Horza Vloženo 15. Prosinec 2019 Vloženo 15. Prosinec 2019 Zdravím, asi před třemi týdny jsem zpozoroval divnou barvu chladící kapaliny v nádržce. Po otevření jdou vidět po stranách nádobky usazeniny viz. foto. Auto se chová normálně a zvládá chlazení i při ostré jízdě na dálnici bez problému. Je to na reklamaci? Auto má k dnešnímu dni najeto 35 000 km a stáří 1 rok a 3 měsíce. 1 Citovat
headerTDI Vloženo 15. Prosinec 2019 Vloženo 15. Prosinec 2019 Jednoznačně a doporučuju neotálet. Citovat
Horza Vloženo 15. Prosinec 2019 Autor Vloženo 15. Prosinec 2019 V pondělí zavolám do servisu a uvidíme jak se k tomu postaví. Od mého prvního zpozorování najeto 1650 km. Teď mě štve, že jsem to ignoroval a nezajel do servisu dříve. Citovat
Horza Vloženo 15. Prosinec 2019 Autor Vloženo 15. Prosinec 2019 Ano, to jsem právě taky začal sledovat jako první. Ručička teploty chladící kapaliny se začne zvedat po zhruba šesti kilometrech. A do auta jde teplý vzduch. Citovat
Clerfayt Vloženo 15. Prosinec 2019 Vloženo 15. Prosinec 2019 (editace) Teply vduch ti může jít i díky PTC. Jinak souhlas jasná reklamace. Výměna kapaliny a průplach systému. Editováno: 15. Prosinec 2019, autor: Clerfayt Citovat
Horza Vloženo 18. Prosinec 2019 Autor Vloženo 18. Prosinec 2019 Tak v servise potvrdili, že chladící kapalina je kontaminovaná. Ale nikdo neví proč. Musí udělat průplach celého chladícího systému. Citovat
DušanV Vloženo 18. Prosinec 2019 Vloženo 18. Prosinec 2019 No nevím jestli průplach něco pomůže. V první řadě by měli zjistit proč a čím je kontaminovaná. Nafťáka nemám, ale cosi jsem dříve kdesi pochytil o nějaké vadné kapalině již z výroby v dieselech od VW AG v určitém výrobním období, není to tento případ ? Pokud ano, tak to měli v tom servisu rovnou říci a nemlžit a v tom případě by ten jejich tzv. proplach novou kapalinou pomohl. No a pokud né, tak ať hlavně zkoumají a přijdou na to, co jiného se mohlo stát, že ta kapalina je v takovém stavu (třeba průnik oleje do chladícího okruhu apod.) Citovat
martikk Vloženo 18. Prosinec 2019 Vloženo 18. Prosinec 2019 Týden stará záležitost u známého. Octavia 1,6 tdi 2014, najeto 160tis. Přestala topit při cestě do Německa. Na zpáteční cestě odešla ještě vodní pumpa. Nádržka stejně rezavá. Původní náplň. Když jsem byl na dvouletým servise, tak jsem chtěl vyměnit chladící směs. Bylo mi řečeno, že to nemají jako servisní úkon. VID-20191213-WA0008.mp4 Citovat
Horza Vloženo 18. Prosinec 2019 Autor Vloženo 18. Prosinec 2019 Se servisem jsem dnes komunikoval pouze přes telefon. Auto budou mít hotové až zítra, tak při přebírání se poptám na detaily. Ale dnes mi do telefonu tvrdili, že udělali rozbor chladící kapaliny a nafta ani olej se v ní nenachází. Proč se to stalo mi vysvětlit nedokázali. Snad se tento problém opakovat již v budoucnu nebude a nevznikne díky tomu nějaký další. Nejsem první majitel vozu, proto se chci zeptat, jestli majitel přede mnou mohl něco nevhodného přilít do nádržky a způsobit tu kontaminaci. Sice údajný první majitel by měl být někdo z managementu Škody, ale člověk nikdy neví. Citovat
stanmar Vloženo 18. Prosinec 2019 Vloženo 18. Prosinec 2019 (editace) Problém může být i v přehřatí chladící kapaliny G13 - a to především u naftových motorizací - něco ohledně toho u 1,6 Tdi téma usazeniny v chladící kapalině Pravděpodobně to postihlo i mě a to mám přitom benzínovou motorizaci (úsady v 1,8 Tsi). Vše vyřešeno na záruku (výplach, nová kapalina + nová expanzní nádobka) a dokonce na to měli TPI. Editováno: 18. Prosinec 2019, autor: stanmar doplnění textu Citovat
suri. Vloženo 18. Prosinec 2019 Vloženo 18. Prosinec 2019 je to normálne a stáva sa to ... urobí sa drahý preplach a často netreba ani radiator riešiť , kúriť to začne normálne ... Citovat
Horza Vloženo 18. Prosinec 2019 Autor Vloženo 18. Prosinec 2019 (editace) Přehřátí kapaliny bych pochopil v létě, kdy jsem jel na dovolenou 1200 km na jeden "zátah" pouze s přestávkami na jídlo. Ale teď v chladnějším počasí mi to moc smysl nedává a ani jsem nějak autu nedával zabrat. Těžko říct co to nakonec způsobilo. S topením jsem neměl problém ani teď. Vlastně kdybych pravidelně nekontroloval hladinu oleje a nedolíval vodu do ostřikovačů, tak to ani nezjistím. Editováno: 18. Prosinec 2019, autor: Horza Citovat
marian.marcin Vloženo 18. Prosinec 2019 Vloženo 18. Prosinec 2019 Preto treba chladiacu kvap pravidelne meniť lebo degraduje a stráca protikorozny účinok a zasiera to celý okruh.Takisto motor ktorý sa prevarí ju zdegraduje a zvnútra sa robí na bloku korozia. Citovat
Horza Vloženo 18. Prosinec 2019 Autor Vloženo 18. Prosinec 2019 Jak často měnit? Co rok? A motor se určitě nepřehřál po dobu mého vlastnictví. Při velké zátěži kontroluju teplotu oleje a ta přesáhla 115 stupňů. Citovat
marian.marcin Vloženo 18. Prosinec 2019 Vloženo 18. Prosinec 2019 Co 2 max3 ,o prehriati hovorím v globále. 1 Citovat
Clerfayt Vloženo 18. Prosinec 2019 Vloženo 18. Prosinec 2019 před 1 hodinou, DušanV napsal: a v tom případě by ten jejich tzv. proplach novou kapalinou pomohl. Jak novou kapalinou? Proplachuje se to chemií. Jinak, jaká kontaminace? Že ty kapaliny stojí za ........ a že se přepalujou se ví již dlouho. Měl jsi ji dávno vyměnit za BASF. Citovat
DušanV Vloženo 18. Prosinec 2019 Vloženo 18. Prosinec 2019 Hm, tak teď jsem se díval do starého čísla Světa motorů č. 45/2018 , kde to Martin Vaculík celkem přesně popisuje a vyplývá mi z toho, že ta kapalina výrobce Haertol je špatná a stejně ji Škodovka dává pořád do prvovýroby ( že by tak měla nastavenou smlouvu ?). Asi těch průserů s kapalinou není tolik, aby se jim vyplatilo do výroby dávat jinou. Jinak se tam píše, že se při problémech s kapalinou provádí dvojí proplach zásaditým a kyselým prostředkem a taky se většinou mění radiátor topení, no a nakonec nová kapalina BASF. Kompletně to má trvat minimálně 7 hodin a celková cena se může vyšplhat až na 12.000,- Kč. Ale jak píše HORZA, tak auto má stáří něco přes rok, takže určitě musí zaplatit Škodovka na záruku, na nic jiného bych ani nepřistoupil !!! Jinak výměna chladící kapaliny není servisně předepsána po celou životnost vozu, pokud se něco nedělá na motoru kdy ji vypouštíte, no a to pak se musí měnit. Ale znáte to, je to skoro to samé jak u mot. oleje, já ho taky neměním až po 30.000 km. Chladící kapalinu si u sebe měním vždy po 5-ti letech. Citovat
stanmar Vloženo 18. Prosinec 2019 Vloženo 18. Prosinec 2019 před 3 hodinami, marian.marcin napsal: Preto treba chladiacu kvap pravidelne meniť lebo degraduje a stráca protikorozny účinok a zasiera to celý okruh. To sice ano, ale u ročního auta s nízkým nájezdem tomu tak jistě nebude. 1 1 Citovat
marian.marcin Vloženo 19. Prosinec 2019 Vloženo 19. Prosinec 2019 stanmar Tak samozrejme pre Horza by to zatiaľ platiť nemalo, ja som to zovšeobecnil . Citovat
Horza Vloženo 19. Prosinec 2019 Autor Vloženo 19. Prosinec 2019 Tak dneska jsem přebral auto. Byl teda jen vypláchnut okruh 4 krát po sobě. V nádrži velice výrazně ubyla nafta. Auto musí běžet dlouho na volnoběh aby se okruh zahřál. Nádobka i radiátor jsou původní. Vše by mělo být vyčištěno, tak snad už bude klid. U nového auta bych čekal, že se takové problémy vyskytovat nebudou. Citovat
Clerfayt Vloženo 19. Prosinec 2019 Vloženo 19. Prosinec 2019 Podle toho co píšeš, to Stanmarovi řešili důkladněji. Jinak máš pravdu. ŠA si asi myslí, že jsou kupující aut rádi, že musí řešit podobnou vocasovinu přestože investovali do nového auta. Asi si neuvědomují, že sis mohl koupit rovnou volítanou pelešinu. 1 Citovat
Horza Vloženo 21. Prosinec 2019 Autor Vloženo 21. Prosinec 2019 Včera a dnes jsem si všiml, že po nastartování slyším cca. minutu jak protéká chladící kapalina okruhem. Asi okruh není úplně sto procentně odvzdušněn. A při odšroubování víčka nádržky chladící kapaliny slyším jak chvíli uniká ven vzduch. V servise mi říkali, že okruh je strašně složitý a můžou tam být nějaké bubliny. Prý se tady ten typ motorů odvzdušňuje elektronicky. Je to normální jev? Odvzdušní se to samo provozem nebo to mám jít reklamovat. Citovat
marian.marcin Vloženo 22. Prosinec 2019 Vloženo 22. Prosinec 2019 (editace) Pojazdi dlhšiu trasu,ak je vzduch kapalina v expanzke sadne ,prípadne sa ohlási . Editováno: 22. Prosinec 2019, autor: marian.marcin Citovat
Clerfayt Vloženo 22. Prosinec 2019 Vloženo 22. Prosinec 2019 před 16 hodinami, Horza napsal: po nastartování slyším cca. minutu jak protéká chladící kapalina okruhem. Minuta je dost. U nového auta jsem to taky slyšíval. Teď už ne. Hlavně jestli to odvzdušnili alespoň tak, aby to chladilo :-) Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.