Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

@tknihat A co je na tom divného, že je olej po 13 tisících km černý jako bota? To je naprosto normální a naopak - ukazuje to, že ten olej funguje, rozpouští nečistoty v motoru apod. A rozhodně nelze dělat závěry jen podle barvy, že ten olej nemůže 2 roky vydržet. Já jsem taky zastánce výměn po roce, ale jaké jsou zůstatkové vlastnosti po roce ti může říct pouze jeho rozbor v tribotechnické laboratoři. 

Vloženo

Taky si myslím že je blbost dělat závěr podle barvy oleje, přesně jak píše Rapid, značí to jen že v sobě má hodně rozpuštěných nečistot.

Jinak nevidím důvod kupovat originální olej, který stejně dodává nějaký jiný výrobce, obvykle shell nebo castrol.

Když máš hrůzu z falzifikátu originální oleje, tak si jednoduše kupuj nějakou značku, která se prodává v menší míře a nevyplatí se falšovat. Viděl bych to na většinu nadstandardně drahých olejů. Např. Milleroil a pod. tam je cena tak vysoká, že se jich u nás prodá opravdu málo a určitě by se nikomu nevyplatilo dělat falzifikát...

  • o 1 rok později...
Vloženo (editace)

Ahojte viete mi prosim zhrnut utahovavie momenty  na filter a na vypustaci sraub? Dakujem

Mam 1.5tsi dada chcem si vymenit olej a neviem aky kluc mam kupit aky ma mat rozsah(zaujal ma od 10 do 60 chcem to na vymenu oleja a sviecok tot vše). Dakujem

Editováno: , autor: milan353
  • o 5 měsíců později...
  • o 6 měsíců později...
Vloženo (editace)
On 5/5/2024 at 12:57 PM, milan353 said:

Ahojte viete mi prosim zhrnut utahovavie momenty  na filter a na vypustaci sraub? Dakujem

Mam 1.5tsi dada chcem si vymenit olej a neviem aky kluc mam kupit aky ma mat rozsah(zaujal ma od 10 do 60 chcem to na vymenu oleja a sviecok tot vše). Dakujem

Ahoj,
- jaký si dával olej 5w30? 0w20? Díky 
- Nevíš jak sám zjistim jestli mám DADA ještě bez OPF nebo už s OPF? Všiml jsem si u příspěvků výše, že kod motoru nestačí, že se to u DADA lámalo. Mám 07/2019 DADA. Díky 
image.thumb.png.fa4bd5811f79191a94fc96e5e10d7933.png

Editováno: , autor: Pazis
Vloženo (editace)

Asi bych se soustředil na to, zda je olej Low SAPS nebo alespoň Mid SAPS, cca od roku 2019 mají 1,5 TSI filtr pevných částic, a tak je třeba na to myslet. Problém vidím v tom, že Low a Mid SAPS motorové oleje rychleji stárnou a pak i hůř mažou. 5W-30 je v pohodě,0W-20 pro klimatické podmínky ČR asi není nutností. Hlavní je motorový olej měnit včas, tedy po 10 000 km (krátké i dlouhé trasy) až 15 000 km, pokud jde o vozidlo, které jezdí spíš delší cesty s nižší zátěží. 0W-20 je spíš pro motory EA211, které jsou z roku 2022 a mladší. Obecně je v našich klimatických podmínkách celkem fuk, zda má olej 0W-20 čerpatelnost již od -35 °C nebo 5W-30 od -30 °C.

what-type-of-oil-do-you-use-in-your-cr-z-engine-v0-eg96cxg044oe1.webp

Editováno: , autor: Pavel_RB
Vloženo (editace)

Oleje VW 504.00 existují též ve viskozitě 0W-30. takže oleje 0W-20 jsou spíš jen tím ekologickým řešením. Důležité je, že obě normy (504.00 i 508.00) jsou schváleny pro daný typ motoru.

Editováno: , autor: roman63

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...