Přejít na obsah

Koupě ojeté Fabie III


Hochmi

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
On 11/1/2022 at 10:38 PM, brrrrm said:

Vyššie pomínaná zvolávačka sa týka CJZB motorov, tj. ešte EA111, ktorá sa montovala do F2 a starých Rapidov do MR2015. Do Fabie 3 a novších Rapidov od MR2016 sa montovala už iba novšia EA211 (CJZC/CJZD).

Sorry, ale musel som ti dať mínus, lebo uvádzaš ľudí do omylu. Ak už tu riešime kódy motorov, tak treba písať presne: CJZB totiž určite nie je motor EA111. Motory CJZ* sú všetko motory EA211, a ak ma pamäť neklame, tak CJZA (77 kW) a CJZB (63 kW) sú ešte EU5 verzie 1.2 TSI EA211.
Motory 1.2 TSI EA111 majú kódy CBZA (63 kW), CBZB (77 kW), CBZC (66 kW, malo napr. ho Polo), CBZD (?) a tieto sa vo Fabii III určite nevyskytujú.

 

Toľko na margo posledných pár strán, ktoré som si prečítal.

------------------------------------------------

 

A teraz kvôli čomu som toto tu čítal. Hrajem sa s myšlienkou, že by som Fabiu II pustil do sveta a nahradil ju Fabiou III Combi zase s DSG. Najprv som bol jednoznačne rozhodnutý pre 1.2 TSI, ale zase mať faceliftovaný model má dosť láka a tým pádom už to vychádza skôr na 1.0 TSI. Na jednej strane trojvalce nemusím, ale asi som schopný obetovať kultúru chodu za lepšiu funkcionalitu (=vyššiu efektivitu), a pri automate asi bude aj dvojhmota, tak by to nemuselo byť tak hrozné. Druhá vec je to, že pri ročníkovo novšej suchej DSG je vyššia šanca že niektoré choroby tejto prevodovky už budú vyliečené. Teoreticky...
Mal tu niekto možnosť povoziť sa s 1.0 TSI a DSG? Aké máte skúsenosti? Primárne určenie je jazda po meste: do práce (často v zápche), do obchodu, a podobne, takže 2-7-10 km trasy, mimo mesta hlavne okresky. Počítam s tým, že občas budem musieť z motora vyhnať pavúkov a skrátený interval výmeny oleja je tiež samozrejmosť.

A nakoľko toto vlákno nie je iba o motoroch, tak ma zaujímajú ešte nejaké veci.
Infotainment: aké ročníky mám pozerať aby to malo Android Auto/Apple CarPlay? Predpokladám, že fabrická bezdrôtová verzia pri Fabii III nehrozí.
Panoramatická strecha: nepotrebujem, ale je jeden pekný kus sa takouto strechou. brať/skôr nebrať/ruky preč?
Obutie: 16" alebo 17" kolesá? Aké sú skúsenosti na originálnych diskoch, prípadne je dobré sa niektorému rozmeru vyhnúť, lebo je kvôli niečomu problémový (veľmi búcha, drahé obutie, atď.)?
Udržiavanie v jazdných pruhoch a ďalší pomocníci: na Superbe mám rád Travel Assist 2.0, ale pomocníci na Fabii III asi nebudú na takej úrovni. Mám sa niečomu vyhnúť, alebo sa na niečo zamerať? Myslím tu hlavne na udržiavanie v jazdných pruhoch.

Sedačky: zopár áut má sedačky s integrovanou hlavovou opierkou? Aké sú s tým skúsenosti?
Volanty: ak vidím že auto má poslednú generáciu volantu (z Octavie IV), tak je to kapacitný volant?

Vo výbave ešte chcem mať tempomat, automatickú klimatizáciu, vyhrievané sedačky, všetky okná v elektrike, Bluetooth handsfree a minimálne vzadu aj parkovacie senzory. Mám sa ešte na niečo zamerať? Videl som jeden zaujímavý kus, ktorý mal senzory aj vpredu, dažďový senzor a ešte aj adaptívny tempomat. Sú ešte nejaké špecialitky vo výbave?

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia nikdy udržování v pruhu nikdy neměla.

 

AndroidAuto bylo určitě od MR17 (možná už MR16) v Boleru, Amundsenu a po FL ještě ve Swingu+. Bohužel ne všechny jednotky to podporuji, tedy hledej auto co má SmartLink v menu. Bezdrátové připojení k dispozici v originálu není.

 

Panoramatická střecha je lepené, problémy nedělá.
 

Ohledne kol, asi R17, 16 mají drahé pneu a reálně je auto stejně tvrdé jak na 16 tak u r17.

 

Pokud jde o sedačky, Dynamic paket je určitě super, ale ty sedadla jsou užší, ne všem musí vyhovovat (na srazu můžeš klidně vyzkoušet v mém autě :) dokud @ExecutedDonut nevymění sedačky bude i příležitost porovnat s klasikou) .
 

Kapacitní volant F3 nikdy neměla.

 

Ohledně motoru si to musíš rozhodnout sám, ideálně vyzkoušet obojí a rozhodnout se. S DSG je vždy dvouhmota, na druhou stranu i tak to důlní, já toho nejsem příznivce a vybral 1.2TSI. Popřípadě @Barenasparena má teď docela čerstvou zkušenost s 1.2/1.0.

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mluvíme o čistě fabrické fabii tak vrchol výbavy jsou přední senzory, adaptivní tempomat(facelift nebo tesne hranice prechodu), hloupé vypínání dálkových světel, senzor deště bez automatického zavírání oken, hlídání slepého úhlu (kontrolka v bočních zpětných zrcátkách take fl), dotykové kliky (full kessy) ale jen na předních dveřích (fl) a couvaci kamera. U faceliftu by měly podporovat smartlink všechny infotaimenty ale to neznamená, že s ním bylo auto nutně zakoupeno (v tom případě počítat ještě s doplatkem 5k)

 

Vím, že panoramatická střecha jako všude jinde může ve výjimečných situacích trpět popraskáním.

 

Podvozek bohužel trpí na to, že je z výroby příliš měkký, při r14 nebo r15 to částečně vykryji pneu, při větších rozměrech se podvozek chová tak, že při najetí do výmolů se po vyjetí kolo vystřelí směrem k autu často až k dorazu a to bohužel vnáší do kabiny nejen výrazný provozní hluk ale i výrazné otřesy. Já teď nedávno vyřešil koupením tuhostně stavitelného podvozku, ktery je o maličko tužší, takže se přestaly přenášet otřesy ale výsledkem je trochu vyžší hlučnost, to se dá řešit dodatečným vytlumením (majitel však musí sám posoudit jak chce do vozidla investovat nad rámec)

 

Poslední modelové péče trojkové fabie dostaly volant z čtverkové oktavie, nicméně postrádají tlačítka výhřevu a tzv. travel assistu, proto je téma kapacitního volantu bezpředmětné.

 

Ohledně volby motorizace, to asi nechám fundovanejsim znalcům, můj subjektivní nazor je jednoznačně čtyř válec, trojvalec nemá setrvačník a pri rozjezdech mi zněl jako starý traktor.

 

Spojka je ještě suchá takze pri vyšším nájezdu hrozí investice, v městské provozu mi kvedlání asi nevadí n a dalnici je to pak zábava, traffic jam assist fabka nikdy nedostala, takže zas tak velkou výhodu za me automat nemá, nicméně pro ženu asi šetrnější volba 🙂

 

Když je člověk šikovnej a najde si díly z druhé ruky, tak jde udělat přestavba na facelift odhadem do 15k.

 

Sedačky za mě subjektivně zase ty s integrovanou opěrkou ale jak psal martab, důchodcům nebo rozvalitejsim typum postav nemusí vyhovovat, sedacky bez integrované hlavové opěrky sice napříč různým vybavovym balíčkům mění textilii potahu ale jsou tvarově naprosto stejné.

 

Pokud majitel fabie rád vozidlu dopřeje nadstandardní investice tak potencial úprav je téměř nekonečný viz třeba @wirerovo vlakno, pripadne i to moje ma po skromnu pár.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Adaptivní tempomat byl i před FL. Teď jsem to kontroloval dle ceníku a ACC je k dispozici od MR17, SmartLink potom od MR16. TJA sice Fabie nikdy neměla, na druhou stranu na své staří se s ACC jako jedno z malá malých aut umí rozjet a zase zastavit do 0km/h.

 

Ještě k motorizacím, od FL je filtr pevných částic, před FL nebyl. Problémy s tím ale nejsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, e1. napsal:

Sorry, ale musel som ti dať mínus, lebo uvádzaš ľudí do omylu. Ak už tu riešime kódy motorov, tak treba písať presne: CJZB totiž určite nie je motor EA111. Motory CJZ* sú všetko motory EA211, a ak ma pamäť neklame, tak CJZA (77 kW) a CJZB (63 kW) sú ešte EU5 verzie 1.2 TSI EA211.
Motory 1.2 TSI EA111 majú kódy CBZA (63 kW), CBZB (77 kW), CBZC (66 kW, malo napr. ho Polo), CBZD (?) a tieto sa vo Fabii III určite nevyskytujú.

 

 

Áno, máš pravdu, čo sa týka označenia, že CJZB je už EA211 - túto chybu si po polroku priznávam. Ale inak aj napriek chybnému označeniu stále platí to, čo som tvrdil v pôvodnom príspevku, že CJZB (63 kW) sa do F3 nikdy nemontovali, čiže riešiť zvolávačku na CJZB motory v sekcii F3 je úplne bezpredmetné.. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve prospěch 1.0 je značné snížení problému s karbonováním sacích ventilů. 1.2 EA211 se špiní prostě hodně, na druhou stranu to obvykle řidič pozná jen na občasném pocvakávání ventilů a sníženém výkonu to je tak vše... Pak ještě samozřejmě zase o něco lepší sptořeba a ten motor i lépe jede.

1.2 TSi má výrazně lepší kultivovanost, kterou si udrží s rostoucím nájezdem (1.0 nová je taky relativně kultivovaná ale zhoršuje se to s km). Rovněž nemá takový turbo efekt, který ne každý má rád.

Obecně když vynechám kultivovanost, jsou všechny plusy na straně tříválce... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo sa týka kultivovanosti, tak to je jedna z vecí ktorú preferujem, na druhej strane ale to bude auto na krátke jazdy po meste, takže tie 3 valce v spojení s DSG a dvojhmotou by som asi vydržal. Na dovolenku a dlhšie cesty s tým už neplánujem ísť.

V tomto prípade je pre mňa dôležitá skôr celková spoľahlivosť (ja viem, DSG...), a to, že mi to auto poslúži nejakých ďalších 5+ rokov ako primárne mestské premiestňovadlo. Akurát pri mladších ročníkoch už ide cena výrazne hore a začínajú sa v tej cenovej relácií objavovať aj japonské autá. Zatiaľ ale nie je nič rozhodnuté, len pokukujem.

Čo sa týka výbavy, ACC by som bral, hlavne ak dokáže zastaviť až na nulu, resp. sa vie behom pár sekúnd aj rozbehnúť, prípadne ťuknutím do páčky.
Potom sa mi ešte páči Kessy, ale asi by to chcelo dorobiť aj pre zadné dvere. Dávnejšie som celé Kessy považoval za zbytočnosť, ale ako som 3 mesiace jazdil iba Superbom, tak som si na to veľmi rýchlo zvykol. Odvtedy stále zabúdam vo vrecku bundy kľúče od Fabie a bundu si samozrejme vždy nechávam na zadnom sedadle. Viete si predstaviť...

Ale späť k veci: chápem, že Amundsen má navigáciu, ale aký je rozdiel medzi Swingom a Bolerom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medzi swingom a bolerom velký, medzi swingom+ a bolerom pro uživatele navenek bude největší rozdíl, že má bolero a dvě fyzicka tlacitka navíc 😀

 

Jinak funkcionalitou téměř stejné, myslím tam jsou takové malé nuance jakože swing neumí ve phonebooku ukazovat fotky kontaktů, neumí si sám po připojení k internet stáhnout obrázky rádiových stanic, nic víc mě teď asi už nenapadá.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano i ne, to co hledáš je podpora SmartLinku, v menu rádia musí být ikona

SmartLink+ | Hudba & komunikace | Vnitřní výbava | Pro váš vůz | Katalog |  Česká republika

po kliknutí na ni se buď zobrazí

Skoda Apple CarPlay verbinden | Kompatible Modelle | SmartLink Probleme

potom je SmartLink aktivní a stačí připojit mobil.

Nebo se zobrazí
SmartLink Rapid - Autohifi, Navigace - ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

a tam je potom třeba řešit aktivaci.

Je třeba to takto ověřit, protože minimálně u Bolera a Swingu+ existují verze kde SmartLink není podporován vůbec. Osobně by jsem se díval po autě kde už SmartLink aktivní je, vyhne se člověk problémům s vyměněnou jednotkou (ikdyž to jednotka umí, ŠA neumí k danému VIN vygenerovat aktivační klíč a funkci aktivovat).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Combi s 1.0 DSG už se vozím druhým rokem, kupováno v cca 35k kilometrech, teď má 70.

Projev a kultivovanost je na Fabii hodně solidní. Pokud se do toho sedá z automatu z vyšších tříd, dieselů s mokrými spojkami apod tak je samozřejmě chování DSG trochu o zvyku, umí být dost chaotická když jsi na ní moc agresivní, z kopce při puštěném plynu zbytečně přetáčet na trojce. Že by nějak zásadně podtáčela se říct nedá, ale taky jí občas pomůžu na rychlost, která mi vyhovuje víc. Tady je škoda absencí pádel. Občas umí být problém dojezd a rozjezd při hodně nízkých rychlostech, kdy si převodovka moc neumí poradit s přechodem mezi jedničkou a dvojkou. Obecně je pak třeba počítat s jemným cuknutím, pokud na to jdeš moc zvolna, případně nějakou tou vibrací.
 

Chce to tedy dostat trochu citu do nohy a naučit se předvídat. Pak ani popojíždění v kolonách není problém a když člověk přesně vychytá sešlapávání, tak se s tím dá v Praze trhat prakticky jakákoliv ulice, auto, předjíždění. Pružné je to (na Fabii) krajně neuvěřitelně, a to i při zátěži.

 

Spotřeba standardně 5,5-6,2 kombinovaná. Hodně sportovně po městě nebo dálnice to jde přes 7, při přejíždění celého Chorvatska po prázdných okreskách jsem naopak jel za 4,1.

Co se týče závad tak v létě odešla řídící jednotka čerpadla, vyměněno v záruce. Taky mi občas zavrzala přední náprava, ale to je zřejmě normální a hned to zase zmizelo. SmartLink mi prodali, ale bez aktivace, což byl pěknej podvod :) Jezdím na r15, uvažoval jsem o 16 z čistě estetických důvodů, ale asi se na to vykašlu, neb je to takhle pohodlný a už mám nové sady letních i zimních pro 15.

Editováno: , autor: PepperTea
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@informatorzabudol si este na jednu vec, co sa tyka motorov 1,2 TSI a 1,0 TSI a to si musi zvazit kupujuci. Nehovorim, ze 1,0TSI je zly motor, ale v spodnom paske ma 1,2 TSI lepsi samotny beh motora, lepsie sa pozbiera, lahsi rozjazd a tak a prave v meste by som povedal pri poskakovani ma 1,2 TSI vyhodu v tomto. S casti to poriesi DSG ak si to vyberie (osobne by som DSG nechcel). Keby je v cenniku pri fabii motor 1,0 TSI a 1,2 TSI beriem prave 1,2 TSI. Dovod je presne, taky ako som pisal, tiez dost jazdim po meste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@houmr Ani bych neřekl. 1.0 se podle mě sbírá stejně dobře jako 1.2 ale u 1.0 nastává  potom od určitých otáček turbo efekt, který u 1.2 není, možná proto máš pocit že 1.2 jde lépe od spodu, já ten pocit nemám... u 1.0 je ten maximální dostupný výkon ve větším rozsahu otáček a nastupuje rychleji než u 1.2, 1.2 má ten efektivní rozsah kratší i proto ti většina lidí řekne, že 1.0 TSI je živější než 1.2.

 

Pokud se bavíš o chcípnutí motoru při klidnějším rozjezdu s nižším otáčky, tak ona velmi ochotně náhle chcípne i 1.2 pokud nemá vytočeno přes 2K.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.2 TSI má využitelný rozsah otáček od 1000 do 6500 a vůbec mu to nevadí, když se člověk zapomene a nechá tam v 50 nejvyšší převod, motor nijak zvlášť na rovině neprotestuje  (to ze ty nízké nejsou pro motor OK je vec jiná). 1.0 TSI je pod 2 tis to úplně mrtvá a důlní i při jízdě po rovině.

 

Nicméně to stále nevylučuje to, že člověk by si to měl oboje vyzkoušet, každému vyhovuje něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@informator 1,2 TSI velmi dobre poznam a samozrejme viem ako jazdi 1,0 TSI, je zivsi, ale vo vyssich otackach ;-) co ti mozem povedat, tak 1,2 TSI urcite nepotrebuje cez 2 000 ot. aby nechcipla ;-) To by uz musel byt hodne nesikovny vodic. Zrucnemu vodicovi na rozjazd staci 1300-1500 a v kopci 1700 ;-) V briezku sa pohnem bez plynu ;-) presne ako pise @Martab lepsie sa to uz neda vystihnut, uzivatelskost je u 1,2 TSI o nieco lepsia hlavne naspodu. 1,0 TSI potrebuje nad 2000 ot. zatial co 1,2 TSI nad 1500 ot. (samozrejme zalezi na prevodovom stupni a ceste)

@DoubleGtoto je dalsi faktor pri vybere ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě 1.2 EA211 je v poslední verzi s 81kW vymazlený motor nebýt problému s karbonováním tak bych řekl že dokonalí. Jeho projev je prostě ve všech případech velmi příjemný, já osobně bych dal rozhodně přednost 1.2 před 1.0, protože na té vyšší dynamice co nabízí 1.0 TSi mi nezáleží. Nakonec když v autě jede víc osob tak oba motory jsou mrtvé, ani jeden není nic co by mě naplňovalo pocitem výkonného motoru i když za mě 81kW je hromada výkonu, zabijí to poměrně dlouhé převody.

Nicméně mě to jako klidnějšího řidiče netrápí, naopak, je fajn si svištět po dálnici 130 km/h s 2.5K ot/min s benzínovým motorem. Je to krásně tiché a nic nevibruje.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@informator ja som bol na zaciatku skepticky k verzii 1,2 TSI 66kW, ze to nepojde oproti Leonu (1,2 STI 77 kW EA 211 EU5) a som prekvapeny, ako na bezne pohodove vozenie staci aj 66kW verzia. Ono samotne auto Fabia nie je ziadne  zavodne, takze tam ani netreba ziadny extra motor.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Ahojte,

mám pouze všeobecný dotaz.

Koukám po kombi shruba okolo 100t km. V současné době je cenově téměř srovnatelné 1.2 nebo 1.0 TSI.Z jedné strany jasné 1.2 4 válce, ale zde max r.2017, srovnatelné 1.0 ale může být 2020-21 a většinou lepší  vybava. Takže v případě 2015 i 5 let rozdíl. To už se na autě mohlo podepsat (koroze, opotřebení apod). 2020 pořádně umyju, ušetřím, dám zátěrky a mám auto na dalších 15 let...Měl jsem 2015 s byl jsem s ním spokojen , s 1.0 nemám zkušenost. Nic jeneho nez fabii kombi nechci(malé auto + velký kufr). Takže názorně 2015 style max vybava nebo 2020 stření výbava?? samozřejmě srovnatelný stav a výbava.

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

“2015 style max vybava nebo 2020 stření výbava?? samozřejmě srovnatelný stav a výbava.”


Max výbava a střední výbava nejsou srovnatelné výbavy… Litr i 1.2 jsou spolehlivé motory bez vrozených vad, liší se trochu převody a tím i odezvou v nižších rychlostech/otáčkách. Projeď se obojím a rozhodni se co vyhovuje. A hlavně jaká výbava stačí a co jsou nezbytné prvky které v autě chceš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...