Přejít na obsah

Škoda Enyaq


Jan R.

Doporučené příspěvky

před 9 hodinami, Martab napsal:

Nikdo netvrdí, že toto je cíl a má to nahradit spalovací auta, toto je jen cesta a ve své podstatě stále 1. generace elektromobility. Z tohoto pohledu je třeba se na to dívat. Stran cesty Praha -> Olomouc, vzhledem ke stavu a délce cesty po D1 nebo i přes Hradec, většinou stejně někde stojíme na kafe, takže není problém to naplánovat někde s krátkým nabíjením.

Co se týče "málo hmotných aut", tak to není až tak úplně výhoda v emisích. Třeba Fabii 1.0 MPI 44kW vychází emisní pokuta na skoro 60tis., kdežto u Superbu 2.0 TSI DSG jen nějakých 5tis a to jen proto, že do emisního limitu se započítává hmotnostní koeficient a díky tomu pro Fabii platí limit 83g CO2 a pro ten Superb 99g CO2. ještě absurdnější případ je OIII s 1.5 TSI, kde je pokuta 44tis a musí se vejít do 90g, ale 1.6 TDI jen 38tis a limit 93g. Přitom obě tyto motorizace produkují papírově 108g CO2...

A to je ono. Ty si v pátek naplánuješ cestu s rodinkou a vyjde to tak, že budeš časem čekat ve frontě 20-50 aut. Ty nabíječky tak rychle neporostou (zatím to je doplněk u benzínek, dealerů,... a realizuje se to ze stávajících přívodů. 120-180kW na zásuvku, to je bratru přes 300A.

 

Přesně shrnuto, ale mě z toho mrazí. Svět a posuzování ničení planety se smrsklo na měření několika desítek gramů neviditelného plynu. Ano, skleníkového (stále platí, že man-made emise jsou tak 5-7% všech celosvětových - sopky, požáry, oceány...), ale zdaleka ne toho nejnebezpečnějšího. Sazomety tryskají karcinogenní nanočástice po tunách, ale to nikoho nese....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchy To já ale nerozporuju, nikde jsem nepsal, že schvaluji tuto honbu za co nejnižší lokální CO2, jsou jiné věci na které by se mělo zaměřit. Jen říkám, že v rámci všech těch "opatření pro naše dobro" co se na toto odvětví valí mi přijde Enyaq ještě jako docela rozumný kompromis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, souhlas, máš samozřejmě pravdu. Ale možná by jsi mohl už pro tohle auto udělat tu samostatnou sekci, aby se podobné téma mohlo třeba i založit, jak jsem tě poprosil o pár příspěvků výše a vlákno "Škoda Enyaq" tam přesunout. To auto si svou sekci zaslouží, ať se mi zamlouvá, či ne.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při 90 kusech na ČR to nebude pro každého...ale na druhou stranu, nikomu to neberu, ale v tomto případě ani nezávidím, protože při mém nájezdu a bydlení v bytě, bych při vlastnění takového auta spíše trpěl... ? Až budu za pár let v domě, tak už to bude mít nějaký smysl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rádi si pak přečteme, jak ti slouží - i když při počtu těch kusů nějak pochybuji, že ses dostal zrovna k této limitované edici ?... nicméně třeba si tu s námi píše Leoš Mareš, tak se plést můžu ? ... Rád si pak přečtu, jak ti tento vůz slouží - především při takovém nájezdu km, protože to by byl pro spoustu lidí konečně test k něčemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano dostal, v černé barvě, hnědý interiér + 4 pakety. Na to není potřeba být Leoš Mareš, jsem normální 35 letý chlap z vesnice na Moravě, co má vlastní dům s FVE a možností nabíjení  ;)

 

 

Editováno: , autor: Saty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám ještě svojí zkušenost a vlastně taky hlavní důvod, proč jsem psal, že nedočkavě čekám na Enyaq. Mám za sebou před cca dvěma lety půl roční zkušenost s Teslou S. A to, co většina lidí vyčítá elektro autům, jsou většinou nesmysly, které plynou z toho, že se na ně dívají optikou normálního auta a způsobu, jak se spalovací auto užívá. Elektromobil se prostě používá jinak, ale není to omezeních, jen o jiných návycích.

 

Pro rozumné vlastnictví elektra jsou nutné podmínky: 1) možnost vlastního nabíjení (doma nebo práce) 2) absence častých cest +500 km. Jakmile jsou tyhle dvě podmínky splněny, tak život s elektromobilem je příjemný a pohodový. Hlavní věc, na kterou většina lidí - logicky - posuzuje špatně je doba nabíjení. Berou to jako alternativu k tankování, tedy od rezervy do plna. Elektroauto se ale takhle nepoužívá (nebo správně nemělo by). Dám příklad. Byl jsem s Teslou v jižní Francii, tedy cca 1200 km. Dával jsem si každé dvě a půl hodiny přestávku (to by bylo i normálně, pauza na kafe, protáhnutí a záchod). Vždy jsem volil zastávku s nabíječkou (i před dvěma lety v Evropě bez problémů a navigace s tím pomohla). Za 20 minutovou pauzu se mi auto vždy nabilo na cca 180 km dojezd. Takhle se auto udržuje neustále dostatenčně nabité na dlouhé cesty. Kdybych jel benzíňákem, tak stavím stejně, na obdobně dlouhou dobu, ale tankoval bych jen jednou do plna. Ale že by to mělo vliv na pohodlí? Ne.

 

Co mě ale na Tesle štvalo a proč jsem se jí vlastně zbavil je hlavně její šílené zpracování. Kupoval jsem zánovní kus s cca 4000km a při nájezdu lehce přes 10 000km to uvnitř vrzalo jak na staré půdě. Dále mě šíleně štvalo, že auto se nechová konzistentně. Tedy při šlápnutí na plyn nebo brzdu nezrychlovalo nebo nebrzdilo vždy stejně. Záleželo na teplotě baterie, stupni jejího dobití a asi i na postavení měsíce, protože se to nedalo dopředu odhadovat.  A poslední věc byla spolehlivost a servis. Při čtvrté závadě a čtvrté šílené zkušenosti se servisem, jsem nad značkou zlomil hůl a auta se zbavil - překvapivě s téměř nulovou ztrátou.

 

Pak jsem měl dvouleté období, kdy jsem auto nepotřeboval a před půl rokem jsem si koupil Karoq na popojíždění po městě. Je to fajn autíčko, ale pokud Enyaqu nadělila škodovka obdobné vlastnosti jako má e-tron (hlavně tedy chování normálního auta, na rozdíl od Tesly), tak v kombinaci s dobrou cenou a silným servisním zázemím, už teď vím, že do něj na 99% půjdu a Karoqa vyměním. 

 

Jasně, pro člověka, který si kupuje auto na 5 a více let, to je risk, protože provoz elektromobilu je (při domácím nabíjení) levný a pohodlný teď. Ale během příštích tří let si nemyslím, že by na dobíjecí proud padla spotřební daň a fronty u veřejných nabíječek na cestách taky ještě nebudou tak hrozné. 

 

Každému doporučuji se nějakým elektromobilem projet. Ta dynamika, absence vibrací a ticho jsou zkrátka návykové. 

 

 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...