r_e_n_e Vloženo 22. Únor 2023 Sdílet Vloženo 22. Únor 2023 před 15 hodinami, dfga napsal: Ahoj, má zmysel dokúpiť na baterku koberec? Mate číslo dielu? Alebo to v ničom nepomôže? Dnes mi došiel kryt z Ali. Sedí na origo baterku perfektne. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 22. Únor 2023 Sdílet Vloženo 22. Únor 2023 Toto som mal ale vyzerá to hnusne čínsky ako všetko z ali Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 22. Únor 2023 Sdílet Vloženo 22. Únor 2023 Origo kobercove obaly baterky od 55 € vyssie. Alebo ako vsetko cinske z ali za 13 € i s postou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 23. Únor 2023 Sdílet Vloženo 23. Únor 2023 Tak za 55 EUR uz bude pul nove baterky. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 4. Březen 2023 Sdílet Vloženo 4. Březen 2023 Kdyz nabijite, za jak dlouho se aku dobije? Mam nabijecku Hecht 2012, uvedeno je na ni 1A. Napichl jsem ve ctvrtek odpoledne, pred chvilkou jeste ukazovalo nabijeni. Tak jsem to misto kostriciho bodu strcil rovnou na pol… Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hunterkyjov Vloženo 5. Březen 2023 Sdílet Vloženo 5. Březen 2023 cca 5h ctek msx 5.0 12v/5A Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 8. Březen 2023 Sdílet Vloženo 8. Březen 2023 Ak má vybitá baterka kapacitu 68 Ah a nabíjaš 1A prúdom, tak to nie je ťažká matematika, behom troch dní by mala byť plne nabitá ak nemá nejakú vadu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
midlan Vloženo 9. Březen 2023 Sdílet Vloženo 9. Březen 2023 Tak CTEK MX 5.0 mi zachránil mojí rok starou AGM. Před nabíjením se mi nedařilo jí jízdou (klidně 100km) dobít na víc než 12.0-12.1V klidové napětí na zapalovači. Po programu AGM+RECOND, trvalo to asi 24h možná víc, baterka zase po jízdě nabitá na 12.4-12.5V jako když byla nová. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 9. Březen 2023 Sdílet Vloženo 9. Březen 2023 Já měl za to, že AGM a RECOND se nedoporučuje, narazil jsem na to v nějakých diskuzích a navíc je v návodu uvedeno, že RECOND se má dávat jen u kapalného elektrolytu. Na druhou stranu je samozřejmě divné, že to jde zapnout, když to výrobce nedoporučuje... Tak snad se zadařilo a baterka bude šlapat! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 9. Březen 2023 Sdílet Vloženo 9. Březen 2023 Zde ještě citace z FAQ z webu výrobce: Můžu použít režim Recond na AGM, GEL nebo EFB baterii? Režim Recond odstraňuje problém rozvrstvení elektrolytu, kdy v baterii je elektrolyt ve spodní části baterie hustší než ve vrchní. AGM a GEL baterii díky své vnitřní konstrukci tento problém eliminují naopak díky jejich konstrukci může režim Recond tyto baterii poškodit! Režim Recond lze používat pouze u baterií s volným elektrolytem, kam patří i baterie typu EFB. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 9. Březen 2023 Sdílet Vloženo 9. Březen 2023 A co je mu to platne ze jeden den baterku nabije a jizdou si ji auto stejne bude vodit jak chce... na 70%... To by ji musel nabijet kazdej tejden ... a stat se otrokem sveho milacka :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 9. Březen 2023 Sdílet Vloženo 9. Březen 2023 1 hour ago, midlan said: Tak CTEK MX 5.0 mi zachránil mojí rok starou AGM. Před nabíjením se mi nedařilo jí jízdou (klidně 100km) dobít na víc než 12.0-12.1V klidové napětí na zapalovači. Po programu AGM+RECOND, trvalo to asi 24h možná víc, baterka zase po jízdě nabitá na 12.4-12.5V jako když byla nová. Ja by som sa na tvojom mieste neradoval. Na 100 % nabitá AGM baterka by mala mať okolo 12,8-13 V. Klasická olovená baterka zase 12,6-12,8 V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 9. Březen 2023 Sdílet Vloženo 9. Březen 2023 Jenze kdyz je pripojena do auta tak se na tyhle hodnoty nedostanes. Zkousel jsem se voltm.zapalovacem v nekolika autech. A vsude po 1 dni stani 12.3 max 12.6V u AGM. A po par dnech to stejne klesne na 12.5/12.4.v. ( auta byly uspane ) tyhle hodnoty 12.8v jsou u baterie kdyz je uplne venku z auta doma v teple. Alespon takto jsem to vypozoroval. Posledni pulrok to docela resim a kde muzu tak strkam voltmetr a pozoruji jak se to chova a nikde sem jeste nevidel naleti v aute 12.8v ani 12.7 po 1 dni stani. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
midlan Vloženo 9. Březen 2023 Sdílet Vloženo 9. Březen 2023 (editace) Přesně tak, to auto má nějaký malý odběr. Napětí prázdných svorek je něco jiného. Navíc měřeno na zapalovači, ne na svorkách. Že auto nenabije baterku na 100% je i tak dost možné, ale o to vůbec nešlo. Účel bylo dostat se na stejné hodnoty napětí jako jsem měl u nové AGM baterky, to se stalo. Teď je to cca měsíc co RECOND nabíjení proběhlo a stále baterka drží toto napětí. @cosmicboy ad řežim RECOND, ano toto jsem na webu četl, nicméně v návodu který k nabíječce přišel nic takového nepíšou. A navíc to ta nabíječka přímo umožní takhle spustit AGM+RECOND. Řekl bych, že je to nějaká stará informace na tom webu. Navíc baterka vlastně už byla napůl zničená, teda nebylo co ztratit a během toho co probíhal recond program kdy baterka "vaří", jsem ji sledoval zda se nenafukuje a nehrozí exploze. Editováno: 10. Březen 2023, autor: midlan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 10. Březen 2023 Sdílet Vloženo 10. Březen 2023 @midlan Také mám tuto nabíječku a v návodu je vysloveně napsáno, že RECOND se má používat pouze u baterií s tekutým elektrolytem. A zde je definice AGM ze stránek Pema: Technologie AGM (absorbed glass mat) je technologie, při níž není v článcích mezi elektrodami elektrolyt v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkanině ze skelných vláken (tzv. separátor, odděluje vzájemně kladné a záporné elektrody). V každém případě se ale zjevně nic nestalo, třeba bude baterie šlapat dál a zachránil si ji :-). Jinak jsem minulý měsíc kupoval novou AGM od Varty, 70 Ah, je od pana Čepka, který si baterie docela hýčká a má (i dle protokolu pana Čepka) 12,72 V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 10. Březen 2023 Sdílet Vloženo 10. Březen 2023 Taky jsem mel na Exide kdyz prisla 12.82V ale jakmile se pripoji do auta tak uz jsem tuto hodnotu nikdy nevidel a mam bezne 12.4V. Momentalne po 2 dnech stani tam mam 12.5V. Koukam na zapalovac skrz okynko a bez klice od auta aby auto bylo plne uspane. Intak ale napeti neni nikdy prez 12.6V. I kdyz jedu 2h a mam zaole vyhr.ridicovy sedacky aby se stale nabijelo. Nabiji se 14.5V. A po 2 dnech je stejne 12.4 nebo 12.5v. Kdyz nezapnu vyhrev nebo je nad 4 stupne C tak jede rekuperace a kolisani nabijeni a po delsi jizde se nikdy nenabije ani na tech 12.6V drzi baterku na cca tech 70% ( kdyz zastavis zrovna ve fazi kdy jedes delsi dobu na baterku) tak mas i 12.1V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 10. Březen 2023 Sdílet Vloženo 10. Březen 2023 Já měl doposud EFB Exide, teď ji budu zkoušet reklamovat. Po 1,5 roce běžného provozu má po dlouhé jízdě (200 km) a následných 2 dnech stání 11,9 V. Asi bych to neřešil (ani nezjistil), nebýt Webasta. Starty jsou v naprostém pořádku, ale Webasto na ni jede max. 5 minut. Dobíjení a spol. je OK, vše ověřeno autoelektrikářem. Jen mi upozornil, že reklamace asi stejně nevyjde, že mi prodejce řekne, že jsem ji hluboce vybil a zničil (což ale není pravda). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 10. Březen 2023 Sdílet Vloženo 10. Březen 2023 (editace) Dlouha jizda nema vubec vliv na to jak bude aku nabity. Jaknrikam auto jobbude udrzovat na 70%. Pokud si nezapnes vyhrev ridicovy sedacky alespon na 1 carku nebo neni pod 4C pak nabiji konstantne 14.5V. Nekdy 14.6V. Pak se dostanes na palubni napeti 12.6v. Ale pak stejne ponoar dnech stani klesne na 12.4V. Webasto jede dokud neklesne palubni napeti pod 11.3V. Editováno: 10. Březen 2023, autor: JSvoboda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OpelInsi Vloženo 10. Březen 2023 Sdílet Vloženo 10. Březen 2023 Jak píše JSvoboda - inteligentní nabíjení baterku nenabije nikdy na 100%. A i někteří "odobrníci" v televizi a rozhlase ještě neustále tvrdí, že před zimou je potřeba baterku dobít. K čemu když je dobitá pouze do prvního nastartování.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JSvoboda Vloženo 10. Březen 2023 Sdílet Vloženo 10. Březen 2023 Ted je na skoda dilech origo baterka za 3990kc z 8000kc. Nevim jestli jeste furt nebo nejaka nova akce ale je za dobrou cenu. Kdyby nekdo shanel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 10. Březen 2023 Sdílet Vloženo 10. Březen 2023 (editace) https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/000915105cc-autobaterie-12v-68ah-agm-skoda-30669.html Alebo https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/000915105cc-autobateria-12v-68ah-agm-skoda-30669.html Editováno: 10. Březen 2023, autor: r_e_n_e 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosmicboy Vloženo 11. Březen 2023 Sdílet Vloženo 11. Březen 2023 Pokud můžu také přispět tipem k baterii - já nakonec vybral Varta Silver AGM, 70 Ah, v akci vč. dopravy za 3289 Kč: https://www.bateriecepek.cz/autobaterie-varta-silver-agm-12v-70ah-760a-e39 Jestli jsem udělal nákupem Varty dobře nebo ne ukáže až čas. Předchozí Silver na F2 vydržela 8 let. Po diskuzích všude možně (i zde) jsem byl ubezpečen, že dnešní Varty to už rozhodně nedokáží, že lepší volba je Banner nebo Exide. A když mi Exide odchází po 1,5 roce, tak Vartě ještě šanci dám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dfga Vloženo 11. Březen 2023 Sdílet Vloženo 11. Březen 2023 Za mňa určite originál ak je AGM za 160eur, kupujte kým je 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 11. Březen 2023 Sdílet Vloženo 11. Březen 2023 Mám cca 3 ročnú origo baterku, tak zbytočne by som kupoval ďalšiu. Len by mi stála asi ďalšie dva roky v garáži. A ktovie aké sú tie baterky staré. Možno preto sú v akcii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
p2p Vloženo 11. Březen 2023 Sdílet Vloženo 11. Březen 2023 Řeším stejný problém jako Vy. Mám Sup 3 MR 19 a baterka se zdá být v pořádku. Jen občas po startu napíše, že je Front Ass nedostupný. Mam koupit na skoda eschop za 3600 Kc a mit ji ve sklepe dalsi dva roky??? Nebo az se vysere, budu ji muset koupit za 8000 kc... A ted babo rad... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.