Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj všichni, nyní má Fabie najeto 36000km a při přidání plynu a nebo popojíždění na volnoběh se ozývá jakési chrastění nebo drnčeni od motoru. V servisu nic nezjistili a prý to mám dál pozorovat. Přirovnal bych to k chrastění klapky turba u první  1.2 tsi, ale tohle je ve větším měřítku a v nižších otáčkách. Má někdo obdobný  problém?

Díky 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Mám Rapida 1.0 TSI a chrastění pozoruju už od začátku co jsem auto koupil nové. Je to slyšet hlavně při akceleraci z nízkých otáček, nejvíc při popojíždění ve městě na dvojku. Nedávno jsem četl Svět motorů a tam o nějakém chrastění motoru 1.0 TSI psali a to, že to můžou dělat pružiny na spojce, protože tento motor v Rapidu a ve Fabii nemá dvouhmotu, která třeba v Octavii nebo Karoqu to chrastění tlumí.

Vloženo

@indyjones8379 Před tím než začneš rozdávat moudra by bylo dobré si aspoň ujasnit jaký je rozdíl mezi EA211 a EA111

u EA211 jsem si žádného chrastění nevšiml, u EA111 chrastili rozvody. A korejec/francouz že jsou tišší? To myslíš ty jejich tříválce 1.2 PureTech a 1.0 T-GDI, jako 1.2 TSI EA211 není nic extra, ale proti těmto dvoum je to naprostý luxus :D

Ale zpět k 1.0 TSI, ono záleží jak chrastí, v nízkých otáčkách může opravdu chrastit spojka, asi bych si zkusil v salonu projet předváděčkou, jestli chrastí stejně, protože takto písemně se to posuzuje bohužel špatně.

Vloženo
V 17. 10. 2018 na 8:21, indyjones8379 napsal:

taktiez chrasti aj 1,2 tsi stvorvalec tie motory su omyl vyroby,korejec alebo francuz su tichssie ako tento omyl 

Příště laskavě k tématu, nezakládej tady off topic diskuse, tady nejsi v hospodě!

Vloženo

Řadový tříválec

 

Tenhle typ motoru poslední dobu zažívá velký rozmach, i když se v minulosti nejednou ukázal být ne zrovna optimálním. Proč? I to lze vyčíst z přehledu jeho výhod a nevýhod.

Tříválec má více společného s řadovým šestiválcem než se čtyřválcem, a to proto, že jeho kliková hřídel není plochá, tedy rozdělena po 180° jako u řadového čtyřválce, ale je rozdělena po 120° jako u řadového šestiválce, alespoň v drtivé většině případů. Je to tedy spíše půlka šestiválce než tři čtvrtiny čtyřválce, jak někteří říkávají. Má své výhody, zejména menší velikost, menší hmotnost a menší vnitřní tření. Jeho objem je také menší než u čtyřválce, který třeba nahradí. A bude mít menší spotřebu paliva při nízké zátěži, tedy i tu normovanou, o kterou v případě tříválců jde obvykle nejvíce.

Ovšem, nevýhody tu jsou také a je jich více, jak ukazuje praxe. Celý motor bude podélně vibrovat, protože na jedné straně je vždycky větší síla směrem nahoru a na druhé je menší síla dolů. To znamená potřebu protizávaží na klikové hřídeli, která je tak těžší. Motor tak jde pomaleji do otáček, zdá se línější, i když jeho lehkost slibuje opak. Také v nižších otáčkách budou vibrace silnější, protože zážeh nastane jen v každých 240° rotace klikové hřídele, na rozdíl od 180° čtyřválce.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

To chrastění bylo zmiňováno p. Vaculíkem ve Světě motorů, kde se ho na to nějaký čtenář ptal v takové té jejich rubrice. Odpověď byla ve smyslu, že je to vina spojky a spojkových pružin, které prostě chrastí. Eliminováno je to u modelů s dvouhmotou. Rozhodně nic, čím by si měl člověk lámat hlavu.. :-)

  • o 5 měsíců později...
Vloženo (editace)

Tak už mám konečně nahraný zvuk ? 

Přijde mi to jako stejný zvuk, který vydávala fabia 2 1.2 tsi a tam to byla vůle na klapce regulaci turba, ale každopádně je to otrava, člověk někde popojíždí na parkovišti a všichni koukají co to je za zvuky ? teď v létě když je to v zátěži s klimou je to ještě horší...

 

 

 

20190619_083238.mp3

20190619.mp3

Editováno: , autor: bunicek

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...