Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny, tak mi umřela baterka po třinácti měsících, najeto 24400 km. Trochu mě tohle auto školí!!! Na záruku vyměněno, ale co mě překvapilo, že z výroby  to byla EXIDE EFB+ 70Ah/ 700A polskej sajrajt a  nová je na chlup stejná, ale je to VARTA made in Germani se značením VW. Tak nevím co si o tom mám myslet? Ale asi je to tak, že jí vyrobí také v Polsku a akorát tam lepí jinou samolepku a jsou to hned baterky určeny pro auta na vývoz do západní Evropy a nebo je to opravdu VARTA a pro Čechy a východní Evropu montují levnější kopie z Polska ???

Celkem by mě zajímalo jaký máte vy v autech?

Exide není polskej sajrajt, to, že se to montuje v Polsku ještě nic neznamená. Obecně jsou akumulátory Exide lepší než Varta (prokazují to i testy). Mám s nimi i osobní zkušenosti, kdy na OII mi odešla originál baterka po 3 letech a slavná Varta silver dynamic po 2,5. Exide tam už točí 5 rok a šlape bez problému. Jinak v Kodiaqu mám Vartu AGM. To se už řešilo i jinde, že ŠA dává do nižších modelů nebo výbav baterie EFB, které nejsou moc vhodné pro auta se Start/Stop systémem a rekuperací. Ale mohl to být třeba zrovna horší kus, hlavně, že to vyměnili na záruku.

S baterkama Exide mám velmi dobré zkušenosti. Nejen v autě, ale i v motorkách. Podle mě to žádný šmejd není. Možná jsi jen narazil na špatný kus, nebo je příčina jinde. Jinak mám v autě tu samou co ty.

Upraveno od decathlon

To je ta zas....á rekuperace!!! Nech ji omezit a snad bude i delší výdrž.

I mně osobně měnili AKU po roce a půl, byla úplně odrovnaná. Přesto jsem opět dostal EFB, jelikož je ŠA stále do svých vozů montuje, i přes skutečnost, že se do vozů se StarStopem a rekuperací nehodí. Nezvládne tolik vybíjecích a nabíjecích cyklů jako typ AGM. Ten je ovšem dražší, takže EFB je pro ŠA jasná volba.

 

  • Autor

Už jsem měl AGMku vybranou , jelikož jsem ani nepočítal že uznají reklamaci na baterku. A uznali a vyměnili, verdikt byl- závadná, ale co neřekli i když jsem vyzvídal. Uvidíme co vydrží?

  • Autor

Tak jsem něco přečetl o rekuperačním nabíjení a už se nedivím, že mi baterka tak brzo odešla a nevím zda by to AGMka vyřešila? 

Když jedu do práce cca. 100km, tak posledních 30km jedu pořád do kopce ( firma je 700 m.n.m.) , tak prakticky mám vybitou baterku a auto je 5 dní bez pohybu a takhle to dělám celý rok.

Ještě to přeměřit kolik  zůstane po dojezdu, jestli se teorie potvrdí . A jestliže je to tak, tak to nevydrží žádná baterka.

  • 2 měsíce později...

Díky dnešní "koronavirové" situaci jsem auto (Karoq) už asi 14 neprojel. Dnes mě napadlo změřit napětí akumulátoru (EFB) a zjistil jsem, že je na něm jen 12,0 V. Mám doma nabíječku (https://autodilycz.cz/nahradni-dily/nabijecka-8amp-6v-12v-gs-333596/?s=677481), tak bych akumulátor dokrmil.

Mohu ale akumulátor klasicky odpojit od palubní sítě auta? Nevymaže se nějaké nastavení? Nemohu něco pohnojit? U mých předchozích aut s tím problém nebyl, ale nyní z toho mám trochu obavu. 

V návodu k nabíječce je důrazné doporučení akumulátor odpojit od palubní sítě. Existuje nějaký typ nabíječky, která se dá použít i při zapojeném akumulátoru v autě?

Předem díky za rady.

Pouzivam CTEK nabijecku, aku v aute neodpojuji. 

Pouze minus pol musis pripojovat na kostrici bod. 

Dost lidi pouzivaji toto nebo Lidlovku. 

Upraveno od Čečulák

  • Autor

Mám taky C Tek , ale i u ostatních nabíječek není třeba odpojovat baterií.

V 5. 1. 2020 na 16:56, Catexcavator napsal:

Tak jsem něco přečetl o rekuperačním nabíjení a už se nedivím, že mi baterka tak brzo odešla a nevím zda by to AGMka vyřešila? 

Když jedu do práce cca. 100km, tak posledních 30km jedu pořád do kopce ( firma je 700 m.n.m.) , tak prakticky mám vybitou baterku a auto je 5 dní bez pohybu a takhle to dělám celý rok.

Ještě to přeměřit kolik  zůstane po dojezdu, jestli se teorie potvrdí . A jestliže je to tak, tak to nevydrží žádná baterka.


Základem je vypnut "inteligentní nabíjení", které nabíjí baterii, a to ještě zpravidla jen při brždění motorem, na max. 80%, rozpojením konektoru na konci "-" kabelu u baterie viz také množství příspěvků na toto téma zde v diskuzích. Tím se nabíjení přepne na "konvenční nabíjení", kdy se bude baterie vždy nabíjet, i krátkou jízdou, na 100%.

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

P.S. Poděkuj voličům ekoteroristů v Bruselu: Zelení a Piráti ...

Upraveno od Caster

@Čečulák @Catexcavator Dík za tip. Koupím nějakou novou nabíječku. Ta moje původní již něco pamatuje. Proto bych ji nerad připojoval na akumulátor připojený k autu. Ale nabýt akumulátor musím. Pokud akumulátor z auta přeci jen odpojím, nesmaže se něco? 

Bych to neodpojoval, je to zbytecny a urcite to autu neprospeje. U chytrych nabijecek neni treba odpojovat. Projdi si to tady a kup neco overene ?. U F3 co mam se udajne smaznou pouze hodiny, ale proc to delat... 

Dulezite je dodrzeni prkpojeni minusu na kostrici bod. 

V ‎5‎.‎1‎.‎2020 na 16:56, Catexcavator napsal:

Tak jsem něco přečetl o rekuperačním nabíjení a už se nedivím, že mi baterka tak brzo odešla a nevím zda by to AGMka vyřešila? 

Když jedu do práce cca. 100km, tak posledních 30km jedu pořád do kopce ( firma je 700 m.n.m.) , tak prakticky mám vybitou baterku a auto je 5 dní bez pohybu a takhle to dělám celý rok.

Ještě to přeměřit kolik  zůstane po dojezdu, jestli se teorie potvrdí . A jestliže je to tak, tak to nevydrží žádná baterka.

To je přesně i můj případ. Bydlím na kopci 650mnm. Pokaždé když přijedu, byla baterie vytřískaná. Odstavovat takto auto na mrazu každý den je fakt milej dárek od EU. Nechal jsem potlačit onu "rekuperaci" neboli "chytré dobíjení" (pravdivými slovy "systém huntující baterii a udržující vybitý stav baterie"). A mám klid.

Mám CTEK MXS 5.0 new a zatím dobrý, trvale připojené k AKB CTEK Konektor komfort M6 s indikací baterie a jednou za čas připojím,

@Barak Také jsem koupil CTEK MXS 5.0 a nyní dokoupil CTEK Konektor komfort M6 (s indikací baterie). Jen nevím, jak CTEK Konektor připojit. Nabízí se na akumulátor, pak by nabíjení bylo pohodlné, jen zasunout konektor. Ale v návodu k nabíječce je psané "Připojte černou svorku k šasi vozidla daleko od palivového potrubí a akumulátoru". Lze "mínus" připojit někam tak, aby fungovala indikace na konektoru a zároveň, aby šlo bez problému nabíjet akumulátor.

Díky

Já už celou zimu bez problémů dokrmuju lídlovkou ua pár korun, mínus dám na kostřící bod a nic jinak neodpojuju. Z cesty z práce cca 130km jedu poslední km +/- z kopce a mám doma 12.2V.

  • Autor

12,2 V je dost málo. 

Spíš by mě zajímalo rozpojení konektoru na baterce, je třeba ještě něco upravit, překódovat nebo stačí jen rozpojit a ,, chytré nabíjení" je vyrušený?

Děkuji.

 

S tim konektorem s indikaci jsem slehnul, zelena dioda je mimo hru, porad to svitilo zlute nebo cervene... nic, co bych nevedel. 

Pripojeni aku sem tam na ty klesticky nic sloziteho, takze za me prinos nula. 

 

 

12,2 V je dost málo. 
Spíš by mě zajímalo rozpojení konektoru na baterce, je třeba ještě něco upravit, překódovat nebo stačí jen rozpojit a ,, chytré nabíjení" je vyrušený?
Děkuji.
 

Nic víc není třeba.
Jinak souhlas s tím, že 12,2V je opravdu málo. To je skoro po baterce.

Konektor na baterce se x krát řešil u fabií a mám pocit že si odpojení bude pamatovat jako chybu diagnostika

před 34 minutami, Čečulák napsal:

S tim konektorem s indikaci jsem slehnul, zelena dioda je mimo hru, porad to svitilo zlute nebo cervene... nic, co bych nevedel. 

Pripojeni aku sem tam na ty klesticky nic sloziteho, takze za me prinos nula. 

 

 

nevím proč by měla být mimo hru, samozřejmě, že po otevření kapoty bliká žlutě, protože jr odběr, ale po chvíli bliká zeleně, aspoň mě, 

Ano lidlovka vždy vyhodí cca 12.2 před dobíjením, přitom při určité teplotě (nebo ohřevu sedaček) by měla být rekuperace mimo, asi bylo málo zima.

Zdravím Vás pánové,jelikož je za nynější situace více volného času tak pročítám forum,náš Karoq,2.0 TDI AT 4*4,12/2017 se skoro max výbavou,pouze stop start vypnut diagnostikou, dosud najeto cca 39 000km,v parkování se střídám poctivě po týdnu s manželkou v garáži.Na bateri mám též konektor od CTKu s indikací stavu aku-jen abych viděl orientačně stav nabití.Denní jízda cca 20km do práce 20km zpět.Na konektoru svítí žlutá dioda,je-li jízda delší 30km už je zelená.Už po třech dnech kdy se nejede tak klesne baterie na 11.8V ,měřeno přes ELM modul a aplikace Torque i Car Scaner  a My Škoda ukazují stejné hodnoty napětí, auto i v těch největších mrazech(nejvíce za tuto zimu -15) startuje bez problémů.V Rapidu Spacebaku 1.2 TSI 81kw 11/2015,nezná garáž, najeto 110 000km,též původní aku bez nejmenšího problému.Nebuďte otroky svého auta,má sloužit Vám a ne Vy mu.To bych se z toho za chvíli asi zbláznil.Tak Vám Karoqy dobře slouží.

před 37 minutami, Barak napsal:

nevím proč by měla být mimo hru, samozřejmě, že po otevření kapoty bliká žlutě, protože jr odběr, ale po chvíli bliká zeleně, aspoň mě, 

Tak bud rad. Manzelka jezdi kratke trasy a vicekrat startuje a proste to nedosahuje nabiti, aby to zelene svitilo. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.