Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahoj, 

taky bych přidal svou trochu do mlýna a poprosil jestli někdo tuší kde by mohl být problém. 

O3 RS kod motoru CUNA DPF je čištěná cca před 50tkm, regenerace po čištění cca po 400km, nyní 60 a neukončí se, musím někde zastavit a minutu - dvě motor nechat na vonoběh pak se ukončí. 

Foto v příloze je před chcípnutím motoru a druhé hned po nastartování kdy auto stálo dvě minuty  na pumpě. 

Díky

 

Screenshot_20231108_153129_VAG DPF.jpg

Screenshot_20231108_153757_VAG DPF.jpg

Vloženo

Bolo by fajn pozrieť teploty pri regnerácii dosť možné je, že nemáš OK katalyzátor ale DPF je dobré. 

 

Ďalej v akom stave sú vstreky ono to nepočíta zaplnenie iba čisto z protitlaku DPF ale aj so spotreby a korekcii. 

 

Ja som dal na Seat Leon vyčistiť predtým regenerácie 75-90km motor CUNA. Origo vstreky najazdené 275tkm. Po čistení regenerácie po 350-700km. 

 

Ďalej by som pozrel ako funguje EGR a AGR to ti tam môže tiež robiť problémy s rýchlym zaplnením.

 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdravím, chlapci zkuste se mrknout na čidlo, které je na fotce v té tepelné cloně. Může se stát, že se zespodu ulomí náhubek na podtlakovou hadičku. Díky tomu, že to drží ta spona to všechno vypadá v cajku. Měl by to být snímač rozdílu tlaků na DPF proto to tak často spíná.

400212077_1032618974673107_3329375892777405903_n.jpg

407146619_677621507546260_1122570343253722283_n.jpg

409693296_6637999419658924_3339657958299655995_n.jpg

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Zdravím, 

 

motor CRMB 2018, najeto 137tkm,  DPF zaplněn z 38%, poslední regenerace po ujetí 270km. Můj dotaz.. ELM327 jsem si pořídil nedávno, takže nevím jak se regenerace chovala dříve, každopádně mě zarazilo, že regenerace skončila když byl filtr stále z 25% zaplněn. Je to normální stav? Zůstalo tam ještě necelých 5g spálitelného popílku, regenerace probíhala na dálnici při 2tis. ot/min.

 

Díky moc za odpověď!

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Ahojte,

juri23 : ako si dopadol s autom a regeneraciami? Mam aktualne pri 230tkm hodnoty zaplnenia DPF takmer rovnake ako ty. Auto (scout 8/2018 CUNA 135kW) mi aktualne regeneruje cca po 100-110km.

Kupoval som ho z Nemecka cez sloveskeho dilera pred dvoma rokmi s 210tkm, takze dovtedy klasicky overeney fabricky servis s intervalmi 30tkm, co motoru asi velmi nepomohlo. Rozvody vymenene pri 190tkm.Nemam s nim ziadne problemy, aj ked teraz v zimnom obdobi po studenom starte ma motor par minut nie celkom pravidelny chod, co ma velmi netesi. Olej  som medzi vymenami po 10tkm nedolieval a chladiaca je cista a neubuda. Odchylky vstrekov aj za studena vyzeraju celkom v pohode.

Z toho dovodu planujem najskor vycistit DPF a zvazujem aj vymenu EGR a chladica (za DPF) spolu s kontrolou turba, ked to uz bude rozobrate. Existuje nejaka vylepsena nahrada chaldica EGR? Co dalsie by ste mi este odporucili vymenit? 

prikladam aj logy po regeneracii a tesne pred nou. Podla toho, co som precital, nevidim tam problem. Trosku sa obavam toho, ze dopadnem rovnako ako vacsina z vas a budem musiet robit generalku motora s vymenou kruzkov (asi uz dam alternativu s 3mm stieracim) + dalsie potrebne veci okolo ventilov atd..

  

IMG_6007.JPG

IMG_6009.JPG

IMG_6010.JPG

IMG_6013.JPG

IMG_6019.JPG

IMG_6021.JPG

IMG_6023.JPG

Editováno: , autor: peter.mesko
Vloženo (editace)

pred 2 tyzdnami som si daval vycistit DPF na scoute (2015 CUNA 135kW) .. tu treba hlavne najst niekoho kto vycisti aj katalyzator (ratam ze budes mat tiez rovnako) .. za 170e vycistene, horsie bola robota okolo toho, kde 2,5 dna zabitych kvoli vybratiu a nahodeniu naspat :D mechanik na rovinu povedal, najhorsie vytahovanie DPF :D

 

k tym tvojim hodnotam, mal som v podstate rovnake hodnoty, tiez mi to velmi casto regenerovalo, mozno aj castejsie ako tebe.. stacilo vycistit DPF (u firmy zamerana na to), vymenit chladiacu kvapalinu (a veci okolo toho samozrejme ako vycistenie EGRka) a frci vsetko jak ma .. spotreba sla o 1L dole :) EGR by som nemenil ak s nim nie je ziadny problem..

Editováno: , autor: dominik.dzurek
Vloženo

Mas pravdu, na demontaz a montaz DPF sa 'naozaj tesim'.  To cistenie planujem robit doma podla navodu dole. Dam si zalezat na presnom postupe a nasledne ku dokonalemu vysuseniu.

 

Ku klasickym metodam cistenia ultrazvukom a tlakovym preplachom chemiou nie som vzhladom ku konstrukcii DPF velmi nakloneny.  Nechce sa mi verit, ze pri tom nedojde ku poskodeniu, resp. ku vzniku mikrotrhlin. 

 

Vloženo (editace)

Dobré videjko originál pre ekoaktivistov v Bruseli,dobre že to nešiel čistiť do cesnaku v záhradke ale zasa na druhej strane obdivujem Tvoju odvahu sa do toho pustiť doma!!!

Editováno: , autor: marian.marcin
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahoj, mám motor CRMB a DPF se vypaluje cca 250-300 km a to mám jednu cestu do hokny 25km. Podle stylu jízdy. Když jedeme na dovolenou nebo někam dál tak se pak nájezd zvyšuje na cca 400-500km. Najeto mám 110t km. 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

DPF este nie je demontovany, no chladic EGR uz ano. Ja tam mam variantu 04L131512BR. Podarilo sa mi zohnat novy demontovany 04L131512BQ, takze tam pojde tato nahrada.   Na spodnej strane ma cakalo nemile prekvapenie, trocha oleja, ktory sa tam dostal pravdepodobne cez EGR, lebo DPF je na vystupe uplne cisty. Dufam,ze nebude potrebny aj repas turba, co by ale pri 230tkm nebolo divne..

IMG_6309.jpg

Vloženo

Dal by som na tvojom mieste pozrieť turbo a aj odvetravanie hlavy ci ti to tam netlačí olej sem. 

 

To si tam mal celkom dosť oleja. Ale je vidieť, že DPF je funkčné a po vyčistení bude fungovať. 

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Aj mna by zaujimalo, ako sa da skontrolovat to odvetranie. Zda sa mi, ze trocha oleja mi tlaci prave tadial, aj ked mi minuly rok v autorizaku menili komplet nove veko hlavy valcov. Nepredpokladam, ze by prave toto sposobovalo take rychle zaplnenie DPF. Zacinam byt z motora poriadne zmateny. Ani po vycisteni DPF (najskor doma a nasledne aj vo firme zo ZA rovnako ako juri123) sa problem s castmi regeneraciami nevyriesil. Namerana hmotnost sadzi po regeneracii rastie aj po cisteni strasne rychlo a neviem zistit preco (regeneracie kazdych 70-130km).  Po nastartovani sa velmi nehybe, no po pridani plynu rastie velmi rychlo. Snimace G505 a G450 sa zdaju byt OK. Jeden som pre istotu vymenil a zajtra skusim aj druhy. Vstreky kontrolovane len cez odchylky tiez nevyzeraju ani po nastartovani zle. Pri kontrole som zistil, ze mi v autorizaku pri vymene veka borec vymenil pri montazi 3 a 4 vstrek, tak som to pred tyzdnom prekodoval.. Nemate niekto presny kompletny postup na adaptacie vsetkeho po cisteni DPF (motor cuna, euro 6, UDS)?  Neda sa mi spustit v zakladnych nastaveniach IDE09005-Nove ucenie nameranej hodnoty sadzi. Diagnostika nehlasi ziadne chyby, motor nema zvysenu spotrebu oleja, no taketo caste regeneracie ma riadne znervoznuju. Mohlo by to sposobovat zanesene alebo nespravne fungujuce vysokotlake EGR, netesne sanie alebo ...? Podla toho, co som nasiel na forach by mohol byt problem v netesnych ventiloch, alebo kruzkoch, no to uz beriem ako poslednu moznost...

Editováno: , autor: peter.mesko
  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

nepozrel by mi niekto na motore cuna cez vcds hodnotu IDE07750 a IDE07751 pri zapnutom zapalovani a aj pri volnobehu (studeny motor) ? Snimac je vymeneny, no ta hodnota sa mi nepozdava. E062AB85-E78C-4DC7-83A9-386BEED4CABD.thumb.jpeg.662bda60b6246c72ba2de0b1a1b74b67.jpeg0E6C7A70-0B77-4C35-8ED2-2D701A8A85DF.thumb.jpeg.3b5fbb8b34e3b5b2220091efd24869fa.jpeg

Editováno: , autor: peter.mesko
  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Chcem sa opytat jamna majitelov CRMB motorov, ake maju sofvery motorov. Ci 1197 alebo 7607.
Po skumani na caste regeneracie som nasiel rozdiely kde auta so softom 1197 dokazu ist aj 500km na regeneraciu bez problemov (cca 300km po meste) a so softom 7607 kazdych aj 150km po meste (ja sa bezne viem dostat na 400km na dialnici so softom 7607) a ci s novsim softom chodia tie motory tak utlmene akoby (podla vsetkeho zvolavacia akcia 23AX). Mam tu moznost porovnavat to so 6 autami kde su oba softy a je vidiet rozdiel aj vo vzdialenosti medzi regeneraciami

Vloženo

Mně to po 23AX vzdálenostně přišlo podobný tj. město 100-150 km a dálnice 250-350km, ale hodně se prodloužila délka regenerace. Někdy klidně pomalu půl hod a přitom teploty na filtru vypadají OK… najeto mám 230tkm a chová se to pořád stejně. Neřeším, jezdím. Teď jsem ze zvědavosti vyndal EGR, když jsem měl sundaný celý předek kvůli havárce a byl na můj vkus až moc čistej. Ale jak to vypadá u sacích ventilů to ví bůh…

b19bfcdb-b9aa-4571-ac02-04b479c87872.jpeg

86345043-2dc8-4f69-bd05-760b6028c554.jpeg

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...