Přejít na obsah

1.5 TSI - škubání při rozjezdu


milda 1

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

360 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky



...narazil jsem na to, že problém stability chodu přímovstřikových benzínů v zahřívací fázi je docela fenomén a hodně se s tím bojuje ...


To je zajímavá informace, týká se to ale jen TSI 1.5 a menších (ten dokument jsem nečetl) ?
Protože mám již druhou 1.8, a nikdy jsem takový jev nepozoroval...
Ani u majitelů 2.0 jsem nic takového nezaregistroval.



Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zmiňovaná fáze zahřívání katalyzátoru je naprosto jasně pozorovatelná u každýho novýho benzínu, některej se projevuje hůř, některej líp. VAG sám má několik TPI i SSP, kde se snaží vysvětlit proč a jak se to děje. Starý MPI měla sekundární vzduchová čerpadla, tady u GDI se to řeší zpožděným zapalováním a dvojitým vstřikem ...

 

Neber proto citovanou větu tak, že motory kvůli tomu nejezdí/nefungují, ale tak, že se prostě v té fázi obětuje plynulost/stabilita jejich chodu ve prospěch plnění emisí, jak už tady nejen Pawouk zmiňoval.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.5 TSI manuál vyrobenou 19.12.2018 a to škubání při rozjezdu je znát. Je zajímavý, že když vyjíždím z garáže před dům,  tak jen pouštím spojku ( byl jsem tak zvyklej z OIIFL 1.2TSI 77kW), bez přidání plynu a auto se pěkně rozjede (garáž je rovina, dvůr trochu z kopce). Než zavřu vrata je to určitě pár sekund, nasednu a pak se plně rozjedu, auto asi 2x poskočí jakoby se zakuckalo. Měl jsem i situaci, kdy jsem asi po najetí 1km musel zastavit před přechodem, který je trošku v kopečku a než jsem se rozjel, připadal jsem si jako v první hodině autoškoly, auto se pomalými skoky rozjíždělo, v protisměru zrovna odbočovalo auto z mého pohledu doprava, tak jsem si říkal jestli mi tam hoch nevjede, když vidí, že se skoro nehejbám, naštěstí vydžel. To se mi zatím stalo 1x, pač už si dávám pozor a snažím se jedničku víc vytočit a tročku dýl držet na spojce. Jezdím boskovicko a okolí a jen se modlím, aby mi auto nechcíplo při výjezdu od Boskovic na stání směr Brno (pod Sebranicemi), kdo to tam zná, pochopí, že ta křižovatka je úplně na 2 věci a v solidním provozu musí řidič trošku riskovat a vjet tam, páč jinak tím čekáním tam zestárne ;)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já bych ale pro sichr s tím updatem počkal, aby to nebylo jako s EA189 ... :_icon_smich2:

 

Překvapuje mě, že si nikdo z majitelů tohoto motoru nenešel chvilku na to, aby si zkusil nalogovat ten motor právě při tom rozjezdu, ať už jen třeba klapku, nebo výpadky, a nebo právě řízení obou vaček. A pak to může porovnat třeba s logem rozjezdu na zpátečku, kde si překvapivě nikdo na hopsání nestěžuje. Že by si ho kupovali jen zákazníci, kteří diagnostiku nemají a nic o tom tedy neví?

 

Nic to ale nemění na tom, že motor/auto je v záruce a řešení má přinést výrobce. Ale víte sami, jak to dopadlo s EA189 a jak to nakonec výrobce pořešil ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co si o tom má myslet ale před několika dny jsem byl v autosalonu upravovat  konfiguraci  a nadnesl tento vážný problém a  a pán tvrdil že je to již vyřešeno a že se to týkalo starších aut . Asi silně zamlžil , jevil se tak přívětivě že jsem uvěřil. 

Auto mi má přijít někdy přelom dubna května  a to už mráz nebude ,tak nevím jestli to bude v té době znát a bude to ještě poskakovat.

Investovat 700 tis. do nedodělaného auta je docela odvaha,tak se každý den škrábu na hlavě až tam mám vydřené kolečko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to že to taky nikdo nenatočil, to je hodně divné. A je hodně zajímavé, že si na to hopsání stěžují i lidi, kteří maj motor ještě bez filtru někdy ze začátku 2018, a nemá na to vliv jestli je to manual nebo DSG. Novináři jen přiznávaj tupou reakci na plyn ...

 

Ale podstatný je, že VAG na to má interní TPI a slibuje/odhaduje, že to bude řešit update softu někdy v 2 kvartálu 2019. Kdyby ten problém nebyl, nebylo by TPI ... A že se nikdo nebude chlubit, čím to je a proč to je, je více než jasné. A právě proto by byl zajímavý log live data/parametrů, který by za tím mohly stát B) Však on se někdo najde :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cele mi to je divne. Co som sledoval fora tak najviac sa ozyvaju ludia s karoq-om, potom mozno t-roc a seat(nepamatam ktory model). Myslim ze motor je rovnaky napriec celym VAG. Nechapem preco sa napriklad tato chyba najviac prejavuje u karoqu. Napr pri O3 toho tolko az nie je. Mozno sa mi to len nedostalo pod nos alebo sa ludia len neozyvaju. Ako som pisal uz vyssie mam novu O3 s 1.5tsi v manuale vyrobenu 18.12.2018. Viem sa plynule a bez skakania rozbehnut aj pri studenom starte. Len s tym rozdielom ze pri studenom starte musim trochu skor radit do 2(nesmiem uvolnit spojku uplne) ale je to vsetko plynule a nic neskace ani v 2 mi motor nezdochyna. Viem sa tak rozbehnut plynulo vo vysokych aj nizkych otackach. Rychlo aj pomaly. Podobne som sa rozbiehal aj pri mojom predchadzajucom aute - Rapide. Po zahriati motora uz kludne mozem is na 1tku a plne uvolnit spojku. Ma niekto podobne skusenosti aj tu s Karoq-om?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem před servisákem vypadal jak de*il který se neumí rozjet, bylo mi trapně.

Pak jsem mu předal oteže a zprvu to vypadalo že to je OK a pak pro více rozjezdech řikal, že je to divné.

V momentě kdy přidal plyn a trošku držel tu spojku déle v záběru jak auto jelo tak se celkem plynule rozjel.

Pak když rychleji pustil spojku tak hup hup a po uvolnění spojky uplně to udělalo hup hup zase ......:huh:

Při přeřazení na dvojku to bylo taky s hup hup.......ale pokud tu spojku přidrží dýl tak to nebylo skoro citit.

To zase říkal že by se ta spojka opotřebila. 

Pokud přidam vic plynu tak k 3000ot/min tak auto vystřelí a hup hup nic, ale to se vám skoro protočí gumy.......

Auto si tam nechali dva dny a zkoušeli.

Kdybych měl tu diagnostiku tak to natočím a vyloguji a předám zde odborníkům,ale proč bychom měli to řešit my zákazníci ? Nemůžete pak přijít za prodejcem a říct mu, že víte proč to cuká, to by asi hleděl .....

 

 

Editováno: , autor: Michal B.
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dealeři v tom nic dělat nemůžou, buď jen mlžit, nebo to přiznat a odkázat se na 2/2019. Je to na výrobci, tedy VAGu, co své servisní a prodejní síti pošle ...

 

To že by se dopředu / před slibovaným updatem / mohlo díky logu poodhalit, co by za tím mohlo být, je už jen technická stranka věci pro ty, koho to zajímá.

Normální zákazník to řešit nemusí a ani nechce, pokud nebude s výrobkem spokejný, má tu záruku B) A výrobce i dealer, pokud to nebude chtít rozmazávat, bude vždy připraven to řešit ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možností je víc, já jako kutil vím hlavně o VCDS / VAG-COM diagnostice, pro který šikovný klucí z dieselpoweru http://www.dp-race.com/ udělali moc hezký prohlížeč https://www.logview.net/ a v tom se pak záznam hodnot nechá krásně prohlídnout, pokud je kompatibilní.

Ale i jiné diagnostiky snad umí provést záznam měřených hodnot, jen to holt neznám konkrétně, snad by to zvládl i nějaký obyč OBD logger a data by se pak holt musela zpracovat ručně třeba v tom Excelu B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, L@dis1 napsal:

Přeju vám hodně štěstí, protože u 1.4 se škodovce to cukání nepodařilo zcela odstranit (zlepšit ano) ani za několik let. Zajímavé je, že Golfy se kterýma jsem jezdil, s tím samým motorem (1.4 103kw) nikdy necukali.

Opravdu? Mám 1.4 TSI 110 kW a tam nic takového není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...