DušanV Vloženo 9. Května Autor Vloženo 9. Května K doplnění předešlého příspěvku dodávám, že i dle listu "Le Figaro"dědic Fiatu soolečně se šéfem Renaultu směrem k EU říkají: "Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě." https://www.lefigaro.fr/conjoncture/john-elkann-et-luca-de-meo-le-sort-de-l-industrie-automobile-europeenne-se-joue-cette-annee-20250505 https://www.autoforum.cz/zajimavosti/dedic-fiatu-s-sefem-renaultu-dali-eu-ultimatum-bud-neco-zmenite-ted-nebo-znicite-autoprumysl-za-pet-let-bude-pozde/ Citovat
DušanV Vloženo 13. Května Autor Vloženo 13. Května Víte čemu se může říkat "Elektro efekt"? Třeba tomu, když někdo vyrábí auto se spalovacím motorem a pak pod stejným jménem začne vyrábět auto čistě s elektromotorem, no a postupem doby vidí, že prodeje mu spadnou třeba na 1/10 původních čísel. To je řekl bych až "Turbo elektro efekt". A kdo že to takhle má a s jakým typem auta? Je to FIAT a jeho dřívější ikona FIAT 500. Kdysi se prodávala po statisících ročně a nyní za první kvartál 2025 se ho v Evropě prodalo jen 4288 kusů, To by mohl FIAT rovnou zabalit, nebo celý koncern Stellantis by ho musel zadotovat, aby se to dalo přežít. A tak se ani nedivím, že FIAT chtě, nechtě musí přistoupit na znovuoživení pětistovky se spalovacím motorem. Já se vůbec divím, kdo tyhle vymyšleniny v legislativě EU dělá, prosazuje a schvaluje, že namísto abychom vyráběli a provozovali malá auta na cesty po městech a okolí, tak se automobilkám spíše vyplatí vyrábět těžké a vysoké mastodonty s kterými se pak prohání třeba i tzv. rozvozové paničky s malými dětmi po pár stovkách metrů denně. Ovšem částečně tohle obdobné platí nejenom pro spalováky, ale taktéž pro elektromobily. Ekologie jako prase. Pro vysvětlení se jedná u spalovacích aut mimo jiné třeba o emisní propočty a koeficienty vzhledem k hmotnostem aut, kdy malá auta a jejich ceny (a pokuty za emise) prostě nemají mnoho šancí na prodej oproti výše zmiňovaným mastodontům. https://www.autoforum.cz/predstaveni/chladic-nadrz-radicka-fiat-ukazal-prvni-vyrobene-nove-spalovaci-petistovky-zazehne-znovu-lasku-k-dnes-neprodejnemu-bestselleru/ Citovat
Pawouk Vloženo 28. Května Vloženo 28. Května Elektromobilita v praxi - fotka z dnešního rána. 1 1 Citovat
Mira96 Vloženo 28. Května Vloženo 28. Května (editace) Legrační fotečka, tohle mám potvrzené od šváry, v Norsku běžná věc a v mnohem větším množství 😉 PS: A může se modlit, aby okolo nešel nějakej škodík a tu prodlužku mu neodpojil. Editováno: 28. Května, autor: Mira96 Citovat
Pawouk Vloženo 28. Května Vloženo 28. Května Přitom o kousek dál je na souběžné ulici nabíječka na MOLce. Citovat
velkytom Vloženo 29. Května Vloženo 29. Května Nojo, ale takhle si to v paneláku zapojil ve sklepě do světla ze společného rozvodu a na nabití se mu složí 24, nebo kolik bytových jednotek 😋 ... tvl. já bych měl strach, že mě to přinejmenším někdo rozpojí 😀 Citovat
DušanV Vloženo 29. Května Autor Vloženo 29. Května (editace) Hm, shodou okolností bydlím právě v paneláku se 24 bytovými jednotkami a pokud by si to někdo takto u nás zapojil ze společných, sklepních rozvodů, tak odhaduji, že mu to vydrží maximálně pár minut a má po kabelu, no a na příští schůzi SVJ se raději ani nedostaví.. Jinak tento týden jsem se vrátil z rekreace na Madeiře a tam takto zapojených elektromobilů mimo centra velkých destinací jsem viděl více. A co mě ještě zaujalo, tak tam nejvíce elektromobilů bylo asi Dacií Spring, ostatně na malý ostrov o rozměrech 65km x 22 km s dost hustým provozem je to ze všech dnešních elektromobilů ideální přibližovadlo. Tesel, Kií EV, VW ID, apod. větších elektromobilů tam vidět moc nebylo.... Editováno: 29. Května, autor: DušanV Citovat
Wdog Vloženo 29. Května Vloženo 29. Května On 5/13/2025 at 10:30 AM, DušanV said: ... Já se vůbec divím, kdo tyhle vymyšleniny v legislativě EU dělá, prosazuje a schvaluje, že namísto abychom vyráběli a provozovali malá auta na cesty po městech a okolí, tak se automobilkám spíše vyplatí vyrábět těžké a vysoké mastodonty s kterými se pak prohání třeba i tzv. rozvozové paničky s malými dětmi po pár stovkách metrů denně. Ovšem částečně tohle obdobné platí nejenom pro spalováky, ale taktéž pro elektromobily. Ekologie jako prase. Pro vysvětlení se jedná u spalovacích aut mimo jiné třeba o emisní propočty a koeficienty vzhledem k hmotnostem aut, kdy malá auta a jejich ceny (a pokuty za emise) prostě nemají mnoho šancí na prodej oproti výše zmiňovaným mastodontům. ... Já bych řekl, že si tato výpočtová pravidla takto prolobovaly evropské automobilky, protože větší auto = větší vývar. Citovat
Wdog Vloženo 29. Května Vloženo 29. Května K těm prodlužovačkám na přes chodník na ulici ... Samozřejmě je to prasárna, nebude to asi ani moc bezpečné, ale .... to je tak, když moderní zelení komunisté chtějí poručit větru, dešti, a přikážou všem elektromobily ... ale už nepřikážou na každých 5 metrech chodníku funkční el. přípojku. ... protože u těch přípojek hned každý ví, že je to naprostá blbost (protože v praxi nerealizovatelné), kdežto u těch elektromobilů není ta blbost rozhodnutí na první pohled vidět. Citovat
Karel z HK Vloženo 29. Května Vloženo 29. Května Dnes jsem koukal jak u nás probíhá rekonstrukce takový malý vedlejší ulice. A k novým sloupům veřejného osvětlení kde budou určitě jen LEDky vedou kabel 4x10mm2. Tak asi už někdo myslel a do budoucna tam může být zásuvka. Citovat
Pawouk Vloženo 29. Května Vloženo 29. Května před 7 hodinami, Wdog napsal: K těm prodlužovačkám na přes chodník na ulici ... Samozřejmě je to prasárna, nebude to asi ani moc bezpečné, ale .... to je tak, když moderní zelení komunisté chtějí poručit větru, dešti, a přikážou všem elektromobily ... ale už nepřikážou na každých 5 metrech chodníku funkční el. přípojku. ... protože u těch přípojek hned každý ví, že je to naprostá blbost (protože v praxi nerealizovatelné), kdežto u těch elektromobilů není ta blbost rozhodnutí na první pohled vidět. Anebo lenost dotyčného - v dosahu je, kremě té MOLky, ještě nabíječka PRE. Jenže to už musíš dojít pár set metrů. Anebo byla obsazená. Anebo to tam nechce nechat stát přes noc... Přes tu prodlužku 230V toho stejně moc nedobije. Těžko říct. Citovat
velkytom Vloženo 29. Května Vloženo 29. Května Také to může být ekonomicky smýšlející elektroprskoletista, pokud z té 230V zásuvky dobíjí za 4 - 5 Kč. Bod zlomu, aby se ekonomicky vyplatilo provozovat elektrowagen oproti ropawagenu, je z hlediska nákladů na palivo cena kolem 9 Kč/kWh. Jestli je to podle té foto Teslista, tak ten nabíjí na svém domovském superchargeru za nějakých ccca 11 kč. Pro srovnání, pokud bych využil powerrpass od embasofirmy, tak dobíjím u tarifu bez paušálu za nesmyslných cca 15 Kč/kWh za AC dobíjení, 19 Kč/kWh za DC a za lidových 21 Kč/kWh u Ionity. Takže prodlužku celkem chápu, bo drahý je, bez Temelínu na střeše vlastního domu, život elektromobilisty 😇 Citovat
Pawouk Vloženo 30. Května Vloženo 30. Května Jo, je to Tesla. Ještě tam stále jedna, bez prodlužky. Citovat
DušanV Vloženo Sobota v 06:48 Autor Vloženo Sobota v 06:48 (editace) V 29. 5. 2025 na 22:02, velkytom napsal: Také to může být ekonomicky smýšlející elektroprskoletista, pokud z té 230V zásuvky dobíjí za 4 - 5 Kč. Bod zlomu, aby se ekonomicky vyplatilo provozovat elektrowagen oproti ropawagenu, je z hlediska nákladů na palivo cena kolem 9 Kč/kWh. Jestli je to podle té foto Teslista, tak ten nabíjí na svém domovském superchargeru za nějakých ccca 11 kč. Pro srovnání, pokud bych využil powerrpass od embasofirmy, tak dobíjím u tarifu bez paušálu za nesmyslných cca 15 Kč/kWh za AC dobíjení, 19 Kč/kWh za DC a za lidových 21 Kč/kWh u Ionity. Takže prodlužku celkem chápu, bo drahý je, bez Temelínu na střeše vlastního domu, život elektromobilisty 😇 Jen pro doplnění a přehled o situaci zde píši, že se již začalo obchodovat s tzv. emisními povolenkami typu ETS 2, čili povolenkami, které finančně zatíží domácnosti a nákup hlavně fosilních paliv a budou platit od roku 2027 ( naše současná vláda chce oddálit jejich platnost od roku 2028, ovšem čemu to tak pomůže?). Ačkoliv Evropská komise očekávala maximální počáteční cenu povolenky okolo 45 eur za tunu CO2, (z její analýzy při ceně 48 eur za tunu vychází zdražení benzínu o 2,7 kč na litr a dieselu o 3,2 kč/l.), tak po začátku obchodování se její cena vyšplhala až na 80 euro za tunu. Dokonce podle analýzy Bloomberg NTF by se ceny povolenky mohly v roce 2030 pohybovat kolem 149 eur za tunu, což by vedlo ke zvýšení nákladů domácností, pokud nepřejdou na ekologičtější způsoby vytápění oproti současnosti o 41 % a v případě osobní dopravy o 27 %. Podle analýzy Vertis Environmental Finance se však cena povolenky může v roce 2030 pohybovat až kolem 249 eur. Nějak to té Evropské komisi opět nevychází (pokolikáté už?), každopádně dělají vše pro to, aby jsme si stále znovu a znovu zdražovali a komplikovali bytí..... Jen by mě zajímalo, kolik lidí stále pevně věří, že všechny tyhle opatření a výmysly zásadně ovlivní světové klima? Že by EK už konečně objevila něco jako klimatické perpetuum mobile, kdy 8% příspěvek Evropy zachrání celou planetu? A řeči o tom, že příklady táhnou? No, když není někde pomalu na chleba, tak těžko budu investovat do něčeho jiného a navíc Evropa má nyní problém sama ze sebou, natož aby ještě tzv. proklimaticky investovala a podporovala ostatní svět.... https://www.echo24.cz/a/HhM96/zpravy-ekonomika-emisni-povolenky-pro-domacnosti?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1470420&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box Editováno: Sobota v 07:29, autor: DušanV Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.