Rapid1.0 Vloženo 10. Červen 2022 Vloženo 10. Červen 2022 @tknihat A co je na tom divného, že je olej po 13 tisících km černý jako bota? To je naprosto normální a naopak - ukazuje to, že ten olej funguje, rozpouští nečistoty v motoru apod. A rozhodně nelze dělat závěry jen podle barvy, že ten olej nemůže 2 roky vydržet. Já jsem taky zastánce výměn po roce, ale jaké jsou zůstatkové vlastnosti po roce ti může říct pouze jeho rozbor v tribotechnické laboratoři. 1 Citovat
15degren Vloženo 15. Červen 2022 Vloženo 15. Červen 2022 Taky si myslím že je blbost dělat závěr podle barvy oleje, přesně jak píše Rapid, značí to jen že v sobě má hodně rozpuštěných nečistot. Jinak nevidím důvod kupovat originální olej, který stejně dodává nějaký jiný výrobce, obvykle shell nebo castrol. Když máš hrůzu z falzifikátu originální oleje, tak si jednoduše kupuj nějakou značku, která se prodává v menší míře a nevyplatí se falšovat. Viděl bych to na většinu nadstandardně drahých olejů. Např. Milleroil a pod. tam je cena tak vysoká, že se jich u nás prodá opravdu málo a určitě by se nikomu nevyplatilo dělat falzifikát... Citovat
milan353 Vloženo 5. Květen 2024 Vloženo 5. Květen 2024 (editace) Ahojte viete mi prosim zhrnut utahovavie momenty na filter a na vypustaci sraub? Dakujem Mam 1.5tsi dada chcem si vymenit olej a neviem aky kluc mam kupit aky ma mat rozsah(zaujal ma od 10 do 60 chcem to na vymenu oleja a sviecok tot vše). Dakujem Editováno: 5. Květen 2024, autor: milan353 Citovat
gondekp Vloženo 25. Říjen 2024 Vloženo 25. Říjen 2024 a jaký je tam těsnící kroužek na výpustním šroubu? Citovat
Pavel_RB Vloženo 27. Říjen 2024 Vloženo 27. Říjen 2024 V 25. 10. 2024 na 6:56, gondekp napsal: a jaký je tam těsnící kroužek na výpustním šroubu? Lze použít měďený 14x20x2. Citovat
Pazis Vloženo 26. Května Vloženo 26. Května (editace) On 5/5/2024 at 12:57 PM, milan353 said: Ahojte viete mi prosim zhrnut utahovavie momenty na filter a na vypustaci sraub? Dakujem Mam 1.5tsi dada chcem si vymenit olej a neviem aky kluc mam kupit aky ma mat rozsah(zaujal ma od 10 do 60 chcem to na vymenu oleja a sviecok tot vše). Dakujem Ahoj, - jaký si dával olej 5w30? 0w20? Díky - Nevíš jak sám zjistim jestli mám DADA ještě bez OPF nebo už s OPF? Všiml jsem si u příspěvků výše, že kod motoru nestačí, že se to u DADA lámalo. Mám 07/2019 DADA. Díky Editováno: 26. Května, autor: Pazis Citovat
roman63 Vloženo 26. Května Vloženo 26. Května (editace) Do MR2020 můžeš použít obě možnosti, od MR2021 jen 0W-20 (508.00). Editováno: 27. Května, autor: roman63 Citovat
Pavel_RB Vloženo 27. Května Vloženo 27. Května (editace) Asi bych se soustředil na to, zda je olej Low SAPS nebo alespoň Mid SAPS, cca od roku 2019 mají 1,5 TSI filtr pevných částic, a tak je třeba na to myslet. Problém vidím v tom, že Low a Mid SAPS motorové oleje rychleji stárnou a pak i hůř mažou. 5W-30 je v pohodě,0W-20 pro klimatické podmínky ČR asi není nutností. Hlavní je motorový olej měnit včas, tedy po 10 000 km (krátké i dlouhé trasy) až 15 000 km, pokud jde o vozidlo, které jezdí spíš delší cesty s nižší zátěží. 0W-20 je spíš pro motory EA211, které jsou z roku 2022 a mladší. Obecně je v našich klimatických podmínkách celkem fuk, zda má olej 0W-20 čerpatelnost již od -35 °C nebo 5W-30 od -30 °C. Editováno: 27. Května, autor: Pavel_RB Citovat
roman63 Vloženo 28. Května Vloženo 28. Května (editace) Oleje VW 504.00 existují též ve viskozitě 0W-30. takže oleje 0W-20 jsou spíš jen tím ekologickým řešením. Důležité je, že obě normy (504.00 i 508.00) jsou schváleny pro daný typ motoru. Editováno: 28. Května, autor: roman63 Citovat
milan353 Vloženo 5. Června Vloženo 5. Června Je to veľká dilema. Ten olej🤣 v servise dali 5w30 tetaz som bol inde meniť olej v prevodovke. A tam povedali ze mam dávať urcite 0w20 a original filter. Tak som o tom čítal. Vyšlo mi to tak ze zrejme nemám OPF takze správne mam dávať 5w30 Ale ked v servise tvrdili ze urcite 0w20 tak teraz mam dilemu. Kde zistím ci mam ten filter alebo nie . Podľa ročníka 1/2018 zrejme nieje . Citovat
gondekp Vloženo 6. Června Vloženo 6. Června nevidím problém s 5w30. Pokud olej splňuje požadovanou normu. tvrzení 0w20 a originál filter muže být tahání peněz z kapsy zákazníka - můj názor zkuste shell konfigurátor ( dívej taky poznámky a alternativní doporučení) https://www.shell.com/motorist/find-the-right-oil.html#iframe=L21vdG9yaXN0L2ZpbmQtdGhlLXJpZ2h0LW9pbC9famNyX2NvbnRlbnQvcm9vdC9tYWluL3NlY3Rpb24vd2ViX2NvbXBvbmVudC9saW5rcy9pdGVtMC5zdHJlYW0vMTc0ODU5ODgwMDk2OC9jOTEwZDg3N2U0NjE0NWJjMTA3NTJhMDczZGJiNTNjOGIyMjQ5NjAzL2lmcmFtZS5odG1sIy9nYi9lbi1nYi9zZWFyY2gvdmVoaWNsZT9jYXRlZ29yeT1jYXJz 1 Citovat
milan353 Vloženo 9. Června Vloženo 9. Června (editace) Pozeral som tu stránku. Tam je aj 0w20 a potom v dodatku ze aj 5w30 môžem pouzit. Co som hľadal tak záleží ci ma alebo nemá auto OPF. Pouzivam 5w30 len v tom servise kde som bol tak som dostal chrobáka do hlavy. Keďže povedal urcite 0w20 tak preto. Dik Kde na aute nájdem štítok aky olej do auta ? Aka specifikacia.V motorovom priestore ani v kufri som ho nenašiel. Ze by bol niekde dole pri olejovej vani? Editováno: 9. Června, autor: milan353 Citovat
Pavel_RB Vloženo 9. Června Vloženo 9. Června Není až tak podstatné, zda 0W20 nebo 5W30, ale to aby šlo o motorový olej Low SAPS. Možná lze akceptovat i Mid SAPS. Rozdíl při použití 0W20 nebo 5W30 bude na hranici chyby měření. Motorový olej je u části produkce ŠA definovaný pomocí štítku nalepeného na horním krytu chladičové stěny, tedy pod víkem motoru a to ve formátu VW 504.00 nebo VW 508.00. 1 Citovat
roman63 Vloženo 10. Června Vloženo 10. Června Olej normy 508.00 (viskozity 0W20) je olej vyvíjený pro nejnovější emisní normy (aby měl motor minimální třecí odpor). Jeho předchůdcem byla norma 504.00 (viskozity 5w30 resp. 0W30). Domnívám se, že z hlediska mazacích vlastností zejména při vyšších teplotách by bylo vhodnější použít olej viskozity 5W30 nebo 0W30 za předpokladu, že to výrobce povoluje. 1 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.