Publikováno Listopad 21, 20195 r Hoj, mám podezírám svůj termostat, že zůstává otevřený. Motor se mi sice ohřeje, ale až tak nejdříve po 10km, když teplota oleje je asi tak na 75°. Ručička stoupá jen velmi pomalu, oproti dřívějšku. Je nějaká finta, jak termostat na 100% odzkoušet? Když už stojí 2tisíce, tak ať si jsem jistý. Motor je CBZB, 77kw
Listopad 21, 20195 r Na tomhle motoru jsou termostaty dva, dva okruhy. Navíc vodní pumpa se clonou, která za studena nehoní vodu přes chladič. Co z toho může blbnout zjistit nějak jednoduše netuším.
Listopad 21, 20195 r Autor takže metoda pokus-omyl mě asi nemine? A ve kterých místech jsou, dostanu se na ně zhora, nebo musím na zvedák?
Listopad 21, 20195 r Při pohledu na motor jsou na pravé straně pod tou plastovou trubkou sání od turba. Jsou oba u sebe v plastové “krabičce”. Jeden pro hlavu se otevírá při 80 a další pro blok při 87 stupních. Celá ta sranda vyjde cca na 1500.
Listopad 22, 20195 r Autor Super. A nechají se vyměnit vnitřnosti, nebo to musím koupit v celku? Předpokládám komplet
Listopad 22, 20195 r Autor Ještě zkusím zakrýt chladič kartonem, jestli se to zahřeje dříve, abych si byl jistý a pak půjdu nakupovat. Díky
Listopad 23, 20195 r Autor Dnes jsem sledoval teplotu motoru přes aplikaci Torque v mobilu a poměrně rychle se ohřeje na cca 60°, pak to spadne na 40° (zřejmě se otvírá okruh pro topení), pak to pomalu leze na správnou provozní teplotu a udržuje ji mezi 86°a 97°. Může někdo zkusit vysledovat průběh ohřívání u jiných 1,2tsi, jestli to mají podobně? Jen mě zajímá, jestli kvůli dřívějšímu "topení" má smysl něco měnit. Díky
Listopad 23, 20195 r Mně to zas tak divný nepřijde. Pokud by byl termostat KO, tak by to po chvilce na volnoběhu padlo třeba na 70, při jízdě z delšího kopce a bždění motorem taky. Ten pokles teploty by mohlo dělat připojení vodní pumpy, ta by měla ale začít pracovat až při 87st., kdy elmag. ventil na základě signálu z ŘJ ovládá podtlakem clonu na čerpadle a několikrát s ní v intervalu cca 7s pohne tam a zpět. Pokud bys náhodou v ten moment vylezl z auta, tak uslyšíš takový mlaskání. Samozřejmě záleží na profilu trasy, já po rovince po 5km ohřeju vodu na provozní teplotu a olej má cca 50. Nevím, proč by měla teplota spadnout z 60, když termostaty a spínání čerpadla mají teploty 87 resp. 80. Už jsem měnil dřív termostaty na dvou autech a tam právě byl problém udržet provozní teplotu na volnoběhu jak jsem psal na začátku.
Listopad 23, 20195 r Autor Však já na začátku taky psal, že nakonec se ohřeje, ale poslední dobou nějak později, tak za 8-10km, (podle aktuální venkovní teploty). Možná je vadnej jen ten termostat, co pouští vodu do topení (otvírá moc brzo) Jak jsi psal, termostaty jsou tam dva, jeden (modrý) pouští vodu do topení (KO) a druhý (červený) do chladiče (ten se zdá OK)
Listopad 25, 20195 r RAPID 1,2 CBZA 63kW. Teplota lezla běhěm 7 km kontinuálně nahoru bez propadu, občas se zastavila, to když jsem se rozjel na 90km/h, po chvíli jízdy touto rychlostí ale začala opět stoupat až na konečných 72°C (teploměr na palubce ukazuje 90°C), olej skončil na 58°C. Teplota okolí 8°C. RAPID má PTC a climatronic. Trasa po rovině, jedno delší stání na křižovatce cca 1,5 minuty. Upraveno Listopad 25, 20195 r od miklisek
Leden 27, 20214 r Ahoj, jak to nakonec dopadlo? Řeším úplně to samé. I ty časy ohřevu mám více méně stejné.
Březen 2, 20214 r Autor Hoj, jsem si nevšiml, že sem někdo psal. Já to nechal při starým a neřeším. Spotřeba léto-zima rozdíl asi 0,3l/100km, což je paráda. Takže jsem uvážil, že není co řešit. Ale je pravda, že letos jak byly mrazy -10 a méně, tak s ohřátým motorem na 90, při jízdě kopce mi ručička padala. To se u jiných aut nestává.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.