_Denis_ Vloženo 6. Září 2020 Sdílet Vloženo 6. Září 2020 Ale asi to fakt bude jen polotovar, protože se lesknou i spodní části dveří - tedy to budou jen výlisky bez struktury. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 6. Září 2020 Autor Sdílet Vloženo 6. Září 2020 Ale psali spotřeba při 130 30kwh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 6. Září 2020 Sdílet Vloženo 6. Září 2020 před 3 hodinami, _Denis_ napsal: Nalezeno na netu FCB Kodiaq ..., se povedlo Zezadu opálená výběhová RAV? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 7. Září 2020 Sdílet Vloženo 7. Září 2020 před 18 hodinami, PavelB1011 napsal: Pro rozumné vlastnictví elektra jsou nutné podmínky: ... Každému doporučuji se nějakým elektromobilem projet. Ta dynamika, absence vibrací a ticho jsou zkrátka návykové. To je to, že já chci jakékoli auto bez podmínek. Možná jsem zpovykaný, protože třeba na Západě je těch podmínek daleko víc (plakety, daň, úplně jiné pojištění), ale mně auto nebude diktovat nějaké svoje rozmary. To už můžu rovnou jezdit (elektrickým) vlakem. Ale jo, já se klidně projedu, když mi auto někdo gratis půjčí (za 1500+/den plus hledání volného kabelu ani náhodou). Ale pojedem na Moravu a zpátky. To jsem takhle jezdil a můj jedovatý benzínový motor udělal 1 trasu tam, nebo zpět celkem 5x. Pak 5 minut u benzínky a zase 5x. Když jsem četl příběh něčích známých (stižených zelenou módou), jak si přes Evropu (NL<>CZ) naplánovali výlet na asi 10 dní s nabíjením, udělalo se mi nevolno. Tohle se s hloupým chrochtákem já ujet na 1-2 nádrže, spíš to první, ale hlavně asi za 0,5-0,75 dne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 7. Září 2020 Sdílet Vloženo 7. Září 2020 Tieto prerastene prdele snad nemysli Skodovka vazne. Pride mi to ako sekerou osekany kvader. Ale po dizajne novej OIV ma to uz ani neprekvapuje. Ceresnicka na torte je ten smiesny maly stierac ? a packa na otvaranie prednych dvier ? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_Denis_ Vloženo 7. Září 2020 Sdílet Vloženo 7. Září 2020 Já bych hlavně řekl, že je to o lidech a prioritách. Jak nepřesvědčí nikdo mě a mi podobné o smysluplnosti této zvláštní módy, já (my) nepřesvědčíme ty, pro které je to řešením všeho. Ano, tichost evokuje větší rychlost a zrychlení silných elektromobilů se vyrovná leda benzínový supersport. Přesto když třeba nastartuju své pomalé 400 koňové BMW s vysokou spotřebou, cítím ten benzín, ve zrychlení proti Tesle za 3,5s trochu ztratím, ale zato se nezastavím na 180, ale mám rezervu až do nějakých 320 a k tomu mě doprovází zvuk z italských výfuků a vyvážené jízdní vlastnosti bez těžkých baterií, rád této skupině lidí jejich pravdu nechám a vychutnám si tu jízdu o to víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 7. Září 2020 Sdílet Vloženo 7. Září 2020 @_Denis_ Těch 160 u běžné verze opravdu pobavilo. Ad tvary... je možné, že se něco chystá. V Japonsku a i jinde už to mají roky. Asi se bude platit extra daň za každý dm2 parkovacího místa. Malé auto = malá daň(?). Ale je třeba využít každý litr vnitřního prostoru. Akorát se bojím kde se krychle/kvádry zastaví... https://media.tenor.com/images/4ef934ef7696387834fc987e02e63f95/tenor.gif Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saty Vloženo 7. Září 2020 Sdílet Vloženo 7. Září 2020 (editace) Jen pro představu jak by mohla vypadat cesta 900km Enyaqem 80 a zdržení na nabíječkách... Editováno: 7. Září 2020, autor: Saty 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 7. Září 2020 Sdílet Vloženo 7. Září 2020 V 5. 9. 2020 na 10:48, Pawouk napsal: Nicméně obecné téma o elektromobilitě, vhodné pro výše vedenou diskusi, na foru samozřejmě dávno existuje. Já to sem nepíšu pro legraci. Bavte se tedy laskavě o Enyaqu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 7. Září 2020 Sdílet Vloženo 7. Září 2020 Enyaq si snad bude umět baterii ohřát, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 8. Září 2020 Sdílet Vloženo 8. Září 2020 před 16 hodinami, Saty napsal: Jen pro představu jak by mohla vypadat cesta 900km Enyaqem 80 a zdržení na nabíječkách... Trochu se divím, že neoprášili nápad solárního střešního okna, co bývalo kdysi v Superbu a pohánělo ventilátor. Asi by to nebylo samospásné řešení, ale v principu to auto bez nabíječky stojí někde na ulici. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 8. Září 2020 Sdílet Vloženo 8. Září 2020 Nemíchá se zde náhodou více věcí dohromady? baterie nemají rády chlad, kapacita klesá, ale když se ohřejí, mají zpět svou kapacitu. Druhá věc je efektivita vytápění, která samozřejmě zkracuje dojezd a záleží zda je to vytápění odporové, nebo tam je tepelné čerpadlo, jaké jsou ztráty a další. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 8. Září 2020 Autor Sdílet Vloženo 8. Září 2020 Verze Coupe https://www.carscoops.com/2020/09/skoda-enyaq-iv-getting-a-sportier-crossover-coupe-variant/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 8. Září 2020 Autor Sdílet Vloženo 8. Září 2020 V aktuálním Světě motorů 8 stran o Enyaqu, popsáno toho dost, část o pohonu a úspora s tepelným čerpadlem mě zaujali. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal z Vloženo 8. Září 2020 Sdílet Vloženo 8. Září 2020 Asi kupíčko. 20200831_092332.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PavelB1011 Vloženo 8. Září 2020 Sdílet Vloženo 8. Září 2020 V 7. 9. 2020 na 7:09, bouchy napsal: To je to, že já chci jakékoli auto bez podmínek. Možná jsem zpovykaný, protože třeba na Západě je těch podmínek daleko víc (plakety, daň, úplně jiné pojištění), ale mně auto nebude diktovat nějaké svoje rozmary. To už můžu rovnou jezdit (elektrickým) vlakem. Ale jo, já se klidně projedu, když mi auto někdo gratis půjčí (za 1500+/den plus hledání volného kabelu ani náhodou). Ale pojedem na Moravu a zpátky. To jsem takhle jezdil a můj jedovatý benzínový motor udělal 1 trasu tam, nebo zpět celkem 5x. Pak 5 minut u benzínky a zase 5x. Když jsem četl příběh něčích známých (stižených zelenou módou), jak si přes Evropu (NL<>CZ) naplánovali výlet na asi 10 dní s nabíjením, udělalo se mi nevolno. Tohle se s hloupým chrochtákem já ujet na 1-2 nádrže, spíš to první, ale hlavně asi za 0,5-0,75 dne. Vždyť přece elektromobil ti žádné rozmary nediktuje. Nebo, analogicky, kašleš na zahřívání tvého "chrochtáka" nebo na dochlazování turba? To jsou přece také rozmary dané konstrukcí vozu. Elektromobil je prostě nutné udržovat neustále dobitý v rozmezí cca 20% - 80%, je to jen o zvyku a není to omezující. Jak jsem ale psal, vlastní dobijení je nutnost. A ten výlet na 10 dnů asi nebyl kvůli nutnosti nabíjení, ne? Protože je prostě nesmysl, pokud teda nejeli nějakým městským elektrickým pekáčem bez možnosti rychlého nabíjení. A když se na to podíváš čistě ekonomicky. Tak Enyaq (i bez započtení dotací pro mimopražské firmy, které sice teď skončili, ale mám info, že výzva zase bude) je cenově srovnatelný s Kodiaqem. A budeš-li počítat se spotřebou 20 kwh/100 km (to je takový pesimistický odhad založený na 15,5kwh ID3 a zde zmíněných 30kwh při dálničních rychlostech, což je nejhorší provozní režim elektroauta), tak tě 1 km při domácím nabíjení vyjde na 1 Kč. U Kodiaqa 2.0 TSI mám reálnou spotřebu 9,0l/100km, tedy 2,5 Kč za km. Takže konkrétně u Enyaqa kvůli jeho ceně šetříš od prvního kilometru a to nepočítám levné povinné ručení, žádné poplatky, parkování apod. Navíc, a doufám v to, by mohl být levný i servis díky jednoduché mechanice. Tam ale záleží na tom, jak moc do ceny úkonů ŠA promítne pořízení nového vybavení. Ať si každý koupí, co mu vyhovuje. Taky jsem měl dobu, kdy jsem u auta honil každého koně, řešil jestli R6, V6 nebo V8 a užíval si zvuku, práskání do výfuku a podobných radůstek. Měl jsem i dvakrát diesel, jednou v SUV, jednou v limuzíně. Byl jsem dokonce i nedávno pár let bez auta, protože jsem tu potřebu prostě neměl. Dneska naopak oceňuju nenápadnost, jednoduchost, klid a pohodlí. A na moje aktuální poskakování okolo komína mi přišel ideální Karoq, nyní mi tak připadá Enyaq. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 8. Září 2020 Sdílet Vloženo 8. Září 2020 Jan R: Coupé bude za 6 měsíců. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 8. Září 2020 Sdílet Vloženo 8. Září 2020 @PavelB1011 ten 10 denní výlet sem někdo psal, že to podnikli jeho známí a bylo to starou verzí eGolfu, co má papírový dojezd někde kolem 250km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 8. Září 2020 Autor Sdílet Vloženo 8. Září 2020 Vystavena do 30.9. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Saty Vloženo 8. Září 2020 Sdílet Vloženo 8. Září 2020 6 hours ago, PavelB1011 said: Vždyť přece elektromobil ti žádné rozmary nediktuje. Nebo, analogicky, kašleš na zahřívání tvého "chrochtáka" nebo na dochlazování turba? To jsou přece také rozmary dané konstrukcí vozu. Elektromobil je prostě nutné udržovat neustále dobitý v rozmezí cca 20% - 80%, je to jen o zvyku a není to omezující. Jak jsem ale psal, vlastní dobijení je nutnost. A ten výlet na 10 dnů asi nebyl kvůli nutnosti nabíjení, ne? Protože je prostě nesmysl, pokud teda nejeli nějakým městským elektrickým pekáčem bez možnosti rychlého nabíjení. A když se na to podíváš čistě ekonomicky. Tak Enyaq (i bez započtení dotací pro mimopražské firmy, které sice teď skončili, ale mám info, že výzva zase bude) je cenově srovnatelný s Kodiaqem. A budeš-li počítat se spotřebou 20 kwh/100 km (to je takový pesimistický odhad založený na 15,5kwh ID3 a zde zmíněných 30kwh při dálničních rychlostech, což je nejhorší provozní režim elektroauta), tak tě 1 km při domácím nabíjení vyjde na 1 Kč. U Kodiaqa 2.0 TSI mám reálnou spotřebu 9,0l/100km, tedy 2,5 Kč za km. Takže konkrétně u Enyaqa kvůli jeho ceně šetříš od prvního kilometru a to nepočítám levné povinné ručení, žádné poplatky, parkování apod. Navíc, a doufám v to, by mohl být levný i servis díky jednoduché mechanice. Tam ale záleží na tom, jak moc do ceny úkonů ŠA promítne pořízení nového vybavení. Ať si každý koupí, co mu vyhovuje. Taky jsem měl dobu, kdy jsem u auta honil každého koně, řešil jestli R6, V6 nebo V8 a užíval si zvuku, práskání do výfuku a podobných radůstek. Měl jsem i dvakrát diesel, jednou v SUV, jednou v limuzíně. Byl jsem dokonce i nedávno pár let bez auta, protože jsem tu potřebu prostě neměl. Dneska naopak oceňuju nenápadnost, jednoduchost, klid a pohodlí. A na moje aktuální poskakování okolo komína mi přišel ideální Karoq, nyní mi tak připadá Enyaq. Spotřeba kombinovaná za celý rok odhaduji kolem 18-19kWh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 9. Září 2020 Autor Sdílet Vloženo 9. Září 2020 Pár fotek Co se mi nelíbí - plastová maska a ten matný plast na 5.dveřích jinak moc povedené Pár fotek bude to hit, tak i tak ?? 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 9. Září 2020 Sdílet Vloženo 9. Září 2020 Dneska jeden na D8. Pekne za kamcakem "na spotrebu" ;) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_Denis_ Vloženo 9. Září 2020 Sdílet Vloženo 9. Září 2020 Díky za sdílení fotek V této kombinaci je docela pěkný, ale s postřehy souhlasím - spoiler je v matu podle mě zbytečně, maska křišťál nepřipomíná a vypadá docela nehezky lacině.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 10. Září 2020 Sdílet Vloženo 10. Září 2020 V 8. 9. 2020 na 10:15, PavelB1011 napsal: Vždyť přece elektromobil ti žádné rozmary nediktuje Odpovědí bych se asi dopustil OT. Ano byl to výlet s jiným EV a v dobách při nabíjení proběhl sightseeing (jak? na elektroběžkách??). Na to musí odpovědět autor. Ale z toho komentu na mě zapůsobila ta část, jak jsou ti Nizozemci strašně odpovědní a ekologičtí, hned se vrhli na plánování trasy a hledání možnsti nabíjení (pro mě několik hodin googlení, hlavně hotelů, volání atd.) Takže diktát daný povahou auta. Sory za OT, ale já mám oturbence, nasednu, nastartuju a do 10s jedu. Ne, nekotlím to, protože naštěstí mám pár set metrů k hlavní. A co bych jako udělal, kdybych měl nájezd na dálnici doslova za domem? Pojedu 60 první 3 km? Taky už jsem takové coldstarty zažil. Ano, dochlazuji, oproti tomu, co hlásí škodovka. Koukám na teplotu oleje a ta po minutě stání spíš stoupá, rozhodně nejde dolů o 5°C, ale dělám to. Toť vše. A já radši toho mastodonta než Enyaq, kde údajně vevnitř není moc místa. Vzhledem k mizerné nabídce počtu ks už vím, odkud to fouká. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 10. Září 2020 Sdílet Vloženo 10. Září 2020 CZ katalog: enyaq-katalog-2020-09.9ccb89886e4c6c9977cabfa8e90e741b.pdf 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.