Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

K doplnění předešlého příspěvku dodávám, že i dle listu "Le Figaro"dědic Fiatu soolečně se šéfem Renaultu směrem k EU říkají: "Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě."

 

https://www.lefigaro.fr/conjoncture/john-elkann-et-luca-de-meo-le-sort-de-l-industrie-automobile-europeenne-se-joue-cette-annee-20250505

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/dedic-fiatu-s-sefem-renaultu-dali-eu-ultimatum-bud-neco-zmenite-ted-nebo-znicite-autoprumysl-za-pet-let-bude-pozde/

Vloženo

Víte čemu se může říkat "Elektro efekt"

Třeba tomu, když někdo vyrábí auto se spalovacím motorem a pak pod stejným jménem začne vyrábět auto čistě s elektromotorem, no a postupem doby  vidí, že prodeje mu spadnou třeba na 1/10 původních čísel.  To je řekl bych až "Turbo elektro efekt". A kdo že to takhle má a s jakým typem auta?

Je to FIAT a jeho dřívější ikona FIAT 500. Kdysi se prodávala po statisících ročně  a nyní za první kvartál 2025 se ho v Evropě prodalo jen 4288 kusů, To by mohl FIAT rovnou zabalit, nebo celý koncern Stellantis by ho musel zadotovat, aby se to dalo přežít. A tak se ani nedivím, že FIAT chtě, nechtě musí přistoupit na znovuoživení pětistovky se spalovacím motorem.

Já se vůbec divím, kdo tyhle vymyšleniny v legislativě EU dělá, prosazuje a schvaluje, že namísto abychom vyráběli a provozovali malá auta na cesty po městech  a okolí, tak se automobilkám spíše vyplatí vyrábět těžké a vysoké mastodonty s kterými se pak prohání třeba i tzv. rozvozové paničky s malými dětmi po pár stovkách metrů denně. Ovšem  částečně tohle obdobné  platí nejenom pro spalováky, ale taktéž pro elektromobily. Ekologie jako prase.

Pro vysvětlení se jedná u spalovacích aut mimo jiné  třeba o  emisní propočty  a koeficienty vzhledem k hmotnostem aut, kdy malá auta a jejich ceny  (a pokuty za emise) prostě nemají mnoho šancí  na prodej oproti výše zmiňovaným mastodontům. 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/chladic-nadrz-radicka-fiat-ukazal-prvni-vyrobene-nove-spalovaci-petistovky-zazehne-znovu-lasku-k-dnes-neprodejnemu-bestselleru/

  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Legrační fotečka, tohle mám potvrzené od šváry, v Norsku běžná věc a v mnohem větším množství 😉

PS: A může se modlit, aby okolo nešel nějakej škodík a tu prodlužku mu neodpojil. 

Editováno: , autor: Mira96
Vloženo

Nojo, ale takhle si to v paneláku zapojil ve sklepě do světla ze společného rozvodu a na nabití se mu složí 24, nebo kolik bytových jednotek 😋 ... tvl. já bych měl strach, že mě to přinejmenším někdo rozpojí 😀

Vloženo (editace)

Hm, shodou okolností bydlím právě  v paneláku se 24 bytovými jednotkami a pokud by si to někdo takto u nás zapojil ze společných, sklepních  rozvodů, tak odhaduji, že  mu to vydrží maximálně pár minut a má po kabelu, no a na příští schůzi SVJ se raději ani nedostaví..

Jinak tento týden jsem se vrátil z rekreace  na Madeiře a tam takto zapojených elektromobilů  mimo centra velkých  destinací jsem viděl  více. A co mě ještě zaujalo, tak tam nejvíce elektromobilů bylo asi Dacií Spring, ostatně na malý ostrov o rozměrech 65km x 22 km s dost hustým provozem je to  ze všech dnešních  elektromobilů ideální přibližovadlo. Tesel, Kií EV, VW ID,  apod. větších  elektromobilů tam vidět moc  nebylo....

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo
On 5/13/2025 at 10:30 AM, DušanV said:

...

Já se vůbec divím, kdo tyhle vymyšleniny v legislativě EU dělá, prosazuje a schvaluje, že namísto abychom vyráběli a provozovali malá auta na cesty po městech  a okolí, tak se automobilkám spíše vyplatí vyrábět těžké a vysoké mastodonty s kterými se pak prohání třeba i tzv. rozvozové paničky s malými dětmi po pár stovkách metrů denně. Ovšem  částečně tohle obdobné  platí nejenom pro spalováky, ale taktéž pro elektromobily. Ekologie jako prase.

Pro vysvětlení se jedná u spalovacích aut mimo jiné  třeba o  emisní propočty  a koeficienty vzhledem k hmotnostem aut, kdy malá auta a jejich ceny  (a pokuty za emise) prostě nemají mnoho šancí  na prodej oproti výše zmiňovaným mastodontům. 

...

 

Já bych řekl, že si tato výpočtová pravidla takto prolobovaly evropské automobilky, protože větší auto = větší vývar.

Vloženo

K těm prodlužovačkám na přes chodník na ulici ... Samozřejmě je to prasárna, nebude to asi ani moc bezpečné, ale .... to je tak, když moderní zelení komunisté chtějí poručit větru, dešti, a přikážou všem elektromobily ... ale už nepřikážou na každých 5 metrech chodníku funkční el. přípojku. ... protože u těch přípojek hned každý ví, že je to naprostá blbost (protože v praxi nerealizovatelné), kdežto u těch elektromobilů není ta blbost rozhodnutí na první pohled vidět.

Vloženo

Dnes jsem koukal jak u nás probíhá rekonstrukce takový malý vedlejší ulice. A k novým sloupům veřejného osvětlení kde budou určitě jen LEDky vedou kabel 4x10mm2. Tak asi už někdo myslel a do budoucna tam může být zásuvka. 

Vloženo
před 7 hodinami, Wdog napsal:

K těm prodlužovačkám na přes chodník na ulici ... Samozřejmě je to prasárna, nebude to asi ani moc bezpečné, ale .... to je tak, když moderní zelení komunisté chtějí poručit větru, dešti, a přikážou všem elektromobily ... ale už nepřikážou na každých 5 metrech chodníku funkční el. přípojku. ... protože u těch přípojek hned každý ví, že je to naprostá blbost (protože v praxi nerealizovatelné), kdežto u těch elektromobilů není ta blbost rozhodnutí na první pohled vidět.

Anebo lenost dotyčného - v dosahu je, kremě té MOLky, ještě nabíječka PRE. Jenže to už musíš dojít pár set metrů. Anebo byla obsazená. Anebo to tam nechce nechat stát přes noc... Přes tu prodlužku 230V toho stejně moc nedobije. Těžko říct.

Vloženo

Také to může být ekonomicky smýšlející elektroprskoletista, pokud z té 230V zásuvky dobíjí za 4 - 5 Kč. Bod zlomu, aby se ekonomicky vyplatilo provozovat elektrowagen oproti ropawagenu, je z hlediska nákladů na palivo cena kolem 9 Kč/kWh. Jestli je to podle té foto Teslista, tak ten nabíjí na svém domovském superchargeru za nějakých ccca 11 kč. Pro srovnání, pokud bych využil powerrpass od embasofirmy, tak dobíjím u tarifu bez paušálu za nesmyslných cca 15 Kč/kWh za AC dobíjení, 19 Kč/kWh za DC a za lidových 21 Kč/kWh u Ionity. Takže prodlužku celkem chápu, bo drahý je, bez Temelínu na střeše vlastního domu, život elektromobilisty 😇

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...