Přejít na obsah

Škoda Enyaq


Jan R.

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

To jo no, já spíš hledal nějakou dlouhodobou diskuzi ohledně tohoto tématu. Ptal jsem se Štěpána Řeháka mluvčího Škody a on mi psal, že brzy bude update Škody a že se bude muset do servisu, ale to jsou tak vágní informace...Očekával bych, že Škoda někde oficiálně zveřejní informace ohledně postupu a přibližných termínů  a jak to v praxi bude probíhat, ale podle mě ještě sami vůbec neví. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ve vztahu k jedinému škodováckému elektrickému SUV nabízí pak koncept jednu zajímavost, a to baterii s kapacitou 89 kWh. Ta se totiž začne v továrně v Mladé Boleslavi právě pro Enyaq vyrábět ještě na konci tohoto roku. Dojezd konceptu je podle automobilky 600 km a nabíjet je ho možné výkonem až 200 kW. 

 

Zdroj:  Za volantem nejdražšího konceptu Škody. Vision 7S ukazuje budoucnost nejen elektroaut - Aktuálně.cz (aktualne.cz)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Tak nevím? Pokud si dobře pamatuji, tak podle plánů Škodovky zveřejněných někdy na přelomu roku 2020 a 2021, tedy už za covidu a při již evidentním nedostatku čipů, se plánoval  Enyaq vyrábět v počtu cca 70.000 kusů za rok, což by mělo vycházet tak nějak cca 140.000 vyrobených kusů na konci roku 2022, no a zatím máme koncem listopadu 2022 celkem   90.000 dodaných  kusů. Ono  těch  chybějících 50.000 kusů je odstavených někde na letišti, nebo na cestě k zákazníkovi, nebo se to stačí vyrobit do konce roku, nebo zájem začíná opadat? Jen podotýkám, že Enyaq je Škodovkou preferovaný vůz, čili předpokládám, že jakékoliv nedostatkové díly se prioritně dodávají pro něj a to i na úkor ostatních typů, nebo je to jinak?

Co se týče přerušení výroby Enyaqu ohledně kabelových svazků z Ukrajiny, tak dle dostupných informací bylo zpomalení a následné přerušení výroby cca 6 až 8 týdnů, což při Škodovkou tehdejší avizované týdenní výrobě Enyaqu až 1.000 kusů, činí cca 6.000 -8.000 nevyrobených vozů. Pořád někde chybí  pár desítek tisíc nevyrobených Enyaqů oproti avizovanému plánu.

Na druhou stranu Enyaq si stále může celkem gratulovat, potažmo když si vezmeme opravdu špatné prodeje třeba takové VW ID.3 i když je to jiná třída vozu.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Tak to vypadá že koncernu aktuálně došla tepelná čerpadla, v ceníku ENYAQ z 23.12.2022 zmizla, a AUDI už zasílá info lidem co mají auta Q4 Etron objednané,  že tepelné čerpadlo nedostanou. Audi No Longer Putting Heat Pumps In Q4 e-tron (insideevs.com)

Naivně jsem si myslel, že se tepelné čerpadlo se dostalo do základní výbavy ENYAQU ale prostě ho už nenabízí. A to se prý situace s dodávkami zlepší v 2023 :-(.

Po třech letech čipové krize, kdy dochází konečně k uvolnění, je to teda ostudná známka logistiky koncernu.

Nebo že by jim došlo CO2? :D.

   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...