Přejít na obsah

Zimní pneumatiky


DEZENT

Doporučené příspěvky

ked je sneh alebo lad,  nejazdim. ide mi iba o pilicajtov a poistovnu.

mam zimne pneu na diskoch, ale uz ma unavuje 2-x do roka to prehadzovat kvoli 500 km najazdenych za zimnu sezonu na suchych ci mokrych cestach.

jazdim absolutne defenzivne , s tym ze davam pozor na to ako jazdia ini ,aby som im dal prednost.. :- /

prec su casy, ked som nedovolil nikomu zaradit sa pred seba....

Pokud nejezdíš, nepotřebuješ ani zimní gumy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo je lepšie na zimu, širšie či užšie? mesto-mimomesto, diaľnice nie. momentálne sú na aute 185/60 R14 po predošlom majiteľovi, ktoré cez leto na dojazd stačili. zima klope na dvere, a zatiaľ nemám žiadne skúsenosti :/ oco trvdil, že možno by bolo lepšie niečo užšie kvôli snehu (165/60 R14 ?), lenže tým aj nové disky? na hory nejazdím (lyže ani board) a ani neplánujem zatiaľ...

v časopise Svet motoru dobre dopadli v hodnotení http://eshop.pneubox.sk/katalog/product/14657-18565R14-185-14-86-T-ContiWinterContact-TS850/ i keď tam to dávali na F2 v rozmere 180/60 R15T

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nebudeš chtít jezdit každý půlrok do servisu a nechat si přehazovat pláště, což jím určitě moc neprospívá a stojí taky peníze, tak si budeš muset druhý disky koupit. Od zimních gum nelze očekávat zázraky, oboje mám 185 a jezdím s nimi po dálnici i do hor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

disk som chcel použiť tie, čo mám momentálne, klasika plecháče. na leto iné disky. len je otázka, aké široké gumy. či môžu byť 185 ako doteraz na tých diskoch čo mám, alebo na zimu radšej 165 na tie disky čo mám, alebo 165 na nové disky

neviem, ako to ináč vysvetliť :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na zimu vzdycky uzsi, zrovna o tom Rasto Chvala natacel videoblog: http://www.youtube.com/watch?v=DatgRP6bJkc

 

Blbost vycházející z dávnější úvahy platný pro soutěže a rally - tam je užší guma do sněhu lepší, protože v soutěžích se můžou používat hroty a ty se tak snáz "proříznou" na tvrdej podklad. Moderní gumaři naopak doporučujou kvůli větší ploše kontaktu s podložkou U PNEUMATIK BEZ HROTŮ používat stejnou šířku běhounu, jako se používá v létě. 

 

Uvědomte si, že záběrovej moment na sněhu u zimní gumy vytváří velký množství "lamelek" = těch tenkejch nářezů napříč nebo šikmo přes jednotlivý "figury" vzorku - tam se ty naříznutý špalíčky při záběru částečně ohnou ve směru pohybu po obvodu gumy a vytvoří tak na plošce každý "figury" několik napříč vedoucích hran, který jsou ve skutečnosti to jediný, co na sněhu zabírá - a je úplně jedno, jestli guma v ten moment akceleruje, nebo brzdí.

 

A jednoduše na širší gumě je těch lamelek napříč přes gumu větší dýlka než na gumě užší.

 

Tudíž kdo s poukazem na lepší vlastnosti užšího profilu ve sněhu obouvá v létě 195ky a v zimě 185ky nebo ještě užší, sere si do kapsy - a ještě se tím chlubí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wirer: pokud máš plecháče a letní gumy 185/60, tak bych koupil to samé i na zimu :) zaprvé kdyby jsi chtěl užší, tak to je 165/70 a musíš mít jiné disky o šířce 5J :) na 6J disky tyto gumy dát nesmíš :) takže bych u tebe zůstal u 185/60 R14, jezdí na tom přítelkyně a pohodička :)

 

Já mám docela dobrou zkušenost s Barum Polaris 3 a s Contintental WinterContact T820 nebo jak je to číslo :) na moje ježdění to v klidu stačí :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja pridam vlastni zkusenost. devet let jsem v zime na autech pouzival sirku 165 a tesil jsem se az napadne snih a prijdou kalamity, jizda bezproblemova. pak jsem koupil auto, kde byl min. rozmer 175 takze abych nemusel kupovat novy disky, dal jsem na zimu 185 a od te doby je pro me jizda v zime doslova nocni mura. gumy jsou sice super, vsude vyjedu, nikde nezustanu, ale jak je nasilnici rozjezdenej snih, tak to je smrt. auto pri vyssi rychlosti a najeti do vyssi vrstvy teto kase ma snahu se hned otocit. o projizdeni zatacek v teto srac.e ani nemluvim. takze cersvej hlubokej, zledovatelej snih, vylozene brecka jsou vpohode, ale rozjetej snih se neda. s uzkejma jsem nemel problem na zadnym povrchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zimní guma má zvětšenou samočistící schopnost dezénu - a v případě ve videu zmiňovaný "sněhový kaše" je to pořád o ploše dotyku mezi gumou a podkladem. Když jsou dobře navržený figury, dokážou se i tou "kaší" prohrábnout tak, aby držely směr, když už nedokážou udržet na 100% adhezi a proklouznou. Ono to je taky o tom, jak kdo umí jezdit - někdo požaduje od gum, aby i v zimě jely jako po kolejích, jinej se dokáže smířit s tím, že gumy občas hrábnou nebo uklouznou. Toho prvního pak k smrti vyděsí situace, kdy jeho "kolejový" gumy mžikově překročí svoji adhezní mez a byť i jen na skutečně kratičkej moment, ale skutečně ujedou - takovej řidič pak nezvládne leknutí a skončí mimo cestu v kotrmelcích, v horším případě napasovanej pod něčím, co trefil v protisměru. Naopak gumy, který předem varujou mírným klouzáním, že se auto blíží k adhezní mezi, jsou daleko lepší variantou - nebezpečí si vědomej řidič na nich podvědomě ubere plyn ještě dřív, než se ztráta adheze nadobude trvalej charakter. 

 

Já jsem taky léta používal na zimu užší gumy - s velkýma figurama dezénu typu "hrabáky" i s pozdějšíma "lamelovýma". A nebyl pro mne problém obrátit na zimní cestě auto o 180° - prostě stačilo nabrat vhodnou rychlost a po patřičným zatočení přišla ke slovu ručka. Když jsem najel větší rychlostí, leckdy se hodiny povedly i "s kukačkou" = o 360°. Platilo to i pro moje současný auto - dokud bylo na zimu obutý do 15" 185/65 Polarisek 2. 

A pak jsem vloni koupil 15" Vredesteiny SnowTrac 3 v profilu 195/55 a všecko bylo jinak - nejen že na holým asfaltu kola neřvaly jako vojenský taktický balónový pláště na tatře 815, ale na sněhu i břečce auto drželo směr jak přilepený i přes snahu urvat zadek s pomocí ručky. Je to prostě fakt - dobrá zimní guma nepotřebuje zužovat profil ani do sraček. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vďaka za rady. asi fakt ostanem pri tých 185/60 R14 na zimu, a potom na leto nejaké R15-R16 podľa ponuky. čo sa týka kaše, s tým som nikdy problém nemal, už vodičák som robil na snehu, zimu mám rád keď som vo vyhriatom aute...

Polaris 3 - 41,40 €

ContiWinterContact TS850 - 55,10 €

možno by tie Polaris-y stačili...do roboty, občas niekde na menší trip

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tvl, srovnavat polaris2 nejde s zadnou jinou gumou v zadnym rozmeru! to je asi nejhorsi novodoba zimni guma nepocitam-li nejaky cinany. ja jezdim celej zivot jenom sava eskimo, hodne davno S2 a nekolik sad S3. auta stejne kategorie, fabia, ibiza. takze tu zmenu 165/185 muzu dost dobre zaznamenat. navic jezdim nekolim let denne stejnou trasu tj. 2x 25 km, mesto, mimo mesto a dalnice, stejnym stylem, takze poznam sebemensi zmenu v chovani auta. kdyby sis koupil ty vredesteiny 185, tak sedi uplne stejne jako tvoje stavajici 195ky, to jsou hodne dobry gumy o kterych jsem uvazoval na letosni zimu, ale zustal jsem u sve overene bezproblemove gumy. letos mam prvni zimu vetsi auto, navic s ESC apod. ficutama, tak se uvidi jaky budou savy na tomhle aute. nedokazu si predstavit, ze bych nechal na zimu 215, stejny jako mam v lete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, ale asi záleží, kde na těch Polarisech jezdíš. Já je měl v různých rozměrech ještě na Felicii, pak i na FI, v práci je máme na FII (195 R15) a nebyl s něma žádný výrazný problém (jen jsou hlučnější za mokra). Je pravda, že na hory jsem s nima nejezdím. Ovšem v rozměru té FII nám dali jednu zimu nějaké Dunlopy a ty nestačily ani na Prahu. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych pravdu řekl, 195 gumu neberu jako širokou :) to je prostě normální guma a na většině větších aut ani menší dát nejdou. Ale je podle mne nesmysl jezdit v zimě na gumách 215 a vyšší, pokud to samozřejmě vozidlo nevyžaduje. Je mi jasné, že na BMW X5 užší gumy, než 255 prostě nedostaneš. Jde o to, jaké auto máš. Pokud má člověk Fabii, tak pro tu je ideální šířka 165 - 195 guma, ale dát na ní zimáky o rozměru 215 je podle mě holý nesmysl. Ono jde i o váhu kola. Přece jenom plecháš s gumou 165 váží pár kg, ale když si dáš na auto alu kola s 205 nebo 215 a jedno kolo váží 20 kg, tak to má taky celkem vliv na to, jak se auto chová na silnici :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zdravím a mám takový dotaz:jedná se o to,že zimní guma už dojíždí 4 mm a přemýšlím,že ji nechám na dojetí přes léto.Ale je to zimní guma a jako taková má mít dezén 4 mm,podle logiky věci je jedno kdy na ní jezdím.Setkal se někdo kdo dojíždí zimní gumy přes léto s problémy u policajtů či pojišťovny?Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S problémem snad ne, ale s kecipindama od chlupáče při kontrole na cestě.

Na formanu jsem jezdil zimáky celoročně, vždycky jsem koupil pár protektorů na podzim, dal je na předek a ty co tam byly hodil dozadu - a další podzim zase.

No a jeden rok se nějak nadurodilo "konvalinek" a v květnu mě kontrolovali snad 5x - no a pokaždý měli narážky, kde je na cestě sníh, že jezdím gumy se značkou vločky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...