Publikováno Únor 25, 20196 r Zajímají mě vaše zkušenosti s AdBlue , jelikož se blíží mé první doplnění a nevím zda je lepší kupovat balené a nebo tankování u pumpy ( u nás v Budějcích jsem zatím objevil jednu pro OA, snad ještě Globus, ale prý tam cena jako za balené), kde je cena příznivější. Druhá věc je kvalita. V návodu se udává ISO 22241-1, ale spousta balených udává jen 22241. Nikde jsem se nedočetl jaký je nebo není rozdíl a jaká kvalita se prodává u benzínových pump. Prý při horší kvalitě je větší spotřeba nebo dokonce řídící jednotka hlásí závadu. A za třetí. Jak moc je agresivní při polití laku nebo jiných materiálů. Vím , že nás do diskuze moc nebude, jelikož na fóru Karoq je více benzínových klokanů ( bez urážky, jen černý humor), ale třeba mají také zkušenosti a vše se počítá. Upraveno Únor 25, 20196 r od Catexcavator
Únor 26, 20196 r Doplňoval jsem také poprvé. Koupil jsem 5l kanystr originál škoda . U nádoby byl připojen trychtýř na dolití. Doplnil jsem celý obsah a nikde neukápla ani kapka. Naprosto žádný problém. To je moje zatím první zkušenost.
Únor 26, 20196 r Já jsem pořídil balení v originální lahvi s bajonetovým plnícím hrdlem (uvádí se v manuálu k vozu). Tam se také zmiňují, že pokud se kapalina dostane do kontaktu s lakem, textilem apod., tak urychleně otřít. Takže to bude asi pěknej prevít
Únor 26, 20196 r Sice mam VW, ale leji do toho z pistole na KM Prone za 8 kc litr jiz 3 roky a zadny problem. Jen opravdu pozor, pokud neco pokapes, tvori se takove bile krystalky....musi clovek opatrne. Nekde maji magnet na pistol, lepe to pak tece do nadrzky.
Únor 26, 20196 r Mám síce kodiaq, ale Adblue som už tiež doplňal. Kúpil som si 10l bandasku (ISO 22241-1) a doplnil som si to sám doma. Po doplnení treba zapnúť zapalovanie na cca 30s aby PC rozpoznal doplnenie a nevypisoval hlášku o nedostatku AB.
Únor 26, 20196 r Mám sice taky kodiaq, máme ve firmě nádrž s pistolí na Adblue, kterou nám dodavatel vždy naplní jelikož ji používáme do autobusů a samozřejmě ji taky tankujeme do osobáků (BMW, Škoda, MB, VW) a za 3 roky nikdy žádný problém, vychází to asi na 5 kč/l. Bílé krystalky jsou vlastně samotná močovina, které se vyrábí prvotně v pevném stavu a potom se teprve ředí destil.vodou. Jelikož obsahuje amoniak tak to dost při potřísnění smrdí.
Únor 26, 20196 r před 2 hodinami, lubos23 napsal: Po doplnení treba zapnúť zapalovanie na cca 30s aby PC rozpoznal doplnenie a nevypisoval hlášku o nedostatku AB. To asi preto ked som nalial do plna tak mi hlási stale 3500 km ako predtým keď som nalial.
Únor 26, 20196 r Divne...v navodu to je a vzdy i kdyz to nedodrzuji mi to skoci na dojezd na 8000 km.... u VW tedy. Dodrzuji ale vzdy pokyn z navodu o dolevani minima 5 litru.
Únor 26, 20196 r Autor A jakou máte spotřebu AdBlue po doplnění? Při převzetí nového auta bylo auto natankovaný z výroby do plná a počítač ukazoval max. 9000 km a musím říct, že to zatím vychází. Mám ujeto 7200km a počítač ukazuje ještě 2200km. Tak se ptám jestli máte po doplnění stejný dojezd jako u močovým z výroby nebo jste zaznamenali rozdíl?
Únor 26, 20196 r Neresim spotrebu, pri cene 60 kc za naplneni nadrzky si myslim, ze je to zbytecna starost . To spis mam obavy z pripadne budouci zavady na tomto zarizeni pri vyssim najezdu.
Únor 26, 20196 r Autor I já neřeším spotřebu vůči ceně, ale vůči kvalitě. Podle info z internetu se horší kvalita projeví na zvýšené spotřebě a to by do budoucna znamenalo případné problémy s celým vstřikovacím systémem AdBlue. To je stejné jako když kupujeme aditivovanou naftu ( já si aditiva přidávám sám ) jelikož podporují spalování, vážou vodu a zvyšují cetanové číslo ( které je u tuzemských benzínových pump 52, což je pro motory Common Rail nedostačující, minimálně má být 56) a tím méně časté vypalování PDF a myslím si že i menší spotřebě močovyny u aut s touto vymoženosti. Pro mě je AdBlue Novinka s kterou se musím naučit zacházet a chci se vyvarovat zbytečným drahým opravám, které se mohou dostavit za 2 nebo 3 roky vlivem nekvalitní močovyny.
Únor 26, 20196 r Zdravím, sice se v mém případě jedná o Kodiaqa, ale bude to stejné. První doplnění jsem nechával dělat v autorizáku, od druhého jezdím k pumpě, kde normálně pistolí vedle nafty rovnou doplním i močovinu. Doplnění vychází kolem 200,-Kč, takže zanedbatelná částka. Mám pocit, že doplnění vychází kolem 8t km, ale to vážně jen odhaduju, žádné problémy s tím nejsou, při této frekvenci doplňování to ani není otravné. J.
Únor 26, 20196 r Abych se přiznal, tak to tolik neprožívám, protože bych se z toho musel zbláznit...viz například regenerace DPF a případné nedokončení vypalování. Takže leju a jezdím, snažím se s autem zacházet co nejšetrněji, ale prostě najíždí km. Spotřeba do litru na 1000 km. V servisu mi vloni říkal přijímací technik, že prej VW už řeší problém s nekvalitou a prý se chystá zařízení měřící hustotu či co a bude v případě nevyhovující kvality uzavřen ventil...takže nejspíš to bude zase složitější. Pochopitelně se snaží prodat svoje produkty za x násobně vyšší cenu. Auto v létě bude měnit majitele a ten bude vědět, že auto se 150 tis km není nové a musí počítat s případou závadou.
Únor 27, 20196 r Spotřeba bude individuální, protože se odvíjí i podle regenerace, tudíž bude záležet na podmínkách v jakých vůz jezdí. V kvalitě bych problém nehledal, je to prostě dané (32,5% močovina, zbytek je destilovaná voda). Nebude to dělat asi moc výrobců a ti co to dělají musí splnit nějaké normy, asi jako když rafinerie dělá phm. Pochybuju, že by to někdo při té ceně nějak šidil (ředil). Spíš tam bude problém třeba s dalšími komponentami (např. vyhřívání nádrže Adb v zimě). Upraveno Únor 27, 20196 r od l79
Únor 27, 20196 r Zdravím pánové,najeto cca 22100km,Karoq 2.0 Tdi 110kw 4*4 DSG,spotřeba Adblue dle stylu jízdy 1 až 1.25l/1000km.Pokud nemáte v blízkosti tankovací stojan doporučuji pořídit origo hadici VAG 000012499.Pak je dolití z kanystru jedna báseň. Jelikož mě zajímá princip funkce položil jsem dotaz na ŠA :Dobrý den, v návodu na obsluhu Škoda Karoq se uvádí : Roztok AdBlue® zamrzá při teplotě -11 °C a nižší. Pro zajištění funkčnosti při nízkých teplotách je systém vybavený automatickým vyhříváním. Dotaz:je toto vyhřívání aktivní i při parkování vozu např.auto stojí 5 dnů na horách a teplota je mínus 15 stupňů.To by mohla nastat situace,že pak bude vybitá baterie od vyhřívání roztoku AdBlue a nenastartujete vůz nebo vyhřívání je funkční pouze při nastartovaném voze,ale to pak bude asi roztok zamrzlý.Děkuji za odpověď principu činnosti vyhřívání roztoku AdBlue. Po delší době přišla odpověď: Vážený pane toto vyhřívání je aktivní pouze s běžícím motorem. Nová vozidla bývají také vybavené jednoduchým snímačem napětí akumulátoru a v případě, že se přiblíží hodnota k minimu, vedlejší systémy se odpojí. Tento systém vždy zajistí možnost startu. AdBlue není potřeba vždy udržovat zahřáté, jelikož se ihned při startu vozidla nemísí s naftou. Tento běh nastane později při běhu motoru, kdy je tato směs již v kapalném skupenství. V případě, že byste potřeboval techničtější informace, můžeme konzultovat Vaše dotazy se specialistou. Neváhejte nás tedy kontaktovat. S přáním krásného dne, Karel Heřman Takže pro mne odpověď nic neřešící neboť pochybuji,že přívodní vedení je celé vyhřívané. Jinak ale i při -15 stupňů bylo vše ok.
Duben 26, 20196 r Zdravím. Zkusím dotaz tady, byť mám 1.6 motor. Doplňoval jsem (podruhé) AdBlue a protože jsem (blbec) spěchal, nenechal jsem 30s zapnuté jen zapalování. (Mám KESSY, takže zmáčklé tlačítko bez vyšláplé spojky.) Bohužel počítač stále hlásí, že chce doplnit AdBlue a dojezd klesá (aktálně 1000 km). Několikrát jsem zkoušel nechat zapnuté jen zapalování, zda se informace načte korektně. Bez efektu... Tušíte někdo, co s tím?
Duben 26, 20196 r Trochu problém, jsem aktuálně v Německu... :( No snad to vyjde do návratu do CZ. edit 29.04.: tak auto si nechali v servisu, uvidíme... Upraveno Duben 29, 20196 r od motyll
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.