Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

před 15 hodinami, dfga napsal:

Ahoj, má zmysel dokúpiť na baterku koberec? 

Mate číslo dielu? 

Alebo to v ničom nepomôže? 

Dnes mi došiel kryt z Ali. 

Sedí na origo baterku perfektne. 

 

20230222_081158.jpg

Toto som mal ale vyzerá to hnusne čínsky ako všetko z ali

Origo kobercove obaly baterky od 55 € vyssie. Alebo ako vsetko cinske z ali za 13 € i s postou

Tak za 55 EUR uz bude pul nove baterky.

  • 2 týdny později...

Kdyz nabijite, za jak dlouho se aku dobije? Mam nabijecku Hecht 2012, uvedeno je na ni 1A. Napichl jsem ve ctvrtek odpoledne, pred chvilkou jeste ukazovalo nabijeni. Tak jsem to misto kostriciho bodu strcil rovnou na pol…

cca 5h ctek msx 5.0 12v/5A

Ak má vybitá baterka kapacitu 68 Ah a nabíjaš 1A prúdom, tak to nie je ťažká matematika, behom troch dní by mala byť plne nabitá ak nemá nejakú vadu. 

Tak CTEK MX 5.0 mi zachránil mojí rok starou AGM. Před nabíjením se mi nedařilo jí jízdou (klidně 100km) dobít na víc než 12.0-12.1V klidové napětí na zapalovači. Po programu AGM+RECOND, trvalo to asi 24h možná víc, baterka zase po jízdě nabitá na 12.4-12.5V jako když byla nová.

Já měl za to, že AGM a RECOND se nedoporučuje, narazil jsem na to v nějakých diskuzích a navíc je v návodu uvedeno, že RECOND se má dávat jen u kapalného elektrolytu. Na druhou stranu je samozřejmě divné, že to jde zapnout, když to výrobce nedoporučuje... Tak snad se zadařilo a baterka bude šlapat!

Zde ještě citace z FAQ z webu výrobce:

 

Můžu použít režim Recond na AGM, GEL nebo EFB baterii?

 

Režim Recond odstraňuje problém rozvrstvení elektrolytu, kdy v baterii je elektrolyt ve spodní části baterie hustší než ve vrchní. AGM a GEL baterii díky své vnitřní konstrukci tento problém eliminují naopak díky jejich konstrukci může režim Recond tyto baterii poškodit! Režim Recond lze používat pouze u baterií s volným elektrolytem, kam patří i baterie typu EFB.

A co je mu to platne ze jeden den baterku nabije a jizdou si ji auto stejne bude vodit jak chce...   na 70%... To by ji musel nabijet kazdej tejden ... a stat se otrokem sveho milacka :) 

1 hour ago, midlan said:

Tak CTEK MX 5.0 mi zachránil mojí rok starou AGM. Před nabíjením se mi nedařilo jí jízdou (klidně 100km) dobít na víc než 12.0-12.1V klidové napětí na zapalovači. Po programu AGM+RECOND, trvalo to asi 24h možná víc, baterka zase po jízdě nabitá na 12.4-12.5V jako když byla nová.

Ja by som sa na tvojom mieste neradoval. Na 100 % nabitá AGM baterka by mala mať okolo 12,8-13 V. Klasická olovená baterka zase 12,6-12,8 V.

Jenze kdyz je pripojena do auta tak se na tyhle hodnoty nedostanes. Zkousel jsem se  voltm.zapalovacem v nekolika autech. A vsude po 1 dni stani 12.3 max 12.6V u AGM.  A po par dnech to stejne klesne na 12.5/12.4.v.  ( auta byly uspane ) tyhle hodnoty 12.8v jsou u baterie kdyz je uplne  venku z auta doma v teple. Alespon takto jsem to vypozoroval.  Posledni pulrok to docela resim a kde muzu tak strkam voltmetr a pozoruji jak se to chova a nikde sem jeste nevidel naleti v aute 12.8v ani 12.7 po 1 dni stani. 

Přesně tak, to auto má nějaký malý odběr. Napětí prázdných svorek je něco jiného. Navíc měřeno na zapalovači, ne na svorkách. Že auto nenabije baterku na 100% je i tak dost možné, ale o to vůbec nešlo. Účel bylo dostat se na stejné hodnoty napětí jako jsem měl u nové AGM baterky, to se stalo. Teď je to cca měsíc co RECOND nabíjení proběhlo a stále baterka drží toto napětí.

@cosmicboy
ad řežim RECOND, ano toto jsem na webu četl, nicméně v návodu který k nabíječce přišel nic takového nepíšou. A navíc to ta nabíječka přímo umožní takhle spustit AGM+RECOND.  Řekl bych, že je to nějaká stará informace na tom webu. Navíc baterka vlastně už byla napůl zničená, teda nebylo co ztratit a během toho co probíhal recond program kdy baterka "vaří", jsem ji sledoval zda se nenafukuje a nehrozí exploze.

Upraveno od midlan

@midlan

Také mám tuto nabíječku a v návodu je vysloveně napsáno, že RECOND se má používat pouze u baterií s tekutým elektrolytem. A zde je definice AGM ze stránek Pema: Technologie AGM (absorbed glass mat) je technologie, při níž není v článcích mezi elektrodami elektrolyt v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkanině ze skelných vláken (tzv. separátor, odděluje vzájemně kladné a záporné elektrody).

 

V každém případě se ale zjevně nic nestalo, třeba bude baterie šlapat dál a zachránil si ji :-).

 

Jinak jsem minulý měsíc kupoval novou AGM od Varty, 70 Ah, je od pana Čepka, který si baterie docela hýčká a má (i dle protokolu pana Čepka) 12,72 V.

Taky jsem mel na Exide kdyz prisla 12.82V  ale jakmile se pripoji do auta tak uz jsem tuto hodnotu nikdy nevidel a mam bezne 12.4V.  Momentalne po 2 dnech stani tam mam 12.5V. Koukam na zapalovac skrz okynko a bez klice od auta aby auto bylo plne uspane. Intak ale napeti neni nikdy prez 12.6V. I kdyz jedu 2h a mam zaole vyhr.ridicovy sedacky aby se stale nabijelo. Nabiji se 14.5V.  A po 2 dnech je stejne 12.4 nebo 12.5v.  Kdyz nezapnu vyhrev nebo je nad 4 stupne C tak jede rekuperace a kolisani nabijeni a po delsi jizde se nikdy nenabije ani na tech 12.6V  drzi baterku na cca tech 70% ( kdyz zastavis zrovna ve fazi kdy jedes delsi dobu na baterku)  tak mas i 12.1V.  

Já měl doposud EFB Exide, teď ji budu zkoušet reklamovat. Po 1,5 roce běžného provozu má po dlouhé jízdě (200 km) a následných 2 dnech stání 11,9 V. Asi bych to neřešil (ani nezjistil), nebýt Webasta. Starty jsou v naprostém pořádku, ale Webasto na ni jede max. 5 minut. Dobíjení a spol. je OK, vše ověřeno autoelektrikářem. Jen mi upozornil, že reklamace asi stejně nevyjde, že mi prodejce řekne, že jsem ji hluboce vybil a zničil (což ale není pravda).

Dlouha jizda nema vubec vliv na to jak bude aku nabity. Jaknrikam auto jobbude udrzovat na 70%. Pokud si nezapnes vyhrev ridicovy sedacky alespon na 1 carku nebo neni pod 4C pak nabiji konstantne 14.5V. Nekdy 14.6V.  Pak se dostanes na palubni napeti 12.6v. Ale pak stejne ponoar dnech stani klesne na 12.4V. Webasto jede dokud neklesne palubni napeti pod 11.3V. 

Upraveno od JSvoboda

Jak píše JSvoboda - inteligentní nabíjení baterku nenabije nikdy na 100%. A i někteří "odobrníci" v televizi a rozhlase ještě neustále tvrdí, že před zimou je potřeba baterku dobít. K čemu když je dobitá pouze do prvního nastartování....

Ted je na skoda dilech origo baterka za 3990kc  z 8000kc.  Nevim jestli jeste furt nebo nejaka nova akce ale je za dobrou cenu. Kdyby nekdo shanel.

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/000915105cc-autobaterie-12v-68ah-agm-skoda-30669.html 

 

Alebo

 

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/000915105cc-autobateria-12v-68ah-agm-skoda-30669.html

 

Upraveno od r_e_n_e

Pokud můžu také přispět tipem k baterii - já nakonec vybral Varta Silver AGM, 70 Ah, v akci vč. dopravy za 3289 Kč:

 

https://www.bateriecepek.cz/autobaterie-varta-silver-agm-12v-70ah-760a-e39

 

Jestli jsem udělal nákupem Varty dobře nebo ne ukáže až čas. Předchozí Silver na F2 vydržela 8 let. Po diskuzích všude možně (i zde) jsem byl ubezpečen, že dnešní Varty to už rozhodně nedokáží, že lepší volba je Banner nebo Exide. A když mi Exide odchází po 1,5 roce, tak Vartě ještě šanci dám.

Za mňa určite originál ak je AGM za 160eur, kupujte kým je

Mám cca 3 ročnú origo baterku, tak zbytočne by som kupoval ďalšiu. Len by mi stála asi ďalšie dva roky v garáži. 

A ktovie aké sú tie baterky staré. Možno preto sú v akcii. 

Řeším stejný problém jako Vy. Mám Sup 3 MR 19 a baterka se zdá být v pořádku. Jen občas po startu napíše, že je Front Ass nedostupný. Mam koupit na skoda eschop za 3600 Kc a mit ji ve sklepe dalsi dva roky???   Nebo az se vysere, budu ji muset koupit za 8000 kc... A ted babo rad...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.