Přejít na obsah

Motorový olej


slovacik

Doporučené příspěvky

@Rapid1.0 dnes je to tu samí odborník, ktorý má všetko podložené faktami a pritom len nevie čítať s porozumením. Ja na nikoho nechcem a ani nebudem útočiť, apropo je to každého vec, čo si so svojím autom urobí. Mne sa len nepáči, že sa tu vyjadrujú do diskusie tak, ako keby tomu rozumeli a potom niekto, koho toto bude tiež zaujímať bude zmätený. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U vozidel vybavených OPF ti autorizak nenaleje 502.00 mají na to instrukce, pokud ano přebírají záruku na motor.

U modelů bez OPF ano, při nastavení pevného intervalu 15tkm/rok.

Toť restrikce výrobce vše ostatní je o benevolenci servisu.

edit: pardon, mluvím o 502.00 504 byl překlep.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, vormen napsal:

a co třeba filtr pevných částic a olej? jinak magnetický šrouby byly vždy jen na převodovce, tak nevím, kdes viděl ty špony na něm a navíc z motoru, kde většina dílů je z nemagnetické slitiny...

Filtr u benzínových motorů má požadavek na bezpopelné oleje, což jsou oleje VW 508.00 ale i 504.00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

není náhodou 504.00 jen mid sap olej a 508.00 low sap olej ? Mid sap oleje se dají používat i u dieslu s DPF takže to asi zásadní problém nebude, ale dá se očekávat nepatrně nižší životnost OPF...

Ale je možné že kecám jsem líný si to ověřit :-) 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezaváděj tady nové označení olejů.Nevím o tom že by se někde uvádělo mid sap a low sap.

Debata naprosto nesmyslná.Každý rozumný motorář ti poví 5W30 a 15.000km.Víc se s tebou nebude bavit.

Dobrý olejář-třebas p.Demel,jedinný ofic.dealer Agipu pro ČR by ti mohl povykládat o nových olejích,jejich mazacích filmech atd.prostě to,o čem vy tady nemáte ani ponětí a hádáte se jak malí kluci,oháníte se s "pseudo-odborníky" ze Škoda servisu,co kolikrát ani nemají páru,jaké jejich prodávané auta mají mít normy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to cosby můžu  potvrdit, že opravdu i v některých autorizovaných servisech Škoda a to přímo přejímající technici oprav a garanček i prodejní manažeři mají opravdu "velký hokej"  co se týče motorů a k tomu předepsaných norem motorových olejů, holt několikanásobná osobní zkušenost. Tady na fóru je skoro každý druhý odborník na oleje, mě stačí se řídit obecnými radami tribotechnika pana Černého (zájemce si jeho články na webu jistě najde) a měnit olej v rozmezí cca 15.000 km a stačí, co chcete pořád řešit. Inteligentní člověk, který umí pracovat s internetem si relevantní odpověď na to jaký olej do jeho motoru vždycky v pohodě sám najde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, pekne ste to tu napísali chalani. Pán Černý je v tomto odborník a preto som napísal to, čo som napísal. Iný sa do mňa hneď obuli ale tak, aspoň vidno, kto sa o autá naozaj zaujíma a kto okolo nich len chodí a niečo pochytí. 

 

@headerTDI k tým olejom, na Alze majú napríklad Castrol z nemeckého importu za cca 35e 4l, čo mi príde fér cena a hlavne istota pôvodu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnit olej po 2tis. z 0w20 na 5w30 je jako chodit teď po městě s rouškou - dobrý pocit,  ale naprostá zbytečnost.  Dnešní motory vydrží naprosto bez problémů minimálně 150tis. tj. 7 let i v případě, že do nich budeš lít "vodu", takže řešit něco, že to udělá motoru dobře je trochu schíza. A nepředpokládám, že si někdo ty dnešní auta kupuje s výhledem, že je bude provozovat přes 10 let. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapide1.0 Naprosto jakoukoliv značku, dodržuj lhůty výměn, popř. když chceš tak si je i zkrať , dodržuj předepsané normy olejů od výrobce aut a jak bylo již řečeno, kupuj od zavedených a vyzkoušených prodejců. Když toto budeme dodržovat, tak žádný olej z oficiální distribuce nemůže motoru uškodit a nemá smysl si navzájem některé oleje odsuzovat a některé vyzdvihovat.  I ten olej z Kauflandu poslouží dobře a když ho třeba po těch 15.000 km vyměním, tak se nic motoru nestane. Nebo si někdo myslíte, že nadnárodní řetězec pod nějž Kaufland, ALZA, Mall atd.atd. patří si může dovolit prodávat falešné oleje a ještě k tomu takové, co motoru budou škodit? Neřešte značky, řešte si vlastní kapsu, jestli jste ochotní za litr oleje dát třeba 200,. nebo 1000,- Kč.

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, vormen napsal:

. A nepředpokládám, že si někdo ty dnešní auta kupuje s výhledem, že je bude provozovat přes 10 let. 

Já třeba ano, kupoval jsem nové auto na důchod a chci aby mi vydrželo do konce mého motoristického života, třeba těch 20 let. Takže tak a věř Vormene, takových důchodců je jen v mém okolí hodně. Holt žiji na tzv.generačním sídlišti, kde 1/3 osazenstva je  takových jako já a odhaduji tak 20% si z nich  na důchod kupuje  nové auto a pravděpodobně tak každý asi to poslední. Ale jak jsem psal o nějaký ten můj příspěvek výše, značku oleje neřeším, ale normu a včasnou výměnu, tak to určitě ano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cosby

Dopnil bych ještě Shell, ten je na tom úplně stejně. 

@Rapid1.0

Když už se ptáš vyloženě mě, tak ti odpovím. Opravdu na značce nezáleží, dodržuj normu předepsanou výrobcem, zvol si viskozitu adekvátní tvému provozu, respektive na normální podmínky vezmi standardní širokorozsahový olej. Vyber si značku a pohlídej si, ať máš jistotu, že tvůj prodejce bere olej z oficiální distribuční cesty.

Měň olej tak jak je správný a věnuj se raději tomu, jestli šukají líp blondýny nebo brunety protože to máš jako s tou značkou oleje :D 

 

Já osobně preferuji raději výrobce kteří nevalí hromadu peněž do reklamních kampaní. Proto většina mých strojů jezdí na oleje které z laiků nikdo moc nezná. 

Co je mi třeba líto, že Aral skončil na českém trhu, protože jejich oleje opravdu nebyly špatné ;)

Přecijenom zaplatit si kampaň kde mi výrobce jako VW vygravíruje logo na víčko od oleje nebo jak to tam je, mi zavání monopolem.. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dolezita je norma vyrobcu skoda. Pac ten olej musi splnat iste parametre, napr nesmie vytvarat nadmerne mnozstvo karbonu, a nesmie dojst k predcasnemu vznietwniu paliva v dosledku zleho oleja. Nastava detonacne saplovanie a fatalne nasledky pre motor. 

Tak ze ked ste sa rozhodli pre turbo kosacky, tak tam lejte to co schvalil vyrobca motora svojou normou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...