Jan R. Vloženo 19. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 19. Březen 2021 Zabili 2 mouchy jednou ranou - testování a snížení flotilových emisí proto honem v prrosinci ty nesmyslné registrace v řádu stovek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 First look: Skoda Enyaq 2021 - YouTube Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 Jen by mě zajímalo z toho videa ta jízdní data, jak se počítají a zobrazují, třeba mi to někdo vysvětlí? U dlouhodobé spotřeby mu palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu 35.5 kWh/100 km a u spotřeby od posledního nabíjení mu to ukazuje průměrnou spotřebu 64.2 kWh/100 km a při tom na monitoru u obou průměrů se zobrazuje ujetá vzdálenost 0 km? Nějaké divné, u spalováku si to snad počítá spotřebu, podělí to ujetou vzdáleností a vyjde mu nějaký průměr. Pokud si to vynuluji sám, tak se vždy nuluje vzdálenost i spotřeba, tady na monitoru je uvedena nějaká spotřeba a žádná ujetá vzdálenost. Proč to tak má tam zobrazené? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 (editace) Však tady to bude počítat stejně, ne? Příklad, auto "žere" konstantně 5kW/h, vynuluje dlouhodobou a bude hodinu stát, popojede mezitím pár metrů (řekněme 200m). Spotřeba bude tedy 5kW/200m = 25kW/1km (kdyžtak vynásob 100 pro 100km) potom vynuluje od startu a bude zase hodinu stát a mezitím popojede 400m dlouhodobá potom 10kW/600m = 16.66kW/1km od startu 5kW/400m = 12.5kW/1km Uplně stejné to bude u benzínu, prostě jen tím že je tam nějaký časový úsek mezi mazáním a krátká ujedá dráha (pod 1km) tak se to může chovat takto divně, pokud bude vzdálenost delší, bude to OK EDIT: a samozřejmě protože průměrná rychlost i ujetá vzdálenost jsou pod 1km(/h) tak BC ukáže v obou případech nulu. Kdyby to bylo čerstvě vynulované, jsou tam místo údajů --,- Editováno: 20. Březen 2021, autor: Martab 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 Chápu tvoje vysvětlení a je to docela možné. Vím, že to začíná tu ujetou vzdálenost ukazovat po stovkách metrů, ale s tou malou vzdáleností pod 1 km po zastavení a nulou na ukazateli, tak to opravdu nevím. Vyzkouším při nejbližší příležitosti vyjetím a zajetím do garáže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 Uvidíš, ono taky mu dost skáče ta "okamžitá" spotřeba, určitě bych to nebral nějak směrodatně, navíc ten systém je uplně nový, takže se může chovat při mazání odlišně, třeba to neukazuje "čárky" ale hned spotřebu, kdo ví (v principu ke stejným rozdílům by se dalo dojít, pokud by spotřeba oscilovala a pokaždé se integrovala přes jiný časový úsek (krátký)). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Březen 2021 Sdílet Vloženo 20. Březen 2021 (editace) Jasně, nešlo mi o tu spotřebu, mě taky po vyjetí a pár stovkách metrů ukazuje počítač okamžitou spotřebu třeba 30l/100 km, jen mě z principu byla divná ta kombinace nulové ujeté vzdálenosti a udávané průměrné spotřeby el. energie. Osobně bych ten daný algoritmus, jak je to nastavené k zobrazení dal jinak, takhle to neznalého jen plete. Editováno: 20. Březen 2021, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan Tichy Vloženo 24. Březen 2021 Sdílet Vloženo 24. Březen 2021 (editace) Vsechno to jsou vypocty , vstupni data vystupni data a vypocet. Jinak Škodovka zatím nedává slevy pro zaměstnance na eniaq jinak byl jsem odkázán na dealery abych se tam zeptal že prostě eniaq se vůbec nebude pro zaměstnance se slevou prodávat. V kombinaci s výsledkama spotřeby na id4 to vypadá že průměrná spotřeba bude kolem 20 až 24 kWh hodin což sice tesla model X má taky ale ten je trošku někde jinde takže zřejmě pokud se nic nezmění u mě vyhraje E-niro.Rok stary ma slevu 300 000. Baterie super jako kona stejny system. To auto me vydrzi 15 let a najedu s nim 50 000 rocne.Oproti benzinu se zaplati na palivu vs cng polovicni naklady.Spotreba je kolem 16-18kwh. Casu dost nepospicham ceny jeste padnou. Kona na testu v redakci auto.cz po roce a 40 000 baterie 100%!! Takze po tesle to nejlepsi co se da koupit. Editováno: 24. Březen 2021, autor: Jan Tichy 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 29. Březen 2021 Sdílet Vloženo 29. Březen 2021 Testujeme elektrickou Škodu Enyaq iV! Pomůže nám s ní parťák od Volkswagenu – AutoRevue.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 29. Březen 2021 Sdílet Vloženo 29. Březen 2021 Tisková mapa: https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-mapy/skoda-enyaq-iv-tiskova-mapa-2/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 29. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 29. Březen 2021 Test https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/ridili-jsme-skodu-eynaq-na-ceskych-silnicich-prekvapila-nas-uz-tim-jak-startuje?fbclid=IwAR2fD3yw6Tbiwjw0Dw_oMsylgREbH0RU6uJzGuzNhZav4laGP5ixvcCrhj0 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 30. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 Daleko lepší spotřeby https://fdrive.cz/clanky/test-projeli-jsme-prvni-ceske-elektro-suv-skoda-enyaq-jake-je-a-kolik-ujede-na-nabiti-6785?fbclid=IwAR2RkB4YXng1Rk2sVnRL_Y7Ht8MhIClCUH54MxW19KnJIhLkVMiWWGC2cvA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MAKEL Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 Prečítané a aj som prekvapený tiež tou spotrebou, aj keď ešte zima by ukázala ako je na tom. No ak by to bolo takto ako píšu tak je to OK...som čakateľ :) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 Citace z článku výše uvedeném: ,,A jen pro zajímavost, tato baterie váží bezmála půl tuny a Škoda Auto na ni poskytuje záruku 8 let nebo 160 tisíc kilometrů, po kterých ale bude baterie fungovat dál, jen se bude postupně snižovat její kapacita". Tedy auto na kratší život a pro prvního zákazníka. Tu baterii nikdo nevymění po 8-10 letech když padne záruka na ní. Znamená to totiž demontáž velké části auta a to se nevyplatí vzhledem k zůstatkové ceně. Dnes auto se spalovacím motorem v dnešní ceně 1300000 Kč je i po 10 letech prodejné, ale tento moderní stroj nikdy. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MAKEL Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 Nepočítam s tým že budem mať auto 8 rokov, doposiaľ žiadne som toľko nemal :) Kto bude chcieť kúpiť elektro kúpi, kto nie nekúpi...jednoduchá veta. Pozerám na každé auto tak, že má slúžiť, ja nechcem byť otrokom svojho auta. Každé auto je predajné, záleží za akú cenu :) 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuolematon Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 před 1 hodinou, wolfspitz napsal: Citace z článku výše uvedeném: ,,A jen pro zajímavost, tato baterie váží bezmála půl tuny a Škoda Auto na ni poskytuje záruku 8 let nebo 160 tisíc kilometrů, po kterých ale bude baterie fungovat dál, jen se bude postupně snižovat její kapacita". Tedy auto na kratší život a pro prvního zákazníka. Tu baterii nikdo nevymění po 8-10 letech když padne záruka na ní. Znamená to totiž demontáž velké části auta a to se nevyplatí vzhledem k zůstatkové ceně. Dnes auto se spalovacím motorem v dnešní ceně 1300000 Kč je i po 10 letech prodejné, ale tento moderní stroj nikdy. Ale vyměníš baterii a můžeš zase účtovat skoro plnou cenu. Ta baterka pořád nebude na odpis, jen ujede třeba jen 70% km třeba dalších 5 let, potom 50%. To je na druhé auto úplně vpohodě. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 před 39 minutami, Kuolematon napsal: Ale vyměníš baterii a můžeš zase účtovat skoro plnou cenu. Ta baterka pořád nebude na odpis, jen ujede třeba jen 70% km třeba dalších 5 let, potom 50%. To je na druhé auto úplně vpohodě. V pohodě jí nikdo nevymění když je na ní postavené celé auto. Dále za 8 let bude cena těchto aut úplně jinde a po takové opravě tak jedině toto auto do muzea. Bude se totiž díky vývoji prodlužovat dojezd a tyto auta budou jako veteráni v tuto dobu. Stačí se podívat s čím nyní přichází Lexus a to je teprve začátek soutěže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_Denis_ Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 Především pak nejde jen o zástavbu jako takovou, ale o koncepci celého auta. Pokud je počítáno s tím, že to bude spotřebák do 8 let stáří (160tkm), bude tomu odpovídat i jakost dílů celého auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 (editace) @wolfspitz Proč by neměla jít vyměnit, ta baterka je prostě přišroubovaná zespodu k podlaze, jde normálně a celkem jednoduše vyměnit (řekl bych, lépe než mnohdy H7 v některých světlech...) EDIT: Jinak třeba u toho Leafu běžně mění uživatelé baterie za novější verze s vyšší kapacitou a prodlužují si dojezd... Editováno: 30. Březen 2021, autor: Martab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-enyaq-iv-elektromobil-meb.A190724_214927_automoto_fdv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 před 59 minutami, _Denis_ napsal: Především pak nejde jen o zástavbu jako takovou, ale o koncepci celého auta. Pokud je počítáno s tím, že to bude spotřebák do 8 let stáří (160tkm), bude tomu odpovídat i jakost dílů celého auta. Tak abychom byli fér, 8 let není plánovaná životnost, ale záruka funkčnosti. Konvenční auta se testují na 10 let/250 tisíc km. 10 let je taky plánovaná životnost Leafu, ale paradoxně baterie má být schopná dvojnásobku. Dále nevím, kde jste přišli na to, že je nutné rozebírat půl auta při výměně baterie. Nevím, jak se mění baterie platformy MEB, ale je v podlaze a teoreticky by její výměna měla být velmi snadná, tak jako u dalších EV. Baterie je určitě velké riziko, ale spíš bych řešil, zda umožňuje výměnu jednotlivých článků a zda je automobilka neplánuje repasovat nebo kolik budou stát náhradní díly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 Podle mě bude MB repasovat baterie jen ty co vymění na záruku a zákazník ani nebude vědět že bylo vyměněno jen pár nejhorších článků a pak zase zastavěno do auta. Bylo zde někde video jak se to auto staví a je tam vidět celý ten podlahový modul na který se pak auto staví. Po záruce to bude neřešitelný, ta skoro půl tuny vážící baterie bude nesmírně drahá, viz nedávno uváděné ceny u Nissanu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 30. Březen 2021 Sdílet Vloženo 30. Březen 2021 Já teda nevím, zda jsme se dívali na stejné video, ale ta baterka se jen přišroubuje zespod na kastli (cca od 0:47), nic "světoborného". Jinak už se zde řešila výměna baterky, a zrovna extra drahé to nebylo (do 60tis: https://www.youtube.com/watch?v=1Dwsk9lnr6I ). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 31. Březen 2021 Autor Sdílet Vloženo 31. Březen 2021 Bez té Crystal masky takové obyč., fádní 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wdog Vloženo 31. Březen 2021 Sdílet Vloženo 31. Březen 2021 Myslím, že při debatě o výhodnosti či nevýhodnosti výměně baterií se na to díváte ze špatného úhlu pohledu. Totiž, že by to mělo být co nejlevnější a výhodné pro zákazníka. Ale tak to (bohužel) asi nebude. Dnešní hra o elektromobilitu se hraje na úrovni EU normy x výrobci, zákazník je jim ukradený. A co když to bude přímo naopak, co když automobilky budou naopak chtít, aby ta výměna byla co nejdražší? ... je nám podsouváno, jak je výroba, provoz a servis elektromobilů jednodušší, a tedy levnější, což podle mne povede jenom k jinému způsobu dojení zákazníků, než klasicky přes předraženou výměnu oleje. V budoucnu to bude přes předražené softwarové úpravy a servis elektroniky vozu. Asi jste si všimli, když si sednete do nového el.auta či hybrida, že veškeré ovládání už je jen elektronické. Jo, volant tam ještě nechali. A co všechna vysoce sofistikovaná elektronika bude dělat po 10 letech natřásání po našich rozbitých silnicích v létě v zimě? ... no bude blbnout. Ale normální mechanik ze značkového servisu to neopraví. To budou el. specialisti za desetinásobnou sazbu. ... výměny lze znepříjemnit i jinak, například může automobil určité neschválené výměny baterie z druhovýroby odmítnout, může akceptovat jen "ty správně", ovšem za prémiovou cenu. To auto už bude o výměně dílů komunikovat přímo se servery automobilky, a ta rozhodne a na dálku nařídí, za jakých podmínek to bude. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.