Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Denne potkvam asi 20 enyaqu na nabijeckach ve fabrice a i venku na silnicich a nejlepe my vychazi ta zelena barva. Nova modra je take celkem ok.

K spotrebe myslim ze prumer bude kolem 22kwh id4 vychazi podobne.

Upraveno od Jan Tichy

Koukal jsem se sprint monitor a id4 maji spotrebu 18 a 20 kwh. Zatim jsou tam 2 kusy.

Nový ceník s verzí Sportline, zdražení základní verze LOFT o 13 000,- Kč.

enyaq-iv-cenik.pdf

 

Tak to je tedy docela slabota, jsem zvědavý na konkrétní test. Enyaq mě nepřipadá vyloženě jako městské auto, aby reálný dojezd byl jen 200 km! 

Ostatně zatím se jich u nás za leden a únor registrovalo celkem 6 kusů a to taky není nijak závratné číslo.

Nakonec je celkem zajímavé, že auto, které mělo světovou premiéru před cca 1/2 rokem a vyrábí se taky již nějaký ten měsíc, nebylo ještě  dáno motoristickým novinářům k nějakému oficiálnímu a delšímu testu. Všude se dočítáme jen o nějakých krátkých zkušebních jízdách při představení vozidla k 1.9.2020 a jinak nic, ticho po pěšině.

Že by byla příčina i v tom udávaném, údajně malém dojezdu a ještě se pracuje na nějakém zlepšení?

Upraveno od DušanV

On i DAD (fanoušek elektra) radí, že  raději Enyaq s tou větší bateriíí, pokud chcete tedy vyrazit za hranice obce, viz.

 

 

Inak v SR sa už dá nejakú dobu konfigurovať/objednávať 50ka Studio. Cena od príjemných 34.590€ :D

 

Upraveno od brrrrm

K doplnění mého předcházejícího komentáře  o Škodě Enyaq  iV 60 a jeho ne zrovna velkém dojezdu v praktickém provozu mimo město, ještě odkaz o prodejích  Enyaqu v Německu, s ještě menší baterií tj.  Enyaq iV 50. Má to údajně být taková oholenější verze pro podporu prodejů, ale cena je pořád dosti vysoko, na druhou stranu dotace v Německu stlačily jeho cenu na cca ekvivalentu 640.000,- Kč.  

Tak to bude opravdu asi jen městské auto, holt těžké a velké auto a menší baterie, i když teoreticky ten dojezd má až 360 km, ale beru to s rezervou, ony i některé hybridy mají teoretickou spotřebu fosilního paliva cca 2l/ 100 km a skutek je úplně jinde.

Na druhou stranu zprávy z webu autoforum beru i já občas s nadhledem, web je evidentně zaměřený proti elektromobilismu (stačí, ty někdy až bulvární hlavičky článků), ale jako zdroj i jiných zpráv, než jen těch vyloženě elektropozitivních  to beru. Ono vůbec nezaškodí číst v tomto směru oba protipóly a porovnávat.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/novy-nejlevnejsi-elektromobil-skody-je-absurdne-drahy-i-kdyz-se-vam-na-nej-slozi-pul-nemecka/

 

Upraveno od DušanV

Članek jsem si přečetl a jediný důvod výroby takového paskvilu je dotační politika a získání CO2 odpustku. Je to mrhání energiema a surovinama a s tím by se mělo něco udělat. 

Rozumnější by spíš bylo sem násilně netlačit elektro.

 

Elektro auto není v ČR zatím vhodné cenově pro každého. To samé platí i ohledně možnosti nabíjení.

@Habi001 Přesně to samé si myslím také. Mám sice vyhraněný názor na elektromobilitu jako takovou - ovšem pokud by i nadále byla možnost svobodné volby pohonu a spalovací motory nebyly tlačeny do kouta, nebylo by ani námitek třeba proti Enyaqu. Ostatně elektromobily nemá v podstatě za hubičku žádná automobilka.

Ta vysoká cena za elektromobil je dána omezenou výrobní kapacitu akumulátorů a problematické dodávky surovin na jejich výrobu. Dříve se říkalo že konkurence při výrobě aku zlevní jejich výrobu a elektroauta budou za cenu spalováků a to díky jednodušší konstrukci a menšího počtu náročně vyráběných dílů. Jenže díky obrovskému tlaku Bruselu na jejich rozšíření tento násilný tlak zabránil plynulému, dobrovolnému nárustu elektroaut a tak jediné zlevnění je díky nesmyslným dotacím. V době Corona krize by tyto auta nekupovali bez dotací ani na západě. U nás elektroauta letos razantě klesají v prodejích a tak Enyaq zůstane u nás exotický v provozu.

V 9. 3. 2021 na 11:13, wolfspitz napsal:

Članek jsem si přečetl a jediný důvod výroby takového paskvilu je dotační politika a získání CO2 odpustku. Je to mrhání energiema a surovinama a s tím by se mělo něco udělat. 

Souhlasím

  • Autor
V 15. 2. 2021 na 11:00, Jan R. napsal:

Asi první reálný zveřejněný údaj o spotřebě, na zimu to není špatný

 

Snímek obrazovky 2021-02-15 v 10.57.45.png

Zde reálný údaj z ID.4, teplota skoro o 15 st. vyšší, vyšší prům.rychlost to by mohl po odladění Enyaq taky dokázat.

 

159454134_889346025174765_5956616464122841549_n.jpg

Hm, tak odhadovaný dojezd v tom počasí  tak něco lehce přes 200 km, to zas tak mnoho není. Berme to, že to těch 58 kWh, je udávané max. které ta baterie stejně nepustí ven na doraz. Teplota na provoz elektromobilu byla tedy dost nízká, ale na to se stejně nikdo nebude ohlížet, je to auto, není to panenka z cukru. Třeba Norové mají elektromobily rádi a zimy tam mají běžně horší, tak nevím kolik by tam Enyaq 58 kWh měl dojezd, v té jejich plné zimě. Říkám pořád, v současné podobě a s bateriemi 50 a 58 kWh je to městské, max.  příměstské auto a na to by se měly elektromobily používat, na větší a delší cesty ať nám nechají klasický pohon. 

PS: Je to pořád bída, ale asi pláčem na špatném hrobě......

před 1 hodinou, DušanV napsal:

.... Třeba Norové mají elektromobily rádi a zimy tam mají běžně horší, tak nevím kolik by tam Enyaq 58 kWh měl dojezd, v té jejich plné zimě. ....

 

Jen poznámka: Norové nemají elektromobily ani tak rádi, ale mají tam tak brutální daně na spalovací motory a taková zvýhodnění elektromobilů, že jim už nic jiného nezbývá. Takže to není o obecné výhodnosti v provozu, ale o sociálním inženýrství.

Nemám sice k tomu data, ale předpokládám, že vysoký podíl elektromobilů v Norsku bude zejména ve velkých městech a spíše v zalidněné krajině, než někde na polárním kruhu.

Taky tak jsem to myslel, tedy s nadsázkou, příště to dám tedy  do úvozovek, ať je hned jasno. :-)

Upraveno od DušanV

Myslím si, že to není ani otázka pár let a budeme se divit, co ti bezmozci udělají s daněmi za spalovací motory u nás. 

No coment!

Upraveno od DušanV

Vždycky jsem si dosud  myslel a předpokládal, že když zahájíte výrobu (třeba i tzv. předsériovou) nějakého vozu, tak ho již máte řádně otestovaný a vyvinutý. U Enyaqu je to asi jiné, viz. odkaz na článek.

Že by nějaká nová  filozofie vývoje a výroby nových vozů u koncernu? Máme snad očekávat i u nové Fabie IV, že vývoj a testování dosud nebylo ukončeno a bude pokračovat společně se sériovou produkcí a prodejem ? Pořád nikde nevidím ani jediný oficiální test Enyaqu,  třeba od motoristických novinářů a při tom se již pár měsíců vyrábí. 

 

https://fdrive.cz/clanky/skoda-pilne-testuje-elektricky-enyaq-v-akci-ma-desitky-vozu-rozhovor-6422

 

Toto Škodovka přece už dávno dělá u všech modelů..

  • Autor

Novináři auto dostanou až bude v salonech, by mělo být na jaře. Teď zaměstnanci nesmí o tom nikde mluvit a cokoliv zveřejňovat. 
Finální testy dělají platící zákazníci už od dob Superbu 3 co pozoruji.

Chápu to tak, že Škodovka asi opravdu má velké obavy o příznivé nastartování elektromobility a jejího prvního 100% elektrického vozu  a nechce šlápnout vedle a dát k prodeji vůz, který není úplně vychytaný, i když ho oficiálně vyrábí již od 25.11.2020. Asi se tedy poučili od VW a jeho ID.3, možná i od Golfu VIII a Octavie IV, které se stále dodělávají tzv. za pochodu. 

Je to tedy velmi zajímavé, tohle hromadné testování již sériových vozů zaměstnanci fabriky,  napříč různými profesemi. 

Upraveno od DušanV

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.