Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Tak CTEK MX 5.0 mi zachránil mojí rok starou AGM. Před nabíjením se mi nedařilo jí jízdou (klidně 100km) dobít na víc než 12.0-12.1V klidové napětí na zapalovači. Po programu AGM+RECOND, trvalo to asi 24h možná víc, baterka zase po jízdě nabitá na 12.4-12.5V jako když byla nová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl za to, že AGM a RECOND se nedoporučuje, narazil jsem na to v nějakých diskuzích a navíc je v návodu uvedeno, že RECOND se má dávat jen u kapalného elektrolytu. Na druhou stranu je samozřejmě divné, že to jde zapnout, když to výrobce nedoporučuje... Tak snad se zadařilo a baterka bude šlapat!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde ještě citace z FAQ z webu výrobce:

 

Můžu použít režim Recond na AGM, GEL nebo EFB baterii?

 

Režim Recond odstraňuje problém rozvrstvení elektrolytu, kdy v baterii je elektrolyt ve spodní části baterie hustší než ve vrchní. AGM a GEL baterii díky své vnitřní konstrukci tento problém eliminují naopak díky jejich konstrukci může režim Recond tyto baterii poškodit! Režim Recond lze používat pouze u baterií s volným elektrolytem, kam patří i baterie typu EFB.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, midlan said:

Tak CTEK MX 5.0 mi zachránil mojí rok starou AGM. Před nabíjením se mi nedařilo jí jízdou (klidně 100km) dobít na víc než 12.0-12.1V klidové napětí na zapalovači. Po programu AGM+RECOND, trvalo to asi 24h možná víc, baterka zase po jízdě nabitá na 12.4-12.5V jako když byla nová.

Ja by som sa na tvojom mieste neradoval. Na 100 % nabitá AGM baterka by mala mať okolo 12,8-13 V. Klasická olovená baterka zase 12,6-12,8 V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenze kdyz je pripojena do auta tak se na tyhle hodnoty nedostanes. Zkousel jsem se  voltm.zapalovacem v nekolika autech. A vsude po 1 dni stani 12.3 max 12.6V u AGM.  A po par dnech to stejne klesne na 12.5/12.4.v.  ( auta byly uspane ) tyhle hodnoty 12.8v jsou u baterie kdyz je uplne  venku z auta doma v teple. Alespon takto jsem to vypozoroval.  Posledni pulrok to docela resim a kde muzu tak strkam voltmetr a pozoruji jak se to chova a nikde sem jeste nevidel naleti v aute 12.8v ani 12.7 po 1 dni stani. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, to auto má nějaký malý odběr. Napětí prázdných svorek je něco jiného. Navíc měřeno na zapalovači, ne na svorkách. Že auto nenabije baterku na 100% je i tak dost možné, ale o to vůbec nešlo. Účel bylo dostat se na stejné hodnoty napětí jako jsem měl u nové AGM baterky, to se stalo. Teď je to cca měsíc co RECOND nabíjení proběhlo a stále baterka drží toto napětí.

@cosmicboy
ad řežim RECOND, ano toto jsem na webu četl, nicméně v návodu který k nabíječce přišel nic takového nepíšou. A navíc to ta nabíječka přímo umožní takhle spustit AGM+RECOND.  Řekl bych, že je to nějaká stará informace na tom webu. Navíc baterka vlastně už byla napůl zničená, teda nebylo co ztratit a během toho co probíhal recond program kdy baterka "vaří", jsem ji sledoval zda se nenafukuje a nehrozí exploze.

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@midlan

Také mám tuto nabíječku a v návodu je vysloveně napsáno, že RECOND se má používat pouze u baterií s tekutým elektrolytem. A zde je definice AGM ze stránek Pema: Technologie AGM (absorbed glass mat) je technologie, při níž není v článcích mezi elektrodami elektrolyt v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkanině ze skelných vláken (tzv. separátor, odděluje vzájemně kladné a záporné elektrody).

 

V každém případě se ale zjevně nic nestalo, třeba bude baterie šlapat dál a zachránil si ji :-).

 

Jinak jsem minulý měsíc kupoval novou AGM od Varty, 70 Ah, je od pana Čepka, který si baterie docela hýčká a má (i dle protokolu pana Čepka) 12,72 V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem mel na Exide kdyz prisla 12.82V  ale jakmile se pripoji do auta tak uz jsem tuto hodnotu nikdy nevidel a mam bezne 12.4V.  Momentalne po 2 dnech stani tam mam 12.5V. Koukam na zapalovac skrz okynko a bez klice od auta aby auto bylo plne uspane. Intak ale napeti neni nikdy prez 12.6V. I kdyz jedu 2h a mam zaole vyhr.ridicovy sedacky aby se stale nabijelo. Nabiji se 14.5V.  A po 2 dnech je stejne 12.4 nebo 12.5v.  Kdyz nezapnu vyhrev nebo je nad 4 stupne C tak jede rekuperace a kolisani nabijeni a po delsi jizde se nikdy nenabije ani na tech 12.6V  drzi baterku na cca tech 70% ( kdyz zastavis zrovna ve fazi kdy jedes delsi dobu na baterku)  tak mas i 12.1V.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl doposud EFB Exide, teď ji budu zkoušet reklamovat. Po 1,5 roce běžného provozu má po dlouhé jízdě (200 km) a následných 2 dnech stání 11,9 V. Asi bych to neřešil (ani nezjistil), nebýt Webasta. Starty jsou v naprostém pořádku, ale Webasto na ni jede max. 5 minut. Dobíjení a spol. je OK, vše ověřeno autoelektrikářem. Jen mi upozornil, že reklamace asi stejně nevyjde, že mi prodejce řekne, že jsem ji hluboce vybil a zničil (což ale není pravda).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouha jizda nema vubec vliv na to jak bude aku nabity. Jaknrikam auto jobbude udrzovat na 70%. Pokud si nezapnes vyhrev ridicovy sedacky alespon na 1 carku nebo neni pod 4C pak nabiji konstantne 14.5V. Nekdy 14.6V.  Pak se dostanes na palubni napeti 12.6v. Ale pak stejne ponoar dnech stani klesne na 12.4V. Webasto jede dokud neklesne palubni napeti pod 11.3V. 

Editováno: , autor: JSvoboda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud můžu také přispět tipem k baterii - já nakonec vybral Varta Silver AGM, 70 Ah, v akci vč. dopravy za 3289 Kč:

 

https://www.bateriecepek.cz/autobaterie-varta-silver-agm-12v-70ah-760a-e39

 

Jestli jsem udělal nákupem Varty dobře nebo ne ukáže až čas. Předchozí Silver na F2 vydržela 8 let. Po diskuzích všude možně (i zde) jsem byl ubezpečen, že dnešní Varty to už rozhodně nedokáží, že lepší volba je Banner nebo Exide. A když mi Exide odchází po 1,5 roce, tak Vartě ještě šanci dám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeším stejný problém jako Vy. Mám Sup 3 MR 19 a baterka se zdá být v pořádku. Jen občas po startu napíše, že je Front Ass nedostupný. Mam koupit na skoda eschop za 3600 Kc a mit ji ve sklepe dalsi dva roky???   Nebo az se vysere, budu ji muset koupit za 8000 kc... A ted babo rad...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...