Přejít na obsah

Škoda Enyaq


Jan R.

Doporučené příspěvky

Tak to je tedy docela slabota, jsem zvědavý na konkrétní test. Enyaq mě nepřipadá vyloženě jako městské auto, aby reálný dojezd byl jen 200 km! 

Ostatně zatím se jich u nás za leden a únor registrovalo celkem 6 kusů a to taky není nijak závratné číslo.

Nakonec je celkem zajímavé, že auto, které mělo světovou premiéru před cca 1/2 rokem a vyrábí se taky již nějaký ten měsíc, nebylo ještě  dáno motoristickým novinářům k nějakému oficiálnímu a delšímu testu. Všude se dočítáme jen o nějakých krátkých zkušebních jízdách při představení vozidla k 1.9.2020 a jinak nic, ticho po pěšině.

Že by byla příčina i v tom udávaném, údajně malém dojezdu a ještě se pracuje na nějakém zlepšení?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K doplnění mého předcházejícího komentáře  o Škodě Enyaq  iV 60 a jeho ne zrovna velkém dojezdu v praktickém provozu mimo město, ještě odkaz o prodejích  Enyaqu v Německu, s ještě menší baterií tj.  Enyaq iV 50. Má to údajně být taková oholenější verze pro podporu prodejů, ale cena je pořád dosti vysoko, na druhou stranu dotace v Německu stlačily jeho cenu na cca ekvivalentu 640.000,- Kč.  

Tak to bude opravdu asi jen městské auto, holt těžké a velké auto a menší baterie, i když teoreticky ten dojezd má až 360 km, ale beru to s rezervou, ony i některé hybridy mají teoretickou spotřebu fosilního paliva cca 2l/ 100 km a skutek je úplně jinde.

Na druhou stranu zprávy z webu autoforum beru i já občas s nadhledem, web je evidentně zaměřený proti elektromobilismu (stačí, ty někdy až bulvární hlavičky článků), ale jako zdroj i jiných zpráv, než jen těch vyloženě elektropozitivních  to beru. Ono vůbec nezaškodí číst v tomto směru oba protipóly a porovnávat.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/novy-nejlevnejsi-elektromobil-skody-je-absurdne-drahy-i-kdyz-se-vam-na-nej-slozi-pul-nemecka/

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Habi001 Přesně to samé si myslím také. Mám sice vyhraněný názor na elektromobilitu jako takovou - ovšem pokud by i nadále byla možnost svobodné volby pohonu a spalovací motory nebyly tlačeny do kouta, nebylo by ani námitek třeba proti Enyaqu. Ostatně elektromobily nemá v podstatě za hubičku žádná automobilka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta vysoká cena za elektromobil je dána omezenou výrobní kapacitu akumulátorů a problematické dodávky surovin na jejich výrobu. Dříve se říkalo že konkurence při výrobě aku zlevní jejich výrobu a elektroauta budou za cenu spalováků a to díky jednodušší konstrukci a menšího počtu náročně vyráběných dílů. Jenže díky obrovskému tlaku Bruselu na jejich rozšíření tento násilný tlak zabránil plynulému, dobrovolnému nárustu elektroaut a tak jediné zlevnění je díky nesmyslným dotacím. V době Corona krize by tyto auta nekupovali bez dotací ani na západě. U nás elektroauta letos razantě klesají v prodejích a tak Enyaq zůstane u nás exotický v provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, tak odhadovaný dojezd v tom počasí  tak něco lehce přes 200 km, to zas tak mnoho není. Berme to, že to těch 58 kWh, je udávané max. které ta baterie stejně nepustí ven na doraz. Teplota na provoz elektromobilu byla tedy dost nízká, ale na to se stejně nikdo nebude ohlížet, je to auto, není to panenka z cukru. Třeba Norové mají elektromobily rádi a zimy tam mají běžně horší, tak nevím kolik by tam Enyaq 58 kWh měl dojezd, v té jejich plné zimě. Říkám pořád, v současné podobě a s bateriemi 50 a 58 kWh je to městské, max.  příměstské auto a na to by se měly elektromobily používat, na větší a delší cesty ať nám nechají klasický pohon. 

PS: Je to pořád bída, ale asi pláčem na špatném hrobě......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DušanV napsal:

.... Třeba Norové mají elektromobily rádi a zimy tam mají běžně horší, tak nevím kolik by tam Enyaq 58 kWh měl dojezd, v té jejich plné zimě. ....

 

Jen poznámka: Norové nemají elektromobily ani tak rádi, ale mají tam tak brutální daně na spalovací motory a taková zvýhodnění elektromobilů, že jim už nic jiného nezbývá. Takže to není o obecné výhodnosti v provozu, ale o sociálním inženýrství.

Nemám sice k tomu data, ale předpokládám, že vysoký podíl elektromobilů v Norsku bude zejména ve velkých městech a spíše v zalidněné krajině, než někde na polárním kruhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždycky jsem si dosud  myslel a předpokládal, že když zahájíte výrobu (třeba i tzv. předsériovou) nějakého vozu, tak ho již máte řádně otestovaný a vyvinutý. U Enyaqu je to asi jiné, viz. odkaz na článek.

Že by nějaká nová  filozofie vývoje a výroby nových vozů u koncernu? Máme snad očekávat i u nové Fabie IV, že vývoj a testování dosud nebylo ukončeno a bude pokračovat společně se sériovou produkcí a prodejem ? Pořád nikde nevidím ani jediný oficiální test Enyaqu,  třeba od motoristických novinářů a při tom se již pár měsíců vyrábí. 

 

https://fdrive.cz/clanky/skoda-pilne-testuje-elektricky-enyaq-v-akci-ma-desitky-vozu-rozhovor-6422

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu to tak, že Škodovka asi opravdu má velké obavy o příznivé nastartování elektromobility a jejího prvního 100% elektrického vozu  a nechce šlápnout vedle a dát k prodeji vůz, který není úplně vychytaný, i když ho oficiálně vyrábí již od 25.11.2020. Asi se tedy poučili od VW a jeho ID.3, možná i od Golfu VIII a Octavie IV, které se stále dodělávají tzv. za pochodu. 

Je to tedy velmi zajímavé, tohle hromadné testování již sériových vozů zaměstnanci fabriky,  napříč různými profesemi. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...