Přejít na obsah

Škoda Enyaq


Jan R.

Doporučené příspěvky

před 18 hodinami, PavelB1011 napsal:

 

Pro rozumné vlastnictví elektra jsou nutné podmínky: ...

 

Každému doporučuji se nějakým elektromobilem projet. Ta dynamika, absence vibrací a ticho jsou zkrátka návykové. 

 

 

To je to, že já chci jakékoli auto bez podmínek. Možná jsem zpovykaný, protože třeba na Západě je těch podmínek daleko víc (plakety, daň, úplně jiné pojištění), ale mně auto nebude diktovat nějaké svoje rozmary. To už můžu rovnou jezdit (elektrickým) vlakem.

Ale jo, já se klidně projedu, když mi auto někdo gratis půjčí (za 1500+/den plus hledání volného kabelu ani náhodou). Ale pojedem na Moravu a zpátky. To jsem takhle jezdil a můj jedovatý benzínový motor udělal 1 trasu tam, nebo zpět celkem 5x. Pak 5 minut u benzínky a zase 5x. Když jsem četl příběh něčích známých (stižených zelenou módou), jak si přes Evropu (NL<>CZ) naplánovali výlet na asi 10 dní s nabíjením, udělalo se mi nevolno. Tohle se s hloupým chrochtákem já ujet na 1-2 nádrže, spíš to první, ale hlavně asi za 0,5-0,75 dne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych hlavně řekl, že je to o lidech a prioritách. Jak nepřesvědčí nikdo mě a mi podobné o smysluplnosti této zvláštní módy, já (my) nepřesvědčíme ty, pro které je to řešením všeho.

Ano, tichost evokuje větší rychlost a zrychlení silných elektromobilů se vyrovná leda benzínový supersport. Přesto když třeba nastartuju své pomalé 400 koňové BMW s vysokou spotřebou, cítím ten benzín, ve zrychlení proti Tesle za 3,5s trochu ztratím, ale zato se nezastavím na 180, ale mám rezervu až do nějakých 320 a k tomu mě doprovází zvuk z italských výfuků a vyvážené jízdní vlastnosti bez těžkých baterií, rád této skupině lidí jejich pravdu nechám a vychutnám si tu jízdu o to víc. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@_Denis_ Těch 160 u běžné verze opravdu pobavilo. Ad tvary... je možné, že se něco chystá. V Japonsku a i jinde už to mají roky. Asi se bude platit extra daň za každý dm2 parkovacího místa. Malé auto = malá daň(?). Ale je třeba využít každý litr vnitřního prostoru. Akorát se bojím kde se krychle/kvádry zastaví...  https://media.tenor.com/images/4ef934ef7696387834fc987e02e63f95/tenor.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Saty napsal:

Jen pro představu jak by mohla vypadat cesta 900km Enyaqem 80 a zdržení na nabíječkách...

image.thumb.png.8d9e027a0d0a6fd8eb6f0c10e897b628.png

 

Trochu se divím, že neoprášili nápad solárního střešního okna, co bývalo kdysi v Superbu a pohánělo ventilátor. Asi by to nebylo samospásné řešení, ale v principu to auto bez nabíječky stojí někde na ulici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemíchá se zde náhodou více věcí dohromady? baterie nemají rády chlad, kapacita klesá, ale když se ohřejí, mají zpět svou kapacitu. Druhá věc je efektivita vytápění, která samozřejmě zkracuje dojezd a záleží zda je to vytápění odporové, nebo tam je tepelné čerpadlo, jaké jsou ztráty a další.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 9. 2020 na 7:09, bouchy napsal:

To je to, že já chci jakékoli auto bez podmínek. Možná jsem zpovykaný, protože třeba na Západě je těch podmínek daleko víc (plakety, daň, úplně jiné pojištění), ale mně auto nebude diktovat nějaké svoje rozmary. To už můžu rovnou jezdit (elektrickým) vlakem.

Ale jo, já se klidně projedu, když mi auto někdo gratis půjčí (za 1500+/den plus hledání volného kabelu ani náhodou). Ale pojedem na Moravu a zpátky. To jsem takhle jezdil a můj jedovatý benzínový motor udělal 1 trasu tam, nebo zpět celkem 5x. Pak 5 minut u benzínky a zase 5x. Když jsem četl příběh něčích známých (stižených zelenou módou), jak si přes Evropu (NL<>CZ) naplánovali výlet na asi 10 dní s nabíjením, udělalo se mi nevolno. Tohle se s hloupým chrochtákem já ujet na 1-2 nádrže, spíš to první, ale hlavně asi za 0,5-0,75 dne.

 

Vždyť přece elektromobil ti žádné rozmary nediktuje. Nebo, analogicky, kašleš na zahřívání tvého "chrochtáka" nebo na dochlazování turba? To jsou přece také rozmary dané konstrukcí vozu. Elektromobil je prostě nutné udržovat neustále dobitý v rozmezí cca 20% - 80%, je to jen o zvyku a není to omezující. Jak jsem ale psal, vlastní dobijení je nutnost. A ten výlet na 10 dnů asi nebyl kvůli nutnosti nabíjení, ne? Protože je prostě nesmysl, pokud teda nejeli nějakým městským elektrickým pekáčem bez možnosti rychlého nabíjení.

 

A když se na to podíváš čistě ekonomicky. Tak Enyaq (i bez započtení dotací pro mimopražské firmy, které sice teď skončili, ale mám info, že výzva zase bude) je cenově srovnatelný s Kodiaqem. A budeš-li počítat se spotřebou 20 kwh/100 km (to je takový pesimistický odhad založený na 15,5kwh ID3 a zde zmíněných 30kwh při dálničních rychlostech, což je nejhorší provozní režim elektroauta), tak tě 1 km při domácím nabíjení vyjde na 1 Kč. U Kodiaqa 2.0 TSI mám reálnou spotřebu 9,0l/100km, tedy 2,5 Kč za km. Takže konkrétně u Enyaqa kvůli jeho ceně šetříš od prvního kilometru a to nepočítám levné povinné ručení, žádné poplatky, parkování apod. Navíc, a doufám v to, by mohl být levný i servis díky jednoduché mechanice. Tam ale záleží na tom, jak moc do ceny úkonů ŠA promítne pořízení nového vybavení.

 

Ať si každý koupí, co mu vyhovuje. Taky jsem měl dobu, kdy jsem u auta honil každého koně, řešil jestli R6, V6 nebo V8 a užíval si zvuku, práskání do výfuku a podobných radůstek. Měl jsem i dvakrát diesel, jednou v SUV, jednou v limuzíně. Byl jsem dokonce i nedávno pár let bez auta, protože jsem tu potřebu prostě neměl. Dneska naopak oceňuju nenápadnost, jednoduchost, klid a pohodlí. A na moje aktuální poskakování okolo komína mi přišel ideální Karoq, nyní mi tak připadá Enyaq. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6 hours ago, PavelB1011 said:

 

Vždyť přece elektromobil ti žádné rozmary nediktuje. Nebo, analogicky, kašleš na zahřívání tvého "chrochtáka" nebo na dochlazování turba? To jsou přece také rozmary dané konstrukcí vozu. Elektromobil je prostě nutné udržovat neustále dobitý v rozmezí cca 20% - 80%, je to jen o zvyku a není to omezující. Jak jsem ale psal, vlastní dobijení je nutnost. A ten výlet na 10 dnů asi nebyl kvůli nutnosti nabíjení, ne? Protože je prostě nesmysl, pokud teda nejeli nějakým městským elektrickým pekáčem bez možnosti rychlého nabíjení.

 

A když se na to podíváš čistě ekonomicky. Tak Enyaq (i bez započtení dotací pro mimopražské firmy, které sice teď skončili, ale mám info, že výzva zase bude) je cenově srovnatelný s Kodiaqem. A budeš-li počítat se spotřebou 20 kwh/100 km (to je takový pesimistický odhad založený na 15,5kwh ID3 a zde zmíněných 30kwh při dálničních rychlostech, což je nejhorší provozní režim elektroauta), tak tě 1 km při domácím nabíjení vyjde na 1 Kč. U Kodiaqa 2.0 TSI mám reálnou spotřebu 9,0l/100km, tedy 2,5 Kč za km. Takže konkrétně u Enyaqa kvůli jeho ceně šetříš od prvního kilometru a to nepočítám levné povinné ručení, žádné poplatky, parkování apod. Navíc, a doufám v to, by mohl být levný i servis díky jednoduché mechanice. Tam ale záleží na tom, jak moc do ceny úkonů ŠA promítne pořízení nového vybavení.

 

Ať si každý koupí, co mu vyhovuje. Taky jsem měl dobu, kdy jsem u auta honil každého koně, řešil jestli R6, V6 nebo V8 a užíval si zvuku, práskání do výfuku a podobných radůstek. Měl jsem i dvakrát diesel, jednou v SUV, jednou v limuzíně. Byl jsem dokonce i nedávno pár let bez auta, protože jsem tu potřebu prostě neměl. Dneska naopak oceňuju nenápadnost, jednoduchost, klid a pohodlí. A na moje aktuální poskakování okolo komína mi přišel ideální Karoq, nyní mi tak připadá Enyaq. 

 

Spotřeba kombinovaná za celý rok odhaduji kolem 18-19kWh. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 9. 2020 na 10:15, PavelB1011 napsal:

Vždyť přece elektromobil ti žádné rozmary nediktuje

Odpovědí bych se asi dopustil OT. Ano byl to výlet s jiným EV a v dobách při nabíjení proběhl sightseeing (jak? na elektroběžkách??). Na to musí odpovědět autor. Ale z toho komentu na mě zapůsobila ta část, jak jsou ti Nizozemci strašně odpovědní a ekologičtí, hned se vrhli na plánování trasy a hledání možnsti nabíjení (pro mě několik hodin googlení, hlavně hotelů, volání atd.) Takže diktát daný povahou auta. Sory za OT, ale já mám oturbence, nasednu, nastartuju a do 10s jedu. Ne, nekotlím to, protože naštěstí mám pár set metrů k hlavní. A co bych jako udělal, kdybych měl nájezd na dálnici doslova za domem? Pojedu 60 první 3 km? Taky už jsem takové coldstarty zažil. Ano, dochlazuji, oproti tomu, co hlásí škodovka. Koukám na teplotu oleje a ta po minutě stání spíš stoupá, rozhodně nejde dolů o 5°C, ale dělám to. Toť vše. A já radši toho mastodonta než Enyaq, kde údajně vevnitř není moc místa. Vzhledem k mizerné nabídce počtu ks už vím, odkud to fouká.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...