Laudin Vloženo 9. Únor 2019 Sdílet Vloženo 9. Únor 2019 Půl roku mám Fabii III a vadí mi, jak slabě topí. V tomto zimním období, když ráno jsou teploty lehce pod nulou, teplota vody dosáhne na 90 stupňů po ujetí přibližně 10 km (13 minut), kdy začne trochu topit a po dalších 5 minutách je už znát, že ve voze je trochu příjemněji. Když bylo venku minus deset, tak začala topit až po 20 minutách jízdy. A když už to postupně vyšplhá na těch 90 stupňů, tak stačí trošku volnější jízda a teplota vody padá dolů až o 15 stupňů. Trošku pomohla rada kolegy, takže po nastartování zapínám vnitřní cirkulaci vzduchu. Ráno, před odjezdem do práce nenechávám běžet motor naprázdno, z vícero důvodů (ekologie, spotřeba atd.). Má někdo podobné negativní zkušenosti s topením? Poradíte nějakou vychytávku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 9. Únor 2019 Sdílet Vloženo 9. Únor 2019 Takhle dlouho se mi ohrivá nafta, u benzinu to je divne, bych si nechal zkontrolovat termostat...takto se mi chovala Felicie kdyz prasknul. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Mě to topí v interiéru dřív než se motor zahřeje na 90. Čas jsem ale nikdy nezkoumal, bohatě mě pro komfort jízdy stačí vyhřívá sedačka, stejně si bundu nesundávám. Takže nijak přesně tu časovou osu nevnímám. Ale můžu odhadnout při mínus 10 to do 10 minut bude. To že může klesat teplota motoru při volné jízdě bez plynu se tu hodně řešilo a dělá to každému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Jakou mas nastavenou teplotu na klimatizci? Mas to dane na automatiku, nebo manualne nastavene? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host pkey Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Před Fabií jsem měl Mégana 1.4 TCe 97kW a v zimě to bylo to samé. Než se to ohřálo při -10, tak 20 km. Taky jsem si myslel, že to bude termostatem a dokonce jsem to nechal diagnostikovat. Vyhozené peníze. Prostě je to vlastnost přeplňovaných motorů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Hodně záleží na profilu trasy, pokud jedeš z kopce, tak to trvá, než se ohřeje. Další věc je zda máš manuální nebo automatickou klimatizaci a jak ji máš nastavenou. Pokud máš MaxiDot, dej si tam teplotu oleje a tu zkus sledovat, ohřívá se podstatně pomaleji než voda, ale aspoň jeho teploměr ukazuje reálnou hodnotu a né vysněnou jako ručička teploměru vody... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laudin Vloženo 10. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Před hodinou, Bikes napsal: Jakou mas nastavenou teplotu na klimatizci? Mas to dane na automatiku, nebo manualne nastavene? Nemám automatiku, pro zapnutí manuální klimatizace mám jen tlačítko a zapínám ji pouze v létě. Kolečko pro nastavení teploty vzduchu ráno dávám na maximum červeného pole. Po krátkém odmlžení čelního skla nechávám ventilátor pak běžet na stupeň 1 a mám zapnutou vnitřní cirkulaci vzduchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Tak zapni více ventilátor, v FIII nemám zkušenost s manuální klimatizací/ventilací, ale první stupeň většinou moc nefouká a při malém průtoku vzduchu to i málo topí (dostane se do interiéru málo teplého vzduchu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laudin Vloženo 10. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 před 2 minutami, Martab napsal: Tak zapni více ventilátor, v FIII nemám zkušenost s manuální klimatizací/ventilací, ale první stupeň většinou moc nefouká a při malém průtoku vzduchu to i málo topí (dostane se do interiéru málo teplého vzduchu). Ano, má to logiku, když píšeš "zapni více ventilátor". Zkoušel jsem to. Na stupeň 2 je větší průtok vzduchu, ale že by to rychleji topilo jsem nepozoroval, spíše naopak. A když zvolím stupeň 3, tak to trvá ještě delší dobu, než začne topit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 ja bych zkusil nedaval na maximum cerveneho pole. Treba do pulky a jak se bude auto postupne zahrivat, tak pridavat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laudin Vloženo 10. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 před 2 minutami, Bikes napsal: ja bych zkusil nedaval na maximum cerveneho pole. Treba do pulky a jak se bude auto postupne zahrivat, tak pridavat. Vyzkouším to. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Já to odhaduji podle Climatroniku, ten když je motor studený fouká méně a "jak se pohne ručička" tak zvyšuje otáčky (samozřejmě, pokud je samotný motor studený, tak nic netopí). "Stáhnout" topení asi nepomůže, pokud je ta klapka ovládaná přímo, popřípadě jak máš nastavené foukání vzduchu (pokud jde vzduch na sklo, tak ikdyž auto topí, vzduch se ochlazuje od studeného skla). A o jakých trasách se vlastně bavíme, je rozdíl najet po nastartování na dálnici, poskakovat po městě, nebo sjíždět táhlý kopec. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laudin Vloženo 10. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 před 5 minutami, Martab napsal: Já to odhaduji podle Climatroniku, ten když je motor studený fouká méně a "jak se pohne ručička" tak zvyšuje otáčky (samozřejmě, pokud je samotný motor studený, tak nic netopí). "Stáhnout" topení asi nepomůže, pokud je ta klapka ovládaná přímo, popřípadě jak máš nastavené foukání vzduchu (pokud jde vzduch na sklo, tak ikdyž auto topí, vzduch se ochlazuje od studeného skla). A o jakých trasách se vlastně bavíme, je rozdíl najet po nastartování na dálnici, poskakovat po městě, nebo sjíždět táhlý kopec. Každý den ráno má trasa vypadá asi takto. Průjezd městem, po rovince, tři semafory, což je asi šest minut. Pak jedu po rovině, rychlostí 80-90 km/h. tak 5 minut. Následuje průjezd menším městem, mírně do kopce v úseku 500 m, dále je více méně rovina a tady, po těch 12 minutách už začíná topit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laudin Vloženo 10. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Beru na vědomí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laudin Vloženo 10. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Pomohla by clona masky chladiče? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Já se svou 1.2 TSI, i kolegův Rapid 1.0 TSI máme po cca 7min. jízdy už teplý vzduch z výdechů a v interiéru začíná být příjemně v mikině spolu s výhřevem sedačky na 1. stupeň (ale auto už v tu dobu topí). Tedy při teplotách lehce pod nulou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 me taky uz lehce topi tak po 7min. Jeste me napada, "neplouzis se celou dobu na 1500ot" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laudin Vloženo 10. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Za studena motor nikdy nevytáčím zbytečně vysoko. Otáčky 1500 až 1900 mi přijdou v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Zbytečně vysoko se studeným motorem je nad 3000. Těch 1500 v podstatě motor podtáčíš a tím i pomaleji zahříváš. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
liqid Vloženo 10. Únor 2019 Sdílet Vloženo 10. Únor 2019 Přesně tak, chce to víc točit. Jinak s tou tvojí trasou se není čemu divit, teplo se nemá kde vzít, když se skoro nic nespálí. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 11. Únor 2019 Sdílet Vloženo 11. Únor 2019 (editace) A co kabinovy filtr nemáš v něm spoustu listí? Kdysi mi tahle rada pomohla u F1. Editováno: 11. Únor 2019, autor: zwan 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaII Vloženo 11. Únor 2019 Sdílet Vloženo 11. Únor 2019 Clona ti z mé vlastní zkušenosti nepomůže. Ta je dobrá na to, že motor pomaleji chladne po stopnutí nebo z kopce. Jezdím do práce po městě 5 km a pod 2000 ot. nejezdím. Topí mi to po 2 km. Mám manuál klimu jako ty. Pouštět ventilátor na 2 stupeň nepomůže dokud není ohřátý motor aspoň na 70°C pak topí dostatečně... Čím pomalejší koukání ventilátoru, tím se rychleji ohřívá voda v motoru... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laudin Vloženo 12. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2019 Děkuji za tvůj názor na clonu. Kombinací několika změn jsem dosáhl toho, že topí dřív. Regulaci teploty vzduchu zvyšuji postupně z modrého až do červeného maxima. Ventilátor zpočátku na stupeň 1, později 2, popř. 3. Po odmlžení minimalizuji ofuk skla, většina vzduchu proudí mimo sklo. Přes město, po rovině, už nejezdím 1500 ot. na čtyřku, ale kolem 2000 pořád na trojku i přes to, že PP mi doporučuje, abych řadil čtyřku. A vnitřní cirkulace taky pomáhá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 12. Únor 2019 Sdílet Vloženo 12. Únor 2019 Vnitřní cirkulace problém vždy zhoršila, ověřeno v několika ježděných (celkem čistých, i když v zimě..) autech. To nepoužívám nikdy krom fakt nějakého sazometu nebo močůvky. To dokáže způsobit zamlžení i za slunečného dne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.