Únor 25, 20214 r Denne potkvam asi 20 enyaqu na nabijeckach ve fabrice a i venku na silnicich a nejlepe my vychazi ta zelena barva. Nova modra je take celkem ok. K spotrebe myslim ze prumer bude kolem 22kwh id4 vychazi podobne. Upraveno Únor 25, 20214 r od Jan Tichy
Únor 25, 20214 r Koukal jsem se sprint monitor a id4 maji spotrebu 18 a 20 kwh. Zatim jsou tam 2 kusy.
Březen 1, 20214 r Nový ceník s verzí Sportline, zdražení základní verze LOFT o 13 000,- Kč. enyaq-iv-cenik.pdf
Březen 3, 20214 r Škoda Enyaq iV Sportline odhalila české ceny. Připravte si nejméně 1.152.900 Kč – AutoRevue.cz
Březen 6, 20214 r Autor https://www.testyojetin.cz/elektromobilita/testovaci-ridic-prozradil-ze-skoda-enyaq-iv-60-neujede-v-dalnicnim-tempu-ani-200-kilometru?fbclid=IwAR2pDcFgYyUjixg7FlzydW3YDGjM3_cMg1SGfX_QZL3YofyleReTOivn5sU
Březen 7, 20214 r Tak to je tedy docela slabota, jsem zvědavý na konkrétní test. Enyaq mě nepřipadá vyloženě jako městské auto, aby reálný dojezd byl jen 200 km! Ostatně zatím se jich u nás za leden a únor registrovalo celkem 6 kusů a to taky není nijak závratné číslo. Nakonec je celkem zajímavé, že auto, které mělo světovou premiéru před cca 1/2 rokem a vyrábí se taky již nějaký ten měsíc, nebylo ještě dáno motoristickým novinářům k nějakému oficiálnímu a delšímu testu. Všude se dočítáme jen o nějakých krátkých zkušebních jízdách při představení vozidla k 1.9.2020 a jinak nic, ticho po pěšině. Že by byla příčina i v tom udávaném, údajně malém dojezdu a ještě se pracuje na nějakém zlepšení? Upraveno Březen 7, 20214 r od DušanV
Březen 7, 20214 r On i DAD (fanoušek elektra) radí, že raději Enyaq s tou větší bateriíí, pokud chcete tedy vyrazit za hranice obce, viz.
Březen 7, 20214 r Inak v SR sa už dá nejakú dobu konfigurovať/objednávať 50ka Studio. Cena od príjemných 34.590€ :D Upraveno Březen 7, 20214 r od brrrrm
Březen 9, 20214 r K doplnění mého předcházejícího komentáře o Škodě Enyaq iV 60 a jeho ne zrovna velkém dojezdu v praktickém provozu mimo město, ještě odkaz o prodejích Enyaqu v Německu, s ještě menší baterií tj. Enyaq iV 50. Má to údajně být taková oholenější verze pro podporu prodejů, ale cena je pořád dosti vysoko, na druhou stranu dotace v Německu stlačily jeho cenu na cca ekvivalentu 640.000,- Kč. Tak to bude opravdu asi jen městské auto, holt těžké a velké auto a menší baterie, i když teoreticky ten dojezd má až 360 km, ale beru to s rezervou, ony i některé hybridy mají teoretickou spotřebu fosilního paliva cca 2l/ 100 km a skutek je úplně jinde. Na druhou stranu zprávy z webu autoforum beru i já občas s nadhledem, web je evidentně zaměřený proti elektromobilismu (stačí, ty někdy až bulvární hlavičky článků), ale jako zdroj i jiných zpráv, než jen těch vyloženě elektropozitivních to beru. Ono vůbec nezaškodí číst v tomto směru oba protipóly a porovnávat. https://www.autoforum.cz/predstaveni/novy-nejlevnejsi-elektromobil-skody-je-absurdne-drahy-i-kdyz-se-vam-na-nej-slozi-pul-nemecka/ Upraveno Březen 9, 20214 r od DušanV
Březen 9, 20214 r Članek jsem si přečetl a jediný důvod výroby takového paskvilu je dotační politika a získání CO2 odpustku. Je to mrhání energiema a surovinama a s tím by se mělo něco udělat.
Březen 10, 20214 r Rozumnější by spíš bylo sem násilně netlačit elektro. Elektro auto není v ČR zatím vhodné cenově pro každého. To samé platí i ohledně možnosti nabíjení.
Březen 10, 20214 r @Habi001 Přesně to samé si myslím také. Mám sice vyhraněný názor na elektromobilitu jako takovou - ovšem pokud by i nadále byla možnost svobodné volby pohonu a spalovací motory nebyly tlačeny do kouta, nebylo by ani námitek třeba proti Enyaqu. Ostatně elektromobily nemá v podstatě za hubičku žádná automobilka.
Březen 10, 20214 r https://www.novinky.cz/auto/clanek/kupe-ze-skody-enyaq-natocili-na-hradecke-dalnici-40353533 Upraveno Březen 10, 20214 r od l79
Březen 10, 20214 r Ta vysoká cena za elektromobil je dána omezenou výrobní kapacitu akumulátorů a problematické dodávky surovin na jejich výrobu. Dříve se říkalo že konkurence při výrobě aku zlevní jejich výrobu a elektroauta budou za cenu spalováků a to díky jednodušší konstrukci a menšího počtu náročně vyráběných dílů. Jenže díky obrovskému tlaku Bruselu na jejich rozšíření tento násilný tlak zabránil plynulému, dobrovolnému nárustu elektroaut a tak jediné zlevnění je díky nesmyslným dotacím. V době Corona krize by tyto auta nekupovali bez dotací ani na západě. U nás elektroauta letos razantě klesají v prodejích a tak Enyaq zůstane u nás exotický v provozu.
Březen 10, 20214 r V 9. 3. 2021 na 11:13, wolfspitz napsal: Članek jsem si přečetl a jediný důvod výroby takového paskvilu je dotační politika a získání CO2 odpustku. Je to mrhání energiema a surovinama a s tím by se mělo něco udělat. Souhlasím
Březen 11, 20214 r Autor V 15. 2. 2021 na 11:00, Jan R. napsal: Asi první reálný zveřejněný údaj o spotřebě, na zimu to není špatný Zde reálný údaj z ID.4, teplota skoro o 15 st. vyšší, vyšší prům.rychlost to by mohl po odladění Enyaq taky dokázat.
Březen 12, 20214 r Hm, tak odhadovaný dojezd v tom počasí tak něco lehce přes 200 km, to zas tak mnoho není. Berme to, že to těch 58 kWh, je udávané max. které ta baterie stejně nepustí ven na doraz. Teplota na provoz elektromobilu byla tedy dost nízká, ale na to se stejně nikdo nebude ohlížet, je to auto, není to panenka z cukru. Třeba Norové mají elektromobily rádi a zimy tam mají běžně horší, tak nevím kolik by tam Enyaq 58 kWh měl dojezd, v té jejich plné zimě. Říkám pořád, v současné podobě a s bateriemi 50 a 58 kWh je to městské, max. příměstské auto a na to by se měly elektromobily používat, na větší a delší cesty ať nám nechají klasický pohon. PS: Je to pořád bída, ale asi pláčem na špatném hrobě......
Březen 12, 20214 r před 1 hodinou, DušanV napsal: .... Třeba Norové mají elektromobily rádi a zimy tam mají běžně horší, tak nevím kolik by tam Enyaq 58 kWh měl dojezd, v té jejich plné zimě. .... Jen poznámka: Norové nemají elektromobily ani tak rádi, ale mají tam tak brutální daně na spalovací motory a taková zvýhodnění elektromobilů, že jim už nic jiného nezbývá. Takže to není o obecné výhodnosti v provozu, ale o sociálním inženýrství. Nemám sice k tomu data, ale předpokládám, že vysoký podíl elektromobilů v Norsku bude zejména ve velkých městech a spíše v zalidněné krajině, než někde na polárním kruhu.
Březen 12, 20214 r Taky tak jsem to myslel, tedy s nadsázkou, příště to dám tedy do úvozovek, ať je hned jasno. :-) Upraveno Březen 13, 20214 r od DušanV
Březen 18, 20214 r Myslím si, že to není ani otázka pár let a budeme se divit, co ti bezmozci udělají s daněmi za spalovací motory u nás.
Březen 19, 20214 r Vždycky jsem si dosud myslel a předpokládal, že když zahájíte výrobu (třeba i tzv. předsériovou) nějakého vozu, tak ho již máte řádně otestovaný a vyvinutý. U Enyaqu je to asi jiné, viz. odkaz na článek. Že by nějaká nová filozofie vývoje a výroby nových vozů u koncernu? Máme snad očekávat i u nové Fabie IV, že vývoj a testování dosud nebylo ukončeno a bude pokračovat společně se sériovou produkcí a prodejem ? Pořád nikde nevidím ani jediný oficiální test Enyaqu, třeba od motoristických novinářů a při tom se již pár měsíců vyrábí. https://fdrive.cz/clanky/skoda-pilne-testuje-elektricky-enyaq-v-akci-ma-desitky-vozu-rozhovor-6422
Březen 19, 20214 r Autor Novináři auto dostanou až bude v salonech, by mělo být na jaře. Teď zaměstnanci nesmí o tom nikde mluvit a cokoliv zveřejňovat. Finální testy dělají platící zákazníci už od dob Superbu 3 co pozoruji.
Březen 19, 20214 r Chápu to tak, že Škodovka asi opravdu má velké obavy o příznivé nastartování elektromobility a jejího prvního 100% elektrického vozu a nechce šlápnout vedle a dát k prodeji vůz, který není úplně vychytaný, i když ho oficiálně vyrábí již od 25.11.2020. Asi se tedy poučili od VW a jeho ID.3, možná i od Golfu VIII a Octavie IV, které se stále dodělávají tzv. za pochodu. Je to tedy velmi zajímavé, tohle hromadné testování již sériových vozů zaměstnanci fabriky, napříč různými profesemi. Upraveno Březen 19, 20214 r od DušanV
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.