Přejít na obsah

Zvuk po nastartovani


honzulas

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny.

 

Asi tak jedno ze ctyrech nastartovani za studena ma jiny prubeh. Prvnich cca 15sec po nastartovani jsou volnobezne otacky cca 1300-1400ot/min a zvuk motoru je takovy jak kdyby sycivy, nehezky. Nasledne po teto dobe motor v podstate ztichne a otacky padnou na cca 1000 az 900ot/min.

 

Nekdo podobne pozorovani? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim, mám 1.0 tsi 85kw, nedělá to pokaždé, ale těsně po nastartování se ozve zvuk, jako kdyby to hodně zasyčelo ve spodni části motoru.poradite jestli.je to normálni?

Tak dneska se všiml, že je to pouze kdyz je teply motor a možná je spis zachrastění než syčení.

Editováno: , autor: Enzo81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 6. 2019 na 12:36, honzulas napsal:

Zdravim vsechny.

 

Asi tak jedno ze ctyrech nastartovani za studena ma jiny prubeh. Prvnich cca 15sec po nastartovani jsou volnobezne otacky cca 1300-1400ot/min a zvuk motoru je takovy jak kdyby sycivy, nehezky. Nasledne po teto dobe motor v podstate ztichne a otacky padnou na cca 1000 az 900ot/min.

 

Nekdo podobne pozorovani? 

Ahoj auto mam teprve 4 dny pozoruji to taky, ale myslim si, že je to sytič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

mám jinou otázku, která se s tímto tématem pojí. Za jak dlouho po nastartování je ideální vyjet? Tím vyjetím uvažujme rozumné přidání plynu tak, aby se auto dalo do pohybu, žádná divočárna.

 

V manuálu se píše: " Motor nezahřívejte na místě. Pokud to je možné, ihned po nastartování vyjeďte"

 

Jinde jsem se zase dočetl, že dokud nespadnou otáčky volnoběhu, tak není zahřátý katalizátor a ničí se.

Jinde zase bylo že se má vyjet co nejdřív, že mazací čerpadlo je napojené na rozvody, čili čím dřív vyjedu tím dřív se to více maže.

V jiném článku se zase doporučovalo nějakou sekundu po otočení klíčku počkat ať se "hydroštely znovu natlakují”.

 

Mám v tom hokej, co je ideální?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hosi, resite to uplne zbytecne. O motorech neco malo vim. Vyrobce musi pocitat s ridici i s uplnymi analfabety. Auto se nenecha takhto lehko znicit. Zachazeni nekterych jedincu je dukaz, ze auto vydrzi temer vse. Lepsi je ale setrne zachazeni. 1.0TSI (a mozna i 1.2TSI ze kterych 1.0TSI vychazi) ma prvnich 32 sekund predehrev (jak nekdo pise - katalizator). Co se tyce oleje, olej nabiha do prvnich 2-3 sekund na volnobeh po nastartovani, to je v podstate cas, ve kterem zaradite a zacnete poustet spojku. Pridanim plynu se teoreticky natlakovani olejove soustavy muze urychlit. Pokud se clovek zamysli, tak vlastne nejde o cas, ale o pocet otoceni motorem (jelikoz olejove cerpadlo je samozrejme pripojeno motoru - tuto formulaci berte s nadhledem). Informaci, ze by olejove cerpadlo bylo pohanene elektricky, tedy nezavisle vuci motoru, nemam. Osobne ty 2-3 vteriny bych klidne pockal.

 

Co se tyce naplneni hydrostelu - neprehanejte to cekani, je to fakt zbytecne. 20 let stara auta, kterym hydrostosy velmi casto vubec nefunguji, najedou dalsich 80 tisic kilometru bez poskozeni motoru. V nasem pripade zanovnich aut, mozna ujedete sotva 10 metru a hydrostely jsou natlakovane - a to i bez jakehokoliv cekani.

 

Pokud bychom se meli bavit o predehrivani katalizatoru.. Je jedno, jestli predehrivate se stojicim vozidlem 30sekund od startu, nebo se rovnou rozjedete a ohreje se rychleji. A je to jedno z toho duvodu, ze pokud se rozjedete, tak tim o to driv katalyzator ohrejete. Motor da ze zacatku mnohem vice benzinu (vsimnete si spotreby 3.5 litru behem prvnich 32 sekund), dale zmeni casovani vacek tak, aby do vyfukoveho potrubi slo jeste "nevyhorele" palivo (opet berte s nadsazkou, spise jde o to aby motorvy prostor opoustely teplejsi spaliny) , odkud RJ neuzna, ze katalyzator je dostatecne ohraty. O vse se stara ridici jednotka, netreba abychom to resili my.

 

Za me. Vyjizdim temer ihned, jak rikam, cca 3 sekundy po nastartovani. Zadny podtaceni, zadny honeni studeneho motoru, pekne v klidku, dokud se motor alespon trochu neohreje. Pak teprve vyrazim. Takze hosi zadne prehaneni a vse s rozumem. Jak rikam, kazde auto vydrzi behem zaruky i uplne blb+ce. Staci jen trochu setrnosti a neni potreba resit takoveto veci :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Možná to bude kus od kusu.. ale s mojí 1.0 tsi se po startu nenechá odjet.. prostě "sytič(zvýšené otáčky)" tlačí auto tak silně kupředu, že je to skoro o hubu.. tak vždy musím počkat, až klesnou.. a když to nevydržím a pomalu bych vyjel a nechal auto, ať se "uklidní" podle svého pomalou jízdou.. když na plynu nohu nemám, tak otáčky jdou nahoru, dolu, nahoru, dolu.. a připadám si jako blázen.. takže já čekám vždy.. pak se auto chová jako každý jiný..co mi přijde horší, že zvýšené otáčky jsou i při zahřátém motoru.. za posledních 15let jsem to nezažil v žádném jiném autě.. myslel jsem, že to skončilo s posledním Favoritem.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...