Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

 

V jakém stavu máte uložení předních tlumičů? Tohle jsem měl už na OI, že jedno lůžko bylo v karoserii hodně nakřivo, nepamatuju se ale jestli levé nebo pravé. Tady je to horší vpravo. Hlavně je větší ta mezera mezi dorazem a karoserií, takže pravý bok je vpředu níž. A teď jestli je to od výroby, otlačené časem (autem parkuju na ulici s dost velkým spádem k obrubníku) nebo je to po tom loňském nakopnutí kol, kdy pravá strana šla natvrdo na dorazy. Každopádně tohle může být taky příčinou proč mám pořád vpravo špatně odklon.....

Mohli byste někdo vyfotit svoje auto, jak to máte vy? Stačí odklonit plast torpéda a sundat plastové krytky.

a635dba698a3d6778522c4fe540e8fa6.jpg5f21c76988d1c3998e66be3d4c849e5b.jpgeea6ec355325c67c58195da238690cdd.jpgd8cd21cd91de3bb7c30d467d62177acb.jpg

 

Editováno: , autor: miklisek
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Přidávám další poznatky:

Aktuálně se mi (opět) pootáčí volant mírně doleva, když si sednou dva lidi vpravo. "Spoléhám" na to, že to bude buď otlačené nebo sežvejknuté pravé lůžko uložení tlumiče, co nejspíš odešlo po tom loňském nakopnutí kol po vjetí do díry, kdy to šlo opravdu až na dorazy. Rozdíl 8mm ve vzdálenostech os kol od blatníku tomu dost nasvědčuje. A taky při zatížení pravé strany auta povyjede horní doraz tlumiče mírně nahoru, vlevo se ani nehne.
Kontroloval jsem i jestli pravá tyčka není nějak ohnutá. Asi byla načatá, protože v kloubech byla po demontáži znát už nepatrná vůle, i když to kupodivu na nerovnostech neklepe.
Výše zmíněný rozdíl výšek bude asi taky příčina, proč geometrie je dle měření vždy OK a přitom jsem musel posouvat řídící tyče, protože při rovné jízdě byl volant doprava - viz moje dubnová anabáze s blbě namontovanými puky předních ramen a měřením geo po opravě. Tady je vidět, že na proměření auta servisáci s...., i když DP o tom jasně hovoří, že se má auto před vlastní geo proměnit, jestli nestojí šikmo.

Ve středu jde auto do servisu, tak uvidíme.

Vloženo

Nestraš.

Mě to spíš připadá na to lůžko, jak je vylezlé ven. Četl jsem v nějakém dokumentu, tuším od Elitu, že lůžko horního může odejít klidně po 50tkm, když je špatně nasazeno do misky v karoserii a na tlumič a že by se mělo měnit při každé výměně tlumičů, že je nebezpečí, že bude v misce v jiné poloze, než bylo původně a to pak rychle jde do kytek. Po výměně tlumičů za měkčí z MR2014 mám najeto nějakých 40tm a při jejich výměně se lůžka neměnila určitě.     

Vloženo

Pokud je mezera stejná vlevo i vpravo, je to v pohodě. Ona tam nějaká musí být. Jde o to, že já mám vpravo ten horní talířek nesoustředně s tou miskou v karoserii a to o dost. Viditelné hlavně při pohledu zepředu. A rozdíl výšek lemu blatníků mám 8mm, což už je mimo toleranci.

Vloženo

Tak uložení vyměněno. V obou lůžcích byly otlačeniny. Hlavně ale pravé lůžko má hodně excentricky otvor pro ložisko, možná proto byl pořád vpravo odklon mimo toleranci a blížil se -1,0°. Jestli se to takhle natáhlo za těch 81.000 km nebo to bylo takhle excentricky z výroby už nezjistím. Každopádně auto teď jede opět "jako nové" tzn. volant se nehne při nasednutí dalších pasažérů vpravo a je znát, že volant se točí se stejným odporem na obě strany, což taky už léta nebylo. Výška obou lůžek nad miskami je taky +/- stejná.

 

vpravo

IMG_20190815_205813.thumb.jpg.c01a31e27d00c9a3845c8776fb9c2803.jpgIMG_20190815_210022.thumb.jpg.c90bd9a67f8cf6ad108c8134726d658d.jpg

vlevo

IMG_20190815_205830.thumb.jpg.7dece704498545ef178c93950cd3a477.jpgIMG_20190815_210030.thumb.jpg.a492789ede0daff590182186de645e5b.jpg

vpravo-vlevo

IMG_20190815_210150.thumb.jpg.30a536ffa4beda3e9a7917b4c32091e9.jpgIMG_20190815_210320.thumb.jpg.f0ad10fb2191d4b8bbf783aedbb2858a.jpg

vpravo nové

IMG_20190815_203116.thumb.jpg.ef93985ce065b4edd022f84f29325932.jpgIMG_20190815_203203.thumb.jpg.fca335ce6575af6fe13e3157966bae6f.jpgIMG_20190815_203139.thumb.jpg.02c7f7d7913e51d64ac861eb867e250d.jpg

vlevo nové

IMG_20190815_203328.thumb.jpg.efea994a90d89d8a33bd5f6fe82c32e4.jpgIMG_20190815_203345.thumb.jpg.9986d76c9eb608fb026484f12998a3d9.jpgIMG_20190815_203407.thumb.jpg.a68c3eff29eacb57931f565263d3f987.jpg

   

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Miklisek: Cau to znamena ze ak mas poskodene tieto horne ulozenie tlmicov tak sa volant nemusi s rovnakym odporom otacat na obidve strany ? Pretoze nieco aj ja vkuse citim na riadeni ze raz ide do jednej strany lepsie ako do druhej. Po vymene ti naozaj ide lahucko to riadenie??? Diky za odpoved.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Servus priatelia.

Dnes som sa konecne pochytil urobit vzpery na kapotu a napadla mi tato tema.... Dal som dolu krytky a....len mi tak napada asi nie je moc bezpecne jazdit s tym ci? Nakolko je vsak korona situacia oprava zjavne bude musiet pockat.

1a 3 foto = lava strana
2foto = prava strana

S riadenim problem nemam.... 6cf89a6f4c5211da53ea2198f538c4e4.jpg64fef5eea79fc1ba8d062c2fb1532254.jpg27aeff3332779b8d438ee4c26038ec5e.jpg

Vloženo

Myslím, že pokud auto jezdí bez problémů a pazvuků, tak není důvod k opravě. Stačí aby stálo v mírném svahu, případně s vytočenými koly a už se tlumiče v silentbloku pohnou ke straně.

Vloženo

Ked som to fotil stalo na rovine... Zaraza ma ale ze je to tak moc vysunute do hora a dokonca jedna strana viac a druha menej....nechcel by som sa ocitnut v situacii, ze ma naprava opusti na prvom retarderi

Vloženo

No osobně si myslím, že toto je špatně, že máš už vymačkaná horní lůžka. Navíc vlevo a v pravo to sedí jinak a musí být rozhozený vůči sobě záklony kol. Kolik máš nalítáno? Normální stav totiž musí být tak 3-5 mm nad ten hrníček, co se do něj lůžko opírá a mělo by to být symetrické. Náprava tě neopustí, spíš se zhoršily jízdní vlastnosti auta, aniž si to postřehl.    

Vloženo

Nabehanych mam cca 60000km,pred 3mi mesiacmi stk/ek....4rocne auto. No potesil si ma ze ma naprava nenecha kdesi na ceste...
Ked sa ukludni tato situacia dam to urobit.
A taka otazocka...okrem zhorseneho riadenia(fajkt som ziadnu zmenu nepostrehol, len ked sa ochladi tak sa ozyva z pod kapoty pukanie pri vytoceni volantu na doraz) co sa moze viac pritrafit?

Vloženo

A vies mi povedat co vsetko k vymene potrebujem? Mam na mysli nahradne diely. Na nete (skoda diely) mi toho naskakalo pri zadani horne ulozenie predneho tlmica trosku viac a pre mna je to novinka, aby som neobjednal nieco navyse [emoji4]. Mam jedneho znameho servisaka co mi dlhuje nejaku sluzbicku, a ked to budem mat v rukach nebude sa moct vyhovarat, ze nema kde kupit nahradne diely....

Vloženo (editace)

Pokud není další problém, tak stačí vyměnit jen to horní uložení. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0412331b-horni-ulozeni-predniho-tlumice-skoda-22169.html

Případně ještě axiální ložisko: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/357412249-lozisko-predniho-tlumice-de-6933.html

Práce je v podstatě stejná jako při výměně pružiny.

 

Osobně bych to ale neřešil. I když to vypadá nevzhledně, tak na jízdní vlastnosti to bude mít zanedbatelný vliv. I kdyby to bylo u strany o 3 mm, tak změna odklonu vzhledem délce tlumičové vzpěry s těhlicí bude zcela zanedbatelná. Sice když to vyměníš, tak ta horní miska bude těsně nad tím nákružkem v karoserii, ale za čas to bude tam kde to je teď. Stejný uložení používala už octavia 1, čtyřkový golf a spousta dalších koncernových aut, takže je dostatečně vyzkoušený a určitě není důvod to měnit po 60tkm. Nehledě na to, že by měla navazovat geometrie a vystředění volantu je pro dnešní opraváře čím dál tím větší problém. Osobně bych to měnil až v rámci výměny tlumičů, pružin, nebo při poškození axiálního ložiska.  

Editováno: , autor: Jarda-k
Vloženo

Takze staci len tieto dve veci? To ze to vyzera ako to vyzera je mi jedno, len mam stale obavy ze sa tym ulozenim (nesumernym) pos.rie nieco dalsie.

Hm este mi napadlo... Pod krytkou je zavitova tycka a na nej matica. Neda sa to v tomto pripade len nejako dorovnat tymito dvoma komponentami?

Vloženo

Neboj nic se s tím neposere. Je to nesouměrně namáhaný, takže se to nesouměrně opotřebovává. U favoritech a feliciích se dělo v podstatě to samý.

 

Ta závitová tyčka je pístnice tlumiče. Matka drží tu horní misku. Když se tlumičová vzpěra demontuje z vozu, tak se ta matka demontuje.

Vloženo

No já nevím, jestli je to normální. Proč by to bylo namáhaný nesouměrně? Proto, že je vpravo motor? Promáčklá jsou obě lůžka skoro stejně výškově, jen vpravo natlačené dozadu, vlevo víc k ose auta. Já bych to ale nepodceňoval, normální to není. Uvidíš, v jakém stavu budou lůžka po vymontování.   

Vloženo

Lozka vymenene a popravde servisak mi povedal, ze je to zbytocne menit, ze po par mesiacoch to bude to iste. A z mojho pohladu tie lozka nevyzeraju byt znicene, len nie otlacene rovnomerne....no som zvedavy po akom case opat vylezu tak vysoko ako tieto stare. Objednaval SKF sadu. e8f831bcdf5fcb259052977753d97dec.jpg99ee8a384a2f0293aec3ed7450623d44.jpg

Vloženo

Přesně tahle jsem to měl taky. Ty lůžka nejsou jen otlačená, ale myslím i vyosená. Já dával sadu Lemförder, tvrdí se, že je to nejlepší řešení s ohledem na kvalitu pryže.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...