bunicek Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 Ahoj všichni, nyní má Fabie najeto 36000km a při přidání plynu a nebo popojíždění na volnoběh se ozývá jakési chrastění nebo drnčeni od motoru. V servisu nic nezjistili a prý to mám dál pozorovat. Přirovnal bych to k chrastění klapky turba u první 1.2 tsi, ale tohle je ve větším měřítku a v nižších otáčkách. Má někdo obdobný problém? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 Máš možnost to nahrát? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camell75 Vloženo 16. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2018 Mám Rapida 1.0 TSI a chrastění pozoruju už od začátku co jsem auto koupil nové. Je to slyšet hlavně při akceleraci z nízkých otáček, nejvíc při popojíždění ve městě na dvojku. Nedávno jsem četl Svět motorů a tam o nějakém chrastění motoru 1.0 TSI psali a to, že to můžou dělat pružiny na spojce, protože tento motor v Rapidu a ve Fabii nemá dvouhmotu, která třeba v Octavii nebo Karoqu to chrastění tlumí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodge Vloženo 16. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2018 To je běžná vlastnost tříválců, u Wartburga taky pěkně chrastil,díky použití jehlových ložisek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
indyjones8379 Vloženo 17. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2018 taktiez chrasti aj 1,2 tsi stvorvalec tie motory su omyl vyroby,korejec alebo francuz su tichssie ako tento omyl 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 17. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2018 @indyjones8379 Před tím než začneš rozdávat moudra by bylo dobré si aspoň ujasnit jaký je rozdíl mezi EA211 a EA111 u EA211 jsem si žádného chrastění nevšiml, u EA111 chrastili rozvody. A korejec/francouz že jsou tišší? To myslíš ty jejich tříválce 1.2 PureTech a 1.0 T-GDI, jako 1.2 TSI EA211 není nic extra, ale proti těmto dvoum je to naprostý luxus :D Ale zpět k 1.0 TSI, ono záleží jak chrastí, v nízkých otáčkách může opravdu chrastit spojka, asi bych si zkusil v salonu projet předváděčkou, jestli chrastí stejně, protože takto písemně se to posuzuje bohužel špatně. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 17. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2018 V 17. 10. 2018 na 8:21, indyjones8379 napsal: taktiez chrasti aj 1,2 tsi stvorvalec tie motory su omyl vyroby,korejec alebo francuz su tichssie ako tento omyl Příště laskavě k tématu, nezakládej tady off topic diskuse, tady nejsi v hospodě! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodge Vloženo 18. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2018 Řadový tříválec Tenhle typ motoru poslední dobu zažívá velký rozmach, i když se v minulosti nejednou ukázal být ne zrovna optimálním. Proč? I to lze vyčíst z přehledu jeho výhod a nevýhod. Tříválec má více společného s řadovým šestiválcem než se čtyřválcem, a to proto, že jeho kliková hřídel není plochá, tedy rozdělena po 180° jako u řadového čtyřválce, ale je rozdělena po 120° jako u řadového šestiválce, alespoň v drtivé většině případů. Je to tedy spíše půlka šestiválce než tři čtvrtiny čtyřválce, jak někteří říkávají. Má své výhody, zejména menší velikost, menší hmotnost a menší vnitřní tření. Jeho objem je také menší než u čtyřválce, který třeba nahradí. A bude mít menší spotřebu paliva při nízké zátěži, tedy i tu normovanou, o kterou v případě tříválců jde obvykle nejvíce. Ovšem, nevýhody tu jsou také a je jich více, jak ukazuje praxe. Celý motor bude podélně vibrovat, protože na jedné straně je vždycky větší síla směrem nahoru a na druhé je menší síla dolů. To znamená potřebu protizávaží na klikové hřídeli, která je tak těžší. Motor tak jde pomaleji do otáček, zdá se línější, i když jeho lehkost slibuje opak. Také v nižších otáčkách budou vibrace silnější, protože zážeh nastane jen v každých 240° rotace klikové hřídele, na rozdíl od 180° čtyřválce. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Johny.z Vloženo 18. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2018 (editace) @dodge: když používáš Ctrl+Cizí & Ctrl+Vlastní, bylo by dobré uvézt link na zdroj: http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/http://www.autoforum.cz/technika/10-klicovych-koncepci-motoru-jake-maji-vyhody-a-nevyhody/ Co na to @Pawouk? Editováno: 18. Říjen 2018, autor: Johny.z Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomina87 Vloženo 8. leden 2019 Sdílet Vloženo 8. leden 2019 To chrastění bylo zmiňováno p. Vaculíkem ve Světě motorů, kde se ho na to nějaký čtenář ptal v takové té jejich rubrice. Odpověď byla ve smyslu, že je to vina spojky a spojkových pružin, které prostě chrastí. Eliminováno je to u modelů s dvouhmotou. Rozhodně nic, čím by si měl člověk lámat hlavu.. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bunicek Vloženo 19. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 19. Červen 2019 (editace) Tak už mám konečně nahraný zvuk ? Přijde mi to jako stejný zvuk, který vydávala fabia 2 1.2 tsi a tam to byla vůle na klapce regulaci turba, ale každopádně je to otrava, člověk někde popojíždí na parkovišti a všichni koukají co to je za zvuky ? teď v létě když je to v zátěži s klimou je to ještě horší... 20190619_083238.mp3 20190619.mp3 Editováno: 19. Červen 2019, autor: bunicek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.