Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

před 9 hodinami, Martab napsal:

Nikdo netvrdí, že toto je cíl a má to nahradit spalovací auta, toto je jen cesta a ve své podstatě stále 1. generace elektromobility. Z tohoto pohledu je třeba se na to dívat. Stran cesty Praha -> Olomouc, vzhledem ke stavu a délce cesty po D1 nebo i přes Hradec, většinou stejně někde stojíme na kafe, takže není problém to naplánovat někde s krátkým nabíjením.

Co se týče "málo hmotných aut", tak to není až tak úplně výhoda v emisích. Třeba Fabii 1.0 MPI 44kW vychází emisní pokuta na skoro 60tis., kdežto u Superbu 2.0 TSI DSG jen nějakých 5tis a to jen proto, že do emisního limitu se započítává hmotnostní koeficient a díky tomu pro Fabii platí limit 83g CO2 a pro ten Superb 99g CO2. ještě absurdnější případ je OIII s 1.5 TSI, kde je pokuta 44tis a musí se vejít do 90g, ale 1.6 TDI jen 38tis a limit 93g. Přitom obě tyto motorizace produkují papírově 108g CO2...

A to je ono. Ty si v pátek naplánuješ cestu s rodinkou a vyjde to tak, že budeš časem čekat ve frontě 20-50 aut. Ty nabíječky tak rychle neporostou (zatím to je doplněk u benzínek, dealerů,... a realizuje se to ze stávajících přívodů. 120-180kW na zásuvku, to je bratru přes 300A.

 

Přesně shrnuto, ale mě z toho mrazí. Svět a posuzování ničení planety se smrsklo na měření několika desítek gramů neviditelného plynu. Ano, skleníkového (stále platí, že man-made emise jsou tak 5-7% všech celosvětových - sopky, požáry, oceány...), ale zdaleka ne toho nejnebezpečnějšího. Sazomety tryskají karcinogenní nanočástice po tunách, ale to nikoho nese....

Protože tady nejde o reálnou ekologii, ale o business.

1 hour ago, Prochaine said:

 

Dotace MPO?

 

https://www.agentura-api.org/cs/programy-podpory/nizkouhlikove-technologie/19602-2/

Dobrý svinstvo... Ještě, že už skončilo. Tím se nechci nikoho dotknout a neodsuzuji ty, co to využili, nicméně ve finále na to dojedeme všichni, že se u veřejných/našich peněz dotují nákupy aut.

Upraveno od PetriCZECH

Lepší než dotovat Babiše. To už máš v ČR jedno.

@bouchy To já ale nerozporuju, nikde jsem nepsal, že schvaluji tuto honbu za co nejnižší lokální CO2, jsou jiné věci na které by se mělo zaměřit. Jen říkám, že v rámci všech těch "opatření pro naše dobro" co se na toto odvětví valí mi přijde Enyaq ještě jako docela rozumný kompromis.

Pánové, toto není obecné téma o elektromobilitě, dotacích etc. Věnujte se tedy přímo Enyaqu. To ostatní se češte někde jinde.

Ok, souhlas, máš samozřejmě pravdu. Ale možná by jsi mohl už pro tohle auto udělat tu samostatnou sekci, aby se podobné téma mohlo třeba i založit, jak jsem tě poprosil o pár příspěvků výše a vlákno "Škoda Enyaq" tam přesunout. To auto si svou sekci zaslouží, ať se mi zamlouvá, či ne.... 

Já to udělat nemohu, žádost jsem už předložil adminům. Nicméně obecné téma o elektromobilitě, vhodné pro výše vedenou diskusi, na foru samozřejmě dávno existuje.

 

 

před 19 hodinami, Saty napsal:

 

https://www.agentura-api.org/cs/programy-podpory/nizkouhlikove-technologie/19602-2/

 

Myslel jsem, že V je ukončeno a VI je pro letošek zrušeno.

Ano V. je ukončeno, ale nejzazší termín realizace projektu se prodloužil o měsíc, tj. do 28.6.2021.

Což by se mělo s dodáním FOUNDERS EDITION stihnout...

Upraveno od Saty

Při 90 kusech na ČR to nebude pro každého...ale na druhou stranu, nikomu to neberu, ale v tomto případě ani nezávidím, protože při mém nájezdu a bydlení v bytě, bych při vlastnění takového auta spíše trpěl... ? Až budu za pár let v domě, tak už to bude mít nějaký smysl...

Těch 90ks bylo 3.9. za dopoledne pryč.

Věřím tomu.... však s tím nějak extra ti dotyční jezdit nebudou, myšleno co do nájezdu.

Soudruzi ze Škodovky hlavně zapomněli napsat, že je nový Enyaq lidem bez garáže, či parkovacího místa v obytném domě na dvě věci... 5.gif.

13 hours ago, PetriCZECH said:

Věřím tomu.... však s tím nějak extra ti dotyční jezdit nebudou, myšleno co do nájezdu.

No já najedu kolem 35-40tis km rok.

Rádi si pak přečteme, jak ti slouží - i když při počtu těch kusů nějak pochybuji, že ses dostal zrovna k této limitované edici ?... nicméně třeba si tu s námi píše Leoš Mareš, tak se plést můžu ? ... Rád si pak přečtu, jak ti tento vůz slouží - především při takovém nájezdu km, protože to by byl pro spoustu lidí konečně test k něčemu.

Ano dostal, v černé barvě, hnědý interiér + 4 pakety. Na to není potřeba být Leoš Mareš, jsem normální 35 letý chlap z vesnice na Moravě, co má vlastní dům s FVE a možností nabíjení  ;)

 

 

Upraveno od Saty

Normální asi ne, kdy můžeš využít dotace ?...za tvou cenu bez DPH mám, jako obyčejný člověk, jen na toho objednaného Karoqa Sportline, co mi příští týden dodají ?

Tak mám svou malou firmu o 2 zaměstnancích, na tom nevidím nic nenormálního ;)

  • Autor

Nalezeno na netu FCB Kodiaq ..., se povedlo

 

5B27B6F4-1B3C-4F39-A327-5DA2DBEE164D.jpeg

E290ABC7-DD51-4FA2-8A00-6D2B1DD5147A.jpeg

F2A74081-E49F-4E90-8CD0-5B20D7CC301B.jpeg

247A8AA5-34C6-4ED1-86C3-38E7A5D35490.jpeg

099DCD4A-278E-490D-975D-9AFE3612ED6D.jpeg

Přidám ještě svojí zkušenost a vlastně taky hlavní důvod, proč jsem psal, že nedočkavě čekám na Enyaq. Mám za sebou před cca dvěma lety půl roční zkušenost s Teslou S. A to, co většina lidí vyčítá elektro autům, jsou většinou nesmysly, které plynou z toho, že se na ně dívají optikou normálního auta a způsobu, jak se spalovací auto užívá. Elektromobil se prostě používá jinak, ale není to omezeních, jen o jiných návycích.

 

Pro rozumné vlastnictví elektra jsou nutné podmínky: 1) možnost vlastního nabíjení (doma nebo práce) 2) absence častých cest +500 km. Jakmile jsou tyhle dvě podmínky splněny, tak život s elektromobilem je příjemný a pohodový. Hlavní věc, na kterou většina lidí - logicky - posuzuje špatně je doba nabíjení. Berou to jako alternativu k tankování, tedy od rezervy do plna. Elektroauto se ale takhle nepoužívá (nebo správně nemělo by). Dám příklad. Byl jsem s Teslou v jižní Francii, tedy cca 1200 km. Dával jsem si každé dvě a půl hodiny přestávku (to by bylo i normálně, pauza na kafe, protáhnutí a záchod). Vždy jsem volil zastávku s nabíječkou (i před dvěma lety v Evropě bez problémů a navigace s tím pomohla). Za 20 minutovou pauzu se mi auto vždy nabilo na cca 180 km dojezd. Takhle se auto udržuje neustále dostatenčně nabité na dlouhé cesty. Kdybych jel benzíňákem, tak stavím stejně, na obdobně dlouhou dobu, ale tankoval bych jen jednou do plna. Ale že by to mělo vliv na pohodlí? Ne.

 

Co mě ale na Tesle štvalo a proč jsem se jí vlastně zbavil je hlavně její šílené zpracování. Kupoval jsem zánovní kus s cca 4000km a při nájezdu lehce přes 10 000km to uvnitř vrzalo jak na staré půdě. Dále mě šíleně štvalo, že auto se nechová konzistentně. Tedy při šlápnutí na plyn nebo brzdu nezrychlovalo nebo nebrzdilo vždy stejně. Záleželo na teplotě baterie, stupni jejího dobití a asi i na postavení měsíce, protože se to nedalo dopředu odhadovat.  A poslední věc byla spolehlivost a servis. Při čtvrté závadě a čtvrté šílené zkušenosti se servisem, jsem nad značkou zlomil hůl a auta se zbavil - překvapivě s téměř nulovou ztrátou.

 

Pak jsem měl dvouleté období, kdy jsem auto nepotřeboval a před půl rokem jsem si koupil Karoq na popojíždění po městě. Je to fajn autíčko, ale pokud Enyaqu nadělila škodovka obdobné vlastnosti jako má e-tron (hlavně tedy chování normálního auta, na rozdíl od Tesly), tak v kombinaci s dobrou cenou a silným servisním zázemím, už teď vím, že do něj na 99% půjdu a Karoqa vyměním. 

 

Jasně, pro člověka, který si kupuje auto na 5 a více let, to je risk, protože provoz elektromobilu je (při domácím nabíjení) levný a pohodlný teď. Ale během příštích tří let si nemyslím, že by na dobíjecí proud padla spotřební daň a fronty u veřejných nabíječek na cestách taky ještě nebudou tak hrozné. 

 

Každému doporučuji se nějakým elektromobilem projet. Ta dynamika, absence vibrací a ticho jsou zkrátka návykové. 

 

 

před 2 hodinami, Jan R. napsal:

Nalezeno na netu FCB Kodiaq ..., se povedlo

 

5B27B6F4-1B3C-4F39-A327-5DA2DBEE164D.jpeg

E290ABC7-DD51-4FA2-8A00-6D2B1DD5147A.jpeg

F2A74081-E49F-4E90-8CD0-5B20D7CC301B.jpeg

247A8AA5-34C6-4ED1-86C3-38E7A5D35490.jpeg

099DCD4A-278E-490D-975D-9AFE3612ED6D.jpeg

 

Ty tapecy jsou polotovar, nebo realita? Protože to na fotce je ultra hnus.

  • Autor

Autor nepsal, stačí porovnat s katalogem viz.výše.

Taky jsem si říkal, že ty plasty jdou docela hnus...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.