Přejít na obsah

Usazeniny v nádržce chladící kapaliny


Horza

Doporučené příspěvky

Zdravím, asi před třemi týdny jsem zpozoroval divnou barvu chladící kapaliny v nádržce. Po otevření jdou vidět po stranách nádobky usazeniny viz. foto. Auto se chová normálně a zvládá chlazení i při ostré jízdě na dálnici bez problému. Je to na reklamaci? Auto má k dnešnímu dni najeto 35 000 km a stáří 1 rok a 3 měsíce. 

 

 

IMG_0649.jpeg

IMG_0648.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím jestli průplach něco pomůže. V první řadě by měli zjistit proč a čím je kontaminovaná.  Nafťáka nemám, ale cosi jsem dříve kdesi  pochytil o nějaké vadné kapalině již z výroby v dieselech od VW AG v určitém výrobním období, není to tento případ ? Pokud ano, tak to měli v tom servisu rovnou říci a nemlžit  a v tom případě by ten jejich tzv. proplach novou kapalinou pomohl. No a pokud né, tak ať hlavně zkoumají a přijdou na to, co jiného se mohlo stát, že ta kapalina je v takovém stavu

(třeba průnik oleje do chladícího okruhu apod.) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Týden stará záležitost u známého. Octavia 1,6 tdi 2014, najeto 160tis. Přestala topit při cestě do Německa. Na zpáteční cestě odešla ještě vodní pumpa. Nádržka stejně rezavá. Původní náplň. Když jsem byl na dvouletým servise, tak jsem chtěl vyměnit chladící směs. Bylo mi řečeno, že to nemají jako servisní úkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se servisem jsem dnes komunikoval pouze přes telefon. Auto budou mít hotové až zítra, tak při přebírání se poptám na detaily. Ale dnes mi do telefonu tvrdili, že udělali rozbor chladící kapaliny a nafta ani olej se v ní nenachází. Proč se to stalo mi vysvětlit nedokázali. Snad se tento problém opakovat již v budoucnu nebude a nevznikne díky tomu nějaký další. Nejsem první majitel vozu, proto se chci zeptat, jestli majitel přede mnou mohl něco nevhodného přilít do nádržky a způsobit tu kontaminaci. Sice údajný první majitel by měl být někdo z managementu Škody, ale člověk nikdy neví. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém může být i v přehřatí chladící kapaliny G13 - a to především u naftových motorizací - něco ohledně toho u 1,6 Tdi téma usazeniny v chladící kapalině

Pravděpodobně to postihlo i mě a to mám přitom benzínovou motorizaci (úsady v 1,8 Tsi). Vše vyřešeno na záruku (výplach, nová kapalina + nová expanzní nádobka) a dokonce na to měli TPI.

 

Editováno: , autor: stanmar
doplnění textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přehřátí kapaliny bych pochopil v létě, kdy jsem jel na dovolenou 1200 km na jeden "zátah" pouze s přestávkami na jídlo. Ale teď v chladnějším počasí mi to moc smysl nedává a ani jsem nějak autu nedával zabrat. Těžko říct co to nakonec způsobilo. S topením jsem neměl problém ani teď. Vlastně kdybych pravidelně nekontroloval hladinu oleje a nedolíval vodu do ostřikovačů, tak to ani nezjistím.

Editováno: , autor: Horza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DušanV napsal:

a v tom případě by ten jejich tzv. proplach novou kapalinou pomohl.

Jak novou kapalinou? Proplachuje se to chemií. 

Jinak, jaká kontaminace? Že ty kapaliny stojí za ........  a že se přepalujou se ví již dlouho. Měl jsi ji dávno vyměnit za BASF. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, tak teď jsem se díval do starého čísla Světa motorů č. 45/2018 , kde to Martin Vaculík celkem přesně popisuje a vyplývá mi z toho, že ta kapalina výrobce Haertol je špatná a stejně ji Škodovka dává pořád do prvovýroby ( že by tak měla nastavenou smlouvu ?). Asi těch průserů s kapalinou není tolik, aby se jim vyplatilo do výroby dávat jinou.

Jinak se tam píše, že se při problémech s kapalinou provádí dvojí proplach zásaditým a kyselým prostředkem a taky se většinou mění radiátor topení, no a nakonec nová kapalina BASF. Kompletně to má trvat minimálně 7 hodin a celková cena se může vyšplhat až na 12.000,- Kč. 

Ale jak píše HORZA, tak auto má stáří něco přes rok, takže určitě musí zaplatit Škodovka na záruku, na nic jiného bych ani nepřistoupil !!!

Jinak výměna chladící kapaliny není servisně předepsána po celou životnost vozu, pokud se něco nedělá na motoru kdy ji vypouštíte, no a to pak se musí měnit.

Ale znáte to, je to skoro to samé jak u mot. oleje, já ho taky neměním až po 30.000 km. Chladící kapalinu si u sebe měním vždy po 5-ti letech.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska jsem přebral auto. Byl teda jen vypláchnut okruh 4 krát po sobě. V nádrži velice výrazně ubyla nafta. Auto musí běžet dlouho na volnoběh aby se okruh zahřál. Nádobka i radiátor jsou původní. Vše by mělo být vyčištěno, tak snad už bude klid. U nového auta bych čekal, že se takové problémy vyskytovat nebudou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera a dnes jsem si všiml, že po nastartování slyším cca. minutu jak protéká chladící kapalina okruhem. Asi okruh není úplně sto procentně odvzdušněn.  A při odšroubování víčka nádržky chladící kapaliny slyším jak chvíli uniká ven vzduch. V servise mi říkali, že okruh je strašně složitý a můžou tam být nějaké bubliny. Prý se tady ten typ motorů odvzdušňuje elektronicky. Je to normální jev? Odvzdušní se to samo provozem nebo to mám jít reklamovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...