Publikováno Červen 28, 20187 r Rád bych se tady s Vámi podělil o zkušenosti s výfukovou soustavou na voze Fabia III a s kvalitou těchto vozů, auto je rok a půl staré, má najeto necelých 10 tisíc KM, garážované. Při přezouvání na letní pneu, jsem se velmi zděsil rozsáhlé koroze na výfukovém potrubím, viz foto příloha. Dle autorizovaného servisu je výfuk vyroben z nerezového materiálu, dle mého názoru se jedná o nekvalitní materiál, když koroduje takto rychle. . Kamarád má Octavii I a výfuk nemá po 10 letých v takovém to stavu. Zkoušel jsem tuto věc řešit s reklamačním oddělením škoda, ale neúspěšně. Níže přikládám jejich vyjádření: "Výfuková soustava je konstruována dle koncernových předpisů a požadavků na vývoj a kvalitu dílů. Při vývoji výfuku jsou voleny materiály, které umožní předpokládatelné zajištění střední životnosti šesti let. Reklamovaný díl je vyroben z nerezové oceli určité jakosti, materiál 1.4512. Použitím ještě hodnotnějších materiálů výfuku by nebylo dosaženo vyšší (delší) životnosti, ale (pouze) odolnosti výfuku k pohledové korozi, která však na vozech třídy A00, A0 a A-Entry není vyžadována.Výfuk na fotografiích vykazuje pravděpodobné známky povrchové (optické) koroze, zasahující jen do nepatrné hloubky, která nemá vliv na funkci či pevnost dílu (výfuku), a jedná se pouze o pohledovou záležitost. Výfuk je 100% funkční když splňuje tlumení hluku, odvádí zplodiny a těsní, tudíž není důvod k reklamaci." Je jasné, že nyní nemá koroze vliv na těsnost výfukového potrubí, ale jak tomu bude za 3roky, to se uvidím. Jaká je Vaše zkušenost s výfukovou soustavou? Upraveno Červen 28, 20187 r od Meken
Červen 29, 20187 r Já fakt nevím čemu se pořád divíte. Auta jsou spotřebka, FL verze aut jsou po 4-5 letech, to je životní cyklus modelu - to je životnost modelu podle VW (tak dlouho má vydržet doživotní náplň co se nemění) a tak dlouho by to mělo vydržet. A tady se počítá s 6 lety, to je cca. 1-2 roky navíc! Se podívejte co před 20 lety stála Felicie nebo první Fabie, kolik to stojí dnes (cca. stejně) ale za těch 20 let se změnila daleko více cena vstupů -> zachování ceny + zdražení vstupů = šetření na materiálech a jinde. Navíc cílem automobilky není vyrobit auto co vydrží 20 let, počet obyvatel (kupců) je konečné množství a kdo by to kupoval když by kupci stačila 3 auta za život?! Upraveno Červen 29, 20187 r od LiveBomb
Červen 29, 20187 r S týmto mal vraj problém aj @lenka75 a vraj to vyreklamoval... snáď doplní bližšie info, či mal podobný stav alebo lepší/horší. edit, aha, tak som zle pochopil.. Upraveno Červen 29, 20187 r od brrrrm
Červen 29, 20187 r U mňa korózia nebola, problém bol priamo vo výfuku, ten zvuk bol na úrovni deravého výfuku. Výmena celého koncového kusu - v záruke.
Červen 29, 20187 r před 10 hodinami, LiveBomb napsal: Já fakt nevím čemu se pořád divíte. Auta jsou spotřebka, FL verze aut jsou po 4-5 letech, to je životní cyklus modelu - to je životnost modelu podle VW (tak dlouho má vydržet doživotní náplň co se nemění) a tak dlouho by to mělo vydržet. A tady se počítá s 6 lety, to je cca. 1-2 roky navíc! Se podívejte co před 20 lety stála Felicie nebo první Fabie, kolik to stojí dnes (cca. stejně) ale za těch 20 let se změnila daleko více cena vstupů -> zachování ceny + zdražení vstupů = šetření na materiálech a jinde. Navíc cílem automobilky není vyrobit auto co vydrží 20 let, počet obyvatel (kupců) je konečné množství a kdo by to kupoval když by kupci stačila 3 auta za život?! Přijde mi docela absurdní, vyrábět v "zelené" Evropě produkty na 5-6 let, produkty, které by mohli klidně vydržet 20 let a produkty, které svou výrobou extrémně zatěžují životní prostřední a generují skleníkové plyny. Zelený pomatenci řeší pár gramů na euro normách, ale takové klíčové věci nechávají plout dál... že by zelený nebyly tak zelený jak se tváří ?
Červen 29, 20187 r Ono jde proti sobě to být zelený vs. vyrábět a vydělávat. Jak sem psal, pokud by produkty byly trvanlivé za chvíli by nebylo pro koho vyrábět. Každý by všechno měl a když by to měl na 1/3 života .... ale to je OT.
Červen 29, 20187 r před 17 hodinami, Meken napsal: Rád bych se tady s Vámi podělil o zkušenosti s výfukovou soustavou na voze Fabia III a s kvalitou těchto vozů, auto je rok a půl staré, má najeto necelých 10 tisíc KM, garážované. Při přezouvání na letní pneu, jsem se velmi zděsil rozsáhlé koroze na výfukovém potrubím, viz foto příloha. Dle autorizovaného servisu je výfuk vyroben z nerezového materiálu, dle mého názoru se jedná o nekvalitní materiál, když koroduje takto rychle. . Kamarád má Octavii I a výfuk nemá po 10 letých v takovém to stavu. Zkoušel jsem tuto věc řešit s reklamačním oddělením škoda, ale neúspěšně. Níže přikládám jejich vyjádření: "Výfuková soustava je konstruována dle koncernových předpisů a požadavků na vývoj a kvalitu dílů. Při vývoji výfuku jsou voleny materiály, které umožní předpokládatelné zajištění střední životnosti šesti let. Reklamovaný díl je vyroben z nerezové oceli určité jakosti, materiál 1.4512. Použitím ještě hodnotnějších materiálů výfuku by nebylo dosaženo vyšší (delší) životnosti, ale (pouze) odolnosti výfuku k pohledové korozi, která však na vozech třídy A00, A0 a A-Entry není vyžadována.Výfuk na fotografiích vykazuje pravděpodobné známky povrchové (optické) koroze, zasahující jen do nepatrné hloubky, která nemá vliv na funkci či pevnost dílu (výfuku), a jedná se pouze o pohledovou záležitost. Výfuk je 100% funkční když splňuje tlumení hluku, odvádí zplodiny a těsní, tudíž není důvod k reklamaci." Je jasné, že nyní nemá koroze vliv na těsnost výfukového potrubí, ale jak tomu bude za 3roky, to se uvidím. Jaká je Vaše zkušenost s výfukovou soustavou? Mam stejne stare a ojete auto, taktez garazovane a vyfuk mam v o trochu malo lepsim stavu, takze maji pravdu, je to opravdu bezny stav, nikoliv nepodareny kus...smutné.
Červen 29, 20187 r před 4 hodinami, LiveBomb napsal: Ono jde proti sobě to být zelený vs. vyrábět a vydělávat. Jak sem psal, pokud by produkty byly trvanlivé za chvíli by nebylo pro koho vyrábět. Každý by všechno měl a když by to měl na 1/3 života .... ale to je OT. To není tak úplně pravda. Kdyby octavia stále v základu 800 tisíc a ne 500 tisíc, plánovaná životnost by byla místo 5 let 10 let tak by automobilce klesl prodej o polovinu teoreticky, ale auto odchází ze světa i jinak než stářím takže reálně by to kleslo tak o 30-40% přičmež zisky by byly stejné, nebylo by třeba tolik výrobních kapacit náklady menší. Problém je v tom že aktuálně je vše postaveno na neustálém růstu, což je samozřejmě útopie. Dělat auto i na životnost 20 let by nebyl problém aniž by to automobilky a jejich lidi neuživilo, ale problém je v tom že by z toho nežilo X další lidí co si v tom točí prachy a pod, neživilo by to lidi co nikdy na práci nešáhli a defakto se nechají vyživovat jen proto že měly kapitál, někde si nakradli a pod. Prostě člověk reálně nikdy poctivě žít dobře nemohl a nemůže, jelikož na poctivého člověka alis hloupého se nabaluje příliš mnoho parazytů než aby si žil dobře. Ale to už jsme někde jinde.
Červen 29, 20187 r Predpokladas ale ze by se prodal stejne pocet, s rostouci cenou by se stejnej pocet neprodal. Takze bys potreboval min vyrabet, takze bys potreboval mene lidi, mensi kapacity. Naklady bys ale mensi nemel. Hele, tohle neni ekonomicke forum
Červen 29, 20187 r jako že by jsi dal přednost autu za 500 tisíc s životností 5 let než auto za 900 tisíc s životnostní 10 let ? Když rozpočítáš provoz na rok tak se nic nemění.
Červenec 1, 20187 r Garážované auto nemusí být nutně výhra zvláště přes zimu pokud se s ním jezdí v soli a teplota v garáži je nad nulou a je tam vlhko z odkapávající solanky z podvozku. Pak koroze postupuje daleko rychleji, právě třeba u výfuku. Vlastní zkušenost.
Červenec 2, 20187 r To nieje o tom kde garážuješ ja som reklamoval, po prvej zime... Proste je to šmejd.
Červenec 2, 20187 r No, taky uplne nechapu, oc jde. Vyfuk je ok, netreba ho menit a pod auto se zpravidla nedivam. Je mi fakt jedno, jestli vyfuk pri vyfukovani vyfukovych plynu vypada dobre nebo spatne. Pokud vydrzi alespon deklarovanych 6 let (zkusenosti z minula hovori o vice letech), nemam s tim v tomto pripade nejmensi problem. BTW, neni problem ho udelat z kvalitnejsiho materialu, ale chtel bych videt zakaznika, ktery by si byť jen dobrovolne priplatil za vyfuk, ktery sice vydrzi stejne, ale bude lip vypadat. O sportovnich vyfucich / tuningu řeč pochopitelne neni. Nehledejte problemy tam, kde nejsou a smirte se s tim, ze mate auta z nizsich (levnejsich) trid. Az vyfuk odejde po 4 letech, stezujte si a zkuste reklamovat. Do te doby je to jen zbytecny povyk.
Červenec 2, 20187 r Myslím si že po pol roku by to nemuselo tak vypadať ak chce výrobca aby to dačo aj vydržalo ...
Červenec 2, 20187 r Vydrží, nevydrží, ak by sa to tak bralo tak načo lakovať karoseriu, aj pri nej trvá pokiaľ sa hrdza prekúše... Je to slovíčkarenie, proste kvalita je tu tam...
Červenec 2, 20187 r Většinou pod auto koukám až když mi ten výfuk upadne, což se stává poprvé cca po 8 letech. Ty další už tolik nevydrží. U mé Fl jsem dával poslední díl teď na jaře. Byl před upadnutím, shnilý držák. Byl to 3. výfuk, auto r.v.2003. Výměnou mi v servisu vyhrožovali už 2 roky, letos jsem uznal, že to na výměnu je, ale kdo ví, třeba by ještě rok vydržel.
Červenec 2, 20187 r před 2 hodinami, Maverick napsal: Ooo, bože... Nemam slov, koncim. :D Sa necháš rýchlo rozhodiť...
Červenec 2, 20187 r Rozhodit? Na tos prisel jak? Spis me nebavi neustale dokola opakovat totez. Tak trivialni vec by mela stacit jednou.
Červenec 2, 20187 r Nemá každý na superba aby bol za vodou, a bolo mu jedno ako sa auto rozpadá.... Ferda25 by ti napísal ako sa mu vydaril... Je rozdiel či diel vydrží 10 rokov alebo 5. Viac sa nebudem vyjadrovať.... Upraveno Červenec 2, 20187 r od Eric_
Červenec 2, 20187 r Dnes přesně 3 roky od převzetí. Tedy 3 zimy. Jenom je mi záhadou na co ten nový filtr bude. Výfuk je čistý i bez něho. Upraveno Červenec 2, 20187 r od milanxx
Červenec 3, 20187 r před 13 hodinami, Eric_ napsal: Viac sa nebudem vyjadrovať.... Se nechas rychle rozhodit... BTW, myho Superba do toho netahej, o tom tady rec neni, ja v teto sekci postuju s ohledem na FIII mych rodicu, ostatne jako kdykoliv predtim.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.