Přejít na obsah

Úsady v chladící kapalině


stanmar

Doporučené příspěvky

Po roce a půl provozu (neboli najetých 25 tkm) jsem při kontrole množství chladící kapaliny v expanzní nádobce zjistil, že je v ní vrstva úsad. Po následném vysátí malého množství kapaliny zjištěny částečky úsad i v ní. Co jsem zatím vysledoval zde na fóru, problémy s úsadami / zakalením chlad. kapaliny mají spíše naftové motorizace (1,6 a 2,0 TDI). viz Usazeniny v chladící kapalině - naftové motory

U mě to není tolik viditelné, to že není závadná kapalina o mnoho barevně rozdílná oproti nové G13 přikládám naředění koncentrátu.

 

IMG_20190817_154852.thumb.jpg.fc522081fa26fda42d7d6eb03028e219.jpgIMG_20190817_155052.thumb.jpg.0b8b3f4f3309ea7873f49a52146f777c.jpgIMG_20190823_113156.thumb.jpg.84a5f4475bccbf22195de544263ce769.jpgIMG_20190823_113141-2.thumb.jpg.9fa31f445f543813d6f58e6b6420cc07.jpg

 

Dnes vůz přistaven do AS na posouzení, z MB následně schválen proplach a vyčistění celého vodního okruhu, a poté zapravení nové směsi. Vše by mělo být na záruku, v rámci reklamace.

Z jakého důvodu k tomu došlo, netuším. Pravděpodobně už mohla být chyba v kapalině z výroby. Pokud došlo k přepálení kapaliny (pokud to vůbec u benzínových motorů lze), nevím nakolik tomu (jestli vůbec) přispěl ostrý několikalimetrový výjezd v alpách a několik více než 500 km jízd v kuse. Podotýkám že za poslední dva měsíce jsem najel skoro 10 tkm. Před prázdninami jsem ještě nic nezaregistroval.

Pokud mi budou schopni v autorizáku k danému poskytnout nějaké další informace, určitě se o ně zde podělím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • stanmar změnil název na Úsady v chladící kapalině

U benzínu bych to kvůli větší teplotě spalování čekal víc než u dieselu, ale 1.8TSI zase nemá ty vodní intercoolery jako EA288, ne? (a někde jsem čet, že se to přepalovalo v nich)

Každopádně, příčina jsou prej silikáty v G13 a nově se má používat G12 EVO bez nich: https://www.autorevue.cz/skodu-kodiaq-ceka-facelift-prosty-zasah-uz-ted-vylepsi-skoro-vsechny-motory-vw

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty zde v prvním příspěvku jsou z mého vozu. Foceno v garáži s prosvícením baterkou, pro lepší viditelnost úsad v nádobce. Skutečný odstín kapaliny jenž je v systému je tedy vidět až ve zkumavce. 

Dnes by jim měli do servisu přivézt chemii na vyčistění, dle vyjádření technika vzhledem k časové náročnosti celého postupu, který trvá několik hodin by to měli mít hotové do pátku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Celý systém propláchnut, naplněno novou chladící kapalinou - opět G13, ovšem nedopátrali jsme se od kterého výrobce. (1,8 TSI bude možná jediným motorem, kterého se netýká změna na G12, možné je také, že se dává jen do všech nových motorů v prvovýrobě). Navíc vyměněna i expanzní nádoba - nešla jim dokonale vyčistit.

Vše provedeno v rámci záruky. Každopádně je na tuto závadu TPI. A bohužel prý nejsem jediný, komu se u benzínového motoru něco takového stalo.

Navíc jsem si 100% jistý, že k takovému přehřátí aby se rozsvítila signalizace rozhodně za celý provoz auta nedošlo. Takže spíše to vypadá na závadnou chladící kapalinu. Nicméně to v autorizáku nedokázali nijak zjistit v čem byla chyba, která způsobila popsaný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 9. 2019 na 14:04, stanmar napsal:

Celý systém propláchnut, naplněno novou chladící kapalinou - opět G13, ovšem nedopátrali jsme se od kterého výrobce. (1,8 TSI bude možná jediným motorem, kterého se netýká změna na G12, možné je také, že se dává jen do všech nových motorů v prvovýrobě).

 

Jestli je k tomu nějaký TPI nevím, ale pirátská ETKA, která ovšem vždy seděla s ofic, tak ta říká toto, zlomové datum pro nasazení G12 na linkách Škoda od 8.7.2019, platí pro všechny motorizace, co jsem narychlo zkoukl, tedy i pro EA888. Jak moc je to závazné pro servisy je otázka, G13 není zakázaná, takže lze vydodat to co je na skladech ...

 

A co je zajímavé, jak je to u sourozenců VW a Seat - nemaj G12 v ETKA pro tyhle MY dosud vůbec zohledněny a jedou vesele dál G13 ...

U Audi rozlišují MY, 2018 maj G13, 2019 jedou G12, tedy už někdy od poloviny 2018 ...

Opět koncernový guláš a rozdílný přístup ke stejné technice ...

 

792762740_1.8CJSA.thumb.jpg.a88435ee7d2d228882243b491f0b7ef6.jpg 1352843278_AudiEA888.thumb.jpg.a10c08df839b64bd37353f0e835d5b00.jpg

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...