenosti s úkony jako přebrušování kliky (i s ohledem na hloubku povrchové úpravy), výbrusem válců, dají-li se sehnat abnormální šály kliky, písty...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Stále nad daným tématem přemýšlím a napadá mě:

1) co na honovačce sundat stávající povrchovou úpravu válců a místo ní nechat udělat tvrdochrom s přebroušením na výrobní průměr.

2) obdobným způsobem opravit pracovní plochy kliky.

Vidíte někdo (kromě ceny) nějaký problém, proč by taková oprava neměla fungovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš je otázka, proč by tohle dneska někdo vůbec dělal. GO se snad dělaly proto že to bylo z mizerných materiálů a nic to nevydrželo.

Úplně ze stejnýho důvodu se stačí tachometry, protože co má nad 100kkm je podle dřívejších měřítek po smrti a potřebuje GO. Co na tom, že moderní motor těch 100k nahrká klidně i za pár měsíců a při dodržování údržby to na něm není ani poznat......

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, v běžných podmínkách je to pravda, ale pak jsou případy, kdy se motor hryzne, potká se výrobní vada... Pak totiž považuju za lepší investovat třicet tisíc do GO motoru, který pak bude mít vyšší životnost než nový (co vím, tak tvrdochromování je sice dražší než různé nikasily, alusily, apod., ale je také odolnější a má snad i lepší kluzné vlastnosti), než koupit na vrakáči křáp, který stejně budu opravovat... Současné výrobní technologie jsou sice daleko lepší než ty před padesáti lety, ale motor, který je totálně odolný, neexistuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevim, ale jelikož ty díly jinde než ve škodovce neseženeš, tak to moc rentabilní není. Někde se tu řešila oprava a použití jiných pístů (z jiného VW motoru) u 1,8 TSI pro Octavie MK2 s tím, že ten motor se nepotkal(myslím, ?) (u MK2 se ráda TSIčka potkala -a i tak v počtu vyrobených ks to bylo malé promile), jen žral olej a bylo to kolem 80k. Dohledáš to tady na foru. Takže pokud to neuhraješ na výměnu v záruce nebo kulanci tak je to celkem nerentabilní, možná Xkovej "motor" výjde líp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediné spolehlivé řešení u CDAA je nakonec písty-kroužky-čepy... pak se samozřejmě řeší jaké, tuším že se osvědčily nějaké typy (přesně nevím od kolbenschmidt

Nicméně řešit tu honování a aplikaci nové tvrzené vrstvy je u vozu s plánovou životností 5 let naprostá utopie. To sis měl koupit MPi a jezdit s tím dokud se to nerozsype na šroubky.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, 15degren napsal:

Jediné spolehlivé řešení u CDAA je nakonec písty-kroužky-čepy... pak se samozřejmě řeší jaké, tuším že se osvědčily nějaké typy (přesně nevím od kolbenschmidt

Nicméně řešit tu honování a aplikaci nové tvrzené vrstvy je u vozu s plánovou životností 5 let naprostá utopie. To sis měl koupit MPi a jezdit s tím dokud se to nerozsype na šroubky.

Ty sis nějak těch 5 let životnosti vzal za své teď :D Zrovna na motoru se tohle nedá moc aplikovat protože někdo za 5 let najede 50000km a jiný zase přes 300000km. Ty nový 1.2tsi můžou vydržet to stejné co motory ve Felícii. Jde o to, že se dřív rozpadne kastle. 

@Johny.z Podle mě na diskusi coby kdyby s téměř nulovou šancí na výrobní vadu kdy se hryzne motor tu není vhodný prostor. Tak možná v sekci hospoda. Kdo se tady v tom má potom vyznat když bude člověk hledat nějakou důležitou informaci a bude se prodírat nějakou akademickou diskusí o pejsku a kočičce a jejich dortu. Založí nové téma, které mu admin blokne a bude zmatený. 

 

Edit: teď se ale omluvím za to, že jsem si neuvědomil, že tohle má své vlastní téma :blush: Ale že to směřuje do hospody se tím nijak nemění.

Editováno: , autor: MilanHos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Johny.z napsal:

Jo jo,  po nějakém zachovalém MPi koukám... Ale v tomhle případě mi spíš jde o teoretické možnosti, dejme tomu akademickou diskuzi, proč by něco takového (ne)mělo jít.

 

čistě akademicky, nevim jak  chceš tu tvrzenou chromovanou vrstvu udržet na stěnách válců, protože oni ty nikasilové povrchy dělají za tepla, chrom se ti podle mě v prostředí které panuje ve válci brzo oloupe, tuším že už tu takový pokus ze stranu kocernu byl. Nevím přesně který motor to byl ale vím že měli problém s odlupováním tvrzené vrstvy ve válcích a dost možná to byl právě ten chrom či co...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

@15degren: Nechtěl jsem reagovat, dokud nebudu mít jiná fakta než "slyšel jsem, četl jsem". Ale dle dílenské přiručky na FI MPI je první (těsnící) kroužek chromovaný. Takže toho,  že se tvrdý (6+ !!!) chrom oloupe z válce, bych se tak nebál. Co se týká dekorativního (3+), ten se (někdy) loupe i při křivém pohledu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...