Přejít na obsah

Chiptuning


Catexcavator

Doporučené příspěvky

Zvýšení výkonu pomocí přehrání softwaru nebo zapojení Power boxů.

Vím že je to ožehavé téma a nikdo si nechce poškodit motor nebo přijít o záruku.

Ale co dělat, když motor nesedí, má malý zátah, je neochotný jít do otáček, má zopožděnou reakci na plyn?

Tento problém řeším od koupi mého Karoqu 2.0 TDI 4x4 110kw s manuální převodovkou. Šlo mi hlavně o chybějící pružnost při předjíždění v rychlostech od 70 km/h , kdy potřebujete zátah motoru pro rychlé předjetí a včasné zvládnutí situace bez zaváhání. Což se nedělo, musel jsem hodně přemýšlet zda při podřazení bude dost otáček aby motor aspoň trochu zatáh při sešlápnutí plynu a nebo to bude už moc otáček a zase akcelerace žádná.

Dvakrát jsem to měl tak tak a řekl jsem dost! Já se přece nezabiju jen kvůli tomu, že dusí motory kvůli emisím, když 3/4 světa je neřeší a nebo kvůli hierarchii VW .

Napsal jsem Ježíškovi o Race chip RS.

23 tis. km jsem se trápil, teď se řechtám.

Zvýšení ze 150 k a 360 Nm na 181 k a 415 Nm.

Krásný zátah  ve vyšších rychlostech i otáčkách, motor oživnul. 

Zatím testují jen pár kilometrů okolo baráku tak uvidíme po delším čase jaká bude spotřeba jak bude auto fungovat na trasách, který jezdím.

Teď mám spotřebu tak o litr vyšší, tak jsem udělal testovací okruh s vypnutým chipem a pak se zapnutým. Auto bylo  pokaždé zahřáté, trasa stejná (okresky do 105 km/h, přejetí města Budějce, provoz stejný) a i jsem se snažil o stejný jízdní styl a celkem se mi to podařilo. Údaje o spotřebě jsem si nezapínal , aby mě to nerozptylovalo.

Byl jsem překvapený a ukázalo se, že ta vyšší spotřeba je spíš tím jak pořád zkouším jestli to jde za plynem.

Za mě dobrý, to co jsem očekával od tohoto Power boxů, tak šlape.

Obr. 1 bez čipu, 2 s čipem

IMG_20191226_165213.jpg

IMG_20191226_175053.jpg

Editováno: , autor: Catexcavator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Martin Rušaj napsal:

Dost dlouho jsem o tom uvažoval a teď jsem se na chip objednal. Mám 1,6 Tdi automat a bude to stát 7247 kč. Místo 85 kw tam bude 102 a 300 kw. Mám sice obavy se záruky, ale říkaly, že se nemusím obávat.

Ty jdeš na přehrání softwaru, nebo Power box?

Já jsem platil stejnou cenu za box.

Nechtěl jsem přehrání softwaru kvůli záruce, tohle odpojíme před servisní prohlídkou a auto je v origo nastavení.

IMG_20191227_162125.jpg

Editováno: , autor: Catexcavator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dte nemusí být taky špatný, zkus si zjistit na co bude připojený? Ten můj je sedmi kanálový a je připojen na Common rail , senzor turba a vačkové hřídele.

Je jasný, že přehrání softwaru u dobrý firmy bude vždy lepší varianta , ale to nerisknu, protože při každé návštěvě v servisu ŠA napojují auto a stahují data a pokud se vyskytne někdy závada ( motor, spojka, převodovka, DPF filtr , diferenciál atd.) máš Smolíka a cálneš to že svýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravě proto chci kvůli záruce power box a ne chip....  I když se ty firmy chlubí že mají ty boxy vymakané tak prozatím nějak nemám duvěru a neznám nikoho kdo si to dal na TSi  :-) :-) 

DTE je cenově skoro 2x více ....  :) 

Editováno: , autor: kecka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 26. 12. 2019 na 20:29, Catexcavator napsal:

Zvýšení výkonu pomocí přehrání softwaru nebo zapojení Power boxů.

 

 

čau, dotaz. Jak to šlo zapojit? Máš ovládání přes mobil? Nechal jsi po zapojení v základním nastavení 4 nebo jsi musel dolaďovat? 

 

Já když četl stažený manuál, tak nevím, jestli se mi s tím chce vůbec trávit čas, při tom všem co tam popisují co to může způsobit a jak se toho zbavit 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Připojil jsem to podle návodu, nebyli žádný problémy, nastavení jsem nechal na 4, jak bylo . Motor normálně nastartuje, žádný kolísání otáček.

Připojit kabely jdou snadno, jen konektor senzoru vačky je pod trubičkou, tak se musí povolit dva šroubky a odtáhnout ji.

Hlavní je dodržet odstavení auta před instalací co je v návodu, aby se celý elektro systém vypnul, což je jen zacvaknout zámek kapoty motoru ( jelikož jí máš zvednutou při montáži), zamknout auto , odnést klíč cca. 10m z dosahu a počkat 15 minut, pak je auto připraveno k montáži a můžeš odpojovat konektory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak včera naistalováno, je to jednoduchý jak facka, nechal jsem 4, no tak tam to bylo jen od 3000ot. mírné zlepšení, spodek byl beze změny nebo nepostřehnutelný, tak po hodině ježdění jjsme nastavili prozatím 6 a tam už je vítr, skrytá rezerva objebvena, je cítit hned odspodu, podle toho jak na to člověk šlápne, dá se s tím jezdit i na úplnou citovku, takže to je OK. Budem zkoušet a uvidí se co dál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvažuji to vyzkoušet, protože se mi nelíbí chování toho uškrceného motoru. Mám však 7stDSG, takže nevím, zda to bude mít stejný výsledek, jako u toho manuálu, který popisujete - předpokládám, že však ano. Co je další bod, že auto budu mít ještě dva roky (3letý služebák), a po tom bych to chtěl dále využít na jiné auto. Otázkou je co bude za dva roky, a co bude firma preferovat (plug-in hybrid, elektro :-) ?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám mobil, k prdu, neznám nikoho kdo by si chtěl měnit výkon, navíc snižovat. 

 

Mám to na Kodiaq 140KW 7 DSG

 

Spotřeba co jezdím je stejná, paradoxně i nižší když jedem plynule, tak to není tak náchylný na sebemenší slápnuti na plyn. 

 

Zatím stále na 6 a asi to tak nechám. Testují v běžném reálném provozu. Tak se necháme překvapit. Jinak dunění při nižších rychlostech toto neodstranílo, lehce se to zlepšilo ale není to stále ono. Takže je potřeba si podřadit pádlem, když to nechceš poslouchat. 

 

Jestli jste někde poblíž Prahy můžete přijet vyzkoušet. 

Editováno: , autor: LEdit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...