Přejít na obsah

Škoda Enyaq


Jan R.

Doporučené příspěvky

Jen by mě zajímalo z toho videa ta jízdní data, jak se počítají  a zobrazují, třeba mi to někdo vysvětlí? 

U dlouhodobé spotřeby mu palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu 35.5 kWh/100 km a u spotřeby od posledního nabíjení mu to ukazuje průměrnou spotřebu 64.2 kWh/100 km a při tom na monitoru u obou průměrů se zobrazuje  ujetá vzdálenost 0 km? Nějaké divné, u spalováku si to snad počítá spotřebu, podělí to ujetou vzdáleností a vyjde mu nějaký průměr. Pokud si to vynuluji sám, tak se vždy nuluje vzdálenost i spotřeba, tady na monitoru je uvedena nějaká spotřeba a žádná ujetá vzdálenost.  Proč to tak má tam zobrazené?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však tady to bude počítat stejně, ne?

Příklad, auto "žere" konstantně 5kW/h, vynuluje dlouhodobou a bude hodinu stát, popojede mezitím pár metrů (řekněme 200m). Spotřeba bude tedy
5kW/200m = 25kW/1km (kdyžtak vynásob 100 pro 100km)
potom vynuluje od startu a bude zase hodinu stát a mezitím popojede 400m
dlouhodobá potom 10kW/600m = 16.66kW/1km
od startu 5kW/400m = 12.5kW/1km

Uplně stejné to bude u benzínu, prostě jen tím že je tam nějaký časový úsek mezi mazáním a krátká ujedá dráha (pod 1km) tak se to může chovat takto divně, pokud bude vzdálenost delší, bude to OK

EDIT: a samozřejmě protože průměrná rychlost i ujetá vzdálenost jsou pod 1km(/h) tak BC ukáže v obou případech nulu. Kdyby to bylo čerstvě vynulované, jsou tam místo údajů --,-

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu tvoje vysvětlení a je to docela možné. Vím, že to začíná tu ujetou vzdálenost ukazovat po stovkách metrů, ale s tou malou vzdáleností  pod 1 km po zastavení  a nulou na ukazateli, tak to opravdu nevím. Vyzkouším při nejbližší příležitosti vyjetím a zajetím do garáže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvidíš, ono taky mu dost skáče ta "okamžitá" spotřeba, určitě bych to nebral nějak směrodatně, navíc ten systém je uplně nový, takže se může chovat při mazání odlišně, třeba to neukazuje "čárky" ale hned spotřebu, kdo ví (v principu ke stejným rozdílům by se dalo dojít, pokud by spotřeba oscilovala a pokaždé se integrovala přes jiný časový úsek (krátký)).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, nešlo mi o tu spotřebu, mě taky po vyjetí a pár stovkách metrů ukazuje počítač okamžitou  spotřebu třeba 30l/100 km, jen mě z principu byla divná ta kombinace nulové ujeté  vzdálenosti a udávané průměrné  spotřeby el. energie. Osobně bych ten daný algoritmus, jak je to nastavené k zobrazení dal jinak, takhle to neznalého jen plete. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsechno to jsou vypocty , vstupni data vystupni data a vypocet.

Jinak Škodovka zatím nedává slevy pro zaměstnance na eniaq jinak byl jsem odkázán na dealery abych se tam zeptal že prostě eniaq se vůbec nebude pro zaměstnance se slevou prodávat. V kombinaci s výsledkama spotřeby na id4 to vypadá že průměrná spotřeba bude kolem 20 až 24 kWh hodin což sice tesla model X má taky ale ten je trošku někde jinde takže zřejmě pokud se nic nezmění u mě vyhraje E-niro.Rok stary ma slevu 300 000. Baterie super jako kona stejny system. To auto me vydrzi 15 let a najedu s nim 50 000 rocne.Oproti benzinu se zaplati na palivu vs cng polovicni naklady.Spotreba je kolem 16-18kwh.

Casu dost nepospicham ceny jeste padnou. Kona na testu v redakci auto.cz po roce a 40 000  baterie 100%!! Takze po tesle to nejlepsi co se da koupit.

Editováno: , autor: Jan Tichy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citace z článku výše uvedeném:

,,A jen pro zajímavost, tato baterie váží bezmála půl tuny a Škoda Auto na ni poskytuje záruku 8 let nebo 160 tisíc kilometrů, po kterých ale bude baterie fungovat dál, jen se bude postupně snižovat její kapacita".

Tedy auto na kratší život a pro prvního zákazníka. Tu baterii nikdo nevymění po 8-10 letech když padne záruka na ní. Znamená to totiž demontáž velké části auta a to se nevyplatí vzhledem k zůstatkové ceně. Dnes auto se spalovacím motorem v dnešní ceně 1300000 Kč je i po 10 letech prodejné, ale tento moderní stroj nikdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepočítam s tým že budem mať auto 8 rokov, doposiaľ žiadne som toľko nemal :) Kto bude chcieť kúpiť elektro kúpi, kto nie nekúpi...jednoduchá veta. Pozerám na každé auto tak, že má slúžiť, ja nechcem byť otrokom svojho auta. Každé auto je predajné, záleží za akú cenu :)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, wolfspitz napsal:

Citace z článku výše uvedeném:

,,A jen pro zajímavost, tato baterie váží bezmála půl tuny a Škoda Auto na ni poskytuje záruku 8 let nebo 160 tisíc kilometrů, po kterých ale bude baterie fungovat dál, jen se bude postupně snižovat její kapacita".

Tedy auto na kratší život a pro prvního zákazníka. Tu baterii nikdo nevymění po 8-10 letech když padne záruka na ní. Znamená to totiž demontáž velké části auta a to se nevyplatí vzhledem k zůstatkové ceně. Dnes auto se spalovacím motorem v dnešní ceně 1300000 Kč je i po 10 letech prodejné, ale tento moderní stroj nikdy.

 

Ale vyměníš baterii a můžeš zase účtovat skoro plnou cenu. Ta baterka pořád nebude na odpis, jen ujede třeba jen 70% km třeba dalších 5 let, potom 50%. To je na druhé auto úplně vpohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, Kuolematon napsal:

 

Ale vyměníš baterii a můžeš zase účtovat skoro plnou cenu. Ta baterka pořád nebude na odpis, jen ujede třeba jen 70% km třeba dalších 5 let, potom 50%. To je na druhé auto úplně vpohodě.

V pohodě jí nikdo nevymění když je na ní postavené celé auto. Dále za 8 let bude cena těchto aut úplně jinde a po takové opravě tak jedině toto auto do muzea. Bude se totiž díky vývoji prodlužovat dojezd a tyto auta budou jako veteráni v tuto dobu. Stačí se podívat s čím nyní přichází Lexus a to je teprve začátek soutěže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wolfspitz Proč by neměla jít vyměnit, ta baterka je prostě přišroubovaná zespodu k podlaze, jde normálně a celkem jednoduše vyměnit (řekl bych, lépe než mnohdy H7 v některých světlech...)


EDIT: Jinak třeba u toho Leafu běžně mění uživatelé baterie za novější verze s vyšší kapacitou a prodlužují si dojezd...

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 59 minutami, _Denis_ napsal:

Především pak nejde jen o zástavbu jako takovou, ale o koncepci celého auta. Pokud je počítáno s tím, že to bude spotřebák do 8 let stáří (160tkm), bude tomu odpovídat i jakost dílů celého auta.

Tak abychom byli fér, 8 let není plánovaná životnost, ale záruka funkčnosti. Konvenční auta se testují na 10 let/250 tisíc km. 10 let je taky plánovaná životnost Leafu, ale paradoxně baterie má být schopná dvojnásobku.

 

Dále nevím, kde jste přišli na to, že je nutné rozebírat půl auta při výměně baterie. Nevím, jak se mění baterie platformy MEB, ale je v podlaze a teoreticky by její výměna měla být velmi snadná, tak jako u dalších EV.

 

Baterie je určitě velké riziko, ale spíš bych řešil, zda umožňuje výměnu jednotlivých článků a zda je automobilka neplánuje repasovat nebo kolik budou stát náhradní díly. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě bude MB repasovat baterie jen ty co vymění na záruku a zákazník ani nebude vědět že bylo vyměněno jen pár nejhorších článků a pak zase zastavěno do auta. Bylo zde někde video jak se to auto staví a je tam vidět celý ten podlahový modul na který se pak auto staví. Po záruce to bude neřešitelný, ta skoro půl tuny vážící baterie bude nesmírně drahá, viz nedávno uváděné ceny u Nissanu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že při debatě o výhodnosti či nevýhodnosti výměně baterií se na to díváte ze špatného úhlu pohledu. Totiž, že by to mělo být co nejlevnější a výhodné pro zákazníka. Ale tak to (bohužel) asi nebude. Dnešní hra o elektromobilitu se hraje na úrovni EU normy x výrobci, zákazník je jim ukradený. A co když to bude přímo naopak, co když automobilky budou naopak chtít, aby ta výměna byla co nejdražší?

 

... je nám podsouváno, jak je výroba, provoz a servis elektromobilů jednodušší, a tedy levnější, což podle mne povede jenom k jinému způsobu dojení zákazníků, než klasicky přes předraženou výměnu oleje. V budoucnu to bude přes předražené softwarové úpravy a servis elektroniky vozu. Asi jste si všimli, když si sednete do nového el.auta či hybrida, že veškeré ovládání už je jen elektronické. Jo, volant tam ještě nechali. A co všechna vysoce sofistikovaná elektronika bude dělat po 10 letech natřásání po našich rozbitých silnicích v létě v zimě? ... no bude blbnout. Ale normální mechanik ze značkového servisu to neopraví. To budou el. specialisti za desetinásobnou sazbu. 

 

... výměny lze znepříjemnit i jinak, například může automobil určité neschválené výměny baterie z druhovýroby odmítnout, může akceptovat jen "ty správně", ovšem za prémiovou cenu. To auto už bude o výměně dílů komunikovat přímo se servery automobilky, a ta rozhodne a na dálku nařídí, za jakých podmínek to bude.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...