Přejít na obsah

Slabě topí


Laudin

Doporučené příspěvky

Půl roku mám Fabii III a vadí mi, jak slabě topí. V tomto zimním období, když ráno jsou teploty lehce pod nulou, teplota vody dosáhne na 90 stupňů po ujetí přibližně 10 km (13 minut), kdy začne trochu topit a po dalších 5 minutách je už znát, že ve voze je trochu příjemněji. Když bylo venku minus deset, tak začala topit až po 20 minutách jízdy. A když už to postupně vyšplhá na těch 90 stupňů, tak stačí trošku volnější jízda a teplota vody padá dolů až o 15 stupňů. Trošku pomohla rada kolegy, takže po nastartování zapínám vnitřní cirkulaci vzduchu. Ráno, před odjezdem do práce nenechávám běžet motor naprázdno, z vícero důvodů (ekologie, spotřeba atd.). Má někdo podobné negativní zkušenosti s topením? Poradíte nějakou vychytávku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to topí v interiéru dřív než se motor zahřeje na 90. Čas jsem ale nikdy nezkoumal, bohatě mě pro komfort jízdy stačí vyhřívá sedačka, stejně si bundu nesundávám. Takže nijak přesně tu časovou osu nevnímám. Ale můžu odhadnout při mínus 10 to do 10 minut bude. 

To že může klesat teplota motoru při volné jízdě bez plynu se tu hodně řešilo a dělá to každému. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před Fabií jsem měl Mégana 1.4 TCe 97kW a v zimě to bylo to samé. Než se to ohřálo při -10, tak 20 km. Taky jsem si myslel, že to bude termostatem a dokonce jsem to nechal diagnostikovat. Vyhozené peníze. Prostě je to vlastnost přeplňovaných motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně záleží na profilu trasy, pokud jedeš z kopce, tak to trvá, než se ohřeje. Další věc je zda máš manuální nebo automatickou klimatizaci a jak ji máš nastavenou. Pokud máš MaxiDot, dej si tam teplotu oleje a tu zkus sledovat, ohřívá se podstatně pomaleji než voda, ale aspoň jeho teploměr ukazuje reálnou hodnotu a né vysněnou jako ručička teploměru vody...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Bikes napsal:

Jakou mas nastavenou teplotu na klimatizci? Mas to dane na automatiku, nebo manualne nastavene?

 

Nemám automatiku, pro zapnutí manuální klimatizace mám jen tlačítko a zapínám ji pouze v létě. Kolečko pro nastavení teploty vzduchu ráno dávám na maximum červeného pole. Po krátkém odmlžení čelního skla nechávám ventilátor pak běžet na stupeň 1 a mám zapnutou vnitřní cirkulaci vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Martab napsal:

Tak zapni více ventilátor, v FIII nemám zkušenost s manuální klimatizací/ventilací, ale první stupeň většinou moc nefouká a při malém průtoku vzduchu to i málo topí (dostane se do interiéru málo teplého vzduchu).

Ano, má to logiku, když píšeš "zapni více ventilátor". Zkoušel jsem to. Na stupeň 2 je větší průtok vzduchu, ale že by to rychleji topilo jsem nepozoroval, spíše naopak. A když zvolím stupeň 3, tak to trvá ještě delší dobu, než začne topit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to odhaduji podle Climatroniku, ten když je motor studený fouká méně a "jak se pohne ručička" tak zvyšuje otáčky (samozřejmě, pokud je samotný motor studený, tak nic netopí).
"Stáhnout" topení asi nepomůže, pokud je ta klapka ovládaná přímo, popřípadě jak máš nastavené foukání vzduchu (pokud jde vzduch na sklo, tak ikdyž auto topí, vzduch se ochlazuje od studeného skla).

A o jakých trasách se vlastně bavíme, je rozdíl najet po nastartování na dálnici, poskakovat po městě, nebo sjíždět táhlý kopec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Martab napsal:

Já to odhaduji podle Climatroniku, ten když je motor studený fouká méně a "jak se pohne ručička" tak zvyšuje otáčky (samozřejmě, pokud je samotný motor studený, tak nic netopí).
"Stáhnout" topení asi nepomůže, pokud je ta klapka ovládaná přímo, popřípadě jak máš nastavené foukání vzduchu (pokud jde vzduch na sklo, tak ikdyž auto topí, vzduch se ochlazuje od studeného skla).

A o jakých trasách se vlastně bavíme, je rozdíl najet po nastartování na dálnici, poskakovat po městě, nebo sjíždět táhlý kopec.

Každý den ráno má trasa vypadá asi takto. Průjezd městem, po rovince, tři semafory, což je asi šest minut. Pak jedu po rovině, rychlostí  80-90 km/h. tak 5 minut. Následuje průjezd menším městem, mírně do kopce v úseku 500 m, dále je více méně rovina a tady, po těch 12 minutách už začíná topit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se svou 1.2 TSI, i kolegův Rapid 1.0 TSI máme po cca 7min. jízdy už teplý vzduch z výdechů a v interiéru začíná být příjemně v mikině spolu s výhřevem sedačky na 1. stupeň (ale auto už v tu dobu topí). Tedy při teplotách lehce pod nulou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clona ti z mé vlastní zkušenosti nepomůže. Ta je dobrá na to, že motor pomaleji chladne po stopnutí nebo z kopce. Jezdím do práce po městě 5 km a pod 2000 ot. nejezdím. Topí mi to po 2 km. Mám manuál klimu jako ty. Pouštět ventilátor na 2 stupeň nepomůže dokud není ohřátý motor aspoň na 70°C pak topí dostatečně... Čím pomalejší koukání ventilátoru, tím se rychleji ohřívá voda v motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za tvůj názor na clonu. Kombinací několika změn jsem dosáhl toho, že topí dřív. Regulaci teploty vzduchu zvyšuji postupně z modrého až do červeného maxima. Ventilátor zpočátku na stupeň 1, později 2, popř. 3. Po odmlžení minimalizuji ofuk skla, většina vzduchu proudí mimo sklo. Přes město, po rovině, už nejezdím 1500 ot. na čtyřku, ale kolem 2000 pořád na trojku i přes to, že PP mi doporučuje, abych řadil čtyřku. A vnitřní cirkulace taky pomáhá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...