Clerfayt Vloženo 27. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2018 Po stání auta z druhého dne to (navzdory častým startům motoru) jsou moc pěkné hodnoty napětí. Je vidět, že je rekuperace potlačena ;-). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 28. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2018 To ja včera 12.6, dnes už 12.4, dle diagnostiky při tempomatu prakticky nedochází k rekuperaci, při cestě cca 20km jsem byl schopen "vytlačit" kapacitu z 80% na 83% a cestou zpět již díky jinému profilu jen 79% ... umírá mi baterka a podle mne i díky této skvělé "rekuperaci", auto bude mít 2 roky, posledních 4 měsíce 1x za měsíc dobíjím odpojenou baterii nabíječku.... pak zde hodím i nějaké grafy z diagnostiky. Dnes cesta 200km tak jsem zvědav...pojedu bez tempomatu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 28. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2018 Potvrdit potlacenie rekuperacie obcasnym meranim napatia baterie... Nebudem radsej komentovat... Ja to kludne odmeriam, ak pride nejaky dobrovolnik do Ba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 28. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2018 (editace) Pro sk0d@: Ja klidne poskytnu auto na odmerani, kdyz nejaky odbornik prijede do Rican u Prahy... Editováno: 28. Říjen 2018, autor: Čečulák Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 28. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2018 (editace) První bez brzdění, ... druhý během brzdění : Rekuperace prakticky nefunguje při zapnutém tempomatu, je to dáno tím, jak řídící elektronika ovládá plyn a brzy - prakticky se auto snaží "plachtit", málokdy vůz sám "brzdí" motorem (na rovině popř. z mírného kopce) - tudíž rekuperace prakticky neběží (ověřeno i měřením). Při cestě cca 160km bez tempomatu jsem baterii dostal, alespoň dle "battery charge condition" z 78% na 98% (12.8V, což by asi i odpovídalo). I díky cílené snaze více brzdit motorem, dojíždět apod. nicméně i díky tomu klesla spotřeba s průměrných 6,9 na cca 6,6 litrů.... (110kW / 2.0) Pokud chcete dobíjení vynutit, nejlépe zapnout vytápění sedačky, klidně i na 1. stupeň, stačí jedna. Vyhřívání zpět. zrcátek nebo skel, ani zapnutá světa nespustí dobíjení z alternátoru na 14.8V (běží na cca 13.2V) - dle Voltage terminal 30. Byl jsem schopen takto dobít baterii i při stání na volnoběh. Zde je záznam z jízdy, kdy nebylo možné rekuperaci použít (rovina popř. mírný kopec, jízda asi 15min..) Napětí baterie po celou dobu 12,5V, "battery charge condition" dle jednotky spadlo z 82% na 80%, "Voltage terminal 30" napětí se pohybovalo mezi 12V (bez dobíjení) až 14.8V (dobíjení) Editováno: 28. Říjen 2018, autor: Shaarky 1 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deto Vloženo 28. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2018 Za ako dlho sa priblizne dobije baterka z 30-40% na 100% ak nabijanie vynutim vyhrevom sedacky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 28. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2018 Z toho grafu rekuperacia priam bije do oči...Si si isty ze tomu rozumies? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 28. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2018 Ta rekuperace byla příliš krátká na to, aby to nějak rozumně dobíjelo. Nevím co Tebe bije do očí, no já vycházím z reálného provozu a měření, graf je pouze na ukázku. Jestliže máš nějaká fakta, neváhej jakékoliv své tvrzení doložit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 28. Říjen 2018 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2018 před 2 hodinami, deto napsal: Za ako dlho sa priblizne dobije baterka z 30-40% na 100% ak nabijanie vynutim vyhrevom sedacky? To nelze jen tak říci. Záleží na kapacitě baterie, typu baterie, výkonu alternátoru, ostatních spotřebičích, teplotě atd. Alespoň tedy dle mého skromného názoru. Minimálně u takto vybité baterie bych to spíše dal na normální nabíječku. Určitě pokud je napětí pod 12.2-12.1V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 5. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2018 Hmmm - tak jsem se o víkendu dokopal k tomu, abych taky změřil baterku. A jaké bylo moje překvapení, když to ukázalo napětí 12.1V. Což znamená nabití baterie tak na 25%..... To jsem tedy koukal. Dal jsem to na nabíječku (Lidl) a zastavilo se to na 12.7V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 5. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2018 Vazeni, co tvrdite ze mate vypnutu rekuperaciu, najde sa konecne medzi vami aj niekto kto nam poskytne dokaz? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 5. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2018 Cez hocijake obd rozhranie a hocijaky obd soft schopny logovat napatie a napr. otvorenie skrtiacej klapky.Napr. pri androide staci 100korunovy bluetooth adapter a aplikacia torque pro (poskytnem).Vonku musi byt tusim nad 8°C, inak nedochadza k rekup. vobec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 5. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2018 Přes diag. zásuvku logovat napětí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 5. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2018 Rekuperace není jen závislá na venkovní teplotě!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 Tak to je snad jasné, závisí na venkovní teplotě, stavu nabití akumulátoru, aktuální spotřebě atd. pokud ti je někde komentář tvrdící opak, tak jsem ho asi přehlédl. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 (editace) To hlavní jsi opět opomněl a je to i důvod proč je na baterii ten "konektor", Editováno: 6. Listopad 2018, autor: ferda25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 V sobotu rano jsem odjel s nabitou baterkou. Alespon se tak tvarila. V nedeli jsme se vratili, ujel jsem celkem 220km. Od te doby auto stalo. Nyni, utery rano, je na baterce opet 12.1V. Takze co ted? Baterka je v tahu? Nebo nejaky 'chytry battery management' proste bude drzet napeti na tech 12.1V stuj co stuj, a je uplne jedno, jak moc baterku predtim nabiju? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 Je to dost možné, já vycházím z toho co jsem se dočetl a co jsem sám změřil na svém autě. Ale určitě nejen já budu rád, když nás někdo obohatí, co je ta další podmínka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 před 19 minutami, Martin Bednář napsal: V sobotu rano jsem odjel s nabitou baterkou. Alespon se tak tvarila. V nedeli jsme se vratili, ujel jsem celkem 220km. Od te doby auto stalo. Nyni, utery rano, je na baterce opet 12.1V. Takze co ted? Baterka je v tahu? Nebo nejaky 'chytry battery management' proste bude drzet napeti na tech 12.1V stuj co stuj, a je uplne jedno, jak moc baterku predtim nabiju? Mám to také tak...na základě předešlé zkušenosti si myslím, že mi umírá baterka. Před rokem nebyl problém, aby si ta baterie v pohodě držela 12,4-12,5 - teď padám i na 12V (ano, mám další spotřebiče, na druhou stranu nepoužívám Start/Stop vůbec a denně jezdím 30km) před 5 minutami, Martab napsal: Je to dost možné, já vycházím z toho co jsem se dočetl a co jsem sám změřil na svém autě. Ale určitě nejen já budu rád, když nás někdo obohatí, co je ta další podmínka. Zkusím zde dát jeden screenshot z OBD11, pokud nezapomenu - těch podmínek, pokud tomu správně rozumím (a je dost možné, že tomu nerozumím vůbec), je tam snad 10 nebo 15 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 Start-stop take nepouzivam a to jsem zkusil zde popsany trik, tj. cast cesty mela pani pustene vyhrivani sedacky :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 (editace) Zde jsou ony slíbené podmínky...rekuperace je aktivní, pouze pokud jsou všechny splněny - na příkladu níže je zapnuté vyhřívání sedadel, tzn. není splněná podmínka pro rekuperaci a baterie je dobíjena "stále" (special veto = 0). Pokud to není pravda, klidně to někdo znalejší uveďte na pravou míru - ideálně bez hádanek ;-) ENG118780-ENG115189,EM_Recuperation_Precondition-48V_emergency_run,0, ENG118780-ENG118443,EM_Recuperation_Precondition-acid_lamination,1, ENG118780-ENG118438,EM_Recuperation_Precondition-available_charge,1, ENG118780-ENG118442,EM_Recuperation_Precondition-battery_aging_charge,1, ENG118780-ENG118441,EM_Recuperation_Precondition-battery_aging_power,1, ENG118780-ENG118440,EM_Recuperation_Precondition-battery_charging_state,0, ENG118780-ENG118447,EM_Recuperation_Precondition-battery_regeneration,1, ENG118780-ENG103388,EM_Recuperation_Precondition-battery_temperature,1, ENG118780-ENG112320,EM_Recuperation_Precondition-Battery_Voltage,1, ENG118780-ENG36229,EM_Recuperation_Precondition-climate_electronics_enable,1, ENG118780-ENG118448,EM_Recuperation_Precondition-energy_net,1, ENG118780-ENG118445,EM_Recuperation_Precondition-generator_diagnosis,1, ENG118780-ENG118449,EM_Recuperation_Precondition-idle_increase,1, ENG118780-ENG36251,EM_Recuperation_Precondition-kfg_enable,1, ENG118780-ENG118439,EM_Recuperation_Precondition-LIN_communication,1, ENG118780-ENG118450,EM_Recuperation_Precondition-special_veto,1, Editováno: 6. Listopad 2018, autor: Shaarky 1 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 7. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2018 Dalsi mytus vyvrateny. Tempomat NEMA ABSOLUTNE ZIADNY vlpyv na rekuperaciu. Rekuperace není jen závislá na venkovní teplotě!!! Kto to tvrdil? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 7. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2018 (editace) Tempomat na rekuperaci vliv má, ale samozřejmě nebrání ji - prostě k rekuperaci dochází pouze při brzdění motorem - a to se při tempomatu tak nějak prakticky neděje (myšleno při jízdě na rovině), spíše než motorem se brzdí brzdami. Mám to ověřeno měřením za jízdy, kdy dojíždění ostatních při zařazené rychlosti a bez plynu je efektivnější z pohledu rekuperace, než kombinace tempomat a brzda. Editováno: 7. Listopad 2018, autor: Shaarky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 7. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2018 Opakujem, tempomat NEMA vplyv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 7. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2018 A nemyslí @Shaarky adaptivní tempomat? Který místo toho aby včas ubral plyn a "plachtil" bez plynu a rekuperoval brzdí a tím ubírá potencionální čas kdy by se mohlo rekuperovat? 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.