Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj všichni, nyní má Fabie najeto 36000km a při přidání plynu a nebo popojíždění na volnoběh se ozývá jakési chrastění nebo drnčeni od motoru. V servisu nic nezjistili a prý to mám dál pozorovat. Přirovnal bych to k chrastění klapky turba u první  1.2 tsi, ale tohle je ve větším měřítku a v nižších otáčkách. Má někdo obdobný  problém?

Díky 

Máš možnost to nahrát?

  • 1 měsíc později...

Mám Rapida 1.0 TSI a chrastění pozoruju už od začátku co jsem auto koupil nové. Je to slyšet hlavně při akceleraci z nízkých otáček, nejvíc při popojíždění ve městě na dvojku. Nedávno jsem četl Svět motorů a tam o nějakém chrastění motoru 1.0 TSI psali a to, že to můžou dělat pružiny na spojce, protože tento motor v Rapidu a ve Fabii nemá dvouhmotu, která třeba v Octavii nebo Karoqu to chrastění tlumí.

To je běžná vlastnost tříválců, u Wartburga taky pěkně chrastil,díky použití jehlových ložisek.

taktiez chrasti aj 1,2 tsi stvorvalec tie motory su omyl vyroby,korejec alebo francuz su tichssie ako tento omyl 

@indyjones8379 Před tím než začneš rozdávat moudra by bylo dobré si aspoň ujasnit jaký je rozdíl mezi EA211 a EA111

u EA211 jsem si žádného chrastění nevšiml, u EA111 chrastili rozvody. A korejec/francouz že jsou tišší? To myslíš ty jejich tříválce 1.2 PureTech a 1.0 T-GDI, jako 1.2 TSI EA211 není nic extra, ale proti těmto dvoum je to naprostý luxus :D

Ale zpět k 1.0 TSI, ono záleží jak chrastí, v nízkých otáčkách může opravdu chrastit spojka, asi bych si zkusil v salonu projet předváděčkou, jestli chrastí stejně, protože takto písemně se to posuzuje bohužel špatně.

V 17. 10. 2018 na 8:21, indyjones8379 napsal:

taktiez chrasti aj 1,2 tsi stvorvalec tie motory su omyl vyroby,korejec alebo francuz su tichssie ako tento omyl 

Příště laskavě k tématu, nezakládej tady off topic diskuse, tady nejsi v hospodě!

Řadový tříválec

 

Tenhle typ motoru poslední dobu zažívá velký rozmach, i když se v minulosti nejednou ukázal být ne zrovna optimálním. Proč? I to lze vyčíst z přehledu jeho výhod a nevýhod.

Tříválec má více společného s řadovým šestiválcem než se čtyřválcem, a to proto, že jeho kliková hřídel není plochá, tedy rozdělena po 180° jako u řadového čtyřválce, ale je rozdělena po 120° jako u řadového šestiválce, alespoň v drtivé většině případů. Je to tedy spíše půlka šestiválce než tři čtvrtiny čtyřválce, jak někteří říkávají. Má své výhody, zejména menší velikost, menší hmotnost a menší vnitřní tření. Jeho objem je také menší než u čtyřválce, který třeba nahradí. A bude mít menší spotřebu paliva při nízké zátěži, tedy i tu normovanou, o kterou v případě tříválců jde obvykle nejvíce.

Ovšem, nevýhody tu jsou také a je jich více, jak ukazuje praxe. Celý motor bude podélně vibrovat, protože na jedné straně je vždycky větší síla směrem nahoru a na druhé je menší síla dolů. To znamená potřebu protizávaží na klikové hřídeli, která je tak těžší. Motor tak jde pomaleji do otáček, zdá se línější, i když jeho lehkost slibuje opak. Také v nižších otáčkách budou vibrace silnější, protože zážeh nastane jen v každých 240° rotace klikové hřídele, na rozdíl od 180° čtyřválce.

  • 2 měsíce později...

To chrastění bylo zmiňováno p. Vaculíkem ve Světě motorů, kde se ho na to nějaký čtenář ptal v takové té jejich rubrice. Odpověď byla ve smyslu, že je to vina spojky a spojkových pružin, které prostě chrastí. Eliminováno je to u modelů s dvouhmotou. Rozhodně nic, čím by si měl člověk lámat hlavu.. :-)

  • 5 měsíců později...
  • Autor

Tak už mám konečně nahraný zvuk ? 

Přijde mi to jako stejný zvuk, který vydávala fabia 2 1.2 tsi a tam to byla vůle na klapce regulaci turba, ale každopádně je to otrava, člověk někde popojíždí na parkovišti a všichni koukají co to je za zvuky ? teď v létě když je to v zátěži s klimou je to ještě horší...

 

 

 

20190619_083238.mp3

20190619.mp3

Upraveno od bunicek

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.