Přejít na obsah

Škoda Enyaq


Jan R.

Doporučené příspěvky

- maska Crystal Face - RS v ceně, pouze pro 80iV za příplatek

- látková sedadla wool blend - 40% přírodní bavlna, zbytek PE z PET lahví

- Laura už v 15 ti jazycích

- nabíječka na 125kW nabití větší baterie na 80% za 38 min

- My Powerpass dobíjení ze 195tis. stanic v EU

- parkování na dálku mobilem

-v aplikaci Trénované parkování - jednou to zaparkuje řidič a auto se to naučí

 

Ne až tak přímý konkurent, ale podobná cena.

Při delší normální jízdě má spotřebu kolem 17, jak psali interiér nic moc. Kus texilu ve dveřích i vzadu, jinak všude tvrdé, ty lesklá madla od prstýnků budou vypadat. Pruh na palubce měkčený, zbytek tvrdý, ale bez pazvuků. Ovladač režimů ,, řadička” vpravo od volantu, pěkně se to ovladá. Generátor vnějšího zvuku jsem ani neslyšel, přitom nemá dvojité těsnění dveří. Infotraiment svižný, bez záseků, hlášek. Postupně prý opravují. Malý displej před volantem zajímavý, jen 3 druhy zobrazení. Vzadu místo je, kufr také. Proti Enyaqu zadní spoiler lakovaný, vypadá to prémiově s tou světle šedou. Enyaq bude volba rozumu, toto je stylovka.

Pár fotek

https://janrichtr.rajce.idnes.cz/ID.3/

 

 

Také čtení dotace, prodeje .... https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-enyaq-iv-ceny-analyza-elektroauto-elektromobilita.A200903_213655_automoto_fdv?zdroj=vybava_recombee

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 9. 2020 na 22:44, Twisted napsal:

Enyaq si snad bude umět baterii ohřát, ne? 

@sam121 Ano, ale nesmíš zapomenout si to tepelné čerpadlo dokoupit, není to standardní výbava ?
Ono holt stále platí, že aktuálně je el. auto vhodné jen za určitých podmínek. Standardní člověk, bydlící v bytě, bez garážového stání, který parkuje normálně na ulici, si takové auto sice pořídit může, ale bude při jeho užívání spíše trpět, než aby si to užil....
Nedávno mi někdo vnucoval, jak super koupě je v případě Citigo iV...no, asi pro někoho s parkovacím stáním v garáží, bydlením ve městě a popojížděním po něm, to vhodné bude (i za ty prachy), nicméně to, že zrovna s Citigo iV ŠA potichu končí a nový model už nebude, je určitá vizitka toho, že jak to auto aktuálně nepodáváte okolo 1M/kus, je to pro automobilku spíše ke škodě...

Také jsme zvědavý, jaká cenová politika bude panovat při servisu auta jako je Enyaq apod.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@PetriCZECH Tak u CitiGo iV nikdo ani nechtěl, aby se prodávalo po milionech, protože na každém prodaném kusu si výrobce připisoval ztrátu. JKeho jediný smysl byl, že vývoj stál relativně málo a i těch pár kusů pomohlo snížit flotilové emise (proto bylo taky to omezení, aby se i co nejvíce kusů vyrobených v 2019 registrovali na RZ až po novém roce).

Nikdo netvrdí, že elektro je zázračná změna co vyřeší všechny problémy
. Ale pro určitou skupinu je to cesta, stejně tak jako TDI není pro každého, nebo TSI se taky nehodí na všechny situace. Stran servisu se stačí podívat na ceny předplaceného servisu u CitiGo,

klasické spalovací má:

Předplacený servis Plus na 5 let nebo 60 000 km / 100 000 km / 150 000 km                      - 34 300 / 46 600 / 71 700

Předplacený servis Standard na 5 let nebo 60 000 km / 100 000 km / 150 000 km              - 22 800 / 29 100 / 41 800

Citigo iV:

Předplacený servis Plus na 5 let nebo 60 000 km / 100 000 km / 150 000 km                      - 21 800 / 26 600 / 38 100

Předplacený servis Standard na 5 let nebo 60 000 km / 100 000 km / 150 000 km              - 7 600 / 8 300 / 11 000

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A přesně tak to bude u Enyaqu, už teď je vyloučen jeho větší úspěch v prodeji v rámci značky Škoda (to je však logické). To, aby auto bylo konkurence schopné a jeho pořízení bylo závislé na dotaci od státu (z našich kapes), je na hlavu. 
To se však netýká počtů prodejů mezi elektroauty - tam si myslím, že mít úspěch bude, a velký, protože nabízí více muziky, za méně peněz - alespoň papírově.
Jinak s tím servisem to teda nevypadá tak zle. Uvidíme, co Enyaq, já vycházel z řečí autoservisů, že servis čistě elektrických aut je nákladnější, protože se musí investovat do nových bezpečnostních prvků apod.
BTW: aby bylo jasno, já el. pohon nezavrhuji a el. auto, jako druhé auto, si pořídíme hned, jak budeme mít vlastní dům a budu si to moci nabíjet přes noc v garáži. Do té doby klesne i pořizovací cena a bude to mít větší smysl....

Editováno: , autor: PetriCZECH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není se, co divit, cena je v segmentu bezkonkurenční a vzhledem k minimálnímu počtu kusů se to dalo předpokládat. Kdybych sám nechtěl počkat na RS a pravděpodobně kupé, tak bych taky hodně zvažoval objednání hned, ač je to trochu risk. Ale pokud nezvednou výrobní kapacity, tak nevím, zda se mi za cca půl roku (kdy by RS snad mělo být), bude chtít objednat auto, které bude dodáno třeba za rok nebo ještě déle. Tohle jim odkláká dost zákazníků. Výrobní lhůtu do 5-6 měsíců bych zkousnul, ale tohle je extrém. Je samozřejmě otázka, nakolik je výrobní kapacita snížena uměle, protože si myslím, že cena Enyaqu může být škodovkou dotována, aby se vyhnula emisním pokutám. Ale to je čistá spekulace

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A všiml jsem si detailu: Enyaq standard výbava: Pneumatiky 235/55 R19 vpředu, pneumatiky 255/50 R19 vzadu - takže při přezouvání je nutnost kupovat různé pneu dopředu a různé dozadu? Pro mě celkem novinka ... nemluvě o tom, že v základu, za ty peníze, není ani hloupá navigace... ?

Editováno: , autor: PetriCZECH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím jak tu cenu myslíš, kde je levnější.

 

Cena za základ 80 iV u nás je 1.189.000,- včetně 21% DPH.

V Německu to samé je za 43.950,- EUR včetně 16% DPH, což je v přepočtu na Kč 1.218.500,- včetně 21% DPH. DPH se platí v zemi, kde se vozidlo registruje.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 9. 2020 na 18:20, PetriCZECH napsal:

A všiml jsem si detailu: Enyaq standard výbava: Pneumatiky 235/55 R19 vpředu, pneumatiky 255/50 R19 vzadu - takže při přezouvání je nutnost kupovat různé pneu dopředu a různé dozadu? Pro mě celkem novinka ... nemluvě o tom, že v základu, za ty peníze, není ani hloupá navigace... ?

Různý rozměr pneu na nápravě, není nic neobvyklého. Třeba BMW si v tom libuje, nevím jestli je to kvůli zadnímu náhonu a stabilitě, jiný důvod mě nenapadá...Máme v rodině BMW 5 f10 a tam je to taky. Holt nejde přehazovat předek-zadek :-(

 

Jinak co se týče Enyaqu, tak se mi líbí (až na tu svítící masku) a lidi co Škodovku nemusí, říkají, konečně pěkný auto :-D. Ale nepřemýšlím, že vyměním Kodiaqa. Sice můžu nabíjet v garáži doma a v práci, kde nám teď přibyly i rychlonabíječky, ale myslím, že plné elektro auto není pro naše podmínky (infrastruktura). Hybrid bych klidně snesl, ale se silnějším motorem než 1,4 tsi.

Editováno: , autor: l79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby jste to špatně nepochopili - mně nešlo o to, že by šlo o nějaké unikum, řeší se tady první pořádnější el. auto od Škodovky, a troufám si tvrdit, že ač Vás jako znalce automoto tento detail nepřekvapuje, nikdo nikde o něm neinformoval a myslím si, že pro spoustů fandů Škodovek to novinka a zajímavost je ? V rámci modelů Škody Auto je to myslím první auto, co to takto má...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...